Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Kompetencje osobiste   Akademia Trenera

Akademia Trenera

Termin: jesień 2020 r.
Cena: 4250 zł +VAT

1. Słowem wstępu

  • Przedstawienie sie trenerów, korzyści i celów szkolenia
  • Wstępne zapoznaie się z uczestnikami, integracja
  • Rola zasad w pracy z grupą. Etyka w pracy trenera
  • Kontrakt: co to jest i jaką ma wartość? Zawarcie kontraktu z grupą

2. Kim jestem? Wizerunek trenera

  • Czynniki, od których zależy sukces trenera
  • Tworzenie zautorytetu trenera wewnętrznego wobiec innych w obszarach: postaw, umiejętności, wiedza i doświadczenie, jako podstawowe kompetencje trenera; podkreślenie wartości, które są dal nich istotnie a co chcialiby rozwinąćz przedstawionych cech, z uwzględnieniem współparacy, odpowiedzialności, szacunku, innowacyjności, energii i entuzjazmu
  • Zasady etyki w pracy trenera

3. Kim są odbiorcy?

  • Style komunikacji - identyfikacja własnego stylu i metody komunikacji z innymi
  • Uczenie dorosłych - test uczenie się wg. Kolba; diagnoza włsnego stylu uczenia się i nauczania oraz tego konsekwencje dla mnie jako dla trenera
  • Błędy spostrzegania - na co mamy wpływ i jak tym kierować?
  • Na czym opierac wiedze o nowych pracownikach, stażystach, praktykantach i czego potrzebuja te osoby? (identyfikacja potrzeb ze względu na m.in. emocje, myśli, przekonania, nastawienia, motywacje)

4. Po co?

  • Wzmocnienie motywacji trenerów wewnętrznych oraz identyfikacjiz wartościami organizacji: Jaki jest cel bycia trenerem? Jaka jest ich motywacja? Co im to daje?
  • Formułowanie celu ze szczególnym naciskiem na jego motywacyjny aspekt
  • Ćwiczenie umiejętności nazywania potrzeb grupy/indywiadualnego odbiorcy oraz formułowania dla nich celu; zadawanie trafnych pytań 

5. Co?

  • Czym dysponują trenerzy: wiedza, doświadczenie, umiejętności, otrzymane treści: np. instrukcje, tablice, zasady, wiedza o uczestnikach itp,: uporządkowanie tej wiedzy: dzielenie na części, wybór priorytetów
  • Wybór treści do ćwiczenia własnej prezentacji

6. W jaki sposób?

  • Metody i narzędzia pracy szkoleniowej; dostosowywanie metod treningu do wszystkich stylów uczenia się dorosłych
  • Kompetencje komunikacyjne; narzędzia aktywnego słuchania (zadawanie pytań, parafraza, odzwierciedlanie, klaryfikowanie i in.)
  • Przekazywanie wiedzy - jak to robić skutecznie?
  • Komunikacja niewerbalna: rola głosu, ton, modulacja, intonacja, pauzy, predkość wypowiedzi
  • Tworzenie atmosfery w grupie sprzyjającej rozwojowi oraz aktywacji uczestników
  • Od zmotywowania do umiejętności: sztu7ka instruktażu; trening instruktażu

7. Kiedy i gdzie?

  • Wybór odpowiedniego miejsca i czasu spotkania/szkolenia w zależności od celów
  • Umiejętność okreslania czasu trwania poszczególnych części szkolenia

8. Moje wystąpienie

  • Przygotowanie scenariusza zajęć wg metody sześciu pytań, zgodnie z wybraną wcześniej treścią
  • Przeprowadzenie fragmentu przed grupą szkoleniową
  • Nagranie, odtwarzanie oraz udzielenie informacji zwrotnej przez uczestniczące osoby oraqz trenerów

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.