Szkolenie Pricing – EY Academy of Business

Pricing

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Szkolenie kierujemy do:

  • Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
  • Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistów ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
  • Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
  • Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
  • Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
  • Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
  • Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
  • Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku

Cena produktu a wartość produktu

  • Postrzeganie ceny przez klientów
  • Wartość funkcjonalna produktu a wartość dodana
  • Co ma wpływ na cenę
  • Pozycjonowanie cenowe i jego wpływ na rynek
  • Strategie cenowe — od szoku cenowego po produkty luksusowe
  • Komunikacja ceny, patenty i triki

Strategie cenowe, działania rynkowe

  • Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
    • Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkość reakcji
    • Jak ważne jest cena produktu, usługi
    • Cena za wysoka a cena za niska
  • Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
    • Miks produktów, produkty komplementarne, zestawy

Polityka cenowa, warunki handlowe

  • Dostęp do ceny na rynku, ile producent powinien przekładać rabatów na sklep
  • Wpływ eCommerce na erozję ceny
  • Mechanizmy obrony ceny na półce
  • Up-selling i cross-selling, jak zwiększyć średnią wartość koszyka
  • Mechanizmy rozliczeń promocji
  • Współpraca z producentami i dostawcami, pozyskiwanie dodatkowych środków
  • Fair-share – jak budować wspólne udziały rynkowe
  • Wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii i zmian zwyczajów konsumentów
  • Rentowność promocji

Czas trwania: 1 dzień

Mariusz Walczak - trener EY Academy of Business ze specjalizacją w obszarze sprzedaży i zakupów. Doradca, lider, praktyk biznesu.

Pricing

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do:

  • Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
  • Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistów ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
  • Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
  • Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
  • Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
  • Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
  • Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
  • Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku
Program

Cena produktu a wartość produktu

  • Postrzeganie ceny przez klientów
  • Wartość funkcjonalna produktu a wartość dodana
  • Co ma wpływ na cenę
  • Pozycjonowanie cenowe i jego wpływ na rynek
  • Strategie cenowe — od szoku cenowego po produkty luksusowe
  • Komunikacja ceny, patenty i triki

Strategie cenowe, działania rynkowe

  • Analiza rynku i konkurencji – dlaczego warto ją robić, jak wyciągać wnioski
    • Dlaczego dzisiaj kluczową rolę gra czas i szybkość reakcji
    • Jak ważne jest cena produktu, usługi
    • Cena za wysoka a cena za niska
  • Praca z portfolio produktowym – pod kątem działań Trade Marketingowych
    • Miks produktów, produkty komplementarne, zestawy

Polityka cenowa, warunki handlowe

  • Dostęp do ceny na rynku, ile producent powinien przekładać rabatów na sklep
  • Wpływ eCommerce na erozję ceny
  • Mechanizmy obrony ceny na półce
  • Up-selling i cross-selling, jak zwiększyć średnią wartość koszyka
  • Mechanizmy rozliczeń promocji
  • Współpraca z producentami i dostawcami, pozyskiwanie dodatkowych środków
  • Fair-share – jak budować wspólne udziały rynkowe
  • Wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii i zmian zwyczajów konsumentów
  • Rentowność promocji

Czas trwania: 1 dzień

Cena

950 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

7 listopada 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com