Budowanie strategii biznesowej – EY Academy of Business

Budowanie strategii biznesowej

„Strategia bez taktyki jest najwolniejszą drogą do zwycięstwa. Taktyka pozbawiona strategii jest zgiełkiem poprzedzającym klęskę.”
– Sun Tzu

Trzydniowe szkolenie z budowania strategii adresujemy do właścicieli firm, członków zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla. Podstawowym celem jest przygotowanie uczestników do stworzenia spójnej strategii biznesowej organizacji.

Szkolenie jest częścią pakietu: „Strategia i kaskadowanie celów” oraz „Zarządzanie strategiczne”.

Na szkolenie zapraszamy członków zarządu i menedżerów wyższych szczebli zajmujących się kształtowaniem rzeczywistości organizacyjnej swoich firm.

Korzyści

  • Opanowanie narzędzi analizy strategicznej firmy i jej otoczenia
  • Zrozumienie istoty elementów strategii i jej wielopoziomowej struktury
  • Poznanie głównych sposobów uzyskiwania przewagi strategicznej
  • Opanowanie metody wyznaczania zrównoważonych celów strategicznych
  • Poznanie zasady oceny strategii oraz jej wdrażania i monitorowania

Dla firm

Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego na Państwa indywidualne zamówienie.

Poziomy zarządzania przedsiębiorstwem

  • Zarządzanie strategiczne a operacyjne
  • Składowe elementy strategii i proces budowy strategii
  • Cykl zarządzania strategicznego

Portfel biznesu

  • Wyodrębnienie strategicznych jednostek biznesu
  • Wyodrębnienie grup strategicznych
  • Ocena portfela biznesu
  • Rola centrali firmy w zarządzaniu biznesem

Analiza otoczenia biznesowego

  • Analiza otoczenia dalszego – kluczowe czynniki zmian (PESTLE)
  • Analiza otoczenia konkurencyjnego – 5 sił
  • Częste błędy w analizach otoczenia

Analiza wnętrza organizacji

  • Diagnozowanie kluczowych zasobów
  • Diagnozowanie kluczowych kompetencji
  • Identyfikowanie słabości i ograniczeń
  • Częste błędy w analizach wnętrza

Kanwa strategii

  • Analiza SWOT
  • Określenie kierunków działania
  • Profil konkurencyjny i krytyczne czynniki sukcesu
  • Typy skutecznych strategii i wybór sposobu konkurowania

Wyznaczanie celów strategicznych

  • Misja i wizja firmy
  • Zasady celów strategicznych
  • Zrównoważona karta wyników
  • Strategie funkcjonalne

Plan wdrożenia strategii

  • Strategiczne wytyczne dla portfela projektów
  • Inicjatywy i projekty strategiczne
  • Trójstronna ocena strategii
  • Komunikowanie i monitorowanie strategii

Sławomir Jerzy Chmiel - zarządzaniem zajmował się przez dwadzieścia lat jako menedżer kontraktowy. Od 2002 roku jest doradcą i trenerem w obszarze zarządzania. Posiada rozległą wiedzę i doświadczenie w tworzeniu strategii oraz projektowaniu systemów zarządzania procesami.

Budowanie strategii biznesowej

„Strategia bez taktyki jest najwolniejszą drogą do zwycięstwa. Taktyka pozbawiona strategii jest zgiełkiem poprzedzającym klęskę.”
– Sun Tzu

Trzydniowe szkolenie z budowania strategii adresujemy do właścicieli firm, członków zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla. Podstawowym celem jest przygotowanie uczestników do stworzenia spójnej strategii biznesowej organizacji.

Szkolenie jest częścią pakietu: „Strategia i kaskadowanie celów” oraz „Zarządzanie strategiczne”.

Dla kogo

Na szkolenie zapraszamy członków zarządu i menedżerów wyższych szczebli zajmujących się kształtowaniem rzeczywistości organizacyjnej swoich firm.

Cele i korzyści

Korzyści

  • Opanowanie narzędzi analizy strategicznej firmy i jej otoczenia
  • Zrozumienie istoty elementów strategii i jej wielopoziomowej struktury
  • Poznanie głównych sposobów uzyskiwania przewagi strategicznej
  • Opanowanie metody wyznaczania zrównoważonych celów strategicznych
  • Poznanie zasady oceny strategii oraz jej wdrażania i monitorowania

Dla firm

Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego na Państwa indywidualne zamówienie.

Program

Poziomy zarządzania przedsiębiorstwem

  • Zarządzanie strategiczne a operacyjne
  • Składowe elementy strategii i proces budowy strategii
  • Cykl zarządzania strategicznego

Portfel biznesu

  • Wyodrębnienie strategicznych jednostek biznesu
  • Wyodrębnienie grup strategicznych
  • Ocena portfela biznesu
  • Rola centrali firmy w zarządzaniu biznesem

Analiza otoczenia biznesowego

  • Analiza otoczenia dalszego – kluczowe czynniki zmian (PESTLE)
  • Analiza otoczenia konkurencyjnego – 5 sił
  • Częste błędy w analizach otoczenia

Analiza wnętrza organizacji

  • Diagnozowanie kluczowych zasobów
  • Diagnozowanie kluczowych kompetencji
  • Identyfikowanie słabości i ograniczeń
  • Częste błędy w analizach wnętrza

Kanwa strategii

  • Analiza SWOT
  • Określenie kierunków działania
  • Profil konkurencyjny i krytyczne czynniki sukcesu
  • Typy skutecznych strategii i wybór sposobu konkurowania

Wyznaczanie celów strategicznych

  • Misja i wizja firmy
  • Zasady celów strategicznych
  • Zrównoważona karta wyników
  • Strategie funkcjonalne

Plan wdrożenia strategii

  • Strategiczne wytyczne dla portfela projektów
  • Inicjatywy i projekty strategiczne
  • Trójstronna ocena strategii
  • Komunikowanie i monitorowanie strategii

Cena

2900 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

19-21 października 2022

Kontakt

Klaudia Pliszka

Koordynator kursu

  • +48 510 201 302
  • klaudia.pliszka@pl.ey.com