Budowanie strategii biznesowej
„Strategia bez taktyki jest najwolniejszą drogą do zwycięstwa. Taktyka pozbawiona strategii jest zgiełkiem poprzedzającym klęskę” – Sun Tzu.
Trzydniowe szkolenie z budowania strategii adresujemy do właścicieli firm, członków zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla. Podstawowym celem jest przygotowanie uczestników do stworzenia spójnej strategii biznesowej organizacji.
Szkolenie jest częścią pakietu: „Strategia i kaskadowanie celów” oraz „Zarządzanie strategiczne”.
Na szkolenie zapraszamy członków zarządu i menedżerów wyższych szczebli zajmujących się kształtowaniem rzeczywistości organizacyjnej swoich firm.
Korzyści
- Opanowanie narzędzi analizy strategicznej firmy i jej otoczenia
- Zrozumienie istoty elementów strategii i jej wielopoziomowej struktury
- Poznanie głównych sposobów uzyskiwania przewagi strategicznej
- Opanowanie metody wyznaczania zrównoważonych celów strategicznych
- Poznanie zasady oceny strategii oraz jej wdrażania i monitorowania
Dla firm
Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego na Państwa indywidualne zamówienie.
Poziomy zarządzania przedsiębiorstwem
- Zarządzanie strategiczne a operacyjne
- Składowe elementy strategii i proces budowy strategii
- Cykl zarządzania strategicznego
Portfel biznesu
- Wyodrębnienie strategicznych jednostek biznesu
- Wyodrębnienie grup strategicznych
- Ocena portfela biznesu
- Rola centrali firmy w zarządzaniu biznesem
Analiza otoczenia biznesowego
- Analiza otoczenia dalszego – kluczowe czynniki zmian (PESTLE)
- Analiza otoczenia konkurencyjnego – 5 sił
- Częste błędy w analizach otoczenia
Analiza wnętrza organizacji
- Diagnozowanie kluczowych zasobów
- Diagnozowanie kluczowych kompetencji
- Identyfikowanie słabości i ograniczeń
- Częste błędy w analizach wnętrza
Kanwa strategii
- Analiza SWOT
- Określenie kierunków działania
- Profil konkurencyjny i krytyczne czynniki sukcesu
- Typy skutecznych strategii i wybór sposobu konkurowania
Wyznaczanie celów strategicznych
- Misja i wizja firmy
- Zasady celów strategicznych
- Zrównoważona karta wyników
- Strategie funkcjonalne
Plan wdrożenia strategii
- Strategiczne wytyczne dla portfela projektów
- Inicjatywy i projekty strategiczne
- Trójstronna ocena strategii
- Komunikowanie i monitorowanie strategii
Sławomir Jerzy Chmiel - zarządzaniem zajmował się przez dwadzieścia lat jako menedżer kontraktowy. Od 2002 roku jest doradcą i trenerem w obszarze zarządzania. Posiada rozległą wiedzę i doświadczenie w tworzeniu strategii oraz projektowaniu systemów zarządzania procesami.
Lektury dla kadry C-level – prezesów i liderów, którzy nie zatrzymują się w rozwoju
Narracja w przywództwie
Spotkanie autorskie z Markiem Kochanem
Zapraszamy do udziału w bezpłatnym spotkaniu z Markiem Kochanem, autorem książki "Turban mistrza Mansura. Opowieści sufickie dla mówców i przywódców", które poświecimy kreacji narracji w biznesie.
10 przykazań dla zwycięzców
Spotkanie autorskie z Ewą Opolską
Weź udział w spotkaniu autorskim z Ewą Opolską, współautorką książki "Po co nam praca” i dowiedz się jak zbudować strategię, która pozwoli Ci odnieść sukces.
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Rusza nowa seria podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level"
Ruszamy z nowym cyklem podcastów "Leadership - wyzwania kadry C-level" skupionym wokół wyzwań liderów i sposobów zarządzania kadrą menedżerską.