Planowanie, organizowanie i egzekwowanie sprzedaży
Podczas szkolenia dowiesz się, na czym polega rola skutecznego menedżera sprzedaży i poznasz praktyczne narzędzia wspierające jego pracę.
Szkolenie jest częścią programu „Akademia Menedżera Sprzedaży”.
- Menedżerów sprzedaży, którzy chcą budować zwycięski zespół sprzedaży.
- Właścicieli firmy, którzy odpowiadają za zarządzanie sprzedażą.
- Zarządzających sprzedażą i zespołem sprzedaży w organizacji.
- Doświadczonych kierowników sprzedaży, którzy chcą się doskonalić i rozwijać sprzedaż.
- Liderów sprzedaży, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli.
- Handlowców, którzy właśnie awansowali na menedżera sprzedaży.
Cele:
- Zrozumienie, na czym polega rola skutecznego menedżera sprzedaży.
- Poznanie sposobów na odciążenie handlowców i zautomatyzowanie pracy.
- Przećwiczenie technik udzielania informacji zwrotnej, delegowania zadań i sprawnego komunikowania.
- Poznanie narzędzi do planowania prac w sprzedaży i prowadzenia spotkań 1 na 1 oraz zespołowych.
Korzyści dla uczestnika:
- Zobaczysz, jak wygląda praca menedżera sprzedaży od kulis w takich firmach jak Hilti Polska czy InPost.
- Zrozumiesz, jaka jest rola dobrego menedżera w organizacji.
- Dowiesz się, w jaki sposób menedżer może uwolnić czas handlowców na właściwą sprzedaż.
- Odkryjesz, które procesy w sprzedaży są krytyczne i jak można je zautomatyzować.
- Przećwiczysz, w jaki sposób sprawnie komunikować się ze swoim zespołem, delegować zadania i udzielać informacji zwrotnej.
- Nauczysz się skutecznie znajdować czas na wszystkie obowiązki i poprawisz efektywność osobistą.
- Dowiesz się, jak zwinnie zarządzać pracą zespołu i poprowadzić spotkania, dzięki czemu poprawisz monitorowanie i raportowanie prac.
Planowanie i organizowanie sprzedaży
- Zarządzanie P&L.
- Planowanie sprzedaży.
- Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, wspierających strategię sprzedaży (model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, role handlowe).
- Kluczowe metryki sprzedaży.
- Mistrzowski forecast accuracy. Święty Graal, czy prosty temat?
- System wczesnego ostrzegania. Dobre praktyki w układaniu KPIs ilościowych i jakościowych.
- Dashboard managerski.
- Efektywność pracy handlowców. Badanie czasu pracy handlowca. „All in one” vs. specjalizacja w dziale sprzedaży. Przechodzenie z organizowania sprzedaży do egzekucji. Best practice.
- Wyznaczanie celów i ich komunikacja.
- Jak organizować rytm pracy pod wyznaczone cele.
- Strukturyzacja zespołów pod wyznaczone cele.
Egzekwowanie sprzedaży
- Kultura odpowiedzialności w zespole sprzedaży.
- Zwinne zarządzanie. Sprinty — Planowanie, Daily, Weekly, Sprint Review, Sprint Retrospective.
- Spotkania zespołowe i 1 na 1 – najlepsze praktyki.
- Zarządzanie aktywnościami handlowców.
- „Złotówka za pomysł, milion za wdrożenie” – czyli efektywna rozmowa rozliczająco-planująca.
- Najczęstsze menedżerskie błędy w egzekucji działań sprzedażowych.
Arkadiusz Chludziński - posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych. Łączy wiedzę praktyczną zdobytą na polu działań sprzedażowych z wiedzą naukową.
Agnieszka Zawadka - ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Doświadczona w zarządzaniu marketingiem, generowaniu szans sprzedaży oraz zarządzaniu spółką technologiczną.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
Czy jesteś gotów na sprzedaż w warunkach pandemicznych?
Chcesz się dowiedzieć, na ile Ty sam i / lub Twoi Handlowcy jesteście przygotowani na nową rzeczywistość?
Sprzedaż 4.0
Już dziś warto przygotować swoją organizację na to, co zapewne stanie się w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Merchandising produktów
Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru