Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje – EY Academy of Business

Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje

Szkolenie pomaga rozwijać umiejętności rekruterskie związane z prowadzeniem wywiadu standaryzowanego i behawioralnego. Pokazuje również jak wykorzystać kompetencje jako kryterium selekcji.

Szkolenie jest częścią Akademii Rekrutacji.

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy prowadzą rozmowy i dokonują selekcji kandydatów w ramach procesu rekrutacji.

Cele szkolenia:

  • Poszerzanie wiedzy z zakresu standardu prowadzenia wywiadu ustrukturyzowanego, w tym badającego doświadczenie kandydata, jego kwalifikacje i wiedzę
  • Rozwijanie umiejętności definiowania kompetencji badanych podczas wywiadu rekrutacyjnego
  • Rozwijanie umiejętności projektowania i prowadzenia wywiadu behawioralnego z wykorzystaniem techniki STAR
  • Podsumowanie wiedzy dotyczącej oceny kompetencji, w tym unikania błędów oceny
  • Poszerzanie zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów podczas prowadzenia wywiadu

Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

  • Agenda i etapy rozmowy kwalifikacyjnej
  • Katalog pytań niewskazanych
  • Zebranie informacji o doświadczeniu kandydata w kontekście profilu stanowiska
  • Odpowiadanie na pytania kandydata

Kompetencje jako kryterium selekcji

  • Dla jakich profili stanowiskowych kompetencje są kluczowych kryterium selekcji
  • Definicja kompetencji jako kryterium selekcji
  • Zasady tworzenia profilu kompetencyjnego kandydata
  • Źródła i metody zbierania danych do budowania profilu kompetencyjnego
  • Definiowanie, wskaźnikowanie i stopniowanie kompetencji
  • Przykładowe listy kompetencyjne, korzystanie z gotowych katalogów kompetencji

Projektowanie wywiadu behawioralnego

  • Meta-kompetencje i sposób ich badania
  • Charakterystyka wywiadów diagnozujących kompetencje: wywiad sytuacyjny, behawioralny i technika STAR
  • Struktura wywiady behawioralnego
  • Zasady formułowania pytań
  • Rola obserwacji bieżącej i pytań pogłębiających w wywiadzie

Ćwiczenia w prowadzeniu wywiadu behawioralnego

  • Techniki zadawania pytań: pytania otwarte i sondujące
  • Badanie meta-kompetencji w wywiadzie
  • Stawianie hipotez
  • Sposoby koncentrowania kandydata na faktach
  • Testowanie zaprojektowanych wywiadów i zbieranie informacji zwrotnej od grupy i trenera

Ocena kompetencji

  • Jakość notatek a ocena kompetencji
  • Obszary analizowanych informacji: fakty i interpretacje

Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Trudne zachowania kandydatów w trakcie spotkania i jak sobie z nimi radzić

  • Zebranie przykładów z grupy
  • Burza mózgów dotycząca sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów

Metodologia prowadzenia warsztatu: wykład; analiza struktur wywiadów; zadania grupowe, w tym wskaźnikowanie kompetencji i projektowanie wywiadu behawioralnego; prowadzenie symulacji wywiadów, w tym testowanie pytań oraz uzyskiwanie informacji zwrotnej od grupy i trenera; obserwacja zachowań i ocena kompetencji kandydata na przykładzie symulacji wywiadów prowadzonych przez grupę; burza mózgów dotycząca radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów.

Agnieszka Krukowska - posiada doświadczenie w opracowywaniu metod weryfikacji kompetencji oraz prowadzeniu analiz potencjału w procesach rekrutacji i rozwoju zawodowym. Współprojektowała modele kompetencyjne oraz narzędzia rozwoju kompetencji.

Anetta Krukowska - od 1998 roku pracuje jako trenerka, konsultantka i coach w zakresie rekrutacji, szkoleń, ocen kompetencji, diagnozy organizacyjnej oraz interwencji w trudnych sytuacjach zespołowych. Od 2016 roku jest propagatorką nowego nurtu - wellness w biznesie.

Rekrutacja: Selekcja w oparciu o kompetencje

Szkolenie pomaga rozwijać umiejętności rekruterskie związane z prowadzeniem wywiadu standaryzowanego i behawioralnego. Pokazuje również jak wykorzystać kompetencje jako kryterium selekcji.

Szkolenie jest częścią Akademii Rekrutacji.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do specjalistów HR oraz menedżerów, którzy prowadzą rozmowy i dokonują selekcji kandydatów w ramach procesu rekrutacji.

Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poszerzanie wiedzy z zakresu standardu prowadzenia wywiadu ustrukturyzowanego, w tym badającego doświadczenie kandydata, jego kwalifikacje i wiedzę
  • Rozwijanie umiejętności definiowania kompetencji badanych podczas wywiadu rekrutacyjnego
  • Rozwijanie umiejętności projektowania i prowadzenia wywiadu behawioralnego z wykorzystaniem techniki STAR
  • Podsumowanie wiedzy dotyczącej oceny kompetencji, w tym unikania błędów oceny
  • Poszerzanie zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów podczas prowadzenia wywiadu
Program

Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej

  • Agenda i etapy rozmowy kwalifikacyjnej
  • Katalog pytań niewskazanych
  • Zebranie informacji o doświadczeniu kandydata w kontekście profilu stanowiska
  • Odpowiadanie na pytania kandydata

Kompetencje jako kryterium selekcji

  • Dla jakich profili stanowiskowych kompetencje są kluczowych kryterium selekcji
  • Definicja kompetencji jako kryterium selekcji
  • Zasady tworzenia profilu kompetencyjnego kandydata
  • Źródła i metody zbierania danych do budowania profilu kompetencyjnego
  • Definiowanie, wskaźnikowanie i stopniowanie kompetencji
  • Przykładowe listy kompetencyjne, korzystanie z gotowych katalogów kompetencji

Projektowanie wywiadu behawioralnego

  • Meta-kompetencje i sposób ich badania
  • Charakterystyka wywiadów diagnozujących kompetencje: wywiad sytuacyjny, behawioralny i technika STAR
  • Struktura wywiady behawioralnego
  • Zasady formułowania pytań
  • Rola obserwacji bieżącej i pytań pogłębiających w wywiadzie

Ćwiczenia w prowadzeniu wywiadu behawioralnego

  • Techniki zadawania pytań: pytania otwarte i sondujące
  • Badanie meta-kompetencji w wywiadzie
  • Stawianie hipotez
  • Sposoby koncentrowania kandydata na faktach
  • Testowanie zaprojektowanych wywiadów i zbieranie informacji zwrotnej od grupy i trenera

Ocena kompetencji

  • Jakość notatek a ocena kompetencji
  • Obszary analizowanych informacji: fakty i interpretacje

Najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Trudne zachowania kandydatów w trakcie spotkania i jak sobie z nimi radzić

  • Zebranie przykładów z grupy
  • Burza mózgów dotycząca sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów

Metodologia prowadzenia warsztatu: wykład; analiza struktur wywiadów; zadania grupowe, w tym wskaźnikowanie kompetencji i projektowanie wywiadu behawioralnego; prowadzenie symulacji wywiadów, w tym testowanie pytań oraz uzyskiwanie informacji zwrotnej od grupy i trenera; obserwacja zachowań i ocena kompetencji kandydata na przykładzie symulacji wywiadów prowadzonych przez grupę; burza mózgów dotycząca radzenia sobie z trudnymi zachowaniami kandydatów.

Cena

1850 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

3-4 kwietnia 2023 – Online, 9.00-15.30

26-27 kwietnia 2023 – Warszawa, 9.00-16.30

Kontakt

Renata Michalak

Koordynator kursu

  • 48 508 018 460
  • renata.michalak@pl.ey.com