Metody i techniki zarządzania zespołem – EY Academy of Business

Metody i techniki zarządzania zespołem

Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Po każdym module tematycznym są podsumowania, których celem jest określenie przez uczestników możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w ich praktyce zawodowej.

Warsztaty są na bieżąco moderowane przez trenerów w zależności od zgłaszanych potrzeb uczestników. Sytuacje pojawiające się spontanicznie w grupie są włączane w proces edukacji (relacje trener-uczestnicy odnosimy do relacji menedżer-pracownicy). Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają ankietę diagnozującą indywidualne potrzeby szkoleniowe.

Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, warsztatowej z możliwością rozpatrywania przypadków indywidualnych. Warsztaty prowadzone są dla grupy maksymalnie 12-osobowej.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

Szkolenie "Metody i techniki zarządzania zespołem" jest skierowane do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnego kierowania i współpracy w zespole. Szczególnie polecamy je:

  • Menedżerom na różnych szczeblach zarządzania, którzy dążą do doskonalenia swoich kompetencji w zakresie zarządzania zespołem.
  • Liderom projektów i kierownikom zespołów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o dynamice grupowej, poznać etapy rozwoju zespołu oraz narzędzia do angażowania pracowników w działania zespołowe.
  • Menedżerom, którzy pragną zwiększyć swój potencjał w motywowaniu zespołu i skutecznym kierowaniu pracownikami.

Cele

  • Rozwój umiejętności komunikacji z zespołem.
  • Poznanie i zastosowanie kluczowych mechanizmów i technik zarządzania zespołem.
  • Dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju zespołu.
  • Rozwijanie umiejętności efektywnego zarządzania w zespołach współczesnych, w tym rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji poprzez facylitację, procedury i narzędzia komunikacji oraz metody zespołowego uczenia się.

Korzyści dla uczestnika

  • Zwiększenie efektywności w zarządzaniu zespołami.
  • Wzrost umiejętności wykorzystania odpowiednich narzędzi zarządczych.
  • Lepsze zarządzanie procesem grupowym i jego wpływem na pracę zespołu.
  • Zastosowanie narzędzi do zespołowego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Korzyści dla organizacji

  • Poprawa atmosfery w firmie.
  • Efektywniejsza współpraca w zespole.
  • Szybsze rozwiązywanie problemów.
  • Zwiększenie sukcesów osiąganych przez zespół.
  • Kształtowanie pozytywnej kultury organizacyjnej.

Jak budować dobry zespół?

  • Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
  • Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?
  • Motywowanie zespołu — angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu

Jak efektywnie przekazywać zadania zespołowi?

  • Ustalanie i egzekwowanie zasad w zespole
  • Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
  • Przekazywanie celu SMART do zespołu

Sztuka zarządzania potencjałem w zespole

  • Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
  • Metody zespołowego uczenia się

Aspekty koordynowania i wspierania pracy w zespole

  • Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
  • Wprowadzenie zmiany w zespole
  • Wdrażanie standardów, procedur, narzędzi
  • Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu

Rozwiązywanie problemów w zespole i wdrażanie dobrych praktyk

  • Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
  • Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
  • Techniki podejmowania decyzji grupowych
  • Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji

Dodatkowo w programie

Trening własnych sytuacji kierowania zespołem

Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne narzędzia, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.

Dorota Wiśniewska - ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń dla menedżerów. Wspiera menedżerów w zarządzaniu zespołami, motywowaniu pracowników.

Małgorzata Szybińska - od 1997 r. wspiera menedżerów w zarządzaniu zespołami. W EY Academy of Business prowadzi autorskie szkolenia nastawione na rozwój kompetencji menedżerskich.

Andrzej Matyka - ponad 23 lat doświadczenia w prowadzaniu szkoleń zarządzania zespołami. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne – case study od uczestników, przekazywane w formie zadań i gier szkoleniowych.

Nasze szkolenie „Metody i techniki zarządzania zespołem” to unikalna okazja do zrozumienia siły, dynamiki i zmienności procesów zespołowych. Uczestnicy uczą się, jak zarządzać zespołem, by wzmacniać konstruktywne działania i wprowadzać optymalizacje. Szkolenie pozwala na odkrycie własnego potencjału jako lidera, a także na identyfikację i wykorzystanie potencjałów pracowników. Uczestnicy uczą się formułować wspólne cele i motywować zespół do ich realizacji.

Trenerzy i inni uczestnicy zapewniają bieżące informacje zwrotne, które pomagają zwiększyć efektywność w zarządzaniu zespołem. Szkolenie ma charakter praktyczny, z wykorzystaniem gier symulacyjnych i pracy nad rzeczywistymi sytuacjami zgłaszanymi przez uczestników, co pozwala na znalezienie konkretnych rozwiązań dla wyzwań zarządczych.

Kompetencje rozwijane podczas szkolenia:

  • Tworzenie zasad współpracy
  • Komunikowanie celu do zespołu
  • Motywowanie zespołu
  • Dobór osób do funkcji
  • Planowanie i monitorowanie działań
  • Wprowadzanie zmiany
  • Rozwiązywanie problemów

Narzędzia wykorzystywane podczas szkolenia:

  • Cel SMART dla zespołu
  • Poznanie swojej roli zespołowej
  • Poprowadzenie zebrania z zespołem
  • Nazywanie i egzekwowanie swoich potrzeb, oczekiwań
  • Procedury zespołowego podejmowania decyzji

Metodologia prowadzenia szkolenia:

  • Wymiana doświadczeń i usystematyzowanie wiedzy
  • Krótkie wykłady tematyczne (20%) i przewaga praktyki (80%)
  • Praca zespołowa nad sytuacjami zgłoszonymi przez uczestników
  • Ćwiczenia warsztatowe indywidualne i grupowe
  • Moderowana dyskusja
  • Feedback
  • Testy
  • Gry symulacyjne

Metody i techniki zarządzania zespołem

Cena

3200 zł netto ( 3936 zł brutto )

Metody i techniki zarządzania zespołem

Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Po każdym module tematycznym są podsumowania, których celem jest określenie przez uczestników możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w ich praktyce zawodowej.

Warsztaty są na bieżąco moderowane przez trenerów w zależności od zgłaszanych potrzeb uczestników. Sytuacje pojawiające się spontanicznie w grupie są włączane w proces edukacji (relacje trener-uczestnicy odnosimy do relacji menedżer-pracownicy). Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają ankietę diagnozującą indywidualne potrzeby szkoleniowe.

Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, warsztatowej z możliwością rozpatrywania przypadków indywidualnych. Warsztaty prowadzone są dla grupy maksymalnie 12-osobowej.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

Dla kogo?

Szkolenie "Metody i techniki zarządzania zespołem" jest skierowane do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnego kierowania i współpracy w zespole. Szczególnie polecamy je:

  • Menedżerom na różnych szczeblach zarządzania, którzy dążą do doskonalenia swoich kompetencji w zakresie zarządzania zespołem.
  • Liderom projektów i kierownikom zespołów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o dynamice grupowej, poznać etapy rozwoju zespołu oraz narzędzia do angażowania pracowników w działania zespołowe.
  • Menedżerom, którzy pragną zwiększyć swój potencjał w motywowaniu zespołu i skutecznym kierowaniu pracownikami.
Cele i korzyści

Cele

  • Rozwój umiejętności komunikacji z zespołem.
  • Poznanie i zastosowanie kluczowych mechanizmów i technik zarządzania zespołem.
  • Dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju zespołu.
  • Rozwijanie umiejętności efektywnego zarządzania w zespołach współczesnych, w tym rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji poprzez facylitację, procedury i narzędzia komunikacji oraz metody zespołowego uczenia się.

Korzyści dla uczestnika

  • Zwiększenie efektywności w zarządzaniu zespołami.
  • Wzrost umiejętności wykorzystania odpowiednich narzędzi zarządczych.
  • Lepsze zarządzanie procesem grupowym i jego wpływem na pracę zespołu.
  • Zastosowanie narzędzi do zespołowego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Korzyści dla organizacji

  • Poprawa atmosfery w firmie.
  • Efektywniejsza współpraca w zespole.
  • Szybsze rozwiązywanie problemów.
  • Zwiększenie sukcesów osiąganych przez zespół.
  • Kształtowanie pozytywnej kultury organizacyjnej.
Program

Jak budować dobry zespół?

  • Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
  • Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?
  • Motywowanie zespołu — angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu

Jak efektywnie przekazywać zadania zespołowi?

  • Ustalanie i egzekwowanie zasad w zespole
  • Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
  • Przekazywanie celu SMART do zespołu

Sztuka zarządzania potencjałem w zespole

  • Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
  • Metody zespołowego uczenia się

Aspekty koordynowania i wspierania pracy w zespole

  • Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
  • Wprowadzenie zmiany w zespole
  • Wdrażanie standardów, procedur, narzędzi
  • Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu

Rozwiązywanie problemów w zespole i wdrażanie dobrych praktyk

  • Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
  • Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
  • Techniki podejmowania decyzji grupowych
  • Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji

Dodatkowo w programie

Trening własnych sytuacji kierowania zespołem

Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne narzędzia, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.

Co wyróżnia nasze szkolenie

Nasze szkolenie „Metody i techniki zarządzania zespołem” to unikalna okazja do zrozumienia siły, dynamiki i zmienności procesów zespołowych. Uczestnicy uczą się, jak zarządzać zespołem, by wzmacniać konstruktywne działania i wprowadzać optymalizacje. Szkolenie pozwala na odkrycie własnego potencjału jako lidera, a także na identyfikację i wykorzystanie potencjałów pracowników. Uczestnicy uczą się formułować wspólne cele i motywować zespół do ich realizacji.

Trenerzy i inni uczestnicy zapewniają bieżące informacje zwrotne, które pomagają zwiększyć efektywność w zarządzaniu zespołem. Szkolenie ma charakter praktyczny, z wykorzystaniem gier symulacyjnych i pracy nad rzeczywistymi sytuacjami zgłaszanymi przez uczestników, co pozwala na znalezienie konkretnych rozwiązań dla wyzwań zarządczych.

Kompetencje rozwijane podczas szkolenia:

  • Tworzenie zasad współpracy
  • Komunikowanie celu do zespołu
  • Motywowanie zespołu
  • Dobór osób do funkcji
  • Planowanie i monitorowanie działań
  • Wprowadzanie zmiany
  • Rozwiązywanie problemów

Narzędzia wykorzystywane podczas szkolenia:

  • Cel SMART dla zespołu
  • Poznanie swojej roli zespołowej
  • Poprowadzenie zebrania z zespołem
  • Nazywanie i egzekwowanie swoich potrzeb, oczekiwań
  • Procedury zespołowego podejmowania decyzji

Metodologia prowadzenia szkolenia:

  • Wymiana doświadczeń i usystematyzowanie wiedzy
  • Krótkie wykłady tematyczne (20%) i przewaga praktyki (80%)
  • Praca zespołowa nad sytuacjami zgłoszonymi przez uczestników
  • Ćwiczenia warsztatowe indywidualne i grupowe
  • Moderowana dyskusja
  • Feedback
  • Testy
  • Gry symulacyjne
Szczegóły programu modułowego

Cena

3200 zł netto ( 3936 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

25-27 września 2024

Kontakt

Marcelina Stempak

Koordynator kursu

  • +48 573 809 630
  • marcelina.stempak@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com