Akademia Menedżera Sprzedaży – mistrzowskie zarządzanie sprzedażą
Doskonale rozumiemy, że kluczem do efektywnego wykorzystania zdobytej wiedzy jest jej wdrożenie do codziennego funkcjonowania firmy czy działu sprzedaży. Dlatego jeśli zdecydujesz się na zakup wszystkich modułów Akademii Menedżera Sprzedaży, otrzymasz bezpłatną konsultację wdrożeniową (1h) z jednym z prowadzących Akademię. Podczas konsultacji zbudujesz action plan, który wymiernie przełoży się na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
Akademia Menedżera Sprzedaży to kompleksowy program szkoleniowy opracowany z myślą o potrzebach i wyzwaniach, przed jakimi stają obecnie osoby odpowiedzialne za zarządzanie sprzedażą.
Nasi specjaliści są do Waszej dyspozycji nie tylko na sali szkoleniowej, ale także w ramach indywidualnych konsultacji. Możesz skorzystać z konsultacji w dowolnym momencie, nawet nie będąc uczestnikiem Akademii Menedżera Sprzedaży.
Dla uczestników Akademii indywidualne konsultacje są świetną okazją do pogłębienia zdobytej wiedzy oraz przećwiczenia zdobytych umiejętności. Pomagają usystematyzować zdobytą wiedzę oraz zaplanować wdrożenie wypracowanych rozwiązań do realiów Twojego biznesu.
Wartości wynikające z indywidualnych konsultacji:
- Możliwość utrwalenia zdobytej wiedzy (m.in. poprzez możliwość zadawania pytań, ograniczoną wyłącznie czasem konsultacji)
- Możliwość przećwiczenia zdobytych umiejętności
- Dopasowanie wypracowanych rozwiązań do konkretnej firmy oraz konkretnego rodzaju biznesu
- Wsparcie wdrożeniowe
Zapraszamy do konsultacji z naszymi specjalistami w następujących tematach:
- Sprzedaż
- Zarządzanie Sprzedażą
- Marketing
Akademia Menedżera Sprzedaży adresowana jest do:
- Zarządzających sprzedażą i zespołem sprzedaży w organizacji chcących doskonalić fach menedżera sprzedaży
- Zarządzających sprzedażą w organizacjach, chcących wznieść zarządzanie na strategiczny poziom
- Właścicieli firm, którzy jednocześnie odpowiadają za zarządzanie sprzedażą
- Doświadczonych kierowników sprzedaży, którzy chcą doskonalić i rozwijać sprzedaż
- Liderów sprzedaży, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli
- Handlowców, którzy właśnie awansowali na menedżera sprzedaży
Cele i korzyści:
- Zrozumienie roli zarządzającego sprzedażą i przywództwa w turbulentnych i zmiennych czasach
- Praktyczne przygotowanie wygrywającej strategii sprzedaży lub doskonalenie istniejącej strategii sprzedaży
- Zdobycie wiedzy z projektowania i wdrażania procesów pozyskania klienta i pracy na obecnych klientach (account management)
- Poznanie efektywnych metod pozyskiwania klientów (sprzedaż i marketing)
- Skuteczne przełożenie strategii sprzedaży na działania operacyjne zespołu sprzedaży
- Zrozumienie roli kluczowych wskaźników efektywności i projektowania wczesnego systemu ostrzegania przed brakiem realizacji planów
- Zdobycie wiedzy z organizowania sprzedaży i pracy nad efektywnością zespołu sprzedaży
- Poznanie praktycznych narzędzi do zwinnego zarządzania zespołem sprzedaży
Prowadzący: Paweł Ciszak i Agnieszka Zawadka
- Strategia sprzedaży. Zasady budowy wygrywających strategii
- Tworzenie lub przegląd istniejącej grupy docelowej
- Segmentacja klientów (nowych i obecnych)
- Projektowanie person zakupowych i customer journey
- Opracowanie propozycji wartości dedykowanej personom zakupowym
Moduł 2. Procesy pozyskania klienta i pracy na obecnych klientach (account management)
Prowadzący: Arkadiusz Chludziński i Paweł Ciszak
- Kryteria kwalifikacji i dyskwalifikacji klientów. Kto jest, a kto nie jest Twoim klientem?
- Tworzenie lejków sprzedażowych i marketingowych w oparciu o procesy zakupowe klienta
- Sprawdzone metody na prospecting i lead generation
- Najlepsze praktyki w budowaniu procesów pozyskania klienta
- Narzędzia zwiększające efektywność handlowców w prowadzonych procesach sprzedaży
- Gdzie Twoi handlowcy gubią konwersję w procesie pozyskiwania klientów. 7 grzechów głównych
- Account Management — sztuka dobrego ułożenia procesu pracy z obecnymi klientami
Prowadzący: Paweł Ciszak i Tomasz Zagdan
- Złote zasady tworzenia efektywnych systemów motywacyjnych w działach sprzedaży
- Jak dopasować system wynagrodzeń do celów, których realizację ma wspierać?
- Jak dopasować system motywacyjny do konkretnego kontekstu biznesowego?
- Case study: jak skutecznie wdrożyć system motywacyjny?
- Sposoby obliczania efektów wdrożenia systemów motywacyjnych w oparciu o konkretne scenariusze
- Metody pomiaru efektywności wdrożonych rozwiązań
Moduł 4. Planowanie, organizowanie i egzekwowanie sprzedaży
Dzień I Prowadzący: Marcin Dakowski i Tomasz Zagdan
Dzień II Prowadzący: Paweł Ciszak i Agnieszka Zawadka
Planowanie i organizowanie sprzedaży
- Planowanie sprzedaży
- Zarządzanie P&L
- Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, wspierających strategię sprzedaży (model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, role handlowe)
- Kluczowe metryki sprzedaży i system wczesnego ostrzegania. Dobre praktyki w układaniu KPIs ilościowych i jakościowych
- Jak przygotować dashboard menedżerski?
- Efektywność pracy handlowców. Badanie czasu pracy handlowca. „all in one” vs. specjalizacja w dziale sprzedaży
- Przechodzenie z organizowania sprzedaży do egzekucji. Best practice
- Wyznaczanie celów i ich komunikacja
- Jak organizować rytm pracy pod wyznaczone cele?
- Strukturyzacja zespołów pod wyznaczone cele
Egzekwowanie sprzedaży
- Kultura odpowiedzialności w zespole sprzedaży
- Zwinne zarządzanie. Sprinty — Planowanie, Daily, Weekly, Sprint Review, Sprint Retrospective
- Spotkania zespołowe i 1 na 1 – najlepsze praktyki
- Zarządzanie aktywnościami handlowców
- „Złotówka za pomysł, milion za wdrożenie” – czyli efektywna rozmowa rozliczająco-planująca
- Najczęstsze menedżerskie błędy w egzekucji działań sprzedażowych
Arkadiusz Chludziński - posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych. Łączy wiedzę praktyczną zdobytą na polu działań sprzedażowych z wiedzą naukową.
Paweł Ciszak - wieloletni przedsiębiorca związany ze sprzedażą, zarządzaniem i rekrutacją. Jest biznesowym praktykiem. Wszystko, z czego szkoli, sam zrobił przynajmniej 100 razy. Prowadzi projekty rozwojowe i wdrożeniowe w wielu branżach.
Marcin Dakowski - ma za sobą wieloletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym. Jest doradcą licznych startupów, mentorem w programach akceleracyjnych i exec coachem.
Tomasz Zagdan - ekspert w obszarze zwiększania efektywności organizacji sprzedaży na rynkach B2B oraz dóbr konsumenckich, w tym budowania systemów wynagradzania działów handlowych.
Agnieszka Zawadka - ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Doświadczona w zarządzaniu marketingiem, generowaniu szans sprzedaży oraz zarządzaniu spółką technologiczną.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia: