Merchandising - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce – EY Academy of Business

Merchandising – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.

Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
  • Specjalistom ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
  • Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
  • Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
  • Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
  • Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
  • Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu

Rola opakowania i ekspozycji produktów

  • Zasada 4P + P w marketingu
  • Analiza SWOT — jako narzędzie koncepcji tworzenia ekspozycji
  • Praca z portfolio produktowym i jego wpływ na ekspozycję:
    • Asortyment obowiązkowy (core)
    • Asortyment komplementarny
  • Określenie grupy docelowej (konsumentów, klientów)
    • Czyli kto będzie oglądał naszą ekspozycję i jaką ma pełnić funkcję
  • Funkcje ekspozycji produktowej i show roomu:
    • Prestiżowa – budowanie wizerunku marki
    • Edukacyjna – pokazanie możliwości i dostępnych rozwiązań technologicznych
    • Praktyczna – pokazanie sposobu ekspozycji na zasadzie „Best Practice”
    • Angażująca – umożliwiająca testowanie produktów
    • Informacyjna – pokazanie dostępnego asortymentu
  • Lokalizacja ekspozycji — jak budować półkę
  • Gorące strefy i strefy zimne, ich wpływ na sprzedaż
  • Kiedy ekspozycja sama sprzedaje

Sposoby ekspozycji i ich zalety oraz wady

  • Regał sklepowy z hakami
  • Regał sklepowy z półkami
  • Kosz promocyjny
  • Stół typu Art de la Table
  • Stół specjalny typu wyspa
  • Stół specjalny z miejscem demo
  • Meble dedykowane modułowe
  • Regał typu końcówka regału
  • Gondola promocyjna
  • Stand promocyjny mobilny
  • Stand promocyjny interaktywny
  • Regał otwarty typu IKEA
  • Miejsca paletowe, pryzmy
  • Meble podświetlane i prestiżowe cokoły
  • Inne, dedykowane

Moja półka

  • Po co nam planogram produktowy
  • PDCA – podejście do zarządzanie efektywnością półki
  • Jak układać planogram produktowy
  • Komunikacja Omnichannel i jej uwzględnienie w strategii sklepu
  • Masyfikacja produktów
  • „Facing” – czy i kiedy dublować ekspozycję produktową
  • Estetyka ekspozycji, „frontowanie” produktów
  • Praca z planogramem

Rola pomocnicza materiałów POSM

  • Rodzaje materiałów POSM i ich skuteczność
  • Display produktowy jako sposób na wyróżnienie produktu na ekspozycji
  • Jak nie przesadzić z ilością POSM
  • Rola POSM jako komunikacji podstawowej i dodatkowej
  • Interaktywne narzędzia i materiały POSM (konfiguratory, e-ramki, tablety)

Angażująca ekspozycja

  • „Życie” ekspozycji, czyli jak często i po co ją modyfikować
  • Widoczność produktów na ekspozycji – gdzie najczęściej patrzymy
  • Rola oświetlenia w ekspozycji
  • Kolory przykuwające naszą uwagę
  • Kolejność ekspozycji na półce, ścieżka cenowa, funkcjonalna, cross-selling
  • Jak porusza się kupujący, oglądający – psychologia konsumenta

Czas trwania: 2 dni

Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.

Merchandising - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Cena

2 100 zł netto (2 583,00 zł brutto)

Merchandising – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Prawie wszyscy handlowcy znają się na układaniu towarów w sklepie, ale mało placówek osiąga z tego tytułu odpowiednie korzyści. Konsumenci podejmują ponad 70% decyzji w punkcie handlowym.

Dowiedz się, jak zorganizować sklep według zasad merchandisingu, tak by każdy klient podczas zakupów odkrywał i zaspokajał jak najwięcej potrzeb. Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni pomożesz klientom w intuicyjnym i szybkim podejmowaniu decyzji zakupowych, a czas zakupów może skrócić się nawet o 25%.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Osobom odpowiedzialnym za organizację przestrzeni sprzedażowej i budowę planogramów w punkcie handlowym
  • Specjalistom ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Osiągnięcie wysokiego poziomu konkurencyjności poprzez podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu
  • Nabycie umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu
  • Poznanie psychologicznych mechanizmów zachowań konsumentów

Korzyści ze szkolenia:

  • Wzrost rentowności punktu handlowego i realizacja celów sprzedażowych producenta
  • Poznanie zasad merchandisingu w odniesieniu do planogramów kategorii
  • Co wziąć pod uwagę przy układaniu kategorii?
  • Omówienie zasady układania różnych rodzajów produktów
  • Ergonomia i ekonomia regału – efekt widoczności
  • Wykorzystanie i ekspozycja materiałów POS oraz ich efektywność
  • Jak wykorzystać nowoczesne rozwiązania w aspekcie wyróżnienia produktów?
  • Właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu
  • Odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Samodzielne projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży – samoobsługa i zza lady
  • Poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni oraz ekspozycji produktów w sali ekspozycyjnej
  • Umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu
Program

Rola opakowania i ekspozycji produktów

  • Zasada 4P + P w marketingu
  • Analiza SWOT — jako narzędzie koncepcji tworzenia ekspozycji
  • Praca z portfolio produktowym i jego wpływ na ekspozycję:
    • Asortyment obowiązkowy (core)
    • Asortyment komplementarny
  • Określenie grupy docelowej (konsumentów, klientów)
    • Czyli kto będzie oglądał naszą ekspozycję i jaką ma pełnić funkcję
  • Funkcje ekspozycji produktowej i show roomu:
    • Prestiżowa – budowanie wizerunku marki
    • Edukacyjna – pokazanie możliwości i dostępnych rozwiązań technologicznych
    • Praktyczna – pokazanie sposobu ekspozycji na zasadzie „Best Practice”
    • Angażująca – umożliwiająca testowanie produktów
    • Informacyjna – pokazanie dostępnego asortymentu
  • Lokalizacja ekspozycji — jak budować półkę
  • Gorące strefy i strefy zimne, ich wpływ na sprzedaż
  • Kiedy ekspozycja sama sprzedaje

Sposoby ekspozycji i ich zalety oraz wady

  • Regał sklepowy z hakami
  • Regał sklepowy z półkami
  • Kosz promocyjny
  • Stół typu Art de la Table
  • Stół specjalny typu wyspa
  • Stół specjalny z miejscem demo
  • Meble dedykowane modułowe
  • Regał typu końcówka regału
  • Gondola promocyjna
  • Stand promocyjny mobilny
  • Stand promocyjny interaktywny
  • Regał otwarty typu IKEA
  • Miejsca paletowe, pryzmy
  • Meble podświetlane i prestiżowe cokoły
  • Inne, dedykowane

Moja półka

  • Po co nam planogram produktowy
  • PDCA – podejście do zarządzanie efektywnością półki
  • Jak układać planogram produktowy
  • Komunikacja Omnichannel i jej uwzględnienie w strategii sklepu
  • Masyfikacja produktów
  • „Facing” – czy i kiedy dublować ekspozycję produktową
  • Estetyka ekspozycji, „frontowanie” produktów
  • Praca z planogramem

Rola pomocnicza materiałów POSM

  • Rodzaje materiałów POSM i ich skuteczność
  • Display produktowy jako sposób na wyróżnienie produktu na ekspozycji
  • Jak nie przesadzić z ilością POSM
  • Rola POSM jako komunikacji podstawowej i dodatkowej
  • Interaktywne narzędzia i materiały POSM (konfiguratory, e-ramki, tablety)

Angażująca ekspozycja

  • „Życie” ekspozycji, czyli jak często i po co ją modyfikować
  • Widoczność produktów na ekspozycji – gdzie najczęściej patrzymy
  • Rola oświetlenia w ekspozycji
  • Kolory przykuwające naszą uwagę
  • Kolejność ekspozycji na półce, ścieżka cenowa, funkcjonalna, cross-selling
  • Jak porusza się kupujący, oglądający – psychologia konsumenta

Czas trwania: 2 dni

Cena

2 100 zł netto (2 583,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

9-10 grudnia 2024

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane