Aktywny prospecting - pozyskiwanie nowych klientów – EY Academy of Business

Aktywny prospecting – pozyskiwanie nowych klientów

Współczesne technologie dają dostęp do klientów na całym świecie, ale pomagają też lepiej pozyskać i obsłużyć firmy lokalnie.

Przewaga może nastąpić w sposobie komunikacji i szybkości dotarcia do odpowiednich osób. Podczas warsztatów omówimy i przepracujemy najnowsze rozwiązania wspierające pozyskiwanie nowych klientów.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Business Development Menedżerów, Digital i E-commerce Menedżerów mających za zadanie docierać do nowych klientów biznesowych i prywatnych
  • Właścicieli i menedżerów firm, którzy chcą rozwijać sprzedaż w różnych kanałach sprzedaży oraz budować wizerunek firmy za pośrednictwem narzędzi online, w tym mediów społecznościowych
  • Szefów sprzedaży i marketingu planujących stworzenie efektywnego procesu sprzedażowego
  • Również dla pracowników startupów

Celem warsztatów jest:

  • Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu sprzedaży i marketingu w obszarach związanych z aktywnym pozyskiwaniem klientów
  • Pokazanie jak ważny jest dobry proces sprzedaży by osiągnąć sukces i jak go zaprojektować
  • Omówienie kanałów dotarcia i sposobu komunikacji do potencjalnych klientów
  • Przedstawienie wybranych narzędzi on-line, które zwiększają efektywność prospectingu
  • Omówienie zagadnienia związanego z automatyzacją digital marketingu i skalowaniem działań prospectingowych

Po ukończeniu szkolenia:

  • Będziesz rozumiał proces sprzedaży i rolę nowoczesnego marketingu w działaniach prospectingowych
  • Będziesz umiał zaprojektować odpowiedni lejek sprzedażowy i marketingowy powiązany z grupami twoich odbiorców
  • Dowiesz się dlaczego i jak efektywnie pracować na systemie CRM
  • Poznasz narzędzia, dzięki którym prospecting można rozwijać w różnych wymiarach i docierać do swoich odbiorców
  • Unikniesz większości błędów popełnianych w procesie pozyskiwania nowych klientów
  • Zgromadzisz wiedzę, która pozwoli Ci rozwinąć Twój biznes

Wstęp do prospectingu

  • Omówienie kwestii związanych ze sprzedażą i procesem pozyskiwania klientów
    • Nowi klienci
    • Lejek sprzedaży
    • Lejek marketingu
    • Działania BtoB/BtoC
    • Kiedy stosujemy prospecting
  • Cel ilościowe i wartościowe prospectingu
    • Jakich wzrostów się spodziewamy, w jakim czasie, w jakich kanałach
    • Priorytetowe kanały sprzedaży, dystrybucja jakościowa, numeryczna
    • Wybrane grupy produktowe
  • Aktywny prospecting – sposoby docierania do odpowiednich osób
    • On-line, Off-line
    • Gdzie są nasi klienci
    • Nowe kanały sprzedaży

Persona Prospectingowa

  • Kim jest nasza persona? Po co tworzyć persony biznesowe?
  • Problemy i wyzwania persony?
  • Analiza SWOT – jako ważny element strategii prospectingowej
    • My, a nasza konkurencja
  • Argumenty prospectingowe – wartości dodane
  • Określenie procesu zakupów persony w danym kanale
  • Wartość marki (Core & Additional Value)
  • Zestawienie problemów i wyzwań prospecta

Metody Prospectingu

  • Cold Calling
  • Cold Mailing
  • Cold Messaging
  • Social Selling
  • Direct Visit
  • Events
  • Dlaczego prospecting nie działa
    • Lęki sprzedawcy
    • Nawyki kupujących
    • Wyzwalacze blokerów
  • Motywatory Klientów

Dostosowanie komunikacji do persony

  • Pokolenia BB – Z – wpływ wieku na komunikację
  • Dopasowanie komunikacji do typu osobowości
    • Test osobowości
  • Komunikacja masowa i personalizowana
    • Sposoby personalizacji komunikacji masowej
    • Interakcja w komunikacji
    • Zaangażowanie prospecta
  • Komunikacja przez telefon
  • Siła 3-go maila – scenariusze wiadomości

Narzędzia Prospectingowe

  • Narzędzia do budowania baz danych i pozyskiwania kontaktów
  • Narzędzia do automatyzacji wysyłki wiadomości
  • Sprawdzenie kondycji domeny w prospectingu
  • Grzanie domeny, a filtry antyspamowe
  • Narzędzia do podglądu zachowania naszego prospecta, przejrzenia oferty
  • Różnica między newsletterem, a mailingiem
  • Narzędzia do automatyzacji Social Selling
  • Narzędzia do przygotowania wizualnego kontentu
  • Narzędzia do wideo rozmów

Zarządzanie prospectingiem i analityka

  • Mierniki sukcesu KPI’s
  • Ustalanie kampanii oraz analiza wyników
  • Ciągłe dostosowywanie kampanii i poprawa rezultatów
  • Dostarczenie, Otwarcie, Odpowiedź, Konwersja w mailingu
  • Siła networkingu i rekomendacji

Personal Branding w Prospectingu

  • Wykorzystania potencjału social media w prospectingu
    • Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter
  • Jak powinien wyglądać profil osobisty
    • Biznes profil vs prywatny
    • Stanowisko w firmie
    • Wiedza ekspercka
  • Co publikować i jak komentować
  • Interakcja z klientami
  • Jak sobie radzić z hatem

Mariusz Walczak - trener, doradca, lider, praktyk biznesu. Specjalizuje się w obszarze sprzedaży i zakupów.

Aktywny prospecting - pozyskiwanie nowych klientów

Cena

2600 zł netto ( 3198 zł brutto )

Aktywny prospecting – pozyskiwanie nowych klientów

Współczesne technologie dają dostęp do klientów na całym świecie, ale pomagają też lepiej pozyskać i obsłużyć firmy lokalnie.

Przewaga może nastąpić w sposobie komunikacji i szybkości dotarcia do odpowiednich osób. Podczas warsztatów omówimy i przepracujemy najnowsze rozwiązania wspierające pozyskiwanie nowych klientów.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Business Development Menedżerów, Digital i E-commerce Menedżerów mających za zadanie docierać do nowych klientów biznesowych i prywatnych
  • Właścicieli i menedżerów firm, którzy chcą rozwijać sprzedaż w różnych kanałach sprzedaży oraz budować wizerunek firmy za pośrednictwem narzędzi online, w tym mediów społecznościowych
  • Szefów sprzedaży i marketingu planujących stworzenie efektywnego procesu sprzedażowego
  • Również dla pracowników startupów
Cele i korzyści

Celem warsztatów jest:

  • Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu sprzedaży i marketingu w obszarach związanych z aktywnym pozyskiwaniem klientów
  • Pokazanie jak ważny jest dobry proces sprzedaży by osiągnąć sukces i jak go zaprojektować
  • Omówienie kanałów dotarcia i sposobu komunikacji do potencjalnych klientów
  • Przedstawienie wybranych narzędzi on-line, które zwiększają efektywność prospectingu
  • Omówienie zagadnienia związanego z automatyzacją digital marketingu i skalowaniem działań prospectingowych

Po ukończeniu szkolenia:

  • Będziesz rozumiał proces sprzedaży i rolę nowoczesnego marketingu w działaniach prospectingowych
  • Będziesz umiał zaprojektować odpowiedni lejek sprzedażowy i marketingowy powiązany z grupami twoich odbiorców
  • Dowiesz się dlaczego i jak efektywnie pracować na systemie CRM
  • Poznasz narzędzia, dzięki którym prospecting można rozwijać w różnych wymiarach i docierać do swoich odbiorców
  • Unikniesz większości błędów popełnianych w procesie pozyskiwania nowych klientów
  • Zgromadzisz wiedzę, która pozwoli Ci rozwinąć Twój biznes
Program

Wstęp do prospectingu

  • Omówienie kwestii związanych ze sprzedażą i procesem pozyskiwania klientów
    • Nowi klienci
    • Lejek sprzedaży
    • Lejek marketingu
    • Działania BtoB/BtoC
    • Kiedy stosujemy prospecting
  • Cel ilościowe i wartościowe prospectingu
    • Jakich wzrostów się spodziewamy, w jakim czasie, w jakich kanałach
    • Priorytetowe kanały sprzedaży, dystrybucja jakościowa, numeryczna
    • Wybrane grupy produktowe
  • Aktywny prospecting – sposoby docierania do odpowiednich osób
    • On-line, Off-line
    • Gdzie są nasi klienci
    • Nowe kanały sprzedaży

Persona Prospectingowa

  • Kim jest nasza persona? Po co tworzyć persony biznesowe?
  • Problemy i wyzwania persony?
  • Analiza SWOT – jako ważny element strategii prospectingowej
    • My, a nasza konkurencja
  • Argumenty prospectingowe – wartości dodane
  • Określenie procesu zakupów persony w danym kanale
  • Wartość marki (Core & Additional Value)
  • Zestawienie problemów i wyzwań prospecta

Metody Prospectingu

  • Cold Calling
  • Cold Mailing
  • Cold Messaging
  • Social Selling
  • Direct Visit
  • Events
  • Dlaczego prospecting nie działa
    • Lęki sprzedawcy
    • Nawyki kupujących
    • Wyzwalacze blokerów
  • Motywatory Klientów

Dostosowanie komunikacji do persony

  • Pokolenia BB – Z – wpływ wieku na komunikację
  • Dopasowanie komunikacji do typu osobowości
    • Test osobowości
  • Komunikacja masowa i personalizowana
    • Sposoby personalizacji komunikacji masowej
    • Interakcja w komunikacji
    • Zaangażowanie prospecta
  • Komunikacja przez telefon
  • Siła 3-go maila – scenariusze wiadomości

Narzędzia Prospectingowe

  • Narzędzia do budowania baz danych i pozyskiwania kontaktów
  • Narzędzia do automatyzacji wysyłki wiadomości
  • Sprawdzenie kondycji domeny w prospectingu
  • Grzanie domeny, a filtry antyspamowe
  • Narzędzia do podglądu zachowania naszego prospecta, przejrzenia oferty
  • Różnica między newsletterem, a mailingiem
  • Narzędzia do automatyzacji Social Selling
  • Narzędzia do przygotowania wizualnego kontentu
  • Narzędzia do wideo rozmów

Zarządzanie prospectingiem i analityka

  • Mierniki sukcesu KPI’s
  • Ustalanie kampanii oraz analiza wyników
  • Ciągłe dostosowywanie kampanii i poprawa rezultatów
  • Dostarczenie, Otwarcie, Odpowiedź, Konwersja w mailingu
  • Siła networkingu i rekomendacji

Personal Branding w Prospectingu

  • Wykorzystania potencjału social media w prospectingu
    • Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter
  • Jak powinien wyglądać profil osobisty
    • Biznes profil vs prywatny
    • Stanowisko w firmie
    • Wiedza ekspercka
  • Co publikować i jak komentować
  • Interakcja z klientami
  • Jak sobie radzić z hatem

Cena

2600 zł netto ( 3198 zł brutto )

Lokalizacja

Online Live

Warszawa

Termin

28-29 października 2024

16-17 grudnia 2024

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane