Pozytywna autoprezentacja, czyli jak się chwalić w sytuacjach zawodowych – warsztaty kamerowe
Pozytywna autoprezentacja to jedno z trzech szkoleń, które proponujemy w ramach budowania wartości firmy poprzez skuteczną komunikację.
Warsztaty prowadzone są przez wysokiej klasy eksperta w zakresie komunikacji publicznej i języka biznesu, językoznawcę.
Trening przygotowuje uczestników do budowania pozytywnego wizerunku samego siebie oraz firmy i jej produktów, w procesie komunikacji, za pomocą narzędzi retorycznych przy wykorzystaniu technik chwalenia się.
Chwalenie się w biznesie, to:
- Podnoszenie sprawności komunikacyjnej w zakresie technik chwalenia się (przekazywania pozytywnego komunikatu), w sposób nienaruszający kulturowych tabu w tym zakresie
- Przygotowanie do „sprzedawania” pozytywnych komunikatów na temat firmy, produktów, technologii i jakości w sposób akceptowany, a nawet oczekiwany przez odbiorców
- Wypracowanie wzorca zestawu pozytywnych komunikatów o firmie i jej produktach i umiejętność ich stosowania w codziennej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy
- Wykształcenie nawyku poszukiwania i „kolekcjonowania” przykładów wzmacniających pozytywny przekaz
- Przekazywanie pozytywnych komunikatów w komunikacji wewnętrznej, jako narzędzie budowania wizerunku lidera i lepszego zarządzania zespołem
Szkolenie polecane jest:
- Członkom zarządów
- Menedżerom prezentującym firmę na zewnątrz, podczas spotkań z klientami, wystąpień publicznych i kontaktów z mediami
- Osobom zajmującym się komunikacją wewnątrz firmy i kreującym wizerunek wewnętrzny
- Pracownikom startupów
Cele szkolenia:
- Zwiększenie skuteczności w prezentowaniu potencjału, osiągnięć i sukcesów firmy, a także własnych
- Zwiększenie skuteczności w motywowaniu przez chwalenie
Korzyści ze szkolenia:
- Rozwój umiejętności przekazywania pozytywnych komunikatów na temat firmy, produktów, technologii i jakości w sposób nienaruszający kulturowych tabu w tym zakresie, akceptowany, a nawet oczekiwany przez odbiorców
- Rozwój umiejętności i nawyków chwalenia innych, motywowania przez chwalenie
- Przekazywanie pozytywnych komunikatów w komunikacji wewnętrznej, jako narzędzie budowania wizerunku lidera i lepszego zarządzania zespołem
- Wzrost świadomości ograniczeń związanych z przekazywaniem pozytywnych informacji na temat siebie i firmy/instytucji, a także innych
- Przełamanie ograniczeń w kontaktach międzykulturowych (zwłaszcza w zetknięciu z kulturą anglosaską), rozumienie kontekstu kultury polskiej dla przedstawicieli kultury anglosaskiej
- Nabycie umiejętności w zakresie pozytywnej autoprezentacji i w związku z tym – zwiększenie możliwości wpływu na własny wizerunek
- Umiejętności zdobyte podczas szkolenia mogą być natychmiast wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej w odniesieniu do wszystkich typów wystąpień medialnych i publicznych
Wszystkie ćwiczenia (wystąpienia) uczestników rejestrowane są przy pomocy kamery, a następnie odtwarzane na ekranie i analizowane przez prowadzących. Ćwiczenia nawiązują do sytuacji związanych z aktywnością zawodową uczestników. Rejestracja wystąpień uczestników pozwala na szybkie diagnozowanie elementów, które zakłócają komunikację i są niespójne z założonym celem perswazyjnym, oczekiwaniami odbiorców, lub wizerunkiem biznesowym.
Zakres szkolenia/program:
- Trening przygotowuje uczestników do budowania pozytywnego wizerunku samego siebie oraz firmy i jej produktów, w procesie komunikacji, za pomocą narzędzi retorycznych przy wykorzystaniu technik chwalenia się, a także do motywowania przez chwalenie innych
Zagadnienia:
- Kulturowe ograniczenia w przekazywaniu pozytywnych informacji na temat siebie i firmy
- Chwalenie się (pozytywna autoprezentacja) a relacje z odbiorcą
- Kiedy wypada się chwalić
- Jak się chwalić w sposób niezbyt dolegliwy dla odbiorcy
- Wybrane techniki społeczne akceptowanego chwalenia z przykładami ich zastosowania
- Dlaczego warto i należy przekazywać pozytywne informacje na swój temat?
- Zestaw pozytywnych komunikatów o firmie i jej produktach i umiejętność ich stosowania w codziennej komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy
- Poszukiwanie i „kolekcjonowanie” przykładów wzmacniających pozytywny przekaz: danych, obrazów, opowieści
prof. Marek Kochan - ekspert w dziedzinie mediów, komunikacji publicznej, perswazji, debat i kreowania wizerunku. Absolwent dziennikarstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, a także scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi (PWSTTviF).
Lektury dla kadry C-level – prezesów i liderów, którzy nie zatrzymują się w rozwoju
Narracja w przywództwie
Spotkanie autorskie z Markiem Kochanem
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym spotkaniu z Markiem Kochanem, autorem książki "Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców", które poświecimy kreacji narracji w biznesie.
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Rusza nowa seria podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level"
Ruszamy z nowym cyklem podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level" skupionym wokół wyzwań liderów i sposobów zarządzania kadrą menedżerską.