Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje – EY Academy of Business

Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje

Szkolenie pomaga rozwijać umiejętności rekruterskie związane z prowadzeniem wywiadu standaryzowanego i behawioralnego. Pokazuje również jak wykorzystać kompetencje jako kryterium selekcji.

Szkolenie jest częścią Akademii Rekrutacji.

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy prowadzą rozmowy i dokonują selekcji kandydatów w ramach procesu rekrutacji.

Cele szkolenia:

  • Poszerzanie wiedzy z zakresu standardu prowadzenia wywiadu ustrukturyzowanego, w tym badającego doświadczenie kandydata, jego kwalifikacje i wiedzę
  • Rozwijanie umiejętności definiowania kompetencji badanych podczas wywiadu rekrutacyjnego
  • Rozwijanie umiejętności projektowania i prowadzenia wywiadu behawioralnego z wykorzystaniem techniki STAR
  • Podsumowanie wiedzy dotyczącej oceny kompetencji, w tym unikania błędów oceny
  • Poszerzanie zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów podczas prowadzenia wywiadu

Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

  • Agenda i etapy rozmowy kwalifikacyjnej
  • Katalog pytań niewskazanych
  • Zebranie informacji o doświadczeniu kandydata w kontekście profilu stanowiska
  • Odpowiadanie na pytania kandydata

Kompetencje jako kryterium selekcji

  • Dla jakich profili stanowiskowych kompetencje są kluczowych kryterium selekcji
  • Definicja kompetencji jako kryterium selekcji
  • Zasady tworzenia profilu kompetencyjnego kandydata
  • Źródła i metody zbierania danych do budowania profilu kompetencyjnego
  • Definiowanie, wskaźnikowanie i stopniowanie kompetencji
  • Przykładowe listy kompetencyjne, korzystanie z gotowych katalogów kompetencji

Projektowanie wywiadu behawioralnego

  • Meta-kompetencje i sposób ich badania
  • Charakterystyka wywiadów diagnozujących kompetencje: wywiad sytuacyjny, behawioralny i technika STAR
  • Struktura wywiady behawioralnego
  • Zasady formułowania pytań
  • Rola obserwacji bieżącej i pytań pogłębiających w wywiadzie

Ćwiczenia w prowadzeniu wywiadu behawioralnego

  • Techniki zadawania pytań: pytania otwarte i sondujące
  • Badanie meta-kompetencji w wywiadzie
  • Stawianie hipotez
  • Sposoby koncentrowania kandydata na faktach
  • Testowanie zaprojektowanych wywiadów i zbieranie informacji zwrotnej od grupy i trenera

Ocena kompetencji

  • Jakość notatek a ocena kompetencji
  • Obszary analizowanych informacji: fakty i interpretacje

Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Trudne zachowania kandydatów w trakcie spotkania i jak sobie z nimi radzić

  • Zebranie przykładów z grupy
  • Burza mózgów dotycząca sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów

Metodologia prowadzenia warsztatu: wykład; analiza struktur wywiadów; zadania grupowe, w tym wskaźnikowanie kompetencji i projektowanie wywiadu behawioralnego; prowadzenie symulacji wywiadów, w tym testowanie pytań oraz uzyskiwanie informacji zwrotnej od grupy i trenera; obserwacja zachowań i ocena kompetencji kandydata na przykładzie symulacji wywiadów prowadzonych przez grupę; burza mózgów dotycząca radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów.

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Agnieszka Mayilov - przez 17 lat pracowała na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych (Rozwój, HR, Sprzedaż). Zajmowała się koordynowaniem pracy zespołu oraz współpracą z innymi działami biznesu w zakresie wspierania rozwoju pracowników.

Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje

Cena

1 850 zł netto (2 275,50 zł brutto)

Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje

Szkolenie pomaga rozwijać umiejętności rekruterskie związane z prowadzeniem wywiadu standaryzowanego i behawioralnego. Pokazuje również jak wykorzystać kompetencje jako kryterium selekcji.

Szkolenie jest częścią Akademii Rekrutacji.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy prowadzą rozmowy i dokonują selekcji kandydatów w ramach procesu rekrutacji.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poszerzanie wiedzy z zakresu standardu prowadzenia wywiadu ustrukturyzowanego, w tym badającego doświadczenie kandydata, jego kwalifikacje i wiedzę
  • Rozwijanie umiejętności definiowania kompetencji badanych podczas wywiadu rekrutacyjnego
  • Rozwijanie umiejętności projektowania i prowadzenia wywiadu behawioralnego z wykorzystaniem techniki STAR
  • Podsumowanie wiedzy dotyczącej oceny kompetencji, w tym unikania błędów oceny
  • Poszerzanie zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów podczas prowadzenia wywiadu
Program

Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

  • Agenda i etapy rozmowy kwalifikacyjnej
  • Katalog pytań niewskazanych
  • Zebranie informacji o doświadczeniu kandydata w kontekście profilu stanowiska
  • Odpowiadanie na pytania kandydata

Kompetencje jako kryterium selekcji

  • Dla jakich profili stanowiskowych kompetencje są kluczowych kryterium selekcji
  • Definicja kompetencji jako kryterium selekcji
  • Zasady tworzenia profilu kompetencyjnego kandydata
  • Źródła i metody zbierania danych do budowania profilu kompetencyjnego
  • Definiowanie, wskaźnikowanie i stopniowanie kompetencji
  • Przykładowe listy kompetencyjne, korzystanie z gotowych katalogów kompetencji

Projektowanie wywiadu behawioralnego

  • Meta-kompetencje i sposób ich badania
  • Charakterystyka wywiadów diagnozujących kompetencje: wywiad sytuacyjny, behawioralny i technika STAR
  • Struktura wywiady behawioralnego
  • Zasady formułowania pytań
  • Rola obserwacji bieżącej i pytań pogłębiających w wywiadzie

Ćwiczenia w prowadzeniu wywiadu behawioralnego

  • Techniki zadawania pytań: pytania otwarte i sondujące
  • Badanie meta-kompetencji w wywiadzie
  • Stawianie hipotez
  • Sposoby koncentrowania kandydata na faktach
  • Testowanie zaprojektowanych wywiadów i zbieranie informacji zwrotnej od grupy i trenera

Ocena kompetencji

  • Jakość notatek a ocena kompetencji
  • Obszary analizowanych informacji: fakty i interpretacje

Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Trudne zachowania kandydatów w trakcie spotkania i jak sobie z nimi radzić

  • Zebranie przykładów z grupy
  • Burza mózgów dotycząca sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów

Metodologia prowadzenia warsztatu: wykład; analiza struktur wywiadów; zadania grupowe, w tym wskaźnikowanie kompetencji i projektowanie wywiadu behawioralnego; prowadzenie symulacji wywiadów, w tym testowanie pytań oraz uzyskiwanie informacji zwrotnej od grupy i trenera; obserwacja zachowań i ocena kompetencji kandydata na przykładzie symulacji wywiadów prowadzonych przez grupę; burza mózgów dotycząca radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów.

Cena

1 850 zł netto (2 275,50 zł brutto)

Możliwość uzyskania dofinansowania

Lokalizacja

Warszawa

​Z możliwością zorganizowania w formule zamkniętej, w dowolnej lokalizacji*

Termin

28-29 października 2024 – Warszawa, 9:00 – 16:30

Kontakt

Viktoriya Karpenko

Koordynator kursu

  • +48 572 002 607
  • Viktoriya.Karpenko@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane