Metody i techniki zarządzania zespołem – EY Academy of Business

Metody i techniki zarządzania zespołem

Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Po każdym module tematycznym są podsumowania, których celem jest określenie przez uczestników możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w ich praktyce zawodowej.

Warsztaty są na bieżąco moderowane przez trenerów w zależności od zgłaszanych potrzeb uczestników. Sytuacje pojawiające się spontanicznie w grupie są włączane w proces edukacji (relacje trener-uczestnicy odnosimy do relacji menedżer-pracownicy). Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają ankietę diagnozującą indywidualne potrzeby szkoleniowe.

Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, warsztatowej z możliwością rozpatrywania przypadków indywidualnych. Warsztaty prowadzone są dla grupy maksymalnie 12-osobowej.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

Wszystkich, którzy chcą:

  • doskonalić swoje umiejętności z zakresu kierowania i współpracy w zespole. Dla wszystkich tych, którzy chcieliby usystematyzować wiedzę na temat dynamiki zespołu, poznać etapy procesu grupowego i narzędzia poszukiwania rozwiązań oraz organizacji zadań w zespole
  • udoskonalić swój potencjał w zakresie motywowania zespołu, a przede wszystkim w zakresie konstruktywnego kierowania zespołem
  • pracować przy rozwoju startupów.

  • Poznanie kluczowych mechanizmów i technik stosowanych w praktyce zarządzania zespołem
  • Trenowanie umiejętności efektywnego zarządzania we współczesnych zespołach:
    • rozwiązywania problemów w zespole i podejmowania decyzji poprzez facylitację
    • procedur i narzędzi komunikacji
    • metod zespołowego uczenia się

Korzyści

  • Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołami poprzez budowanie zaufania i autorytetu
  • Podniesienie poziomu umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zarządzania zespołami
  • Zwiększenie umiejętności zarządzania procesem grupowym i jego wpływem na wykonywanie zadań przez zespół
  • Umiejętność zastosowania narzędzi w zespołowym rozwiązywaniu problemów  i podejmowaniu decyzji, w szczególności facylitacji

Jak budować dobry zespół?

  • Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
  • Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
  • Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?

Sztuka zarządzania potencjałem w zespole

  • Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
  • Metody zespołowego uczenia się

Aspekty procesu grupowego w zespole

  • Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
  • Radzenie sobie ze zmianą w zespole
  • Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu

Rozwiązywanie problemów w zespole

  • Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
  • Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
  • Techniki podejmowania decyzji grupowych
  • Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji
  • Motywowanie zespołu – angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu

Jak zarządzać zespołem na „odległość”?

  • Specyfika współczesnych form pracy zespołowej
  • Podstawowe formy organizacyjne tzw. zespołów wirtualnych: przyczółkowy, sieciowy
  • Narzędzia komunikacji niezbędne w zarządzaniu zespołem na odległość
  • Ważność zasad i reguł współpracy oraz egzekwowania ich

Dodatkowo w programie

Trening własnych sytuacji kierowania zespołem

Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne sposoby zajęcia się poszczególnymi sytuacjami, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.

Andrzej Matyka - przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.

Dorota Wiśniewska - posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.

Małgorzata Pietrusiak - głównym celem zawodowym Małgorzaty jest pomoc w rozwoju poprzez pracę indywidualną i zespołową. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, posiada wieloletnie doświadczenie jako coach.

Małgorzata Szybińska - pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.

Metody i techniki zarządzania zespołem

Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Po każdym module tematycznym są podsumowania, których celem jest określenie przez uczestników możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w ich praktyce zawodowej.

Warsztaty są na bieżąco moderowane przez trenerów w zależności od zgłaszanych potrzeb uczestników. Sytuacje pojawiające się spontanicznie w grupie są włączane w proces edukacji (relacje trener-uczestnicy odnosimy do relacji menedżer-pracownicy). Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają ankietę diagnozującą indywidualne potrzeby szkoleniowe.

Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, warsztatowej z możliwością rozpatrywania przypadków indywidualnych. Warsztaty prowadzone są dla grupy maksymalnie 12-osobowej.

Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.

Dla kogo?

Wszystkich, którzy chcą:

  • doskonalić swoje umiejętności z zakresu kierowania i współpracy w zespole. Dla wszystkich tych, którzy chcieliby usystematyzować wiedzę na temat dynamiki zespołu, poznać etapy procesu grupowego i narzędzia poszukiwania rozwiązań oraz organizacji zadań w zespole
  • udoskonalić swój potencjał w zakresie motywowania zespołu, a przede wszystkim w zakresie konstruktywnego kierowania zespołem
  • pracować przy rozwoju startupów.
Cele i korzyści

  • Poznanie kluczowych mechanizmów i technik stosowanych w praktyce zarządzania zespołem
  • Trenowanie umiejętności efektywnego zarządzania we współczesnych zespołach:
    • rozwiązywania problemów w zespole i podejmowania decyzji poprzez facylitację
    • procedur i narzędzi komunikacji
    • metod zespołowego uczenia się

Korzyści

  • Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołami poprzez budowanie zaufania i autorytetu
  • Podniesienie poziomu umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zarządzania zespołami
  • Zwiększenie umiejętności zarządzania procesem grupowym i jego wpływem na wykonywanie zadań przez zespół
  • Umiejętność zastosowania narzędzi w zespołowym rozwiązywaniu problemów  i podejmowaniu decyzji, w szczególności facylitacji
Program

Jak budować dobry zespół?

  • Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
  • Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
  • Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?

Sztuka zarządzania potencjałem w zespole

  • Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
  • Diagnoza ról i potencjału w zespole
  • Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
  • Metody zespołowego uczenia się

Aspekty procesu grupowego w zespole

  • Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
  • Radzenie sobie ze zmianą w zespole
  • Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu

Rozwiązywanie problemów w zespole

  • Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
  • Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
  • Techniki podejmowania decyzji grupowych
  • Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji
  • Motywowanie zespołu – angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu

Jak zarządzać zespołem na „odległość”?

  • Specyfika współczesnych form pracy zespołowej
  • Podstawowe formy organizacyjne tzw. zespołów wirtualnych: przyczółkowy, sieciowy
  • Narzędzia komunikacji niezbędne w zarządzaniu zespołem na odległość
  • Ważność zasad i reguł współpracy oraz egzekwowania ich

Dodatkowo w programie

Trening własnych sytuacji kierowania zespołem

Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne sposoby zajęcia się poszczególnymi sytuacjami, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.

Szczegóły programu modułowego

Cena

3200 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

24-26 października 2022

Kontakt

Adrianna Sykucka

Koordynator kursu

  • +48 519 511 447
  • adrianna.sykucka@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Tomasz Jakubiak

  • +48 517 882 361
  • tomasz.jakubiak@pl.ey.com