Akademia Menedżera Sprzedaży – EY Academy of Business

Akademia Menedżera Sprzedaży

Akademia Menedżera Sprzedaży to kompleksowy program szkoleniowy opracowany z myślą o potrzebach i wyzwaniach, przed jakimi stają obecnie osoby odpowiedzialne za zarządzanie sprzedażą.

Akademia Menedżera Sprzedaży adresowana jest do:

  • Menedżerów sprzedaży, którzy chcą budować zwycięski zespół sprzedaży.
  • Właścicieli firmy, którzy odpowiadają za zarządzanie sprzedażą.
  • Zarządzających sprzedażą i zespołem sprzedaży w organizacji.
  • Doświadczonych kierowników sprzedaży, którzy chcą się doskonalić i rozwijać sprzedaż.
  • Liderów sprzedaży, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli.
  • Handlowców, którzy właśnie awansowali na menedżera sprzedaży.

Cele:

  • Zrozumienie roli skutecznego menedżera sprzedaży.
  • Zdobycie wiedzy, jak projektować procesy pozyskiwania i utrzymywania klientów.
  • Nauka narzędzi wspierających pracę nowoczesnego menedżera sprzedaży.
  • Przyswojenie sposobów na skalibrowanie działań sprzedażowych i marketingowych.
  • Zapoznanie z dobrymi praktykami zatrudniania i wynagradzania handlowców oraz rozwijania zespołu sprzedaży.
  • Doskonalenie efektywności osobistej menedżera i umiejętności zarządczych.

Korzyści dla uczestnika:

  • Dowiesz się, jak budować i rozwijać zwycięskie siły sprzedaży.
  • Poznasz sposoby projektowania oraz doskonalenia procesów pozyskiwania i utrzymywania klientów.
  • Nabędziesz i wzmocnisz kluczowe umiejętności menedżerskie.
  • Zoptymalizujesz pracę handlowców w swojej organizacji tak, aby pracowali mniej, ale efektywniej.
  • Zdobędziesz niezbędne umiejętności, aby przejąć kontrolę nad pracą i wynikami Twojego zespołu sprzedaży.

Akademia Menedżera Sprzedaży

 

Moduł 1. Rola menedżera i narzędzia wspierające pracę menedżera sprzedaży

 

Program szkolenia:

Rola menedżera. Wróćmy do podstaw.

  • Lider, przywódca a może reżyser rzemieślnik? Rola dobrego menedżera.
  • Historia dwóch wektorów. O co walczą zespoły sprzedaży?
  • Co menedżer sprzedaży powinien robić, by osiągnąć rezultat?
  • GPS skutecznego menedżera sprzedaży. Menedżerska checklista.
  • Zarządzanie rezultatem. Dlaczego większość menedżerów sprzedaży zarządza niezarządzalnym?
  • Zbiór mitów menedżerskich. Największe błędy menedżerów sprzedaży.
  • Jak zarządzać w trudnych czasach?
  • Jak sprawić, by członkowie zespół sprzedaży pozbyli się mentalności etatowców i zaczęli „uprawiać” mentalność przedsiębiorców?

Narzędzia wspierające pracę menedżera

  • Udzielanie feedbacku.
  • Sprawna komunikacja z ludźmi.
  • Delegowanie zadań.
  • Efektywność menedżera (osobista).

Zwinne zarządzanie

  • Co możesz zaczerpnąć ze świata IT? Best practices.
  • Spotkania z zespołem. Jak nie palić czasu i energii?
  • Spotkania 1 na 1. Jak prowadzić?
  • Sprinty menedżerskie.

 

Moduł 2. Strategia sprzedaży i marketingu

 

Program szkolenia:

  • Strategia sprzedaży i marketingu. Jak rozegrać dobrze „1 i 2 połowę” meczu? Zasady budowy wygrywających strategii.
  • Elementy strategii sprzedaży i marketingu.
  • Tworzenie grupy docelowej.
  • Opracowanie value proposition.
  • Projektowanie person zakupowych.
  • Kreowanie customer journey.
  • Współpraca marketingu i sprzedaży. Punkty styku i obopólnych wartości.
  • Tworzenie machiny sprzedaży i marketingu. Jak to zrobić?
  • Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, które wspierają strategię firmy/sprzedaży (m.in.: model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, inne modele organizacyjne, role handlowe etc.)
  • Badania klientów w procesie sprzedaży i marketingu (analiza win-loss, badania satysfakcji, badanie churnu, buyer persona).
  • Skąd czerpać wiedzę o klientach i jak ją wykorzystać do budowania biznesu.
  • Segmentacja klientów B2B jako fundament budowania wygrywających strategii sprzedaży i marketingu.

 

Moduł 3. Procesy pozyskania i utrzymania klienta

 

Program szkolenia:

  • Współtworzenie lejków marketingowych i sprzedażowych.
  • Budowa procesów sprzedaży w oparciu o procesy zakupowe klienta i analizę WIN/LOSS.
  • Jak i po co wyłaniać kluczowe czynności w procesie sprzedaży?
  • Nowoczesny prospecting i lead generation.
  • Account management. „Jabłko” bardzo nisko. Czy sięga po nie Twój zespół?
  • Proces obsługi klienta. Do’s & don’ts.

 

Moduł 4. Badania i analityka biznesowa. Zarządzanie cyklem życia pracownika

 

Program szkolenia:

Badania i analityka biznesowa

  • Plany sprzedaży.
  • CRM – zło konieczne?
  • Kluczowe metryki sprzedaży i marketingu.
  • KPIs ilościowe i jakościowe.
  • Mierzenie konwersji pomiędzy kluczowymi etapami w procesach marketingowych i sprzedażowych.
  • Jak przygotować dashboard menedżerski?
  • Zarządzanie P&L.
  • Badanie czasu pracy handlowca (pod kątem wydzielania ról handlowych i budowy machiny).

Zarządzanie cyklem życia pracownika (Rekrutacja, Onboarding, Prowadzenie, Offboarding)

  • Wróćmy do podstaw. 3 kluczowe aspekty rekrutacji.
  • Wielka Piątka. O użyteczności w rekrutacji słów kilka.
  • Tworzenie właściwego profilu kandydata.
  • Skuteczny proces rekrutacji. Jak go stworzyć, by nie przepalał czasu i pieniędzy?
  • Najczęstsze błędy w rekrutacji.
  • Tworzenie systemu wynagrodzeń dla handlowców i menedżerów sprzedaży.
  • ABC onboardingu i offboardingu handlowca.
  • Jak rozwijać zespół sprzedaży?

 

Moduł 5. Sales skills okiem menedżera

 

Program szkolenia:

  • Nowoczesna sprzedaż.
  • Narzędzia w pracy handlowca usprawniające pracę.
  • Gdzie Twoi handlowcy najczęściej gubią konwersję?
  • Najczęstsze przyczyny braku osiągania rezultatu w pracy sprzedawcy.
  • Metodyka sprzedaży Sandlera – jak może pomóc Twojemu zespołowi sprzedaży?
  • Kluczowe kompetencje handlowców, czyli czego klienci naprawdę oczekują od handlowców?
  • Sprzedaż online. Jak prowadzić skutecznie?

Arkadiusz Chludziński - posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych. Łączy wiedzę praktyczną zdobytą na polu działań sprzedażowych z wiedzą naukową.

Agnieszka Zawadka - ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Doświadczona w zarządzaniu marketingiem, generowaniu szans sprzedaży oraz zarządzaniu spółką technologiczną.

Tomasz Zagdan - ekspert w obszarze zwiększania efektywności organizacji sprzedaży na rynkach B2B oraz dóbr konsumenckich, w tym budowania systemów wynagradzania działów handlowych.

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

GPS skutecznego menedżera sprzedaży

Poznaj skuteczne praktyki menedżera sprzedaży - już dziś zapisz się na nasz bezpłatny webinar!

Czy jesteś gotów na sprzedaż w warunkach pandemicznych?

Chcesz się dowiedzieć, na ile Ty sam i / lub Twoi Handlowcy jesteście przygotowani na nową rzeczywistość?

Sprzedaż 4.0

Już dziś warto przygotować swoją organizację na to, co zapewne stanie się w ciągu najbliższych kilkunastu lat.

Merchandising produktów

Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru

Pricing

Psychologia cen - poznaj skuteczne techniki prezentacji cen w detalu. Nagranie z webinaru

Dostępne opcje

Jeden 2-dniowy moduł

Cena obejmuje jeden, dowolnie wybrany moduł (2 dni szkoleniowe)

Cena

2350 zł netto

Pakiet Mini (2 wybrane moduły)

Cena obejmuje dwa, dowolnie wybrane moduły (4 dni szkoleniowe)

Cena

4550 zł netto

Cała Akademia (5 modułów)

Cena obejmuje cały program Akademii (10 dni szkoleniowych)

Cena

10750 zł netto

Akademia Menedżera Sprzedaży

Akademia Menedżera Sprzedaży to kompleksowy program szkoleniowy opracowany z myślą o potrzebach i wyzwaniach, przed jakimi stają obecnie osoby odpowiedzialne za zarządzanie sprzedażą.

Dla kogo?

Akademia Menedżera Sprzedaży adresowana jest do:

  • Menedżerów sprzedaży, którzy chcą budować zwycięski zespół sprzedaży.
  • Właścicieli firmy, którzy odpowiadają za zarządzanie sprzedażą.
  • Zarządzających sprzedażą i zespołem sprzedaży w organizacji.
  • Doświadczonych kierowników sprzedaży, którzy chcą się doskonalić i rozwijać sprzedaż.
  • Liderów sprzedaży, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli.
  • Handlowców, którzy właśnie awansowali na menedżera sprzedaży.
Cele i korzyści

Cele:

  • Zrozumienie roli skutecznego menedżera sprzedaży.
  • Zdobycie wiedzy, jak projektować procesy pozyskiwania i utrzymywania klientów.
  • Nauka narzędzi wspierających pracę nowoczesnego menedżera sprzedaży.
  • Przyswojenie sposobów na skalibrowanie działań sprzedażowych i marketingowych.
  • Zapoznanie z dobrymi praktykami zatrudniania i wynagradzania handlowców oraz rozwijania zespołu sprzedaży.
  • Doskonalenie efektywności osobistej menedżera i umiejętności zarządczych.

Korzyści dla uczestnika:

  • Dowiesz się, jak budować i rozwijać zwycięskie siły sprzedaży.
  • Poznasz sposoby projektowania oraz doskonalenia procesów pozyskiwania i utrzymywania klientów.
  • Nabędziesz i wzmocnisz kluczowe umiejętności menedżerskie.
  • Zoptymalizujesz pracę handlowców w swojej organizacji tak, aby pracowali mniej, ale efektywniej.
  • Zdobędziesz niezbędne umiejętności, aby przejąć kontrolę nad pracą i wynikami Twojego zespołu sprzedaży.
Program

Akademia Menedżera Sprzedaży

 

Moduł 1. Rola menedżera i narzędzia wspierające pracę menedżera sprzedaży

 

Program szkolenia:

Rola menedżera. Wróćmy do podstaw.

  • Lider, przywódca a może reżyser rzemieślnik? Rola dobrego menedżera.
  • Historia dwóch wektorów. O co walczą zespoły sprzedaży?
  • Co menedżer sprzedaży powinien robić, by osiągnąć rezultat?
  • GPS skutecznego menedżera sprzedaży. Menedżerska checklista.
  • Zarządzanie rezultatem. Dlaczego większość menedżerów sprzedaży zarządza niezarządzalnym?
  • Zbiór mitów menedżerskich. Największe błędy menedżerów sprzedaży.
  • Jak zarządzać w trudnych czasach?
  • Jak sprawić, by członkowie zespół sprzedaży pozbyli się mentalności etatowców i zaczęli „uprawiać” mentalność przedsiębiorców?

Narzędzia wspierające pracę menedżera

  • Udzielanie feedbacku.
  • Sprawna komunikacja z ludźmi.
  • Delegowanie zadań.
  • Efektywność menedżera (osobista).

Zwinne zarządzanie

  • Co możesz zaczerpnąć ze świata IT? Best practices.
  • Spotkania z zespołem. Jak nie palić czasu i energii?
  • Spotkania 1 na 1. Jak prowadzić?
  • Sprinty menedżerskie.

 

Moduł 2. Strategia sprzedaży i marketingu

 

Program szkolenia:

  • Strategia sprzedaży i marketingu. Jak rozegrać dobrze „1 i 2 połowę” meczu? Zasady budowy wygrywających strategii.
  • Elementy strategii sprzedaży i marketingu.
  • Tworzenie grupy docelowej.
  • Opracowanie value proposition.
  • Projektowanie person zakupowych.
  • Kreowanie customer journey.
  • Współpraca marketingu i sprzedaży. Punkty styku i obopólnych wartości.
  • Tworzenie machiny sprzedaży i marketingu. Jak to zrobić?
  • Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, które wspierają strategię firmy/sprzedaży (m.in.: model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, inne modele organizacyjne, role handlowe etc.)
  • Badania klientów w procesie sprzedaży i marketingu (analiza win-loss, badania satysfakcji, badanie churnu, buyer persona).
  • Skąd czerpać wiedzę o klientach i jak ją wykorzystać do budowania biznesu.
  • Segmentacja klientów B2B jako fundament budowania wygrywających strategii sprzedaży i marketingu.

 

Moduł 3. Procesy pozyskania i utrzymania klienta

 

Program szkolenia:

  • Współtworzenie lejków marketingowych i sprzedażowych.
  • Budowa procesów sprzedaży w oparciu o procesy zakupowe klienta i analizę WIN/LOSS.
  • Jak i po co wyłaniać kluczowe czynności w procesie sprzedaży?
  • Nowoczesny prospecting i lead generation.
  • Account management. „Jabłko” bardzo nisko. Czy sięga po nie Twój zespół?
  • Proces obsługi klienta. Do’s & don’ts.

 

Moduł 4. Badania i analityka biznesowa. Zarządzanie cyklem życia pracownika

 

Program szkolenia:

Badania i analityka biznesowa

  • Plany sprzedaży.
  • CRM – zło konieczne?
  • Kluczowe metryki sprzedaży i marketingu.
  • KPIs ilościowe i jakościowe.
  • Mierzenie konwersji pomiędzy kluczowymi etapami w procesach marketingowych i sprzedażowych.
  • Jak przygotować dashboard menedżerski?
  • Zarządzanie P&L.
  • Badanie czasu pracy handlowca (pod kątem wydzielania ról handlowych i budowy machiny).

Zarządzanie cyklem życia pracownika (Rekrutacja, Onboarding, Prowadzenie, Offboarding)

  • Wróćmy do podstaw. 3 kluczowe aspekty rekrutacji.
  • Wielka Piątka. O użyteczności w rekrutacji słów kilka.
  • Tworzenie właściwego profilu kandydata.
  • Skuteczny proces rekrutacji. Jak go stworzyć, by nie przepalał czasu i pieniędzy?
  • Najczęstsze błędy w rekrutacji.
  • Tworzenie systemu wynagrodzeń dla handlowców i menedżerów sprzedaży.
  • ABC onboardingu i offboardingu handlowca.
  • Jak rozwijać zespół sprzedaży?

 

Moduł 5. Sales skills okiem menedżera

 

Program szkolenia:

  • Nowoczesna sprzedaż.
  • Narzędzia w pracy handlowca usprawniające pracę.
  • Gdzie Twoi handlowcy najczęściej gubią konwersję?
  • Najczęstsze przyczyny braku osiągania rezultatu w pracy sprzedawcy.
  • Metodyka sprzedaży Sandlera – jak może pomóc Twojemu zespołowi sprzedaży?
  • Kluczowe kompetencje handlowców, czyli czego klienci naprawdę oczekują od handlowców?
  • Sprzedaż online. Jak prowadzić skutecznie?

Cena

od 2350 zł netto

----------

2350 zł netto - Jeden 2-dniowy moduł

4550 zł netto - Pakiet Mini (2 wybrane moduły)

10750 zł netto - Cała Akademia (5 modułów)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

Nowe terminy zostaną podane wkrótce

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com