Krytyczna analiza strategii rozwoju biznesu
Proces budowy strategii to wymagające przedsięwzięcie, ale… Czy cele strategiczne zostaną osiągnięte? Jakie przeciwności mogą się pojawić? W czym się mylimy i na pierwszy rzut oka tego nie widzimy? Warto znaleźć odpowiedzi na te pytania, zanim rozpoczniemy realizację strategii i ponoszenie nakładów inwestycyjnych.
Warsztat adresujemy do osób, które:
- chcą nabyć lub uporządkować już posiadaną wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego, w szczególności z obszaru krytycznej analizy założeń strategicznych;
- poszukują możliwości nabycia praktycznych umiejętności przeprowadzania takiej analizy z wykorzystaniem niestandardowego narzędzia.
W trakcie warsztatu uczestnicy:
- przypomną sobie, jakie kluczowe elementy powinna zawierać strategia rozwoju biznesu – zrobią to, analizując w zespołach zdefiniowaną strategię rozwoju biznesu;
- nabędą praktyczną umiejętność przeprowadzenia krytycznej analizy strategii za pomocą niestandardowego narzędzia, którego celowo tutaj nie opisujemy.
W efekcie warsztatu uczestnik:
- wie, czym jest krytyczna analiza strategii rozwoju biznesu oraz jakie narzędzia można wykorzystać do jej przeprowadzenia;
- potrafi przeprowadzić krytyczną analizę strategii rozwoju biznesu, z kilku perspektyw – co może pójść nie tak i jak temu zapobiec, zanim się to wydarzy.
Moduł 1 (wprowadzający) – kluczowe elementy strategii rozwoju biznesu (2h)
- Cele i ambicje strategiczne firmy – dlaczego takie i po co?
- Jaka strategia biznesowa będzie najlepsza?
- Model biznesowy i cechy dobrych modeli biznesowych
- Inicjatywy strategiczne, efektywne działanie na poziomie taktycznym i operacyjnym
Moduł 2 (główny) – krytyczna analiza strategii rozwoju biznesu (4h)
- Krytyczna analiza strategii rozwoju biznesu, na czym polega i dlaczego warto ją robić?
- Omówienie narzędzia
- Przeprowadzenie analizy
- Wnioski, refleksje, podsumowanie
Katarzyna Jasińska - menedżer z 25-letnim doświadczeniem w firmie produkcyjnej o zasięgu globalnym. Planowanie strategiczne, rozwój biznesu, zarządzanie projektami oraz współpraca z firmami motoryzacyjnymi to główne obszary jej doświadczeń.
Agnieszka Magusiak-Sajdak - menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu strategicznym i operacyjnym, zdobytym w międzynarodowej korporacji. Uczestniczyła w przejęciach podmiotów, optymalizacji struktur, transformacji procesów.