Autoprezentacja w biznesie – Self-presentation – EY Academy of Business

Autoprezentacja w biznesie – Self-presentation

Zgodnie z powiedzeniem „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Zgodnie z powiedzeniem „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” warto zadbać o dobre pierwsze wrażenie. Szkolenie polecamy każdemu – to, jak się zaprezentujemy, może mieć istotny wpływ na to, jak będą nas odbierać inni. Polecamy je również pracownikom startupów.

Cel szkolenia

Podniesienie umiejętności wystąpień publicznych, kontaktów zawodowych oraz prowadzenia prezentacji, warsztatów i dyskusji na forum.

Szczegółowe zagadnienia dotyczą następującej tematyki:

1. KANAŁY KOMUNIKACJI

KANAŁ WIZUALNY

  • Mowa ciała
  • Gest
  • Mimika
  • Dystans
  • Kontakt wzrokowy
  • Dotyk

KANAŁ WOKALNY

  • Praca z głosem
  • Świadome operowanie oddechem
  • Ćwiczenia usprawniające aparat mowy
  • Techniki słuchania

2. AUTOPREZENTACJA, czyli wywieranie pozytywnego wrażenia

  • Sytuacje publiczne i ich kontekst społeczny
  • Ja — i mój wizerunek osobisty
  • Odpowiedzi na trudne pytania
  • Kalki językowe
  • Techniki prawej półkuli mózgu w autoprezentacji
Program szkolenia
  • Techniki pracy z głosem
  • Artykulacja
  • Brzmienie/sposoby oddychania a brzmienie głosu
  • Akcentowanie, intonacja
  • Cechy dobrego mówcy
  • Podstawowa wiedza o warunkach skutecznego komunikowania się za pomocą słów
  • Co decyduje o tym, że komunikat jest zrozumiały dla odbiorcy?
  • Efektywne wykorzystywanie kanałów komunikacji
  • Jak usprawnić swój aparat mowy
  • Mowa ciała — prawdy i półprawdy
  • Figury retoryczne
  • Typologia rozmówców — co ułatwia, a co utrudnia kontakt
  • CZAS INTERNETU
  • Czy powinniśmy inaczej prezentować online niż bezpośrednio?
  • Jakie są zalety i wady spotkań wirtualnych z punktu widzenia skuteczności prezentacyjnych
  • Jakie są zadania dla osoby prowadzącej spotkanie? Ground rules?
  • Jak wypaść najlepiej przed kamerą w komputerze?
  • Jak przygotować się do spotkania?
  • Jaki proc. czasu powinniśmy być widoczni przez kamerę?
  • Komunikacja przez telefon i internet — o czym pamiętać, uśmiech, głos etc.
  • Jak efektywnie prowadzić spotkania wirtualne?
  • Jak zarządzać czasem i przestrzenią podczas spotkania? (m.in. udzielanie głosu innym, angażowanie uczestników)
  • Ground rules dla spotkań: z zespołem — jako lider, jako członek zespołu; z klientem — nowy klient, podtrzymanie relacji, spotkanie negocjacyjne, etc.
  • Jak zarządzać planowaniem takich spotkań tj. czas pomiędzy, kiedy mamy cały dzień wypełniony takimi spotkaniami online
Operowanie głosem
  • Wiarygodność a głos
  • Atrakcyjność a głos — funkcja kontaktowa
  • Perswazyjność a głos
  • Informatywność a głos
Komunikatywność wypowiedzi
  • Zwięzłość — kiedy wypowiedź mówiona staje się zbyt rozwlekła?
  • Zrozumiałość — jak nie dać szansy nie zrozumieć, a jednocześnie zachować wiarygodność?
Perspektywa i użyteczność wypowiedzi
  • Wybór grupy i jej perspektywy. Czy są komunikaty uniwersalne?
  • Organizacja perspektywy — od reguły do przykładu i od przykładów do reguły
  • Aranżacja faktów a interpretacja wypowiedzi. Co się dzieje, gdy źle zaczniemy?
Atrakcyjność wypowiedzi
  • Przedstawianie danych w sposób atrakcyjny
  • Formułowanie analogii w sposób komunikatywny
  • Dramaturgia — jak warto zacząć?
  • Emocje a odbiór wypowiedzi — kiedy wiadomość wydaje się ważna dla odbiorów?
  • Sposoby dodatkowej stymulacji
Sposób realizacji
  • Szkolenie ma charakter warsztatu  z elementami wykładu
Trenerzy
dr Mirosław Oczkoś
specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji grupowej, tworzenia kultury organizacyjnej, budowania i zarządzania skutecznymi zespołami, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie z zakresu zarządzania oraz wiedzę z zakresu psychologii.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane