Budowanie strategii biznesowej
„Strategia bez taktyki jest najwolniejszą drogą do zwycięstwa. Taktyka pozbawiona strategii jest zgiełkiem poprzedzającym klęskę” – Sun Tzu.
Trzydniowe szkolenie z budowania strategii adresujemy do właścicieli firm, członków zarządu oraz kadry kierowniczej wysokiego szczebla. Podstawowym celem jest przygotowanie uczestników do stworzenia spójnej strategii biznesowej organizacji.
Szkolenie jest częścią pakietu: „Strategia i kaskadowanie celów” oraz „Zarządzanie strategiczne”.
Na szkolenie zapraszamy członków zarządu i menedżerów wyższych szczebli zajmujących się kształtowaniem rzeczywistości organizacyjnej swoich firm.
Korzyści
- Opanowanie narzędzi analizy strategicznej firmy i jej otoczenia
- Zrozumienie istoty elementów strategii i jej wielopoziomowej struktury
- Poznanie głównych sposobów uzyskiwania przewagi strategicznej
- Opanowanie metody wyznaczania zrównoważonych celów strategicznych
- Poznanie zasady oceny strategii oraz jej wdrażania i monitorowania
Dla firm
Istnieje możliwość organizacji szkolenia zamkniętego na Państwa indywidualne zamówienie.
Poziomy zarządzania przedsiębiorstwem
- Zarządzanie strategiczne a operacyjne
- Składowe elementy strategii i proces budowy strategii
- Cykl zarządzania strategicznego
Portfel biznesu
- Wyodrębnienie strategicznych jednostek biznesu
- Wyodrębnienie grup strategicznych
- Ocena portfela biznesu
- Rola centrali firmy w zarządzaniu biznesem
Analiza otoczenia biznesowego
- Analiza otoczenia dalszego – kluczowe czynniki zmian (PESTLE)
- Analiza otoczenia konkurencyjnego – 5 sił
- Częste błędy w analizach otoczenia
Analiza wnętrza organizacji
- Diagnozowanie kluczowych zasobów
- Diagnozowanie kluczowych kompetencji
- Identyfikowanie słabości i ograniczeń
- Częste błędy w analizach wnętrza
Kanwa strategii
- Analiza SWOT
- Określenie kierunków działania
- Profil konkurencyjny i krytyczne czynniki sukcesu
- Typy skutecznych strategii i wybór sposobu konkurowania
Wyznaczanie celów strategicznych
- Misja i wizja firmy
- Zasady celów strategicznych
- Zrównoważona karta wyników
- Strategie funkcjonalne
Plan wdrożenia strategii
- Strategiczne wytyczne dla portfela projektów
- Inicjatywy i projekty strategiczne
- Trójstronna ocena strategii
- Komunikowanie i monitorowanie strategii
Sławomir Jerzy Chmiel - zarządzaniem zajmował się przez dwadzieścia lat jako menedżer kontraktowy. Od 2002 roku jest doradcą i trenerem w obszarze zarządzania. Posiada rozległą wiedzę i doświadczenie w tworzeniu strategii oraz projektowaniu systemów zarządzania procesami.