Pricing – Psychologia Cen. Jak zarządzanie ceną może zwiększać zyski?
Czy klient wybiera produkty racjonalnie?
Czy promocja to zawsze niższa cena?
Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pomogą Ci osiągnąć wyższą niż dotychczas rentowność.
Szkolenie przewidziane jest dla:
- Właścicieli i menedżerów zarządzających usługami i handlem detalicznym
- Menedżerów odpowiedzialnych za sprzedaż
- Menedżerów marketingu i trade marketingu
- Poznasz mechanizmy postrzegania cen przez klientów
- Poznasz techniki i narzędzia związane z zarządzaniem cenami i psychologią cen
- Zdobędziesz korzystne cenowe rozwiązania
- Zaprezentujemy możliwe używane determinanty cenowe
- Poznasz motywacje zakupowe klientów i ich znaczenie w pozycjonowaniu cenowym
- Poznasz proces zakupowy klientów w odniesieniu do różnych person zakupowych
- Poznasz taktyki cenowe związane z pokazywaniem cen
- Poznasz możliwą komunikację marketingową ceny w poszczególnych kanałach dotarcia do klienta – on-off line
1. Dźwignia pricingowa
- Ustalenie pojęć zarządzania cenami
- Znaczenie dźwigni pricingowej w budowaniu rentowności firmy
- Wyliczenia na podstawie
2. Postrzeganie cen przez klientów
- 10 mitów odnośnie cen
- Prezentacja autorskich badań odnośnie postrzegania cen
- Omówienie rynkowych przykładów
3. Motywy zakupowe klientów
- Przedstawienie obszarów motywacji zakupowych i ich znaczenie w pozycjonowaniu cenowym
- Omówienie innych determinantów cenowych
- Prezentacja autorskich badań odnośnie postrzegania ceny w miejscu zakupu
4. Strategie ustalania marży
- Sterowanie marżą w osi czasu
- Strategie ustalania marży na podstawie obserwacji rynkowych
- Omówienie błędów marżowych
5. Psychologiczne teorie cen
- Prawo Veblena
- Teoria perspektywy – framing i editing cenowy
- Heurystyka – kotwiczenia, reprezentatywności i dostępności
- Prawo Webera-Fechnera
6. Taktyki cenowe stosowane w detalu i usługach – TOP 50
- Taktyki postrzegania cen
- Taktyki oznaczania i prezentacji cen
- Ćwiczenie podsumowujące warsztat