Akademia Menedżera Sprzedaży – mistrzowskie zarządzanie sprzedażą
Akademia Menedżera Sprzedaży to kompleksowy program szkoleniowy opracowany z myślą o potrzebach i wyzwaniach, przed jakimi stają obecnie osoby odpowiedzialne za zarządzanie sprzedażą.
Akademia Menedżera Sprzedaży adresowana jest do:
- Zarządzających sprzedażą i zespołem sprzedaży w organizacji chcących doskonalić fach menedżera sprzedaży
- Zarządzających sprzedażą w organizacjach, chcących wznieść zarządzanie na strategiczny poziom
- Właścicieli firm, którzy jednocześnie odpowiadają za zarządzanie sprzedażą
- Doświadczonych kierowników sprzedaży, którzy chcą doskonalić i rozwijać sprzedaż
- Liderów sprzedaży, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli
- Handlowców, którzy właśnie awansowali na menedżera sprzedaży
Cele i korzyści:
- Zrozumienie roli zarządzającego sprzedażą i przywództwa w turbulentnych i zmiennych czasach
- Praktyczne przygotowanie wygrywającej strategii sprzedaży lub doskonalenie istniejącej strategii sprzedaży
- Zdobycie wiedzy z projektowania i wdrażania procesów pozyskania klienta i pracy na obecnych klientach (account management)
- Poznanie efektywnych metod pozyskiwania klientów (sprzedaż i marketing)
- Skuteczne przełożenie strategii sprzedaży na działania operacyjne zespołu sprzedaży
- Zrozumienie roli kluczowych wskaźników efektywności i projektowania wczesnego systemu ostrzegania przed brakiem realizacji planów
- Zdobycie wiedzy z organizowania sprzedaży i pracy nad efektywnością zespołu sprzedaży
- Poznanie praktycznych narzędzi do zwinnego zarządzania zespołem sprzedaży
Prowadzący: Paweł Ciszak i Agnieszka Zawadka
- Strategia sprzedaży. Zasady budowy wygrywających strategii
- Tworzenie lub przegląd istniejącej grupy docelowej
- Segmentacja klientów (nowych i obecnych)
- Projektowanie person zakupowych i customer journey
- Opracowanie propozycji wartości dedykowanej personom zakupowym
Moduł 2. Procesy pozyskania klienta i pracy na obecnych klientach (account management)
Prowadzący: Arkadiusz Chludziński i Paweł Ciszak
- Kryteria kwalifikacji i dyskwalifikacji klientów. Kto jest, a kto nie jest Twoim klientem?
- Tworzenie lejków sprzedażowych i marketingowych w oparciu o procesy zakupowe klienta
- Sprawdzone metody na prospecting i lead generation
- Najlepsze praktyki w budowaniu procesów pozyskania klienta
- Narzędzia zwiększające efektywność handlowców w prowadzonych procesach sprzedaży
- Gdzie Twoi handlowcy gubią konwersję w procesie pozyskiwania klientów. 7 grzechów głównych
- Account Management — sztuka dobrego ułożenia procesu pracy z obecnymi klientami
Moduł 3. Planowanie, organizowanie i egzekwowanie sprzedaży
Dzień I Prowadzący: Marcin Dakowski i Tomasz Zagdan
Dzień II Prowadzący: Paweł Ciszak i Agnieszka Zawadka
Planowanie i organizowanie sprzedaży
- Planowanie sprzedaży
- Zarządzanie P&L
- Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, wspierających strategię sprzedaży (model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, role handlowe)
- Kluczowe metryki sprzedaży i system wczesnego ostrzegania. Dobre praktyki w układaniu KPIs ilościowych i jakościowych
- Jak przygotować dashboard menedżerski?
- Efektywność pracy handlowców. Badanie czasu pracy handlowca. „all in one” vs. specjalizacja w dziale sprzedaży
- Przechodzenie z organizowania sprzedaży do egzekucji. Best practice
- Wyznaczanie celów i ich komunikacja
- Jak organizować rytm pracy pod wyznaczone cele?
- Strukturyzacja zespołów pod wyznaczone cele
Egzekwowanie sprzedaży
- Kultura odpowiedzialności w zespole sprzedaży
- Zwinne zarządzanie. Sprinty — Planowanie, Daily, Weekly, Sprint Review, Sprint Retrospective
- Spotkania zespołowe i 1 na 1 – najlepsze praktyki
- Zarządzanie aktywnościami handlowców
- „Złotówka za pomysł, milion za wdrożenie” – czyli efektywna rozmowa rozliczająco-planująca
- Najczęstsze menedżerskie błędy w egzekucji działań sprzedażowych
Arkadiusz Chludziński - posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych. Łączy wiedzę praktyczną zdobytą na polu działań sprzedażowych z wiedzą naukową.
Paweł Ciszak - wieloletni przedsiębiorca związany ze sprzedażą, zarządzaniem i rekrutacją. Jest biznesowym praktykiem. Wszystko, z czego szkoli, sam zrobił przynajmniej 100 razy. Prowadzi projekty rozwojowe i wdrożeniowe w wielu branżach.
Marcin Dakowski - ma za sobą wieloletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym. Jest doradcą licznych startupów, mentorem w programach akceleracyjnych i exec coachem.
Tomasz Zagdan - ekspert w obszarze zwiększania efektywności organizacji sprzedaży na rynkach B2B oraz dóbr konsumenckich, w tym budowania systemów wynagradzania działów handlowych.
Agnieszka Zawadka - ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Doświadczona w zarządzaniu marketingiem, generowaniu szans sprzedaży oraz zarządzaniu spółką technologiczną.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
GPS skutecznego menedżera sprzedaży
Poznaj skuteczne praktyki menedżera sprzedaży - już dziś zapisz się na nasz bezpłatny webinar!
Czy jesteś gotów na sprzedaż w warunkach pandemicznych?
Chcesz się dowiedzieć, na ile Ty sam i / lub Twoi Handlowcy jesteście przygotowani na nową rzeczywistość?
Sprzedaż 4.0
Już dziś warto przygotować swoją organizację na to, co zapewne stanie się w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Merchandising produktów
Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru