Forum Shared Services 2025 – EY Academy of Business
Warszawa, al. Armii Ludowej 26, 00-609, budynek Focus

Co wyróżnia to wydarzenie?

Forum tworzone przez praktyków dla praktyków

Sesje strategiczne, technologiczne i HR-owe. Pełne spektrum transformacji

Ekspercka wiedza od organizacji o globalnym zasięgu

Przestrzeń do dyskusji, networkingu i projektowania przyszłości sektora

Agenda
(Sylwetki wszystkich prelegentów ujawnimy wkrótce)

9:00
Rejestracja, poranna kawa
9:30
Rozpoczęcie Forum

 

Tomasz Jakubiak, EY Academy of Business

BLOK I: STRATEGIA


9:40
The Unwritten Rules of the Game – The Global GBS Sector in a Phase of Revaluation. What Challenges and Opportunities Does This Create for Polish Service Centers?

Arnaud Diaz, EMEA GBS Center Leader, Zimmer Biomet

(prelekcja w języku angielskim, organizator nie zapewnia tłumaczenia)

 

  • Delivery models (in FP&A, Tax, ESG, AI-enabled analytics) based on value and high specialization as key competitive advantages. How to deliver measurable value?
  • The resurgence of insourcing – greater control and development of internal strategic competencies. How can centers support this trend by building strategic “centers of excellence”?
  • Generative business services – how can Polish centers evolve toward proactive advisory roles and become strategic partners rather than service providers?
  • Resilience – the importance to hedge against geopolitical uncertainty and address key stakeholders’ sentiment”
10:20
Strategiczne centrum doskonałości – czy Twoje centrum jest już naprawdę na drodze niezbędnej transformacji?

 

  • Rebalansowanie modeli operacyjnych, kadrowych i technologicznych w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby biznesu
  • Od wspierania strategii do jej współtworzenia – rola SSC/GBS jako partnera decyzyjnego
  • Innowacja + wiedza + wartość dodana. Jak zbudować strategię na nowo?
  • Specjalizacja jako nowy model wzrostu – jak budować centra eksperckie?
  • Jak zrównoważyć talenty, technologię i transformację?
  • Skalowanie centrum w dobie transformacji Sektora SSC?BPO/GBS bez utraty jakości i wartości dodanej
11:00
Przerwa na kawę

BLOK II: LUDZIE


11:20
Sektor usług wspólnych jako rynek dojrzałych talentów – jak zarządzać i rozwijać zespoły?

Dorota Zaperty-Łukasik, Senior HR Manager, C.H. Robinson

 

Case study

 

  • Analityka talentów – jak wykorzystać dane HR do identyfikacji, rozwijania i utrzymania wysokospecjalistycznej wiedzy w SSC?
  • Jak tworzyć elastyczne, a jednocześnie ukierunkowane strategicznie programy motywacji i rozwoju pracowników?
  • Elastyczne formy zatrudnienia i wynagradzania. Jak łączyć potrzeby organizacji z oczekiwaniami pracowników?
12:00
Od liczby etatów do koncentracji na jakości usług i wynikach, czyli dlaczego Twoje centrum potrzebuje nowych mierników efektywności?

Marcin Dębowski, Head of PPG Global Business Services Poland

 

Case study

 

  • Centrum usług jako centrum kompetencji. Jak mierzyć wartość zespołu przez jego zdolność do rozwiązywania złożonych problemów i wspierania decyzji biznesowych
  • Kultura zwinnego uczenia się jako model rozwoju kompetencji. Jak budować środowisko, w którym rozwój jest ciągły, a mierniki wspierają, a nie blokują rozwój
  • Jak, za pomocą nowych KPI, mierzyć jakość usług, wpływ na biznes i poziom innowacyjności zamiast tylko kosztów i liczby Full-Time Equivalent (FTE)?
12:40
Przerwa na lunch

BLOK III: TECHNOLOGIA


13:40
Tsunami AI. Jak skalować technologię i osiągać wzrost produktywności i redukcji kosztów w centrum usług wspólnych?

Wojciech Zajączkowski, Partner, Business Consulting, Digital GBS Transformation Leader, EY Polska

 

  • Od automatyzacji do generatywnej AI – jak ewoluuje wykorzystanie technologii w SSC/GBS i które obszary są najbardziej podatne na transformację
  • Skalowanie AI bez chaosu. W jaki sposób budować roadmapę wdrożeń, która uwzględnia gotowość organizacyjną, kompetencje zespołu i realny zwrot z inwestycji?
  • KP(A)I – jak mierzyć efektywność zespołów i procesów, gdy część pracy wykonuje technologia?
14:20
Jak stworzyć AI Governance – struktury zarządcze i organizacyjne, które wspierają adopcję AI w centrum usług wspólnych?

 

  • Jak projektować i wdrażać rolę agentów AI (np. w finansach, HR, zakupach), by wspierali ludzi, a nie ich zastępowali?
  • Budowanie zdolności organizacji do pracy z AI: od szkoleń po nowe role (AI Champion, Prompt Designer, Data Steward)
15:00
Przerwa na kawę

BLOK 4: SESJA CASE STUDIES


Studia przypadków – Transformacja w praktyce: skalowanie wartości i innowacji.

 

Tematy zaprezentujemy wkrótce

15:20
Case study 1
16:00
Case study 2
16:40
Zakończenie Forum i wręczenie certyfikatów
Wydarzenie rozpocznie się za:
Dni
Godzin
Minut
Sekund
Prelegenci
EMEA GBS Center Leader, Zimmer Biomet
Head of PPG Global Business Services Poland
Senior HR Manager, C.H. Robinson
EMEA GBS Center Leader, Zimmer Biomet
Head of PPG Global Business Services Poland
Senior HR Manager, C.H. Robinson
Zainteresowany?

Zgłoś się już dziś

Kontakt
Tomasz Jakubiak
Koordynator projektów konferencyjnych
0%