Strategiczny wywiad konkurencyjny - szkolenie
Cena: 2100 zł netto
- Competitive Intelligence – analiza konkurencyjności prowadząca do uzyskania przewagi na rynku
- Światowe standardy prowadzenia operacyjnego, taktycznego i strategicznego wywiadu konkurencyjnego
Owocami legalnie i etycznie przeprowadzonego wywiadu konkurencyjnego są rekomendacje dostarczane kierownictwu rekomendacje dotyczące strategicznych posunięć firmy w najbliższej przyszłości. To metodyczna ocena przyszłej sytuacji konkurencyjnej prowadzona w jednym zasadniczym celu – uzyskania przewagi konkurencyjnej bądź poprzez wyprzedzenie konkurentów bądź poprzez szybką reakcję na ich działania i usprawnienie własnych przedsięwzięć. Wywiad konkurencyjny może być prowadzony doraźnie na potrzeby podejmowania decyzji strategicznych, tj. wprowadzenie nowego produktu, wejście na nowy rynek, przejęcie innej firmy. Może być też prowadzony w sposób systematyczny w celu identyfikacji szans rynkowych i ochrony przed zagrożeniami wynikającymi ze zmian w bliższym i dalszym otoczeniu konkurencyjnym.
Wiodące firmy z wielu branż posiadają wewnętrzne komórki analizy konkurencyjności lub wyspecjalizowanych ekspertów (competitive intelligence) i wykorzystują ich działania nie tylko do identyfikowania szans i trendów rynkowych, ale również do ochrony przed zagrożeniami oraz zmianami, jakie mogą wystąpić na rynku
Analiza konkurencyjności różni się zasadniczo od szpiegostwa przemysłowego tym, że analitycy konkurencyjności przestrzegają norm prawnych i etycznych
Specjaliści wywiadu konkurencyjnego ściśle współpracują z najwyższą kadrą zarządzającą, wspierając swoimi rekomendacjami procesy podejmowania decyzji na wszystkich poziomach: strategicznym, operacyjnym, taktycznym
Eksperci wywiadu konkurencyjnego katalogują wiedzę zdobytą podczas badań i tworzą przyjazny dla osób w przedsiębiorstwie system umożliwiający powtórne wykorzystanie wiedzy. Tworzą również platformy wewnętrznej wymiany wiedzy pomiędzy pracownikami
Najlepsi specjaliści wywiadu konkurencyjnego łączą umiejętności, tj. wykorzystanie odpowiednich źródeł informacji, szeroki warsztat analityczny, krytyczne myślenie i odwaga analityczna, komunikacja i obrona rekomendacji.
Podczas szkolenia dowiesz się jak: identyfikować, zbierać, oceniać, analizować i dystrybuować informacje na temat produktów, usług, klientów, konkurentów i innych aspektów zewnętrznego otoczenia biznesowego firmy potrzebnych, by podejmować właściwe decyzje strategiczne, operacyjne, taktyczne.