Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe
Retoryka w biznesie to jedno z trzech szkoleń, które proponujemy w ramach budowania wartości firmy poprzez skuteczną komunikację.
Warsztaty prowadzone są przez wysokiej klasy eksperta w zakresie komunikacji publicznej i języka biznesu, językoznawcę.
Celem szkolenia jest:
- Zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych do własnego zdania.
- Doskonalenie umiejętności publicznego występowania – w zakresie argumentacji, użycia języka i mowy ciała.
Szkolenie dedykowane jest wyższej i najwyższej kadrze zarządzającej: członkowie zarządu, menedżerowie, eksperci, wszelkie osoby występujące publicznie i przekonujące innych do własnego zdania.
Celem szkolenia jest:
- Zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych do własnego zdania.
- Doskonalenie umiejętności publicznego występowania – w zakresie argumentacji, użycia języka i mowy ciała.
Korzyści z warsztatu
- Rozwój umiejętności prezentacyjnych, zwiększenie atrakcyjności i perswazyjności wystąpień publicznych (co w przypadku osób prezentujących przed aktualnymi lub potencjalnymi klientami wprost przekłada się na korzyści dla firmy).
- Rozwój umiejętności rozpoznania odbiorcy, uwzględnienia jego sposobu myślenia o danej sprawie, wyboru najbardziej dla niego istotnych argumentów i neutralizowania kontrargumentów.
- Umiejętność budowania odpowiedniej relacji wobec odbiorcy, wzmacniającej argumenty oraz podanie argumentów w odpowiedniej formie językowej.
- Przygotowanie do radzenia sobie z trudną publicznością i/lub niesprzyjającymi warunkami prezentacji.
- Umiejętności zdobyte podczas szkolenia NATYCHMIAST mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej w odniesieniu do WSZYSTKICH TYPÓW KOMUNIKACJI.
Zajęcia warsztatowe będą poprzedzone instruktażowym wykładem. Ćwiczenia odnosić się beda do aktywnosci zawodowych uczestników.
Program zakłada diagnozę możliwości retorycznych uczestników oraz przegląd i wdrożenie odpowiedniego instrumentarium retorycznego.
Ćwiczenia na konkretnych przykładach z życia uczestników pozwolą na wypracowanie wzorców i umiejętność budowania w przyszłości komunikatów wywierających określony wpływ na odbiorców.
Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach opartych o przykłady wykorzystania i konkretnych zastosowań omawianych narzędzi retorycznych.
Zakres szkolenia
Retoryka-argumentacja
- Dwie drogi przekonywania: centralna i peryferyjna
- Najważniejsze zasady retoryczne
- Profilowanie argumentacji do konkretnych odbiorców
- Komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy
- Relacje interpersonalne jako medium perswazji
- Język a perswazyjność komunikatu:
- autoprezentacja przez styl i słownictwo
- emocje w słowach
- schematy zachowania w słowach, skrypty poznawcze
- metafora jako figura retoryczna
- presupozycja i implikatura jako techniki perswazyjne
Wystąpienia publiczne
- Komunikacja niewerbalna: jak skutecznie komunikować się gestami
- Komunikacja przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów
- Przygotowanie wystąpienia, uwzględnianie oczekiwań i wiedzy publiczności
- Kompozycja, struktura i logika wywodu
- Analiza sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie
- Relacje z salą: jak je budować i utrzymywać
- Możliwości zakłóceń wystąpienia ze strony publiczności lub otoczenia i sposoby reagowania
- Odpowiadanie na trudne pytania
- Najczęściej popełniane błędy i alfabet zachowań dobrego mówcy
prof. Marek Kochan - ekspert w dziedzinie mediów, komunikacji publicznej, perswazji, debat i kreowania wizerunku. Absolwent dziennikarstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, a także scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi (PWSTTviF).