Wskaźniki, OKR i zrównoważona karta wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem
„Żadne zadanie nie jest szczególnie trudne, jeśli podzielisz je na mniejsze podzadania.” Henry Ford
Powyższa myśl dotyczy też zarządzania firmą – cele i zadania przedsiębiorstwa powinny być podzielone i przeniesione na cele i zadania poszczególnych obszarów czy zespołów. Dzięki takiemu podejściu każdy w organizacji pracuje na sukces całej firmy. Realizacją tej idei są OKR – czyli cele i kluczowe rezultaty – realizowane w krótkich cyklach (co ważne w dzisiejszym świecie pełnym niepewności) i skupione na niewielu kluczowych elementach.
Jeżeli jesteś:
- dyrektorem, menedżerem, zarządzasz firmą, zespołami lub obszarami w przedsiębiorstwie
- szukasz narzędzi i wiedzy o poprawie efektywności i wyników firmy
Jeżeli chcesz:
- zrozumieć i poznać praktyczne zastosowanie OKR (celów i kluczowych wyników, czyli Objectives and Key Results) i zrównoważonej karty wyników (Balanced Scorecard)
- powiązać cele operacyjne i strategiczne firmy z celami poszczególnych obszarów czy to zespołów w przedsiębiorstwie
- dobrze identyfikować wskaźniki używane w przedsiębiorstwie i dzielić je na wskaźniki efektywności i rezultatu
Jeżeli planujesz :
- wdrożyć lub usprawnić zarządzanie przez cele w formie OKR-ów
- mierzyć rezultaty działań zespołów przy użyciu kluczowych wskaźników rezultatu (KRI)
- wdrożyć zrównoważoną kartę wyników
to szkolenie jest dla Ciebie!
Ukończenie szkolenia pozwoli uczestnikom na prawidłowe dzielenie wskaźników na wskaźniki efektywności i rezultatu oraz na te kluczowe dla całej organizacji i te ważne z punktu widzenia osoby zarządzającej wybranym obszarem czy procesem.
Uczestnicy poznają też praktyczne przykłady zastosowania OKR i zrównoważonej karty wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem, a w szczególności powiązania celów całej firmy z celami poszczególnych obszarów czy zespołów.
Nie każdy wskaźnik to KPI
- KPI a KRI – kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators) a kluczowe wskaźniki rezultatu (Key Result Indicators)
- CSF – krytyczny czynnik sukcesu w branży
- Analiza i tworzenie mapy kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa
- PI a RI – wskaźniki efektywności (Performance Indicators) a wskaźniki rezultatu (Result Indicators)
- Przykłady wskaźników dla różnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
OKR – cele i kluczowe wyniki (Objectives and Key Results)
- Czym są OKR
- Jak stworzyć jednoznaczny i zrozumiały cel w metodzie OKR
- SMART i zarządzanie przez cele a OKR
- Jak wdrożyć OKR-y w firmie
Balanced Scorecard – zrównoważona karta wyników jako przeniesienie celów operacyjnych i strategicznych na wszystkie obszary organizacji
- Mapa procesów jako podstawa zrównoważonej karty wyników
- Perspektywy zrównoważonej karty wyników : finansowa, klienta, procesów wewnętrznych, infrastruktury i rozwoju
- Dobór wskaźników dla celów w zrównoważonej karcie wyników
- Przykład wdrożenia zrównoważonej karty wyników
Wojciech Próchnicki - trener z dużym doświadczeniem jako konsultant systemów controllingowych oraz budżetowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych.
Co mówią o nas uczestnicy szkoleń?