Coachingowy styl zarządzania
Warsztat w zakresie stosowania metod coachingu w codziennych relacjach zawodowych – coachingowy styl zarządzania.
Program EY skupia się na praktyce: zastosowaniach podejścia i technik coachingowych w codziennej pracy menedżera. Został zaprojektowany, by zademonstrować siłę coachingowego stylu zarządzania.
Szkolenie coachingowe prowadzone jest przez doświadczonych coachów specjalizujących się w projektach rozwojowych dla menedżerów, posiadających doświadczenia w zarządzaniu ludźmi. Kładziemy nacisk na praktyczne ćwiczenia, pracujemy na realnych wyzwaniach zgłaszanych przez Uczestników oraz na przykładach biznesowych.
Stosowanie technik coachingowych zwiększa możliwości menedżera w zakresie wywierania wpływu na podwładnych. Pozwala w pozytywny sposób kształtować zachowania, postawy oraz sposób myślenia. Daje możliwość budowania:
- motywacji i zaangażowania
- samodzielności, dojrzałości
- dążenia do rozwoju
- konstruktywnych sposobów myślenia i działania
- Osób kierujących zespołami, niezależnie od poziomu zarządzania
- Przedstawicieli HR zainteresowanych wzmacnianiem coachingowego stylu zarządzania w swojej organizacji
Korzyści dla uczestników:
- przedstawienie metod coachingu i możliwości ich zastosowania przez menedżera w podległym zespole;
- kształtowanie kompetencji uczestników w zakresie prowadzenia rozmów z podwładnymi z wykorzystaniem metod coachingu;
- doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów, wspierających rozwój umiejętności podwładnych.
- Coaching jako styl zarządzania
- Coaching umiejętności, efektywności i rozwoju osobistego. Różnice w podejściu.
- Coaching jako część systemu działań rozwojowych.
- Styl zarządzania i jego znaczenie dla coachingu. Sprawdź swój potencjał w zakresie stosowania metod coachingu w zarządzaniu.
- Zakres kompetencji menedżera-coacha.
- Praktyka stosowania coachingu w zespole
- Proces stosowania coachingu.
- Analiza potencjału osobistego pracowników – praktyczne metody.
- Zdefiniowanie celów coachingu – jak określić umiejętności, które chcemy rozwijać z pożytkiem dla firmy i osobistego rozwoju pracowników?
- Reguły stosowania coachingu i kilka słów o tym, dlaczego muszą być przejrzyste i zakomunikowane pracownikom.
- Psychologiczne podstawy coachingu
- Stosunek pracownika do samokształcenia i doskonalenia osobistego potencjału jako warunek skuteczności coachingu.
- Cykl uczenia się dorosłych wg D. Kolba.
- Cykl zmiany wg E. Kubler-Ross.
- Zastosowanie metody coachingu w udzielaniu informacji zwrotnej
- Okna Johari i ich znaczenie dla efektywności i doboru metod coachingu.
- Przeprowadzenie feedbacku z zastosowaniem metod coachingu. Ćwiczenia.
- Pytania jako podstawowe narzędzie coachingu.
- Jak stworzyć klimat rozmowy, służący rozwijaniu umiejętności?
- Modele prowadzenia coachingu
- Rozmowa coachingowa jako proces komunikacji.
- Coaching krok po kroku (przed spotkaniem, rozpoczęcie, prowadzenie rozmowy, zakończenie).
- Model GROW – praktyczne zastosowanie.
- Modele GOLD i STAR.
Ewa Opolska - przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany, szkoląc i prowadząc projekty rozwojowe. Jest doświadczonym trenerem w obszarze szkoleń menedżerskich. Realizuje dłuższe cykle (akademie menedżerskie, programy talentowe), wspierające konkretne cele biznesowe.