Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Zarządzanie projektami   Zarządzanie projektami - Certyfikowany Project Manager

Szkolenia z zakresu zarządzania projektami 

Certyfikowany Project Manager EY Academy of Business
12-16 dni zaawansowanych warsztatów + egzamin

Grupa 33: start programu 19-20 października | Warszawa
Grupa 32: zapraszamy na wybrane moduły szkolenia

Zapraszamy na wielomodułowy zaawansowany program warsztatów zakończony egzaminem potwierdzającym kompleksowe kwalifikacje z obszaru zarządzania projektami – Certyfikowany Project Manager EY Academy of Business.


    

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Kontakt
  • Pobierz

Do udziału w kursie zapraszamy

  • Kierowników projektów i liderów zespołów projektowych
  • Kadrę menedżerską, dyrektorów i pracowników PMO
  • Członków zespołów projektowych oraz wszystkie osoby zainteresowane rozwojem kompetencji specjalistycznych z obszaru zarządzania projektami

Korzyści

Po ukończeniu programu uczestnicy będą potrafili:
  • samodzielnie zarządzać projektami niezależnie od ich skali skomplikowania i złożoności
  • efektywnie zarządzać zadaniami w projektach
  • realizować harmonogramy zgodnie z założonymi terminami i w ramach ustalonych budżetów
  • korzystać z zaawansowanych narzędzi wspierających projekt
  • dobierać style zarządzania zespołem projektowym w zależności od przyjętej metodyki zarządzania projektem
  • organizować efektywne spotkania zespołu projektowego 
  • przygotować i nadzorować projekt metodą CCPM
  • szacować koszty i przychody projektu różnymi metodami i wskaźnikami  
  • wdrożyć zarządzanie projektem Agile
  • zarządzać projektami metodą KANBAN
  • zbudować Biuro Projektów
  • wykorzystać narzędzia myślowe do zamykania projektów i tworzenia innowacyjnych produktów i usług 
Co napisali uczestnicy dwóch poprzednich edycji kursu:
  • Dobra mieszanka teorii i praktyki 
  • Świetni trenerzy! Chcę więcej! 
  • Praktyczne ćwiczenia zaproponowane na tym kursie były najlepsze, bardzo trafione – świetne! 
  • Super!
  • Rewelacja!
  • Trenerzy odpowiadają na każde pytanie!
  • Dobra równowaga między merytoryką a atmosferą
  • Bardzo rzeczowe szkolenie 
  • Super przykłady 
  • Bardzo pomogło mi uporządkować i poszerzyć wiedzę 

Program

Planowanie i harmonogramowanie projektów

Cele szkolenia
  • Przygotowanie uczestników do samodzielnego definiowania założeń planowanych projektów
  • Przygotowanie uczestników do profesjonalnego przygotowania planów projektów, które będą w pełni wykorzystane w procesie zarządzania projektami
  • Zapoznanie uczestników z przekrojem metodyk i podejść zarządzania projektami
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • Zdefiniować cele projektu
  • Stworzyć kartę zgłoszenia projektu
  • Zdefiniować zadania w projekcie za pomocą WBS
  • Zbudować sieć projektu
  • Zdefiniować kamienie milowe w projekcie 
  • Harmonogramować projekt wg ścieżki krytycznej 
  • Zarządzać dokumentacją projektową
  • Efektywnie wykorzystywać zasoby i zarządzać informacją zarządczą
Dzień 1 i 2 
Typy i rodzaje projektów w organizacjach 
  • Projekty, projekto-procesy i portfel projektów
  • Uwarunkowania skutecznego zarządzania  projektami.Etapy procesu zarządzania projektami 
  • Praktyczne wnioski z implikacji metodyk i podejść, prowadzące do podnienienia efektywności zarządzania projektami w firmie: TLS - Theory of Constraints, Lean i Six Sigma.
Planowanie projektów
  • Definiowanie celów projektu. Definicja celu głównego, celów szczegółowych, celów dodatkowych. Opis i parametryzacja celów. Piramida celów – poszukiwanie i eliminacja sprzeczności i asynchroniczności w procesie definiowania celów
  • Trójkąt projektowy: zakres, czas i zasoby. Definiowanie rozwiązań alternatywnych. Ocena i wybór rozwiązania dominującego. Tworzenie karty (rejestru) zgłoszenia projektu
  • Analiza produktów projektu – definicja wymiernych rezultatów realizacji projektu. Definiowanie kryterium odbioru prouktów projektu. Weryfikacja poprawności przyjętych założeń z zastosowaniem matrycy cel/produkt
  • Definiowanie zadań w projekcie z wykorzystaniem narzędzia WBS (Work Breakdown Structure). Definicja poziomów i kryteriów poprawności WBS. Definicja właściwego poziomu szczegółowości opisu zadań w WBS
  • Definiowanie sieci projektu. Omówienie typów relacji pomiędzy zadaniami (zakończ-rozpocznij, zakończ-zakończ, rozpocznij-rozpocznij, rozpocznij-zakończ). Ocena zasadności stosowania wybranych relacji pomiędzy zadaniami. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania zadań zbiorczych w planowaniu projektu. 
Harmonogramowanie projektów
  • Definiowanie zasobów niezbędnych do realizacji zadań w projekcie. Rodzaje zasobów wymaganych dla realizacji poszczególnych zadań w projekcie
  • Typy odpowiedzialności w projekcie. Odpowiedzialność za określenie zasobów, rola kierownika projektu w planowaniu zasobów.
  • Potrzeba oddzielenia kompetencji od konkretnych osób w projekcie. Warunki uczestnictwa, które trzeba przedyskutować z potencjalnymi uczestnikami prac 
  • Kalkulacja czasochłonności zadań w projekcie. Różnica pomiędzy czasochłonnością a pracochłonnością. Różnica pomiędzy czasochłonnością ambitną i bezpieczną. Uwarunkowania skutecznej wyceny czasochłonności w projekcie
  • Definiowanie etapów w projekcie. Rola etapowania w zarządzaniu projektami. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania etapów w zarządzaniu projektami i raportingu zarządczym. 
  • Definiowanie kamieni milowych w projekcie. Rola kamieni milowych w zarządzaniu projektem. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania kamieni milowych w projekcie. Wady i zalety zastosowania kamieni milowych w zarządzaniu projektami
  • Definiowanie zadań z ograniczeniem w projekcie. Rola zadań z ograniczeniem w projekcie. Typy ograniczeń w definiowaniu zadań w projekcie. Uwarunkowania skutecznego wykorzystywania zadań z ograniczeniem w projekcie. Uwarunkowania skutecznego przeplanowania projektu z uwzględnieniem wpływu zadań z ograniczeniem
  • Definiowanie ścieżki krytyczej w projekcie. Rola i znaczenie ścieżki krytycznej w zarządzaniu projektem. Metoda tworzenia kolejnych wersji planu w przypadku, gdy ścieżka krytyczna nie spełnia warunków terminu ostateczego projektu. 
  • Dokumentacja procesu planowania. Tworzenie indywidualnych kart projektu. Zasady archiwizowania, wersjonowania, modyfikowania kart projektu. Zastosowanie i wykorzystanie dokumentów w efektywnym zarządzaniu projektami. 
Lessons learned – przegląd metodyk i standardów zarządzania projektami
  • Omówienie dominujących światowych standardów zarządzania projektami i ich podstawowe założenia metodologiczne: PMI, Prince2, CCPM, Agile. 
  • Uwarunkowania skuteczności i wnioski z wdrożenia. Rozwiązania hybrydowe

Ryzyko, budżetowanie i zarządzanie finansami w projekcie

Dzień 1. Zarządzanie ryzykiem
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak:
  • przygotować się do radzenia sobie z ryzykami i szansami, które mogą wystąpić w trakcie projektu
  • wyszukać najbardziej wrażliwe miejsce w projekcie oraz w jaki sposób zebrać ryzyka i wybrać te najważniejsze, zabezpieczyć się przed nimi bądź zminimalizować ich wpływ
  • modelowo przeprowadzić proces analizy ryzyka
  • zabezpieczyć projekt przed możliwymi do zidentyfikowania ryzykami
  • zmniejszyć prawdopodobieństwa porażki projektu
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • Przeanalizować projekt pod kątem możliwych do wystąpienia ryzyk
  • Wybrać ryzyka najbardziej istotne z punktu widzenia realizowanego celu projektu
  • Wybrać właściwą strategię dla ryzyka
  • Zaktualizować projekt o działania zabezpieczające i minimalizujące wpływ ryzyk na efekt projektu
  • Przygotowywać i aktualizować rejestr ryzyk
Program
  • Definicja ryzyka. Co jest a co nie jest ryzykiem projektu. Założenia projektowe a ryzyka
  • Ryzyka pozytywne i negatywne 
  • Proces analizy ryzyka. Kiedy należy wykonać analizę ryzyka i dlaczego
  • Rodzaje ryzyk: operacyjne/biznesowe, czyli przed czym powinniśmy zabezpieczyć projekt
  • Ryzyka systemowe i projektowe. Jak je odróżnić. Konsekwencje pomyłki
  • Macierz ryzyk – metoda na wybranie najbardziej istotnych zagrożeń dla projektu
  • Miary ryzyka: wpływ i prawdopodobieństwo
  • Metoda ilościowa i jakościowa pomiaru ryzyk – kiedy którą wybrać
  • Strategie zarządzania ryzykiem – kiedy którą zastosować
  • Rejestr ryzyk, czyli przekształcenie analizy w ciągły proces zarządzania ryzykiem w projekcie
Uczestnicy przeprowadzą analizę ryzyka przykładowego projektu i zmodyfikują wcześniej przygotowany harmonogram o wyniki swojej pracy.

Dzień 2. Budżet, nadzór finansowy, zamykanie projektu
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się:
  • kiedy i w jaki sposób oszacować budżet projektu
  • jak policzyć rentowność projektu
  • najczęstsze błędy popełniane na etapie szacowania budżetu oraz zarządzania finansami
  • Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • przygotować kalkulację budżetu projektu
  • policzyć podstawowe wskaźniki rentowności projektu 
  • monitorować postęp realizacji budżetu projektu 
Program
  • Finanse jako jeden z elementów trójkąta projektowego
  • Szacowanie przychodów i kosztów projektu. Tolerancje budżetu.
  • Co jest a co nie jest kosztem projektu. Skutki nieumiejętnego stosowania alokacji kosztów przy szacowaniu budżetu
  • Szacowanie kosztów a szacowanie czasu. Związek między tymi dwoma wartościami.
  • W jaki sposób wybrać najbardziej rentowny projekt
  • Rozliczanie zakończonego projektu 

Zarządzanie zespołem projektowym 

Cele szkolenia
  • Zbudowanie świadomości wartości ludzi w kontekście skuteczności realizacji projektu
  • Podniesienie efektywności działań indywidualnych i zespołowych
  • Poznanie założeń zarządzania przez cele z wykorzystaniem potencjału indywidualnego i zespołowego
  • Poszerzenie umiejętności komunikowania w obliczu różnic charakterologicznych
  • Wyposażenie w podstawowe informacje dotyczące współpracy w zespole projektowym
  • Dostarczenie wiedzy na temat faz budowania i rozwoju zespołów projektowych
  • Poznanie zależności zachodzących podczas procesu grupowego w zespole
  • Wzmocnienie efektu synergii jako podstawowej wartości pracy zespołowej
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • Wykorzystywać narzędzia samodoskonalenia i budowania potencjału rozwojowego zespołów projektowych
  • Skutecznie komunikować się w sytuacji kryzysowej
  • Biegle tworzyć plan zebrania, dobierać odpowiednie środki przekazu, właściwie dobierać treść, skutecznie zarządzać sesją pytań i odpowiedzi, ocenić audytorium pod kątem ról pełnionych podczas spotkania projektowego, formułować podsumowania oraz ewaluację realizacji zadań podczas spotkań projektowych
  • Dobrać optymalny styl zarządzania zespołem projektowym w zależności od przyjętej metodyki zarządzania projektem
  • Zastosować w praktyce różnorodne techniki motywowania członków zespołów projektowych
Dzień 1
Struktura zespołu projektowego
  • Zarządzanie jako skuteczna forma realizacji zadań powierzonych zespołowi projektowemu
  • Zależności pomiędzy członkami zespołów projektowych, powiązania, relacje, schematy współpracy
  • Zakresy kompetencji osób pełniących określone funkcje w zespole
  • Cechy dobrych kierowników zespołów, kluczowe aktywności kierowników zespołów
  • Relacje przełożony-podwładny, motywowanie, klaryfikacja celów, współpraca i monitoring działania
  • Efekt synergii zespołowej jako podstawowa wartość pracy w zespole, sposoby budowania i utrwalania efektu synergii
Budowanie i rozwój zespołu projektowego
  • Fazy tworzenia się zespołów (typologia Tuckman'a), kluczowe aktywności zarządcze podczas poszczególnych faz
  • Cechy skutecznych zespołów projektowych, dobre praktyki zarządcze, najczęściej popełniane błędy
  • Budowanie indywidualnego potencjału poszczególnych członków zespołu projektowego
  • Podejmowanie decyzji osobistych i grupowych jako droga do efektywności zespołowej
  • Delegowanie zadań w kontekście rozwoju zespołów projektowych
  • Analiza ról pełnionych w zespole (typologia Mereditha Belbina) a sposoby skutecznego komunikowania i motywowania w zależności od pełnionej roli
  • Rodzaje i modele skutecznego motywowania
Zarządzanie zmianą (perspektywa zespołu)
  • Etapy zarządzania zmianą w kontekście pracy z zespołem
  • Rozpoznawanie symptomów sytuacji kryzysowej
  • Motywowanie w obliczu kryzysu, dobór odpowiednich narzędzi motywujących
Dzień 2
Prowadzenie efektywnych spotkań projektowych
  • Planowanie spotkań projektowych
  • Sposoby wzbudzania określonych zachowań za pomocą przekazu publicznego, panowanie nad audytorium, techniki perswazji
  • Typy osób przeszkadzających na zebraniach, sposoby motywowania i uaktywniania poszczególnych typów podczas spotkań zespołów projektowych
  • Podstawowe błędy popełniane podczas spotkań projektowych
  • Kluczowe zasady prowadzenia efektywnych spotkań projektowych, najczęściej popełniane błędy
  • Laboratorium prowadzenia spotkań projektowych. Prowadzenie spotkań w konkretnych ujęciach tematycznych z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk.
Zarządzanie zespołem projektowym według różnych metodyk projektowych
  • Główne założenia poszczególnych metodyk projektowych i ich wpływ na zarządzanie zespołem, specyfika poszczególnych podejść pod kątem pracy zespołowej
  • Budowanie zespołów projektowych zależnie od przyjętej metodyki realizacji projektu, opracowywanie planu zarządzania zespołem, nadzór, ocena efektów pracy
  • Różnice w podejściach do sposobu zarządzania zespołem w metodykach sieciowych i zwinnych, mocne i słabe strony poszczególnych metodyk w kontekście efektywności pracy zespołowej
  • 14 kluczowych reguł sukcesu kierownika projektu
  • Laboratorium budowania zespołów i tworzenia koncepcji zarządzania zespołowego w odniesieniu do przyjętej metodyki projektowej. 

Nadzór projektu – metody sieciowe

Dzień 1. Metoda klasyczna – Prince2
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak:
  • skutecznie zarządzać projektem, w którym krytycznym aspektem jest duża formalizacja podejmowanych działań
  • komunikować się ze sponsorem projektu
  • zabezpieczyć się przed „pełzającym” zakresem projektu
  • planować kolejne etapy projektu
  • monitorować postęp prac i na co zwracać uwagę przy wdrażaniu zmiany w projekcie
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • Zdecydować, który projekt powinien być zarządzany metodą tradycyjną
  • Zarządzać projektem zgodnie z tradycyjną metodą opartą na produktach
  • Dostosować harmonogram projektu do specyfiki tradycyjnej metody nadzoru
  • Monitorować postęp prac w projekcie
  • Zarządzać zmianami
  • Poruszać się w ramach ustalonych tolerancji
Program
  • Kiedy stosujemy metodę tradycyjną. Rynek dostawcy i rynek klienta
  • Od uzasadnienia biznesowego do opisu produktu końcowego projektu
  • Trzy strony interesów w projekcie. Struktura zespołu zarządzania projektem. Nadzór projektu a nadzór jakości
  • Planowanie projektu oparte na produktach. Struktura podziału produktów. Diagram następstw produktów. Zarządzanie konfiguracją
  • Plan projektu. Plan etapu. Plan zespołu. Plan nadzwyczajny. Etapy techniczne i zarządcze
  • Monitoring postępu prac. Rejestrowanie i raportowanie doświadczeń. Raportowanie postępów
  • Rodzaje tolerancji. Tolerancje jako narzędzie do zarządzania niepewnością. Tolerancje a sytuacje nadzwyczajne
  • Sposoby wprowadzania zmian w projekcie. Wniosek o wprowadzenie zmiany. Odstępstwo. Problem/obawa. Budżet zmian.
Dzień 2. Łańcuch krytyczny - CCPM
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak:
  • skutecznie zarządzać projektem, w którym termin zakończenia oraz budżet jest krytyczny z punktu widzenia celów projektu
  • przekształcić harmonogram projektu w łańcuch krytyczny
  • oszacować, które zadania w projekcie są najważniejsze i jak  dotrzymać terminowość ich realizacji
  • jak prowadzić spotkania statusowe, aby wykryć zagrożenia i szybko na nie zareagować
W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane narzędzia informatyczne wspierające zarządzanie projektami metodą łańcucha krytycznego.

Po ukończeniu tego modułu uczestnicy będą potrafili:
  • Zdecydować, który projekt powinien być zarządzany metodą łańcucha krytycznego (CCPM)
  • Przygotować a następnie nadzorować projekt metodą CCPM
  • Dostosować harmonogram projektu do specyfiki tej metody nadzoru
  • Zarządzać niepewnością w projekcie
  • Zarządzać głównymi przyczynami opóźnień projektów
  • Skutecznie prowadzić spotkania statusowe
  • Zadawać właściwe pytania na etapie nadzoru projektu
  • Wybrać właściwe narzędzie do zarządzania projektami metodą łańcucha krytycznego
Program
  • Ewolucja metod zarządzania projektami: Wykres Gannta, PERT, ścieżka krytyczna, łańcuch krytyczny. Podobieństwa i różnice
  • ToC a CCPM. 5 kroków POOGI w zarządzaniu projektami
  • Psychologiczne przyczyny opóźnień projektów: syndrom studenta, syndrom Parkinsona, kotwiczenie
  • Techniczne przyczyny opóźnień projektów: duża wielozadaniowość, punkty integracji, współdzielenie zasobów
  • Planowanie zadań ASAP i ALAP. Zalety i wady - którą metodę kiedy zastosować
  • Wykorzystanie statystyki do skrócenia planowanego czasu trwania zadania. Czas brutto a czas netto. Bufor zadania a bufor projektu
  • Przygotowanie harmonogramu do zarządzania metodą łańcucha krytycznego
  • Bufor projektu. Metody wyliczenia długości buforów. Sposób wstawiania buforów do harmonogramu. Bufory zasilające
  • Bufor zasobów. Wyznaczenie zasobu ograniczającego. Przygotowanie harmonogramu zasobu
  • Harmonogram zewnętrzny podwykonawcy a łańcuch krytyczny 

Zarządzanie przepływem zadań KANBAN 

Dzień 1. Zarządzanie przepływem zadań KANBAN
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak:
  • zarządzać projektem metodą KANBAN
  • przyspieszyć przepływ pracy w projekcie
  • dostosować projekt do specyfiki nadzoru metody KANBAN
  • skutecznie zarządzać projektem, w którym bardzo trudno na początku zdefiniować wymagania klienta
  • wykorzystywać metodę pull zamiast push w realizacji zadań
  • pogodzić zadania projektowe z pracą bieżącą
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • zdecydować, który projekt powinien być zarządzany metodą kanban
  • przygotować kanban przepływu pracy
  • określić zasady kanbana
  • zorganizować skuteczne spotkanie projektowe
  • dostosować kanbana do własnych potrzeb
  • korzystać z narzędzi ciągłego doskonalenia kanbana
  • wizualizować przepływ pracy i ograniczać ilość pracy w toku, co przyniesie korzyść w postaci zmniejszenia wielozadaniowości u członków zespołu projektowego
Program
  • Do jakich projektów stosujemy metodę KANBAN
  • Lean Management w projektach. Zamiana PULL na PUSH. Just-in-time. Muda.
  • Korzyści z zastosowania kanbana. Zasady dobrego kanbana. Reguły pracy na kanbanie
  • Zarządzanie ilością pracy w toku (WIP). Zmniejszenie wielozadaniowości. Eliminacja przełączeń między zadaniami
  • Wizualizacja wszystkich zadań projektowych i pozaprojektowych realizowanych przez zespół
  • Codzienny monitoring postępów. Cotygodniowe spotkania z klientem. Nadawanie priorytetów
  • Psychologiczny efekt wizualizacji przepływu pracy oraz pracy w toku 
  • Dostosowanie narzędzia do własnych potrzeb. Podkolumny. Kryteria akceptacji. Wykorzystanie kolorów. Tory pływackie
  • Narzędzia służące do korygowania założeń kanbana. Wykres wypalania. Diagram skumulowanego przepływu. Proces ciągłego dostosowania kanbana

Thinking Tools TOC 

Dzień 2. Thinking Tools TOC 
Cele szkolenia
  • Zapoznanie uczestników z kluczowymi informacjami dotyczącymi roli i znaczenia „narzędzi myślowych”
  • Poznanie oraz przećwiczenie wybranych „narzędzi myślowych”: "poziomów oporu przed zmianą” oraz „diagramu stanu obecnego” (CRT) i „diagramu konfliktu” (Cloud)
  • Zdobycie wiedzy niezbędnej  do ciągłego doskonalenia i zwiększania efektywności firmy
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą potrafili:
  • Wykorzystać w praktyce poznane narzędzia myślowe
  • Samodzielnie poprowadzić prace nad diagnozą sytuacji w firmie przy zastosowaniu odpowiednich Thinking Tools
  • Wykorzystać poznane narzędzia do przeprowadzenia procesu podejmowania decyzji o wprowadzeniu zmian w firmie oraz do identyfikacji ograniczeń i selekcji projektów, których wdrożenie skutecznie usunie te ograniczenia
Program
  • Narzędzia myślowe – ile ich jest, w jakim celu zostały stworzone, kiedy je wykorzystywać 
  • Dlaczego większość „dobrych pomysłów” na projekty związane z usprawnieniem działania firmy ma charakter „leczenia objawowego”
  • Dlaczego dobry pomysł może zostać odrzucony przez decydentów
Proces zmian w organizacji
  • Czy ludzie zawsze boją się zmian, czym może być podyktowany strach przed zmianą, jakie pytania należy  zadać, planując wprowadzenie zmiany
  • Poziomy oporu przed zmianą, sposoby radzenia sobie z nimi 
  • Ocena gotowości środowiska, w którym planujemy wprowadzić zmianę. Sposoby komunikowania wprowadzenia zmian, które gwarantują sukces
Thinking Tools w praktyce
  • CRT – Current Reality Tree - jak opracować diagram stanu obecnego 
  • Wykorzystanie diagramu stanu obecnego w budowaniu porozumienia wewnątrz organizacji
  • Cloud diagram - przygotowanie diagramu konfliktu i zastosowanie go do odnalezienia przełomowego rozwiązania
  • Jak wykorzystać narzędzia myślowe do poprowadzenia w organizacji dyskusji o źródłach problemów, jakie na co dzień obserwowane są przez wszystkich pracowników w różnych obszarach
Konflikt
  • Dlaczego praktycznie każdy problem i związaną z nim decyzję można przedstawić jako konflikt
  • Dlaczego na co dzień usiłujemy rozwiązywać konflikty metodą szukania kompromisu
  • Breakthrough solution – dlaczego dla każdego problemu/decyzji istnieje potencjalnie przełomowe rozwiązanie
  • Master Cloud - jak odnaleźć kluczowy konflikt każdej firmy
Narzędzia myślowe a portfel projektów
  • Jak zidentyfikować ograniczenia  w organizacji
  • Jak przełożyć wyniki zastosowania narzędzi myślowych na portfel projektów, którego wdrożenie skutecznie usunie wszystkie ograniczenia

Nadzór nad realizacją umowy projektowej 

Dzień 1. Nadzór nad realizacją umowy projektowej 
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak:
  • ustalić osoby mogące zawrzeć i zmienić umowę
  • w jaki sposób zabezpieczyć wykonanie umowy
  • postępować z niezapłaconymi fakturami 
  • skutecznie nabyć prawo do dysponowania prawami autorskimi
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
  • zabezpieczyć  swoje interesy poprzez właściwe posługiwanie się karą umową
  • dochodzić efektywnie roszczeń w wykonaniu uprawnień z rękojmi oraz gwarancji
  • zapobiegać przedawnieniu roszczeń bez wszczynania procedur sądowych
  • efektywnie zarządzać sporem przy wykonaniu umowy
Program: 
  • strony umowy, przedstawiciele, pełnomocnicy
  • forma umowy, sposoby zmiany umowy
  • forma prawna kontrahenta – jaki ma wpływ na projekt 
  • skutki niewykonania zobowiązań, odsetki, kara umowna, odszkodowanie
  • przeniesienie praw autorskich, licencja
  • poufność
  • przedawnienie roszczeń
  • sprzedaż wierzytelności
  • sposoby rozpatrywania sporów
  • umowa zlecenie a umowa o dzieło
  • rola project managera jako osoby nadzorującej wykonanie umów 

Zarządzanie portfelem projektów 

Dzień 2. Zarządzanie portfelem projektów
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak:
  • skutecznie zarządzać portfelem projektów
  • stosować czytelne mechanizmy kontroli postępu wielu projektów
  • elastycznie reagować na częste zmiany w projektach
Uczestnicy poznają metody:
  • budowy harmonogramu portfela projektów 
  • wyznaczania zadań krytycznych z punktu widzenia realizacji całego portfela
  • wyszukiwania zasobu ograniczającego
  • koordynacji projektów realizowanych przez wielu dostawców
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
  • zarządzać złożonym portfelem projektów
  • stworzyć portfel projektów
  • wyznaczyć i nadzorować międzyprojektową ścieżkę krytyczną 
  • zarządzać niepewnością w środowisku wieloprojektowym
  • skutecznie koordynować prace wielu projektów
  • zbudować Biuro Projektów
Program
  • Rodzaje portfeli projektów
  • Różnice pomiędzy zarządzaniem projektem a zarządzaniem portfelem projektów - czy istnieją projekty całkowicie niezależne
  • Wybór parametru służącego do priorytetyzacji projektów
  • Efekt synergii wynikający z zarządzania portfelem projektów
  • Planowanie realizacji portfela projektów
  • Dostosowanie harmonogramu projektu do warunków środowiska wieloprojektowego
  • Wprowadzanie modyfikacji projektu bez zaburzania planu prac w pozostałych projektach
  • Nadzór nad realizacją projektów w środowisku wieloprojektowym
  • Narzędzia do zarządzania portfelem projektów
  • Biuro Projektów – na czym polega praca i czy zawsze jest potrzebne 
  • Tworzenie efektywnego Biura Projektów
W trakcie zajęć uczestnicy poznają kilka programów informatycznych wspierających zarządzanie portfelem projektów.

Agile Project Management 

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
  • wdrożyć Agile PM w swojej organizacji
  • stosować podejście Agile w swoich projektach
  • stosować narzędzia Agile i efektywnie łączyć je z metodami klasycznymi
W programie:
  • Symulacja procesu zwinnego projektu w praktyce od początku do końca – narzędzia i podejścia wykorzystywane przy różnych projektach,  np. wdrożenie systemu, zmiana organizacyjna, poznanie najbardziej efektywnych technik pracy zespołu projektowego. 
  • Podsumowanie oraz omówienie mapowania zarządzania programem i portfelem PMBOK na AgilePM. Certyfikacja PMI-ACP.
Dzień 1 i 2
Wprowadzenie do Agile Project Management
  • z jakich powodów powinniśmy zmienić sposób naszej pracy
  • dlaczego używać agilePM
  • jak Lean Agile wpływa na lepsze rezultaty
  • czy do Wszystkich projektów mogę używać agilePM
  • kto używa agile PM i jak tego używa
Filary Agile Project Management
Praktyka procesu agilePM (ćwiczenia)
  • Poznanie procesu projektowego w praktyce
  • Planowanie i przeprowadzenie projektu
  • Zarządzanie zakresem w zwinnym projekcie (Rejestry i historie użytkownika)
  • Szacowanie i kontrola w zwinnym projekcie – jak zmierzyć efekty
  • Priorytetyzowanie wartości biznesowej – techniki
  • Plan iteracji oraz plan wdrożenia
  • Buforowanie
  • Zarządzanie ryzykiem
  • Budżetowanie projektu
AgilePM w zastosowaniu
  • Servant Leadership
  • Agile Project Management i XP
  • Agile Project Management i DSDM
  • Zastosowanie Kanban w AgilePM
AgilePMO
  • Skalowanie Agile w organizacji
  • Zarządzanie Programem w AgilePM
  • Zarządzanie Portfelem w AgilePM
  • Łączenie waterfall z Agile w organizacji
  • Kontrakty Agile 
  • Wdrożenie Agile/SCRUM 
AgilePM w organizacji
  • Transformacja organizacji – realizacja na podstawie doświadczeń 
  • Inspirujące praktyczne podpowiedzi zastosowania AgilePM w organizacji
  • Dobre praktyki i narzędzia do zastosowania przy współpracy zespołu rozproszonego 

Thinking Tools SIT 

Cele szkolenia
  • Zapoznanie uczestników z Systematic Inventive Thinking - technikami innowacyjnego rozwiązywania problemów oraz tworzenia nowych innowacyjnych produktów/usług
  • Poznanie oraz przećwiczenie wybranych „narzędzi myślowych”: Zmiana Jakościowa, Bezpośrednie otoczenie, FFF
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do radykalnego zwiększenia efektywności firmy
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą potrafili:
  • w sytuacjach tego wymagających wykorzystać narzędzia pozwalające w systematyczny i powtarzalny sposób wyjść poza schematy myślowe i w bardzo krótkim czasie wygenerować nowe innowacyjne pomysły
  • samodzielnie poprowadzić prace nad opracowaniem innowacyjnego rozwiązania problemu oraz wygenerowaniem nowych, innowacyjnych produktów i usług
  • wykorzystać poznane narzędzia do zdefiniowania projektów, których wdrożenie istotnie podnosi konkurencyjność firmy
Program
Wstęp
  • Fiksacja – przyczyny, dla których nasz codzienny ogląd świata nie pozwala nam dostrzec istniejących w nim możliwości
  • Wzorce myślowe
  • Althsuler i poszukiwanie wzorców tworzenia innowacji 
  • Systematic Inventive Thinking 
  • Sposoby przełamywania fiksacji 
  • Nieintuicyjne metody poszukiwania nowych rozwiązań
Innowacyjne rozwiązywanie problemów
  • Różnica pomiędzy problemem a sytuacją problemową
  • Sytuacja problemowa jako źródło poszukiwania innowacji. Dwa etapy procesu myślenia innowacyjnego
  • „Rozwiązanie eleganckie” w języku innowacji
  • Technika „zmiany jakościowej” w generowaniu nowych koncepcji
  • Technika „bezpośredniego otoczenia” w generowaniu nowych koncepcji 
Tworzenie innowacyjnych produktów i usług
  • Tradycyjne podejście do generowania nowych pomysłów (New Product Development) i jego fundamentalne ograniczenia. 
  • Koncepcja FFF (Function Follows Form). Jak zmusić nasz umysł do wymyślenia koncepcji, na które na pewno żaden konkurent nie wpadł? 
  • Metody manipulacji istniejącymi produktami w celu stworzenia innowacji
  • Pięć wzorców manipulacji. Jak to możliwe, że każdy genialny pomysł jaki znamy pasuje do jednego z tych wzorców.
  • Systematyczne generowanie pomysłów
Proces tworzenia innowacji
  • Pomysł vs koncepcja
  • Wykorzystanie koncepcji NFS dla uporządkowania wygenerowanych pomysłów
  • Szablon opisu koncepcji
  • Przełożenie wyników zastosowania narzędzi myślowych na portfel projektów 

Terminy i miejsce

Szkolenia odbywają się w Warszawie, najbliższe terminy są podane poniżej.

Kurs ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

Termin

Cena netto

Moduł 1 Planowanie i harmonogramowanie projektów

19-20 października 2020

1890 zł

Moduł 2 Ryzyko, budżetowanie i zarządzanie finansami w projekcie

5-6 listopada 2020

1890 zł

Moduł 3 Zarządzanie zespołem projektowym

19-20 listopada 2020

1890 zł

Moduł 4 Nadzór projektu – metody sieciowe

3-4 grudnia 2020

1890 zł

Moduł 5 Zarządzanie przepływem zadań Kanban

17 grudnia 2020

975 zł

Moduł 6 Thinking Tools TOC

18 grudnia 2020

975 zł

Moduł 7 Nadzór nad realizacją umowy projektowej

18 stycznia 2021

975 zł

Moduł 8 Zarządzanie portfelem projektów

19 stycznia 2021

975 zł

Egzamin

12 marca 2021

II termin – 250 zł 

Kurs ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI Executive

Moduł 9 Agile Project Management

4-5 lutego 2021

2100 zł

Moduł 10 Thinking Tools SIT

22-23 lutego 2021

2100 zł

Cena
  • 9 300 zł netto + 23% VAT – zapis na cały kurs 8-modułowy (12 dni) + egzamin
  • 12 400 zł netto + 23% VAT – zapis na cały kurs 10-modułowy (16 dni) + egzamin
Udział w pojedynczych modułach – ceny podane są w harmonogramie
Cena obejmuje materiały szkoleniowe i piśmiennicze, przerwy kawowe, lunch, przeprowadzenie egzaminu i wydanie certyfikatów. Opłaty wnosi się 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć na podstawie faktury pro forma. 

Kontakt

Jeżeli masz pytania, zapraszamy do kontaktu.

Oktawia Kuruś, tel. 517 882 348, oktawia.kurus@pl.ey.com

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.