Biznesowy Savoir-Vivre – EY Academy of Business

Biznesowy Savoir-Vivre

Czasem mamy wątpliwości, czy formy kurtuazyjne, które znamy z domu, powinny obowiązywać w pracy.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?
  • Dla doświadczonych menedżerek i menedżerów – usystematyzowanie wiedzy i podnoszenie kompetencji, rozwiązywanie branżowych „case study”
  • Dla początkujących pracowników – wprowadzenie do środowiska pracy, przygotowanie do kontaktu z osobami z wewnątrz oraz zewnątrz organizacji
Cel szkolenia

Komfort pracy — znajomość zasad biznesowego savoir-vivre’u daje nam poczucie wygody i bezpieczeństwa — skupiamy się na pracy, a nie na wątpliwościach związanych z tym, czy (na przykład) we właściwy sposób przywitaliśmy się z Klientami bądź Gośćmi. Dzięki temu pracujemy efektywniej.

Szkolenie systematyzuje wiedzę, którą większość z nas posiada, ale nie jesteśmy do końca pewni, jak zachować się w konkretnej sytuacji.

Spotkanie z ekspertem znającym specyfikę wielu branż daje możliwość pracy na konkretnych przykładach.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Co będę wiedział(a) po szkoleniu?

  • Kto powinien witać się pierwszy, kto zostawia wizytówkę, a kto przejmuje inicjatywę
  • Jak zwracać się do nowo poznanych osób, jak tytułować przełożonych przy gościach
  • W którym momencie przypomnieć się z ofertą bądź ważnym (dla nas) tematem
  • Jak taktownie się nie zgadzać, przekazać uwagę, odpowiedzieć na krytykę
  • Jak prowadzić rozmowę w sposób, by wszyscy zapamiętali, o co mi chodziło
  • Lunch, obiad, przyjęcia – doskonałe okoliczności do nieformalnych rozmów, gafy
  • Jak zręcznie dopasowywać strój do okazji, jak czytać zaproszenia i unikać wpadek
  • Jak przygotować się do wręczania prezentów, kto to powinien zrobić i co wypada wręczać
  • Z łatwością będę poruszał się po różnych stylach biznesowej garderoby (i nie tylko)

W jaki sposób pomoże mi to w pracy?

  • Pokazuję drugiej stronie, m.in. Klientom / Gościom/ Partnerom, że są dla mnie ważni
  • Korzystam z wachlarza narzędzi umiejętności miękkich – taktownie i skutecznie
  • Nie martwię się, czy popełniam gafę i skupiam się na ofercie, budowaniu relacji, swoich obowiązkach
  • Wiem, jak się zachować, nawet jak nie znam rozwiązania, potrafię zareagować
Program szkolenia

Etykieta towarzyska, etykieta biznesowa, różnice kulturowe, protokół dyplomatyczny

  • Powitania i przedstawianie się, pierwsze wrażenie, autoprezentacja
  • Pierwszeństwo, kto pierwszy wyciąga dłoń, relacja pracownicy – klienci, inne osoby
  • Tytułowanie, zwracanie się do gości, koleżanek i kolegów z pracy
  • Podejmowanie klientów w biurze, spóźnienia, proponowanie napojów, obsługa
  • Najważniejsze zasady posługiwania się wizytówką, najczęstsze gafy
  • Small talk – taktowna rozmowa o…

Przyjęcia/spotkania oficjalne i półoficjalne

  • Rodzaje przyjęć i spotkań biznesowych
  • Zaproszenia – jak pisać, jak czytać, jak odpowiadać
  • Zasady zachowania się przy stole oraz podczas przyjęcia na stojąco (bufet)
  • Business lunch – zapraszamy klientów do restauracji lub jesteśmy zapraszani
  • Czego Dama i Dżentelmen nie robią – najczęstsze gafy; popełniłem gafę, co dalej?
  • Powitanie gości, gość honorowy, przełożony, asystent, pracownicy niżsi rangą
  • Organizacja wydarzenia specjalnego — jak pisać brief dla agencji eventowej
  • Jubileusz firmowy – najważniejsze wątki savoir-vivre

Telefon & smartfon

  • Profesjonalne powitanie przez telefon – budowanie wizerunku firmy
  • Przygotowanie przed rozmową – o czym zapominamy najczęściej?
  • Zdenerwowany rozmówca
  • Smartfon naszą wizytówką – w pracy, w środkach transportu
  • Najczęstsze gafy użytkowników telefonów – restauracja, konferencje
  • Poczta głosowa i oddzwanianie

E-korespondencja media społecznościowe w pracy

  • Zwroty grzecznościowe
  • E-mail jako często pierwsza forma kontaktu z klientem, partnerem biznesowym
  • Ortografia i znaki diakrytyczne, emotikony, załączniki
  • Media społecznościowe – mój profil a kształtowanie wizerunku pracodawcy
  • Czy przyjmować zaproszenie od klienta na Facebook/Instagram/LinkedIn?

Dress code — ubiór na każdą okazję

  • Co mówi nasz strój?
  • Podstawowa garderoba współczesnej Damy i Dżentelmena
  • Odczarowujemy obcojęzyczne określenia ubioru – m.in. casual, informal
  • Kiedy na sportowo, a kiedy formalnie
  • Buty – jak kupować, jak czyścić i kiedy nosić
  • Biżuteria i dodatki dla Dam i Dżentelmenów
  • Najczęściej popełniane gafy
Trenerzy
Adam Jarczyński
Partner w Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, trener EY Academy of Business. Zawodowo związany z etykietą biznesową i savoir-vivre, a także PR oraz brandingiem. Od wielu lat szkoli i doradza firmom o międzynarodowym zasięgu oraz osobom prywatnym.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane