Neurokomunikacja w sprzedaży - czyli przekonania a efektywność sprzedawcy – EY Academy of Business

Neurokomunikacja w sprzedaży – czyli przekonania a efektywność sprzedawcy

Sprzedaż w mózgu, mózg w sprzedaży.

„Sukces wydaje się w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują” – W. Feather.

Sprzedaż, sprzedawanie, umiejętność sprzedawania to jedna z najcenniejszych i najbardziej poszukiwanych kompetencji na rynku. Jednocześnie to kompetencja rzadka. Sprzedaż wymaga ogromnej wiary w siebie, determinacji, wytrwałości, samomotywacji oraz odporności psychicznej.

Tak jak sukces w sprzedaży może być spektakularny, tak samo wyczerpanie, wypalenie i rezygnacja wyjątkowo silne. W zawodzie sprzedawcy, jak w żadnym innym, odporność, w szczególności odporność na odrzucenie (odmowa, niedomknięcie transakcji, zmiana decyzji przez klienta) odgrywa kluczową rolę.

Dlatego też, poza wiedzą związaną ze sprzedażą jako taką, ogromne znaczenie ma praca z własną głową — praca mentalna. To, w co sprzedawca wierzy, czego się boi, przed czym ucieka i do czego dąży na poziomie mentalnym, stanowi o jego sukcesie. I tak jak w sporcie często decyzyjna jest psychika, tak samo jest i tutaj. Bo gdzie leży przewaga konkurencyjna, czy w tym, że sprzedawca ma taką samą wiedzę o np. pozyskiwaniu leadów jak jego koledzy i koleżanki, czy w jego podejściu do wykonywanego zawodu?

Neuronauka, w tym neurokardiologia, odpowiada na pytania związane z siłą i skutecznością osobistą:

  • Co nas blokuje, a co motywuje na poziomie głębokich programów mózgu
  • Jak komunikować się w sposób przyjazny dla mózgu
  • Jak skutecznie, w oparciu o wyniki badań naukowych, radzić sobie z przeciwnościami, presją i odrzuceniem
  • Co sprzyja efektywności, a co ją osłabia
  • Jak podnosić poziom energii na co dzień

Są to badania naukowe nad efektywnością w obszarze mentalnym (rozmowa, umiejętność zadawania pytań), emocjonalnym (umiejętność dotarcia do prawdziwych potrzeb i motywacji klienta) oraz fizycznym (charyzma).

Szkolenie przygotowane zostało dla:

  • Sprzedawców, którzy chcą zrobić ponadprzeciętny użytek ze swojej wiedzy sprzedażowej
  • Dyrektorów sprzedaży, by rozumieli i umieli pracować z blokadami, jakie mają ich handlowcy
  • Przedsiębiorców rozbudowujących swój biznes
  • Osób, które są odpowiedzialne za nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji w organizacji

Cel:

Celem warsztatu jest odnalezienie wzorów zachowań, które są szkodliwe i przestarzałe oraz zastąpienie starych nawyków nowymi, wspierającymi rozwój i efektywność.

Główne korzyści z udziału w warsztacie:

  • Rozpoznanie swoich wewnętrznych sabotażystów i poznanie technik, jak sobie z nimi radzić
  • Umiejętność aktywowania słuchania aktywnego, będącego kluczem do rozumienia potrzeb klienta
  • Dużo większa zdolność do radzenia sobie ze stresem
  • Większa zdolność do samoregeneracji
  • Zachowanie jasności myślenia i działania pomimo presji czasu czy stresu
  • Poznanie potęgi pracy z pytaniami, by zbudować raport i zaufanie

Po ukończeniu szkolenia:

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Neurokomunikacji, czyli biologii związanej z rozumieniem i przyswajaniem informacji w procesie sprzedaży/zakupu
  • Sposobie, w jaki przekonania przekładają się na wyniki
  • Najnowszych odkryciach naukowych związanych z efektywnością osobistą
  • Sprzedażowym DNA
  • Stresie i jego wpływie na siłę i odporność psychiczną, czyli o tym, jak pracować nad głową i z głową

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Radzenia sobie z przeciążeniami i spadkami skuteczności
  • Zmiany szkodliwych nawyków na wspierające
  • Zadawania pytań poszerzających perspektywę i angażujących do działania

Dzień pierwszy

  1. Sprzedaż w mózgu, mózg w sprzedaży – dyskusja wprowadzająca
  2. Neurony, kortyzol, dopamina – czyli jak nasza natura nas wspiera, a jak osłabia w dążeniu do celu
  3. Sprzedawca w stresie – czyli jak nasz wewnętrzny świat nas ogranicza i co z tym zrobić
  4. Klient w stresie – czyli jak zbudować raport i wejść na ścieżkę zaufania
  5. Sztuka zadawania pytań – podstawa zrozumienia potrzeb klienta i tym samym warunek kluczowy w doborze rozwiązania
  6. Umiejętność słuchania – czy wystarczy słyszeć, by zrozumieć potrzeby klienta
  7. Podsumowanie dnia pierwszego

Dzień drugi

  1. „To, że coś jest oczywiste, nie znaczy jeszcze, że jest prawdą” – czy produkt sprzedaje i czy klient się domyśli
  2. Język przyjazny mózgowi cz. 1 – czyli ile o parametrach, a ile o uśmiechu żony
  3. Język przyjazny mózgowi cz. 2 – czyli jak komunikować do różnych typów osobowości (na bazie metodologii NeuroColor)
  4. „To się nie sprzeda” i inne przekonania a osiągane efekty
  5. Przejdź na ‘growth mindset’ – czyli jak pracować z odrzuceniem
  6. Podstawy automotywacji – czyli co zrobić, by się chciało tak, jak się nie chce
  7. Podsumowanie szkolenia – ustalenie dalszego planu działania

dr Ewa Hartman - wykładowca MBA, kierowniczka nagradzanych studiów podyplomowych Neuro-przywództwo, trenerka EY Academy of Business. Szkoli największe korporacje międzynarodowe, w tym cały region CESA firmy EY, w skład którego wchodzi 30 państw Europy i Azji.

Neurokomunikacja w sprzedaży – czyli przekonania a efektywność sprzedawcy

Sprzedaż w mózgu, mózg w sprzedaży.

„Sukces wydaje się w dużej mierze kwestią wytrwania, gdy inni rezygnują” – W. Feather.

Sprzedaż, sprzedawanie, umiejętność sprzedawania to jedna z najcenniejszych i najbardziej poszukiwanych kompetencji na rynku. Jednocześnie to kompetencja rzadka. Sprzedaż wymaga ogromnej wiary w siebie, determinacji, wytrwałości, samomotywacji oraz odporności psychicznej.

Tak jak sukces w sprzedaży może być spektakularny, tak samo wyczerpanie, wypalenie i rezygnacja wyjątkowo silne. W zawodzie sprzedawcy, jak w żadnym innym, odporność, w szczególności odporność na odrzucenie (odmowa, niedomknięcie transakcji, zmiana decyzji przez klienta) odgrywa kluczową rolę.

Dlatego też, poza wiedzą związaną ze sprzedażą jako taką, ogromne znaczenie ma praca z własną głową — praca mentalna. To, w co sprzedawca wierzy, czego się boi, przed czym ucieka i do czego dąży na poziomie mentalnym, stanowi o jego sukcesie. I tak jak w sporcie często decyzyjna jest psychika, tak samo jest i tutaj. Bo gdzie leży przewaga konkurencyjna, czy w tym, że sprzedawca ma taką samą wiedzę o np. pozyskiwaniu leadów jak jego koledzy i koleżanki, czy w jego podejściu do wykonywanego zawodu?

Neuronauka, w tym neurokardiologia, odpowiada na pytania związane z siłą i skutecznością osobistą:

  • Co nas blokuje, a co motywuje na poziomie głębokich programów mózgu
  • Jak komunikować się w sposób przyjazny dla mózgu
  • Jak skutecznie, w oparciu o wyniki badań naukowych, radzić sobie z przeciwnościami, presją i odrzuceniem
  • Co sprzyja efektywności, a co ją osłabia
  • Jak podnosić poziom energii na co dzień

Są to badania naukowe nad efektywnością w obszarze mentalnym (rozmowa, umiejętność zadawania pytań), emocjonalnym (umiejętność dotarcia do prawdziwych potrzeb i motywacji klienta) oraz fizycznym (charyzma).

Dla kogo?

Szkolenie przygotowane zostało dla:

  • Sprzedawców, którzy chcą zrobić ponadprzeciętny użytek ze swojej wiedzy sprzedażowej
  • Dyrektorów sprzedaży, by rozumieli i umieli pracować z blokadami, jakie mają ich handlowcy
  • Przedsiębiorców rozbudowujących swój biznes
  • Osób, które są odpowiedzialne za nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji w organizacji
Cele i korzyści

Cel:

Celem warsztatu jest odnalezienie wzorów zachowań, które są szkodliwe i przestarzałe oraz zastąpienie starych nawyków nowymi, wspierającymi rozwój i efektywność.

Główne korzyści z udziału w warsztacie:

  • Rozpoznanie swoich wewnętrznych sabotażystów i poznanie technik, jak sobie z nimi radzić
  • Umiejętność aktywowania słuchania aktywnego, będącego kluczem do rozumienia potrzeb klienta
  • Dużo większa zdolność do radzenia sobie ze stresem
  • Większa zdolność do samoregeneracji
  • Zachowanie jasności myślenia i działania pomimo presji czasu czy stresu
  • Poznanie potęgi pracy z pytaniami, by zbudować raport i zaufanie

Po ukończeniu szkolenia:

Uczestnicy nabędą wiedzę o:

  • Neurokomunikacji, czyli biologii związanej z rozumieniem i przyswajaniem informacji w procesie sprzedaży/zakupu
  • Sposobie, w jaki przekonania przekładają się na wyniki
  • Najnowszych odkryciach naukowych związanych z efektywnością osobistą
  • Sprzedażowym DNA
  • Stresie i jego wpływie na siłę i odporność psychiczną, czyli o tym, jak pracować nad głową i z głową

Uczestnicy nabędą umiejętności:

  • Radzenia sobie z przeciążeniami i spadkami skuteczności
  • Zmiany szkodliwych nawyków na wspierające
  • Zadawania pytań poszerzających perspektywę i angażujących do działania
Program

Dzień pierwszy

  1. Sprzedaż w mózgu, mózg w sprzedaży – dyskusja wprowadzająca
  2. Neurony, kortyzol, dopamina – czyli jak nasza natura nas wspiera, a jak osłabia w dążeniu do celu
  3. Sprzedawca w stresie – czyli jak nasz wewnętrzny świat nas ogranicza i co z tym zrobić
  4. Klient w stresie – czyli jak zbudować raport i wejść na ścieżkę zaufania
  5. Sztuka zadawania pytań – podstawa zrozumienia potrzeb klienta i tym samym warunek kluczowy w doborze rozwiązania
  6. Umiejętność słuchania – czy wystarczy słyszeć, by zrozumieć potrzeby klienta
  7. Podsumowanie dnia pierwszego

Dzień drugi

  1. „To, że coś jest oczywiste, nie znaczy jeszcze, że jest prawdą” – czy produkt sprzedaje i czy klient się domyśli
  2. Język przyjazny mózgowi cz. 1 – czyli ile o parametrach, a ile o uśmiechu żony
  3. Język przyjazny mózgowi cz. 2 – czyli jak komunikować do różnych typów osobowości (na bazie metodologii NeuroColor)
  4. „To się nie sprzeda” i inne przekonania a osiągane efekty
  5. Przejdź na ‘growth mindset’ – czyli jak pracować z odrzuceniem
  6. Podstawy automotywacji – czyli co zrobić, by się chciało tak, jak się nie chce
  7. Podsumowanie szkolenia – ustalenie dalszego planu działania

Cena

2350 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

25-26 kwietnia 2023

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com