Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy – aspekty menedżerskie
Szkolenie obowiązkowe dla przełożonych w organizacjach dbających o satysfakcjonujące, bezpieczne psychicznie miejsce pracy, pozytywną atmosferę. Menedżerów, dla których jednym z zadań jest przeciwdziałanie patologicznym zjawiskom w pracy m.in. takim jak działania mobbingowe i dyskryminacyjne.
Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej – kierowników wszystkich szczebli w strukturze organizacji, którzy zarządzają zespołami.
Celem szkolenia jest uświadomienie kluczowych zagadnień związanych z mobbingiem i dyskryminacją, w tym aspektów istotnych z punktu widzenia prewencji mobbingu w organizacji.
Korzyści:
- Uświadomisz sobie, co jest a co nie jest mobbingiem
- Nauczysz się rozpoznawać szczegółowe zachowania o charakterze mobbingowym
- Poznasz sposoby skutecznego reagowania na mobbing i przeciwdziałania niepożądanym zachowaniom w pracy
- Dowiesz się, jakie są możliwości organizacyjne w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
- Mobbing a dyskryminacja – charakterystyka zjawisk
- Jak zdiagnozować mobbing – kryteria umożliwiające identyfikację zjawiska. Mobbing czy nie mobbing – co jest a co nie jest mobbingem?
- Identyfikacja zjawiska wg Leymanna – kategorie zjawiska
- Konkretne zachowania świadczące o stosowaniu mobbingu
- Co jest a co nie jest dyskryminacją?
- Profil mobbera. Profil ofiary mobbingu
- Dobre praktyki pracodawcy minimalizujące działania mobbingowe
- Podatny grunt w organizacji na działania mobbingowe – jak im przeciwdziałać?
- Konsekwencje mobbingu dla ofiary, dla pracodawcy, dla organizacji
- Inwestycja pracodawcy w prewencję antymobbingową i antydyskryminacyjną
- Analiza przypadków mobbingu i dyskryminacji – ćwiczenia praktyczne