Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Zarządzanie   Strategiczny wywiad konkurencyjny

Strategiczny wywiad konkurencyjny - szkolenie

Najbliższy termin: 26-27 listopada 2020 r. | Warszawa lub online live
Cena: 2100 zł netto
  • Competitive Intelligence – analiza konkurencyjności prowadząca do uzyskania przewagi na rynku
  • Światowe standardy prowadzenia operacyjnego, taktycznego i strategicznego wywiadu konkurencyjnego
Współczesny wywiad konkurencyjny przestał być już wywiadem tylko o konkurentach. To wywiad, który jest niezbędny dla działań przedsiębiorstwa na coraz bardziej wymagających rynkach. Sporadyczne badanie otoczenia biznesowego w dynamicznym świecie, w którym czas na reakcje to czasami tylko kilka dni staje się standardem w wielu firmach. W czasach funkcjonowania w równoległych rzeczywistościach – cyfrowej i fizycznej pozyskanie informacji już dawno przestało być wyzwaniem. Stało się nim nadawanie znaczenia pojedynczym elementom znajdującym się w „morzu” informacji oraz podejmowanie właściwych działań na podstawie wyciągniętych wniosków.
Owocami legalnie i etycznie przeprowadzonego wywiadu konkurencyjnego są rekomendacje dostarczane kierownictwu rekomendacje dotyczące strategicznych posunięć firmy w najbliższej przyszłości. To metodyczna ocena przyszłej sytuacji konkurencyjnej prowadzona w jednym zasadniczym celu – uzyskania przewagi konkurencyjnej bądź poprzez wyprzedzenie konkurentów bądź poprzez szybką reakcję na ich działania i usprawnienie własnych przedsięwzięć. Wywiad konkurencyjny może być prowadzony doraźnie na potrzeby podejmowania decyzji strategicznych, tj. wprowadzenie nowego produktu, wejście na nowy rynek, przejęcie innej firmy. Może być też prowadzony w sposób systematyczny w celu identyfikacji szans rynkowych i ochrony przed zagrożeniami wynikającymi ze zmian w bliższym i dalszym otoczeniu konkurencyjnym.
Taktyki walki w globalizującycm się świecie:

Wiodące firmy z wielu branż posiadają wewnętrzne komórki analizy konkurencyjności lub wyspecjalizowanych ekspertów (competitive intelligence) i wykorzystują ich działania nie tylko do identyfikowania szans i trendów rynkowych, ale również do ochrony przed zagrożeniami oraz zmianami, jakie mogą wystąpić na rynku
Analiza konkurencyjności różni się zasadniczo od szpiegostwa przemysłowego tym, że analitycy konkurencyjności przestrzegają norm prawnych i etycznych
Specjaliści wywiadu konkurencyjnego ściśle współpracują z najwyższą kadrą zarządzającą, wspierając swoimi rekomendacjami procesy podejmowania decyzji na wszystkich poziomach: strategicznym, operacyjnym, taktycznym
Eksperci wywiadu konkurencyjnego katalogują wiedzę zdobytą podczas badań i tworzą przyjazny dla osób w przedsiębiorstwie system umożliwiający powtórne wykorzystanie wiedzy. Tworzą również platformy wewnętrznej wymiany wiedzy pomiędzy pracownikami
Najlepsi specjaliści wywiadu konkurencyjnego łączą umiejętności, tj. wykorzystanie odpowiednich źródeł informacji, szeroki warsztat analityczny, krytyczne myślenie i odwaga analityczna, komunikacja i obrona rekomendacji.

Podczas szkolenia dowiesz się jak: identyfikować, zbierać, oceniać, analizować i dystrybuować informacje na temat produktów, usług, klientów, konkurentów i innych aspektów zewnętrznego otoczenia biznesowego firmy potrzebnych, by podejmować właściwe decyzje strategiczne, operacyjne, taktyczne.

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Punkty edukacyjne
  • Pobierz

Komu polecamy?

  • Prezesom firm chcącym zwiększyć konkurencyjność swoich firm na wymagających rynkach
  • Członkom zarządu nadzorującym działania z zakresu wywiadu konkurencyjnego
  • Menedżerom prowadzącym zespoły i programy wywiadu konkurencyjnego w firmach
  • Specjalistom odpowiadającym za konkretne działania z zakresu wywiadu konkurencyjnego
  • Pracownikom działów sprzedaży i rozwoju biznesu chcącym wykorzystać wywiad i analizę konkurencji do zwiększania sprzedaży
  • Pracownikom działów marketingu i public relations chcącym budować efektywne kampanie bazujące także na analizie konkurencji
  • Pracownikom działów strategii i analiz chcącym wzbogacić swój warsztat zawodowy o aspekty związane z analizą konkurencji
  • Małym i średnim przedsiębiorcom działającym na dynamicznych rynkach
  • Osobom stającym przed jednorazowym zadaniem przeprowadzenia analizy konkurencji
  • Osobom zainteresowanym wywiadem konkurencyjnym

Cele:

  • Przekazanie wiedzy o szerokim spektrum źródeł informacji oraz metod analitycznych stosowanych w wywiadzie konkurencyjnym zgodnie ze światowymi praktykami w tym zakresie
  • Rozwinięcie umiejętności samodzielnego prowadzenia projektów i działań z zakresu wywiadu konkurencyjnego
  • Rozwinięcie umiejętności krytycznej analizy informacji i wnioskowania na podstawie zebranego materiału
  • Przygotowanie do kompetentnego rozpoczęcia prac nad stworzeniem komórki wywiadu konkurencyjnego we własnej firmie

Korzyści

  • Szkolenie kompleksowo ujmuje problematykę wywiadu konkurencyjnego
  • Po ukończeniu szkolenia uczestnicy są w stanie samodzielnie przeprowadzić swój własny projekt wywiadowczo-analityczny

Program

Dzień 1
  • Istota współczesnego wywiadu konkurencyjnego
  • Korzyści z prowadzenia wywiadu konkurencyjnego
  • Modelowe I praktyczne ujęcie procesu analizy
  • Efektywne stosowanie cyklu wywiadowczego
  • Błędy i sposoby wystrzegania się ich
  • Najlepsze praktyki w wywiadzie biznesowym
  • Jawne źródła wywiadowcze wykorzystywane w wywiadzie konkurencyjnym
  • Sposoby wykorzystywania osobowych źródeł informacji
  • Wnioskowanie i komunikacja rekomendacji
Dzień 2
  • Siły napędowe konkurencji, główne strategie konkurowania, posunięcia strategiczne firm
  • Podstawowe metody analizy: PESTEL, 5 FORCES, profile konkurentów, SWOT, ocena wpływu trendów, kanwa strategii, mapa grup strategicznych
  • Zaawansowane metody analizy: metody scenariuszowe, system wczesnego ostrzegania, analiza wygrana/przegrana,
  • Budowa komórki wywiadu konkurencyjnego i zarządzanie nią
  • Budowa systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
  • Metodologia
  • Szkolenie jest intensywne, praktyczne i interaktywne - pracujemy na konkretnych przykładach i od samego początku angażujemy uczestników w proces szkoleniowy poprzez dyskusje i ćwiczenia.
  • Analizujemy prawdziwe problemy przedsiębiorstw w teraźniejszości
  • Networking pomiędzy uczestnikami dodatkowo wzmacnia proces uczenia się: na początku zajęć uczestnicy krótko przedstawiają się, a w trakcie szkolenia wymieniają się wiedzą pomiędzy sobą.
  • Trudne zagadnienia są wyjaśniane w przyjazny i zrozumiały dla wszystkich uczestników sposób

Data i miejsce:

26-27 listopada 2020 r., Warszawa lub online live

Trener

  • Szkolenie jest prowadzone przez wysoko wykwalifikowanego eksperta w tej dziedzinie, trenera z wieloletnim doświadczeniem praktycznym i trenerskim.
  • Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie biznesowym, zarządzaniu wiedzą i komunikacji wyników. Pracował dla kadry zarządzającej największych polskich firm z różnych branż oraz był członkiem zespołów realizujących projekty wywiadowcze na całym świecie. Realizował także zlecenia dla jednostek administracji publicznej.
  • Realizuje projekty wywiadowcze dla kadry zarządzającej najwyższego szczebla. Szkoli, wykłada, występuje na konferencjach w Europie i Azji. Jego zaangażowanie jest bardzo wysoko oceniane przez uczestników

Cena 2100,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt:

Renata Michalak | tel. 508 018 460 | renata.michalak@pl.ey.com

Nasze szkolenia spełniają wymogi międzynarodowych organizacji zawodowych (PMI®, ACCA, IIA) dotyczące dalszego kształcenia ich członków. Udział w naszym szkoleniu przeliczany jest na wymagane punkty PDU, CPD, CPE, itp.

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.