Merchandising – EY Academy of Business

Merchandising

Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.

Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
  • Specjalistom ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
  • Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
  • Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
  • Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
  • Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
  • Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu

Merchandising – zasady organizacji

  • Merchandising – czym jest?
  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkami?
  • Omówienie 15 zasad organizacji – praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów
  • Film instruktażowy: Organizacja przestrzeni sprzedażowej

Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji handlu z uwzględnieniem różnych czynników
  • Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
  • Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia. Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży
  • Omówienie zaprojektowanych rozwiązań

Merchandising – budowanie kategorii – layout kategorii

  • Zasady budowania kategorii (15 technik ekspozycji produktów)
  • Zwiększenie rentowności przez odpowiedni layout kategorii – przykłady
  • Wyróżnienie produktów

Ćwiczenie BUDOWANIE PLANOGRAMU kategorii

  • Opracowanie planogramu kategorii zgodnie z zasadami merchandisingu
  • Omówienie zaprezentowanych rozwiązań
  • Zbudowanie argumentacji do założeń merchandisingowych

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Merchandising produktów

Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru

Merchandising

Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.

Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
  • Specjalistom ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
  • Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
  • Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
  • Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
  • Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
  • Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu
Program

Merchandising – zasady organizacji

  • Merchandising – czym jest?
  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkami?
  • Omówienie 15 zasad organizacji – praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów
  • Film instruktażowy: Organizacja przestrzeni sprzedażowej

Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji handlu z uwzględnieniem różnych czynników
  • Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
  • Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia. Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży
  • Omówienie zaprojektowanych rozwiązań

Merchandising – budowanie kategorii – layout kategorii

  • Zasady budowania kategorii (15 technik ekspozycji produktów)
  • Zwiększenie rentowności przez odpowiedni layout kategorii – przykłady
  • Wyróżnienie produktów

Ćwiczenie BUDOWANIE PLANOGRAMU kategorii

  • Opracowanie planogramu kategorii zgodnie z zasadami merchandisingu
  • Omówienie zaprezentowanych rozwiązań
  • Zbudowanie argumentacji do założeń merchandisingowych

Cena

2100 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

3-4 października 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com