Będę menedżerem – EY Academy of Business

Będę menedżerem

Zarządzanie ludźmi jest trudnym zadaniem, a umiejętność wyzwalania w ludziach motywacji nie jest wrodzona, nawet u charyzmatycznych menedżerów.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?
  • Osoby przygotowujące się do awansu i którzy chcą przekrojowo poznać zadania menedżerskie
  • Menedżerowie, którzy dopiero awansowali
  • Osoby, które zastanawiają się nad pionową ścieżką rozwoju, alternatywnie do eksperckiej
  • Teamliderzy, którzy koordynują prace specjalistów i potrzebują rozwinąć niektóre kompetencje menedżerskie
  • Osoby zarządzające projektami, które muszą mieć solidne podstawy do zarządzania ludźmi
Cel szkolenia

Przygotowanie nowo mianowanych menedżerów lub osób mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję do skutecznego zarządzania, poprzez doskonalenie najważniejszych umiejętności i dostarczenie narzędzi menedżerskich oraz przekazanie dobrych praktyk z zakresu kierowania ludźmi.

Wyróżniki:

  • Szkolenie ma charakter przekrojowy i jest warsztatem ćwiczącym najważniejsze kompetencje menedżerskie
  • Realizujemy je wymiarze 3-dniowym w formule stacjonarnej w różnych miastach (Wrocław, Gdańsk, Katowice) oraz w formule online
  • Pracujemy na ćwiczeniach i przykładach wziętych z praktyki consultingowej i coachingowej trenerki i przekładamy wnioski na realne sytuacje zawodowe uczestników
  • W budowaniu stylów menedżerskich bierzemy pod uwagę szerszy kontekst i specyfikę kultury organizacji
  • Podczas szkolenia Uczestnicy zrealizują 3 ankiety diagnostyczne (w formie on-linowych testów na platformie EY) dotyczące motywacji, konfliktu oraz stylów przywództwa, które pozwolą określić ich mocne strony oraz obszary do rozwoju
  • Trenerka dba o przyjazną, sympatyczną atmosferę, bazującą na otwartej komunikacji i dialogu
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Nabędą wiedzę z zakresu kluczowych umiejętności menedżerskich oraz psychologii zarządzania
  • Przedyskutują w przyjaznej atmosferze sytuacje nastawione na efektywną realizację funkcji menedżerskich: komunikacja i współpraca, budowanie autorytetu, priorytetyzowanie, delegowanie, motywowanie, budowanie zespołu, kreatywne rozwiązywanie sytuacji trudnych, zarządzanie zmianą, rozwój podwładnych
  • Odkryją swoje mocne strony i zdefiniują obszary rozwojowe w nowej roli
  • Poznają najważniejsze teorie, będące bazą kierowania ludźmi, min. takie jak zarządzanie sytuacyjne Blancharda, Servant Leadership, 8 kroków wprowadzania zmian Kottera, Motywacyjne DNA
  • Spotkają ludzi w podobnej sytuacji, którzy wzbogacą ich spojrzenie na nową rolę i wyzwania z nią związane
  • Będą mieli możliwość przeanalizowania w grupie własnego case study
  • Kompleksowe zrozumienie roli menedżerskiej: Uczestnicy szkolenia uzyskają przekrojową wiedzę na temat różnorodnych zadań i obowiązków menedżera, co pozwoli im lepiej zrozumieć całość procesu zarządzania i efektywniej wykonywać swoje przyszłe role w firmie. Poznanie tych aspektów jest kluczowe dla zapewnienia, że przyszli liderzy będą w stanie holistycznie podejść do zarządzania zespołem i projektami, co przyczyni się do wzrostu efektywności i produktywności na wszystkich szczeblach organizacji
  • Rozwój talentów i identyfikacja liderów: Ankiety diagnostyczne pozwolą na wczesne rozpoznanie mocnych stron pracowników oraz obszarów wymagających rozwoju, co ułatwi firmie planowanie ścieżek kariery i inwestycje w najbardziej obiecujące talenty
  • Wymiana doświadczeń i networking: Uczestnicy szkolenia spotkają innych przyszłych liderów, co sprzyja wymianie doświadczeń i tworzeniu sieci kontaktów zawodowych, które mogą być wartościowe dla firmy
Program szkolenia

Moduł I
Sylwetka lidera

  • Najważniejsze funkcje i cechy lidera – wg podejścia Servant leadership
  • Jak zmienić rolę – z kolegi na szefa?
  • Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
  • Jak budować autorytet w zespole różnorodnym?
  • Największe błędy młodego menedżera

Moduł II
Komunikacja w zespole 

  • Kiedy ludzie efektywnie komunikują się ze sobą w pracy i nie tylko?
  • Zasady skutecznej komunikacji (czyli co robić, aby być właściwie rozumianym)
    • Postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
    • Analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy
    • Rola komunikatów werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacji
  • Jak ludzie się ze sobą porozumiewają? Style porozumiewania się z innymi — koncepcja stylów poznawczych
  • Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają
    • Precyzyjne formułowanie komunikatów
    • Ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej
    • Wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole

Moduł III
Zespołowość — zasady sprawnego funkcjonowania grupy zadaniowej

  • Jakim być szefem? – typologia stylów zarządzania
    • Różne style kierowania w odniesieniu do pracownika i zespołu – koncepcja zarządzania sytuacyjnego
    • Analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów
    • Diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
    • Uwzględnianie kontekstu w kierowaniu – kultura organizacyjna, struktura, wdrażane zmiany…
  • Zespołowość – rola reguł i norm w pracy grupowej
    • Etapy rozwoju zespołu
    • Co warto wiedzieć? – naturalne zachowania w zespole na poszczególnych etapach jego wzrostu
    • Wypracowanie systemu zasad sprzyjających dobrej współpracy i zaufaniu w zespole
  • Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
    • Co robić, aby zespół grał do jednej bramki?
    • Jak wyzwalać efekt synergii? Jak unikać syndromu grupowego myślenia?
    • Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
    • Dobór zadań do indywidualnych predyspozycji członków zespołu
  • Organizacja pracy w zespole
    • Planowanie krótko- i długoterminowe
    • Stawianie celów
    • Priorytetyzacja
    • Etapowanie zadań i ich egzekwowanie

Moduł IV
Motywacja. Ocena pracy oraz wspieranie rozwoju pracownika

  • Motywowanie
    • Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących i typów motywacyjnych – koncepcja motywacyjnego DNA – test T. Lowe
    • Znaczenie constant feedbacku w utrzymywaniu motywacji
    • Orientacja na poszukiwanie rozwiązań – zastosowanie feedforward
    • Motywowanie na odległość – wyzwanie, czy codzienność?
    • Konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji
  • Motywowanie osób reprezentujących różne generacje, czyli od pokolenia BB do pokolenia Z
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w zespole – część superwizyjna
    • „Studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w zespołach kierowanych przez uczestników na przestrzeni ostatnich miesięcy
    • Analiza przyczyn pojawiających się trudności
    • Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami z wykorzystaniem technik coachingowych
  • Delegowanie zadań
    • Opór w delegowaniu po stronie szefa
    • Opór w przyjęciu nowych zadań i odpowiedzialności po stronie pracownika
    • Co delegować, jak, kiedy?

Moduł V
Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu zmianami

  • Psychologia zarządzania zmianami
    • Jak ludzie reagują na zmiany?
    • Fazy adaptacji do zmiany wg E. Kubler Ross
    • Przełamywania stereotypów i redukowania lęków – model 8 kroków wprowadzania zmian wg Kottera
  • Naturalne konsekwencje wprowadzanych zmian
    • Opór i jego przejawy
    • Wywoływanie uwag krytycznych i radzenie sobie z nimi
  • Analiza case study

Moduł VI
Rozwiązywanie konfliktów

  • Zrozumieć konflikt, czyli co trzeba wiedzieć o konflikcie, żeby mieć nad nim kontrolę
    • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
    • Postawy i style reagowania na konflikt
    • Role w konflikcie
  • Budowanie dobrego kontaktu i porozumienia w obliczu konfliktu
    • Zasady dobrej komunikacji w sytuacji konfliktowej – Aktywne słuchanie i argumentacja
    • Poszukiwanie płaszczyzn porozumienia i rozwiązań win-win
    • Przekształcanie sporu w dyskusję
    • Style rozwiązywania konfliktów
    • Radzenie sobie z presją i manipulacją w konflikcie
  • Świadomość własnych emocji i kontrola stresu jako podstawowy warunek radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

*W ramach szkolenia przeprowadzone zostaną 3 badania ankietowe (w formie onlinowych testów na platformie EY), które pozwolą Uczestnikom zdiagnozować ich mocne strony oraz obszary do rozwoju.

Trenerzy
Wisława Grabarczyk-Kostka
Prowadzi szkolenia menedżerskie od 30 lat. Jej misją zawodową jest wspieranie rozwoju ludzi w organizacjach i optymalizacja ich funkcjonowania. Łączy wiedzę psychologiczną z systemowym spojrzeniem na biznes.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane