Coachingowy styl zarządzania
Warsztat w zakresie stosowania metod coachingu w codziennych relacjach zawodowych — coachingowy styl zarządzania.
Program EY skupia się na praktyce: zastosowaniach podejścia i technik coachingowych w codziennej pracy menedżera. Został zaprojektowany, by zademonstrować siłę coachingowego stylu zarządzania.
Szkolenie coachingowe prowadzone jest przez doświadczonych coachów specjalizujących się w projektach rozwojowych dla menedżerów, posiadających doświadczenia w zarządzaniu ludźmi. Kładziemy nacisk na praktyczne ćwiczenia, pracujemy na realnych wyzwaniach zgłaszanych przez Uczestników oraz na przykładach biznesowych.
Stosowanie technik coachingowych zwiększa możliwości menedżera w zakresie wywierania wpływu na podwładnych. Pozwala w pozytywny sposób kształtować zachowania, postawy oraz sposób myślenia. Daje możliwość budowania:
- Motywacji i zaangażowania
- Samodzielności, dojrzałości
- Dążenia do rozwoju
- Konstruktywnych sposobów myślenia i działania
- Osób kierujących zespołami, niezależnie od poziomu zarządzania
- Przedstawicieli HR zainteresowanych wzmacnianiem coachingowego stylu zarządzania w swojej organizacji
Korzyści dla uczestników:
- Przedstawienie metod coachingu i możliwości ich zastosowania przez menedżera w podległym zespole
- Kształtowanie kompetencji uczestników w zakresie prowadzenia rozmów z podwładnymi z wykorzystaniem metod coachingu
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów, wspierających rozwój umiejętności podwładnych
- Coaching jako styl zarządzania
- Coaching umiejętności, efektywności i rozwoju osobistego. Różnice w podejściu
- Coaching jako część systemu działań rozwojowych
- Styl zarządzania i jego znaczenie dla coachingu. Sprawdź swój potencjał w zakresie stosowania metod coachingu w zarządzaniu
- Zakres kompetencji menedżera-coacha
- Praktyka stosowania coachingu w zespole
- Proces stosowania coachingu
- Analiza potencjału osobistego pracowników — praktyczne metody
- Zdefiniowanie celów coachingu — jak określić umiejętności, które chcemy rozwijać z pożytkiem dla firmy i osobistego rozwoju pracowników?
- Reguły stosowania coachingu i kilka słów o tym, dlaczego muszą być przejrzyste i zakomunikowane pracownikom
- Psychologiczne podstawy coachingu
- Stosunek pracownika do samokształcenia i doskonalenia osobistego potencjału jako warunek skuteczności coachingu
- Cykl uczenia się dorosłych wg D. Kolba
- Cykl zmiany wg E. Kubler-Ross
- Zastosowanie metody coachingu w udzielaniu informacji zwrotnej
- Okna Johari i ich znaczenie dla efektywności i doboru metod coachingu
- Przeprowadzenie feedbacku z zastosowaniem metod coachingu. Ćwiczenia
- Pytania jako podstawowe narzędzie coachingu
- Jak stworzyć klimat rozmowy, służący rozwijaniu umiejętności?
- Modele prowadzenia coachingu
- Rozmowa coachingowa jako proces komunikacji
- Coaching krok po kroku (przed spotkaniem, rozpoczęcie, prowadzenie rozmowy, zakończenie)
- Model GROW – praktyczne zastosowanie
- Modele GOLD i STAR
Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia: