Metody i techniki zarządzania zespołem
Tematy poruszane na zajęciach odnoszą się do rzeczywistych sytuacji, z którymi menedżerowie spotykają się w codziennej pracy. Po każdym module tematycznym są podsumowania, których celem jest określenie przez uczestników możliwości wykorzystania wiedzy i umiejętności w ich praktyce zawodowej.
Warsztaty są na bieżąco moderowane przez trenerów w zależności od zgłaszanych potrzeb uczestników. Sytuacje pojawiające się spontanicznie w grupie są włączane w proces edukacji (relacje trener-uczestnicy odnosimy do relacji menedżer-pracownicy). Przed szkoleniem uczestnicy wypełniają ankietę diagnozującą indywidualne potrzeby szkoleniowe.
Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnej, warsztatowej z możliwością rozpatrywania przypadków indywidualnych. Warsztaty prowadzone są dla grupy maksymalnie 12-osobowej.
Twój rozwój w roli menedżera: Wybierz ścieżkę rozwoju i zdobądź dyplom menedżera biznesu z potwierdzeniem od EY nabytych przez Ciebie kompetencji menedżerskich – wszystkie kompetencje wypisujemy na dyplomie – sprawdź.
Szkolenie jest dla wszystkich, którzy chcą:
- Doskonalić swoje umiejętności z zakresu kierowania i współpracy w zespole. Dla wszystkich tych, którzy chcieliby usystematyzować wiedzę na temat dynamiki zespołu, poznać etapy procesu grupowego i narzędzia poszukiwania rozwiązań oraz organizacji zadań w zespole
- Udoskonalić swój potencjał w zakresie motywowania zespołu, a przede wszystkim w zakresie konstruktywnego kierowania zespołem
- Pracować przy rozwoju startupów
Cele
- Poznanie kluczowych mechanizmów i technik stosowanych w praktyce zarządzania zespołem
- Trenowanie umiejętności efektywnego zarządzania we współczesnych zespołach:
- Rozwiązywania problemów w zespole i podejmowania decyzji poprzez facylitację
- Procedur i narzędzi komunikacji
- Metod zespołowego uczenia się
Korzyści
- Zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołami poprzez budowanie zaufania i autorytetu
- Podniesienie poziomu umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi zarządzania zespołami
- Zwiększenie umiejętności zarządzania procesem grupowym i jego wpływem na wykonywanie zadań przez zespół
- Umiejętność zastosowania narzędzi w zespołowym rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji, w szczególności facylitacji
Jak budować dobry zespół?
- Trzy aspekty funkcjonowania zespołu
- Etapy efektywnej organizacji zadań dla zespołu
- Atmosfera, współpraca – jak jej sprzyjać i jak nią zarządzać?
Sztuka zarządzania potencjałem w zespole
- Kształtowanie sprawnej komunikacji I współpracy w zespole
- Diagnoza ról i potencjału w zespole
- Synergia – wartość „dodana” działań zespołu
- Metody zespołowego uczenia się
Aspekty procesu grupowego w zespole
- Etapy rozwoju procesu grupowego w zespole
- Radzenie sobie ze zmianą w zespole
- Adekwatne dopasowanie procedur pracy do struktury i rozwoju zespołu
- Specyfika współczesnych form pracy zespołowej
Rozwiązywanie problemów w zespole
- Rola menedżera a rola facylitatora -specyfika zarządzaniem zadaniem (tym, co robimy) i procesem (sposobem, w jaki to robimy)
- Facylitacja jako tworzenie odpowiedniego procesu, aby osiągnąć cel w zadaniu
- Techniki podejmowania decyzji grupowych
- Metody poszukiwania pomysłów i ich weryfikacji
- Motywowanie zespołu — angażowanie i przekonywanie pracowników do realizacji zadania, projektu
Dodatkowo w programie
Trening własnych sytuacji kierowania zespołem
Uczestnicy pod koniec pierwszego dnia szkolenia zgłaszają swoje sytuacje problemowe, które chcieliby rozwiązać podczas szkolenia. Następnie w drugim dniu zajmujemy się konkretnymi scenkami uczestników. Wcześniej omawiamy je z uczestnikami, proponujemy różne sposoby zajęcia się poszczególnymi sytuacjami, podsumowujemy je teorią i ćwiczeniami.
Andrzej Matyka - przede wszystkim praktyk, dopiero później trener i coach. Na szkoleniach preferuje narzędzia praktyczne, przekazywane często w formie zadań i gier szkoleniowych, a także żartów sytuacyjnych.
Dorota Wiśniewska - posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rozwiązywania konfliktów, komunikacji, treningu asertywności, przywództwa, motywowania i dyscyplinowania pracowników oraz zarządzania zespołem.
Małgorzata Biczyńska - głównym celem zawodowym Małgorzaty jest pomoc w rozwoju poprzez pracę indywidualną i zespołową. Poza kilkunastoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych, posiada wieloletnie doświadczenie jako coach.
Małgorzata Szybińska - pasjonuje ją obserwacja rozwoju uczestników szkoleń poprzez odnajdywanie i wzmacnianie swoich mocnych stron w obszarze przewodzenia ludźmi. Projektowanie szkoleń dla klienta traktuje jak przygotowanie interesującej i odkrywczej podróży.