Erystyka w biznesie – warsztaty kamerowe – EY Academy of Business

Erystyka w biznesie – warsztaty kamerowe

Erystyka w biznesie to jedno z trzech szkoleń, które proponujemy w ramach budowania wartości firmy poprzez skuteczną komunikację. 

Warsztaty prowadzone są przez wysokiej klasy eksperta w zakresie komunikacji publicznej i języka biznesu, językoznawcę.

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania i obrony własnego stanowiska w rozmowach, dyskusjach i sporach publicznych.

Warsztaty kierujemy do osób występujących publicznie i w mediach oraz zajmujących się obroną stanowiska firmy: członkom zarządu, działom marketingu, działom PR, rzecznikom prasowym i ekspertom.

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania i obrony własnego stanowiska w rozmowach, dyskusjach i sporach publicznych.

Korzyści ze szkolenia

  • Wzrost skuteczności w przekazywaniu własnych komunikatów w rozmowie z dziennikarzem i w publicznej dyskusji
  • Nabycie umiejętności forsowania w dyskusji/rozmowie własnego stanowiska
  • Doskonalenie umiejętności publicznej prezentacji własnej osoby i instytucji
  • Przygotowanie do realizowania w kontakcie z mediami strategii PR w zakresie prezentowania instytucji lub konkretnej sprawy

Umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej w odniesieniu do wszystkich typów wystąpień publicznych.

W stosowaniu technik erystycznych rozróżniamy tych, z którymi prowadzimy spór i tych, wobec których chcemy ten spór wygrać.

Szkolenie koncentruje się na kompetencjach uczestników w zakresie prowadzenia sporu, odpowiadania na trudne lub zaskakujące pytania oraz asertywnego stawiania „na swoim”.

Szkolenie pozwala praktycznie odpowiedzieć na pytanie – dlaczego spory nie zawsze wygrywają ci, którzy na pierwszy rzut oka mają bardziej przekonujące argumenty?

Zakres szkolenia

  • Dobre odpowiedzi na pytania a wizerunek osoby i instytucji
  • Układ relacji między dyskutantami a publicznością
  • Oczekiwania widowni a zachowanie dyskutantów/dziennikarza
  • „Przesłanie” a treści omawiane w czasie rozmowy lub dyskusji
  • Pole dyskusji, czyli czego dotyczy spór
  • Definiowanie tematu sporu jako czynnik wpływający na wyniki rozmowy
  • Walka o czas antenowy/miejsce w publicznej dyskusji
  • Mosty – techniki przechodzenia od omawianej kwestii do przesłania
  • Zestawy Q&A (pytań i odpowiedzi)
  • Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania
  • Erystyka niewerbalna – jak gesty, poza ciała i stół wpływają na wrażenie
  • Opracowanie argumentów za własnym stanowiskiem i kontrargumentów
  • Komunikatywne, lapidarne i sugestywne przedstawianie własnego stanowiska
  • Erystyka niewerbalna: jak atrakcyjnie zaprezentować się przed kamerą podczas rozmowy i dyskusji
  • Włączanie się do głosu i obrona przed przerywaniem własnej wypowiedzi przez innych
  • Kreowanie wrażenia osoby otwartej i komunikatywnej, umiejętność pozyskiwania względów widowni
  • Odpowiadanie na niewygodne pytania i forsowanie własnego stanowiska i niesprzyjającej sytuacji

prof. Marek Kochan - ekspert w dziedzinie mediów, komunikacji publicznej, perswazji, debat i kreowania wizerunku. Absolwent dziennikarstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, a także scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi (PWSTTviF).

Erystyka w biznesie – warsztaty kamerowe

Erystyka w biznesie to jedno z trzech szkoleń, które proponujemy w ramach budowania wartości firmy poprzez skuteczną komunikację. 

Warsztaty prowadzone są przez wysokiej klasy eksperta w zakresie komunikacji publicznej i języka biznesu, językoznawcę.

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania i obrony własnego stanowiska w rozmowach, dyskusjach i sporach publicznych.

Dla kogo?

Warsztaty kierujemy do osób występujących publicznie i w mediach oraz zajmujących się obroną stanowiska firmy: członkom zarządu, działom marketingu, działom PR, rzecznikom prasowym i ekspertom.

Cele i korzyści

Cele szkolenia

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania i obrony własnego stanowiska w rozmowach, dyskusjach i sporach publicznych.

Korzyści ze szkolenia

  • Wzrost skuteczności w przekazywaniu własnych komunikatów w rozmowie z dziennikarzem i w publicznej dyskusji
  • Nabycie umiejętności forsowania w dyskusji/rozmowie własnego stanowiska
  • Doskonalenie umiejętności publicznej prezentacji własnej osoby i instytucji
  • Przygotowanie do realizowania w kontakcie z mediami strategii PR w zakresie prezentowania instytucji lub konkretnej sprawy

Umiejętności zdobyte podczas szkolenia natychmiast mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej w odniesieniu do wszystkich typów wystąpień publicznych.

Program

W stosowaniu technik erystycznych rozróżniamy tych, z którymi prowadzimy spór i tych, wobec których chcemy ten spór wygrać.

Szkolenie koncentruje się na kompetencjach uczestników w zakresie prowadzenia sporu, odpowiadania na trudne lub zaskakujące pytania oraz asertywnego stawiania „na swoim”.

Szkolenie pozwala praktycznie odpowiedzieć na pytanie – dlaczego spory nie zawsze wygrywają ci, którzy na pierwszy rzut oka mają bardziej przekonujące argumenty?

Zakres szkolenia

  • Dobre odpowiedzi na pytania a wizerunek osoby i instytucji
  • Układ relacji między dyskutantami a publicznością
  • Oczekiwania widowni a zachowanie dyskutantów/dziennikarza
  • „Przesłanie” a treści omawiane w czasie rozmowy lub dyskusji
  • Pole dyskusji, czyli czego dotyczy spór
  • Definiowanie tematu sporu jako czynnik wpływający na wyniki rozmowy
  • Walka o czas antenowy/miejsce w publicznej dyskusji
  • Mosty – techniki przechodzenia od omawianej kwestii do przesłania
  • Zestawy Q&A (pytań i odpowiedzi)
  • Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania
  • Erystyka niewerbalna – jak gesty, poza ciała i stół wpływają na wrażenie
  • Opracowanie argumentów za własnym stanowiskiem i kontrargumentów
  • Komunikatywne, lapidarne i sugestywne przedstawianie własnego stanowiska
  • Erystyka niewerbalna: jak atrakcyjnie zaprezentować się przed kamerą podczas rozmowy i dyskusji
  • Włączanie się do głosu i obrona przed przerywaniem własnej wypowiedzi przez innych
  • Kreowanie wrażenia osoby otwartej i komunikatywnej, umiejętność pozyskiwania względów widowni
  • Odpowiadanie na niewygodne pytania i forsowanie własnego stanowiska i niesprzyjającej sytuacji
Szczegóły programu modułowego

Cena

3500 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

12 stycznia 2023

Kontakt

Sonia Kaniewska

Koordynator kursu

  • +48 573 809 469
  • Sonia.Bartnik@pl.ey.com