Inteligencja emocjonalna w relacjach zawodowych
„Co najmniej 80% sukcesu w dorosłości pochodzi z inteligencji emocjonalnej – Daniel Goleman”.
Uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności związane ze świadomym zarządzaniem emocjami swoimi i innych w relacjach zawodowych.
Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy chcą doskonalić swoje relacje z innymi i umieć zarządzać swoimi emocjami. To szkolenie polecamy również dla pracowników startupów.
Celem zajęć jest:
- Doskonalenie inteligencji emocjonalnej w celu ułatwienia współpracy w różnych relacjach zawodowych.
- Dostarczenie narzędzi identyfikacji emocji i radzenia sobie z nimi.
- Budowanie kultury szacunku i zrozumienia w relacjach z ludźmi.
Korzyści dla uczestników:
- Rozpoznanie przyczyn trudności we współpracy, wynikających z braku umiejętności zarządzania własnymi emocjami.
- Poznanie technik rozpoznawania emocji i reagowania na nie w sposób obniżający napięcie w rozmowie.
- Ćwiczenie zastosowania narzędzi zarządzania emocjami własnymi i partnerów w rozmowie.
Korzyści dla organizacji:
- Poprawa współpracy w zespole: Doskonalenie inteligencji emocjonalnej ułatwia współpracę między pracownikami, co przekłada się na lepszą atmosferę w pracy i wyższą efektywność zespołową.
- Zwiększenie produktywności: Pracownicy, którzy potrafią identyfikować i radzić sobie ze swoimi emocjami, są w stanie lepiej koncentrować się na zadaniach i być bardziej produktywni.
- Budowanie kultury organizacyjnej: Promowanie szacunku i zrozumienia w relacjach międzyludzkich przyczynia się do tworzenia pozytywnej kultury organizacyjnej, która jest atrakcyjna dla obecnych i potencjalnych pracowników.
- Zmniejszenie konfliktów: Pracownicy, którzy rozumieją przyczyny trudności we współpracy i potrafią zarządzać emocjami, mogą skuteczniej unikać lub rozwiązywać konflikty w miejscu pracy.
- Lepsza obsługa klienta: Umiejętność rozpoznawania emocji i reagowania na nie w sposób obniżający napięcie może poprawić jakość obsługi klienta i zwiększyć ich zadowolenie.
- Wzrost odporności na stres: Ćwiczenie zarządzania emocjami własnymi i innych pomaga pracownikom lepiej radzić sobie ze stresem, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku pracy.
- Rozwój liderów: Pracownicy, którzy posiadają wysoką inteligencję emocjonalną, często wykazują lepsze zdolności przywódcze, co może być wykorzystane w procesie rozwoju kadr kierowniczych.
- Zwiększenie lojalności pracowników: Firma, która inwestuje w rozwój osobisty swoich pracowników, może liczyć na ich większą lojalność i zaangażowanie.
- Poprawa komunikacji wewnętrznej: Lepsze zrozumienie emocji sprzyja efektywniejszej komunikacji, co może przyczynić się do szybszego rozwiązywania problemów i lepszego przepływu informacji.
- Wzmocnienie marki pracodawcy: Organizacja znana z dbałości o rozwój emocjonalny pracowników może być postrzegana jako nowoczesna i odpowiedzialna, co przyciąga talent i buduje pozytywny wizerunek na rynku.
Co kształtuje nasze emocje?
- Postrzeganie rzeczywistości a emocje
- Czy potrafisz rozpoznawać emocje swoje i innych?
- Mój typ przeżywania emocji – autoanaliza
Inteligencja emocjonalna w miejscu pracy?
- Co to jest inteligencja emocjonalna? Kilka słów o inteligencji emocjonalnej i społecznej
- Poznawcze, motywacyjne i behawioralne składowe inteligencji emocjonalnej w codziennej pracy
- Metody rozwijania inteligencji emocjonalnej w codziennych relacjach zawodowych
Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu sytuacji trudnych
- Życie w grupie – jakie to trudne! Sytuacja współzależności jako źródło trudności
- Przyczyny podejścia rywalizacyjnego oraz sposoby zapobiegania takiemu sposobowi działania. Co nas nakręca i jak temu przeciwdziałać?
- Zasady zarządzania emocjami w sytuacjach trudnych
- Praktyczne metody włączania myślenia i obniżania poziomu napięcia w rozmowach — ćwiczenia
Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.
Magdalena Robak - wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.
Lektury dla kadry C-level – prezesów i liderów, którzy nie zatrzymują się w rozwoju
Narracja w przywództwie
Spotkanie autorskie z Markiem Kochanem
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym spotkaniu z Markiem Kochanem, autorem książki "Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców", które poświecimy kreacji narracji w biznesie.
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Rusza nowa seria podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level"
Ruszamy z nowym cyklem podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level" skupionym wokół wyzwań liderów i sposobów zarządzania kadrą menedżerską.