Merchandising
Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.
Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.
Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.
Szkolenie polecamy szczególnie:
- Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
- Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
- Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
- Specjalistom ds. trade marketingu
Cele szkolenia:
- Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
- Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
- Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów
Korzyści ze szkolenia:
- Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
- Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
- Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
- Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
- Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
- Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
- Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
- Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
- Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
- Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
- Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
- Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu
Merchandising – zasady organizacji
- Merchandising – czym jest?
- Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkami?
- Omówienie 15 zasad organizacji – praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów
- Film instruktażowy: Organizacja przestrzeni sprzedażowej
Ćwiczenie MAKIETA
- Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji handlu z uwzględnieniem różnych czynników
- Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
- Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia. Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży
- Omówienie zaprojektowanych rozwiązań
Merchandising – budowanie kategorii – layout kategorii
- Zasady budowania kategorii (15 technik ekspozycji produktów)
- Zwiększenie rentowności przez odpowiedni layout kategorii – przykłady
- Wyróżnienie produktów
Ćwiczenie BUDOWANIE PLANOGRAMU kategorii
- Opracowanie planogramu kategorii zgodnie z zasadami merchandisingu
- Omówienie zaprezentowanych rozwiązań
- Zbudowanie argumentacji do założeń merchandisingowych
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
Merchandising produktów
Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru