Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Kompetencje osobiste   Komunikacja nastawiona na współpracę

Komunikacja nastawiona na współpracę indywidualną i zespołową

Termin: 19-20 października 2020 r.
Cena: 1860 zł netto
  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Cena
  • Kontakt
  • Pobierz

Dla kogo

Dla pracowników, menedżerów, którzy pragną wykształcić, polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi. Szkolenia z komunikacji interpersonalnej kierujemy również do tych osób, które chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu.

Cele i korzyści

Cele
  • Rozwijanie świadomości strategicznych metod porozumiewania się
  • Praktyczne wykorzystanie informacji zwrotnej do koordynowania współpracy
  • Rozpoznawanie i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w porozumiewaniu się
  • Świadome wykorzystanie różnych form perswazji w komunikacji indywidualnej i zespołowej
  • Świadomość preferowanych ról społecznych i dopasowanie komunikacji i współpracy zgodnie z rolami społecznymi
  • Zrozumienie zasad komunikacji i współpracy w zespole
  • Budowanie efektywności zespołu poprzez efektywną komunikację menadżera i zespołu
  
Korzyści
Uczestnicy po szkoleniu będą:
  • wiedzieli na jakie elementy zwrócić uwagę podczas komunikacji z innymi
  • umieli stosować najważniejsze techniki komunikacyjne
  • wiedzieli na czym polega współpraca w zespole
  • umieli stosować rozwiązania trudnych sytuacji w oparciu o współpracę
  • potrafili dopasować styl komunikacji do ról i preferencji w zespole

Program

1. Efektywne porozumiewanie się strategiczne nastawione na współpracę: warunki i zasady
  • Warunki efektywnego porozumiewania się, usprawnianie formy i treści komunikatu
  • Elementy wiedzy o komunikacji językowej: cel, struktura, środki, adresat
  • Metoda ramowania komunikatów zgodnie z ich celem perswazyjnym
  • Określenie pozytywnych wzorców porozumiewania się w grupie
2. Udzielanie informacji zwrotnej i koordynowanie współpracy
  • Główne 4 formy przekazywania informacji zwrotnych.
  • Metoda SPINKA: przekazywania niewygodnych/trudnych informacji zwrotnych.
  • Narzędzia udzielania informacji zwrotnych: informacja, opinia, ocena
  • Kształcenie umiejętności oddzielania informacji od oceny.
  • Koordynowanie współpracy poprzez efektywne przekazywanie informacji zwrotnych
3. Rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji we współpracy w grupie
  • Inteligencja emocjonalna w rozwiązywaniu problemów w porozumiewaniu się 7 wzorców trudnego zachowania i sposoby radzenie sobie z nimi
  • Identyfikacja typu konfliktu (Koło Konfliktu) a sposoby rozwiązywania go
  • Metody rozwiązywanie trudnych/konfliktowych sytuacji: negocjacje, perswazja, zjednywanie
4. Zasady kształtowania strategii porozumiewania się z różnymi podmiotami
  • Zasady świadomego wpływania na przebieg procesu porozumiewania się
  • Różnicowanie stylu i rejestru językowego w komunikacji z różnymi podmiotami
  • Reguły perswazji a dobór strategii i form komunikacji werbalnej
  • Strategia kształtowania trafnego komunikatu: kto, co, kiedy, jak, dlaczego, gdzie?
5. Skuteczna porozumiewanie się a podział ról w zespole
  • Role w zespole wg M. Belbin: kwestionariusz preferowanych ról zespołowych
  • Kierowanie zespołem zgodnie z preferowanymi rolami; budowanie efektywności zespołu na podstawie preferencji w zakresie adekwatnych działań i funkcji
  • Ćwiczenie-symulacja współpracy w zespole na bazie ról zespołowych
6. Efektywna komunikacja w organizacji pracy zespołu
  • Wprowadzanie zasad organizacyjnych w zespole
  • Zespół jako katalizator a ograniczenia myślenia grupowego
  • Monitorowanie procesu działań zespołowych: systematyzacja cyklu uczenia się i poszukiwania nowych rozwiązań w pracy zespołu
  • Praktyka kierowania procesem grupowym: ćwiczenia symulacyjne
7. Budowanie długofalowej efektywności zespołu
  • Zaangażowanie pracownika w proces definiowania i dopasowania celów operacyjnych
  • Role menadżera wobec podwładnych: lider / nadzorca / coach
  • Wzorce porozumiewania się lidera i zespołu podnoszące efektywność współpracy
  • Menadżer jako coach: rozwijanie indywidualnych umiejętności komunikacyjnych pracowników poprzez modelowanie zachowań menadżera

Data i miejsce

18 -19 października 2020 r., Warszawa

Cena 1860,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Sylwia Kacprzak
Tel. +48 508 018 327

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.