Pricing – EY Academy of Business

Pricing

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Szkolenie kierujemy do:

  • Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
  • Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistów ds. trade marketingu

Cele szkolenia:

  • Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
  • Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
  • Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
  • Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
  • Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
  • Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
  • Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku

Wprowadzenie do pricingu

  • Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego
  • Badania dotyczące postrzegania cen przez klientów
  • Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15)
  • Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności

Strategie i taktyki cenowe

  • Strategie cenowe – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy
  • Dźwignia pricingowa i jej znaczenie dla pozycjonowania cenowego
  • Analiza efektywności biznesowej pod kątem strategii cenowych
  • Psychologia cen – postrzeganie ceny

Budowanie przewagi marżowej

  • Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa
  • Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen
  • Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego. Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Pricing

Psychologia cen - poznaj skuteczne techniki prezentacji cen w detalu. Nagranie z webinaru

Pricing

Szkolenie pokaże Ci rozwiązania psychologii cen, zarządzania cenami, modelowania cenowego opartego o motywy zakupowe konsumentów. Te narzędzia pozwolą Ci osiągać wyższą niż dotychczas rentowność.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Dla kogo?

Szkolenie kierujemy do:

  • Właścicieli i kierowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorów i przedstawicieli sieci handlowych
  • Pracowników działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistów ds. trade marketingu
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Różne podejścia do ustalania cen oraz doboru strategii cenowych – w jakich okolicznościach sprawdzają się te rozwiązania i jakie mogą być konsekwencje podejmowanych decyzji
  • Poznanie motywów zakupowych, którymi kierują się klienci
  • Jak obronić cenę bez dawania rabatów i sprawić, że klient zaakceptuje cenę po rozmowie z Tobą?
  • Obalenie mitów dotyczących postrzegania ceny przez klienta

Korzyści ze szkolenia:

  • Poznasz zasady pozycjonowania cenowego wpływające na poprawę rentowności punktu sprzedaży
  • Dowiesz się, jak oddziaływanie cenowe kształtuje wybory zakupowe klientów
  • Przedstawione będą praktyczne rozwiązania, które budują celowy i świadomy wizerunek cenowy produktów, zwiększając ich zyskowność
  • Na podstawie przykładów z mass marketu zaprezentowane będą najlepsze praktyki komunikacji cenowych i promocyjnych
  • Warsztat każdemu uczestnikowi da unikalną wiedzą z obszaru strategii pricingowych zapewniających dźwignię zysku
Program

Wprowadzenie do pricingu

  • Pricing jako element właściwego pozycjonowania rynkowego
  • Badania dotyczące postrzegania cen przez klientów
  • Determinanty cenowe wpływające na cenę (Top 15)
  • Narzędzia i techniki maksymalizowania marży produktów – ćwiczenia analityki efektywności

Strategie i taktyki cenowe

  • Strategie cenowe – najlepsze praktyki oraz najczęstsze błędy
  • Dźwignia pricingowa i jej znaczenie dla pozycjonowania cenowego
  • Analiza efektywności biznesowej pod kątem strategii cenowych
  • Psychologia cen – postrzeganie ceny

Budowanie przewagi marżowej

  • Ćwiczenie „MAKSYMALIZACJA KORZYŚCI” – matryca pricingowa
  • Zastosowanie poznanej wiedzy w zakresie motywów zakupowych i zasad psychologii cen
  • Osiągnięcie efektu odpowiedniego postrzegania cenowego punktu handlowego. Wyliczanie skuteczności pozycjonowania cenowego w zależności od przyjętej strategii

Cena

950 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

7 listopada 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com