Szkolenie Pricing - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce – EY Academy of Business

Pricing – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Szkolenie kierujemy do:

  • Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
  • Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistów ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
  • Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
  • Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
  • Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
  • Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
  • Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
  • Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku

Cena produktu a wartość produktu

  • Postrzeganie ceny przez klientów
  • Wartość funkcjonalna produktu a wartość dodana
  • Co ma wpływ na cenę
  • Pozycjonowanie cenowe i jego wpływ na rynek
  • Strategie cenowe — od szoku cenowego po produkty luksusowe
  • Komunikacja ceny, patenty i triki

Strategie cenowe, działania rynkowe

  • Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
    • Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkość reakcji
    • Jak ważne jest cena produktu, usługi
    • Cena za wysoka a cena za niska
  • Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
    • Miks produktów, produkty komplementarne, zestawy

Polityka cenowa, warunki handlowe

  • Dostęp do ceny na rynku, ile producent powinien przekładać rabatów na sklep
  • Wpływ eCommerce na erozję ceny
  • Mechanizmy obrony ceny na półce
  • Up-selling i cross-selling, jak zwiększyć średnią wartość koszyka
  • Mechanizmy rozliczeń promocji
  • Współpraca z producentami i dostawcami, pozyskiwanie dodatkowych środków
  • Fair-share – jak budować wspólne udziały rynkowe
  • Wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii i zmian zwyczajów konsumentów
  • Rentowność promocji

Czas trwania: 1 dzień

Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.

Pricing - szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Cena

950 zł netto ( 1169 zł brutto )

Pricing – szkolenie z cyklu Trade Marketing w praktyce

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie jest częścią programu Trade Marketing w praktyce.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do:

  • Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
  • Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistów ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
  • Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
  • Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
  • Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
  • Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
  • Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
  • Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku
Program

Cena produktu a wartość produktu

  • Postrzeganie ceny przez klientów
  • Wartość funkcjonalna produktu a wartość dodana
  • Co ma wpływ na cenę
  • Pozycjonowanie cenowe i jego wpływ na rynek
  • Strategie cenowe — od szoku cenowego po produkty luksusowe
  • Komunikacja ceny, patenty i triki

Strategie cenowe, działania rynkowe

  • Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
    • Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkość reakcji
    • Jak ważne jest cena produktu, usługi
    • Cena za wysoka a cena za niska
  • Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
    • Miks produktów, produkty komplementarne, zestawy

Polityka cenowa, warunki handlowe

  • Dostęp do ceny na rynku, ile producent powinien przekładać rabatów na sklep
  • Wpływ eCommerce na erozję ceny
  • Mechanizmy obrony ceny na półce
  • Up-selling i cross-selling, jak zwiększyć średnią wartość koszyka
  • Mechanizmy rozliczeń promocji
  • Współpraca z producentami i dostawcami, pozyskiwanie dodatkowych środków
  • Fair-share – jak budować wspólne udziały rynkowe
  • Wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii i zmian zwyczajów konsumentów
  • Rentowność promocji

Czas trwania: 1 dzień

Cena

950 zł netto ( 1169 zł brutto )

Lokalizacja

Warszawa

Termin

13 stycznia 2025

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane