Pricing – Psychologia Cen. Jak zarządzanie ceną może zwiększać zyski? – EY Academy of Business

Pricing – Psychologia Cen. Jak zarządzanie ceną może zwiększać zyski?

Czy klient wybiera produkty racjonalnie?
Czy promocja to zawsze niższa cena?

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pomogą Ci osiągnąć wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie przewidziane jest dla:

  • Właścicieli i menedżerów zarządzających usługami i handlem detalicznym
  • Menedżerów odpowiedzialnych za sprzedaż
  • Menedżerów marketingu i trade marketingu

  • Poznasz mechanizmy postrzegania cen przez klientów
  • Poznasz techniki i narzędzia związane z zarządzaniem cenami i psychologią cen
  • Zdobędziesz korzystne cenowe rozwiązania
  • Zaprezentujemy możliwe używane determinanty cenowe
  • Poznasz motywacje zakupowe klientów i ich znaczenie w pozycjonowaniu cenowym
  • Poznasz proces zakupowy klientów w odniesieniu do różnych person zakupowych
  • Poznasz taktyki cenowe związane z pokazywaniem cen
  • Poznasz możliwą komunikację marketingową ceny w poszczególnych kanałach dotarcia do klienta – on-off line

1. Dźwignia pricingowa 

  • Ustalenie pojęć zarządzania cenami
  • Znaczenie dźwigni pricingowej w budowaniu rentowności firmy
  • Wyliczenia na podstawie

2. Postrzeganie cen przez klientów

  • 10 mitów odnośnie cen
  • Prezentacja autorskich badań odnośnie postrzegania cen
  • Omówienie rynkowych przykładów

3. Motywy zakupowe klientów 

  • Przedstawienie obszarów motywacji zakupowych i ich znaczenie w pozycjonowaniu cenowym
  • Omówienie innych determinantów cenowych
  • Prezentacja autorskich badań odnośnie postrzegania ceny w miejscu zakupu

4. Strategie ustalania marży 

  • Sterowanie marżą w osi czasu
  • Strategie ustalania marży na podstawie obserwacji rynkowych
  • Omówienie błędów marżowych

5. Psychologiczne teorie cen 

  • Prawo Veblena
  • Teoria perspektywy – framing i editing cenowy
  • Heurystyka – kotwiczenia, reprezentatywności i dostępności
  • Prawo Webera-Fechnera

6. Taktyki cenowe stosowane w detalu i usługach – TOP 50

  • Taktyki postrzegania cen
  • Taktyki oznaczania i prezentacji cen
  • Ćwiczenie podsumowujące warsztat
Pricing – Psychologia Cen. Jak zarządzanie ceną może zwiększać zyski?

Czy klient wybiera produkty racjonalnie?
Czy promocja to zawsze niższa cena?

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pomogą Ci osiągnąć wyższą niż dotychczas rentowność.

Dla kogo

Szkolenie przewidziane jest dla:

  • Właścicieli i menedżerów zarządzających usługami i handlem detalicznym
  • Menedżerów odpowiedzialnych za sprzedaż
  • Menedżerów marketingu i trade marketingu
Cele i korzyści

  • Poznasz mechanizmy postrzegania cen przez klientów
  • Poznasz techniki i narzędzia związane z zarządzaniem cenami i psychologią cen
  • Zdobędziesz korzystne cenowe rozwiązania
  • Zaprezentujemy możliwe używane determinanty cenowe
  • Poznasz motywacje zakupowe klientów i ich znaczenie w pozycjonowaniu cenowym
  • Poznasz proces zakupowy klientów w odniesieniu do różnych person zakupowych
  • Poznasz taktyki cenowe związane z pokazywaniem cen
  • Poznasz możliwą komunikację marketingową ceny w poszczególnych kanałach dotarcia do klienta – on-off line
Program

1. Dźwignia pricingowa 

  • Ustalenie pojęć zarządzania cenami
  • Znaczenie dźwigni pricingowej w budowaniu rentowności firmy
  • Wyliczenia na podstawie

2. Postrzeganie cen przez klientów

  • 10 mitów odnośnie cen
  • Prezentacja autorskich badań odnośnie postrzegania cen
  • Omówienie rynkowych przykładów

3. Motywy zakupowe klientów 

  • Przedstawienie obszarów motywacji zakupowych i ich znaczenie w pozycjonowaniu cenowym
  • Omówienie innych determinantów cenowych
  • Prezentacja autorskich badań odnośnie postrzegania ceny w miejscu zakupu

4. Strategie ustalania marży 

  • Sterowanie marżą w osi czasu
  • Strategie ustalania marży na podstawie obserwacji rynkowych
  • Omówienie błędów marżowych

5. Psychologiczne teorie cen 

  • Prawo Veblena
  • Teoria perspektywy – framing i editing cenowy
  • Heurystyka – kotwiczenia, reprezentatywności i dostępności
  • Prawo Webera-Fechnera

6. Taktyki cenowe stosowane w detalu i usługach – TOP 50

  • Taktyki postrzegania cen
  • Taktyki oznaczania i prezentacji cen
  • Ćwiczenie podsumowujące warsztat
Szczegóły programu modułowego

Cena

1850 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

Nowy termin zostanie podany

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com