Współpraca z Chinami
Szkolenie prezentuje gotowe rozwiązania i przypadki dotyczące prowadzenia projektów z chińskimi firmami/pracownikami obejmując swoim zakresem wszystkie etapy budowania skutecznej relacji biznesowej.
- Dla osób aktywnie pracujących z partnerami chińskimi (pracownikami, kontraktorami)
- Dla pracowników wyższego i średniego szczebla struktury zarządczej firmy, tworzących strategie w zakresie zarządzania procesami i zarządzania projektami, którzy chcieliby rozpocząć współpracę z Chinami
- Dla konsultantów pracujących w międzynarodowych zespołach
- Dla przedsiębiorców, którzy rozpoczęli już współpracę z Chinami
- Dla managerów poszukujących możliwości inwestycyjnych w Azji
- Dla pracowników startupów
Głównym celem szkolenia jest:
- Przekazanie skutecznych metod na współpracę z chińskimi partnerami
- Przezwyciężenie lęku przed współpracą z azjatyckimi firmami
- Przedstawienie efektywnych metod współpracy na stopie biznesowej oraz pracowniczej
- Przekazanie umiejętności kontrolowania zadań zleconych chińskim firmom/partnerom
Szkolenie prezentuje gotowe rozwiązania i przypadki dotyczące prowadzenia projektów z chińskimi firmami/pracownikami obejmując swoim zakresem wszystkie etapy budowania skutecznej relacji biznesowej.
Szkolenie odpowiada na kluczowe pytania:
- Na czym polega skuteczna strategia działania wobec chińskiej kultury?
- Jak zbudować skuteczną relację biznesową?
- Z czego składa się oficjalny protokół spotkań?
- Jak powinno wyglądać zachowanie podczas negocjacji biznesowych?
- Jakie istnieją typy osobowości chińskich negocjatorów?
- Inna percepcja czasu – dlaczego oni są nieterminowi?
- Guanxi, mianzi, lian, chabuduo – jak te terminy mają znaczenie i implikacje dla biznesu?
- Jak motywować do pracy azjatyckich pracowników?
- Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
- Na czym polega znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej?
- Chiny vs Korea vs Japonia? – kto z kim się lubi, kto kogo nienawidzi?
- Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
- W jaki sposób chiński rząd wpływa na biznes?
- Jak nowoczesne technologie zmieniają chińskie społeczeństwo?
- Na czym polega koncepcja kredytu społecznego i jaka jest jej implikacje dla firm?
W ramach szkolenia poznasz:
- Historię Chin (nasza dotychczasowa interpretacja, a rzeczywistość)
- Przybliżenie sylwetek rządowych (i wpływ na biznes)
- Omówienie nowoczesnych technologii (wpływ na społeczeństwo i biznes)
- Koncepcja kredytu społecznego i implikacje dla firm
- Nasza strategia działania, a obca kultura
- Znaczenie symboli, kolorów, bohaterów
- Relacja – jak ją szybko zbudować
- Konfucjusz – wpływ na harmoniczność społeczeństwa
- Protokoły spotkań oraz zachowanie podczas negocjacji
- Zachowanie i kultura podczas oficjalnych bankietów (na co uważać)
- Typy osobowości negocjatorów
- Inna percepcja czasu – dlaczego oni są nieterminowi?
- Znaczenie nauki dla biznesu (wpływ na pracownika)
- Guanxi, mianzi, lian, chabuduo – znaczenie i implikacje dla biznesu
- Koncept bylejakości (oszustwa na prototypach) i w jaki sposób negocjować terminowość
- Budowanie relacji i motywowanie azjatyckich pracowników
- Budowanie swojego wizerunku
- Zakazane tematy biznesowe
- Statystyki i dane dotyczące biznesowego uzasadnienia współpracy
- Style komunikacji biznesowej
- Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
- Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy
- Zbiorowe podejmowanie decyzji i implikacja na biznes
- Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
- Znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej
- Pojęcie godności oraz honoru
- Kultura Guanxi – sieć społecznych interakcji (jak ją zbudować)
- Czy to przekupstwo czy to tylko przysługa? – uwagi do azjatyckiej życzliwości
- Wyznaczniki statusu społecznego
- Sposoby prowadzenia negocjacji (taktyki wojenne)
- Wiedza na temat aktualnej sytuacji gospodarczej i społecznej w Azji
- WeChat – aplikacja dzięki której możesz prowadzić biznes
- Stereotypy dt. Azji
- Chiny vs USA – technologia, biznes, układ sił
- Use casy i przypadki do wspólnego rozwiązania konfliktowych sytuacji
- Skutki cybernacjonalizmu i ataków na twoją firmę (jak się bronić)
- Chiny vs Korea vs Japonia? – kto z kim się lubi, kto kogo nienawidzi
- Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
- Jak witać zagranicznych delegatów? – co dawać w prezencie, co pokazać, co mówić
- Reklama – co Azjaci kochają czyli w jaki sposób reklamować swoje produkty będąc „obcym”? (e-commerce)
- oraz wiele, wiele innych elementów dt. biznesu
Korzyści:
- Poznasz dziesiątki praktycznych przykładów zachowań, które pomogą Ci rozpocząć i utrzymać doskonałe relacje biznesowe z chińskimi partnerami
- Zdobędziesz nowe i unikalne na polskim rynku umiejętności miękkie niezbędne do współpracy z chińskimi firmami
- Uzyskasz wiedzę, która sprawi, że znacząco poprawisz relacje z chińskimi kontrahentami
- Poznasz praktyczne wskazówki niezbędne do rozpoczęcia biznesowej relacji z chińskimi firmami
- Zdobędzie nowe umiejętności i międzynarodowe know-how oraz unikalną wiedzę, która wzmocni twoje umiejętności negocjacyjne oraz miękkie
Dla firm:
- Wszystkie kursy i warsztaty organizujemy również w formule zamkniętej
- Dzień 1
- Historia i podstawy dt. Chin
- Problemy ze współpracą z Chinami
- Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
- Stare vs nowe myślenie o Chinach
- Rozmiar Chin, którzy przekłada się na biznes
- Historia Chin – przywódcy i ich wpływ na ludzi biznesu
- Szlak jedwabny 2.0 i jego implikacje
- Nowe technologie (smart) i ich wpływ na Chińczyków
- WeChat – aplikacja dzięki której możesz prowadzić biznes
- Kredyt społeczny i jego implikacje dla firm
- Kultura chin (w tym biznesowa)
- Nasza strategia, a chińska kultura biznesowa
- Chińska symbolika i znaczenie dla biznesu
- Różnice między Chińczykiem, a Europejczykiem (myślenie, zachowanie)
- Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
- Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy
- Zbiorowe podejmowanie decyzji i implikacja na biznes
- Na czym polega chińska kultura biznesowa?
- Relacje oraz negocjacje biznesowe
- Wpływ Konfucjusza na relacje biznesowe
- Relacje oraz protokół spotkania biznesowego
- Jak witać zagranicznych delegatów? – co dawać w prezencie, co pokazać, co mówić
- Błędy, które mogą pojawić się podczas spotkania biznesowego
- Bankiet oraz możliwe konsekwencje biznesowe
- Typy negocjatorów i ich sposoby prowadzenia negocjacji
- Sposoby prowadzenia negocjacji (taktyki wojenne)
- Planowanie projektów oraz znaczenie edukacji
- Chińskie znaczenie czasu
- Kalendarze, święta, problemy z czasem
- Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
- Presja systemowa związana z edukacją (wpływ na pracowników)
- Wyznaczniki statusu społecznego
- Historia i podstawy dt. Chin
- Dzień 2
- Sieć kontaktów i pułapki biznesowe
- Pułapki biznesowe związane z niską jakością produktów
- W jaki sposób dostrzegać nadchodzące zagrożenia?
- Wizerunek i budowanie zaufania
- Na czym polega Guanxi
- Jakie istnieją typy relacji biznesowych?
- Jak zbudować idealną relację biznesową?
- Wady i zalety Guanxi
- Budowanie zaufania wobec pracowników
- Budowanie swojego wizerunku
- Na czym polega koncepcja “twarzy”?
- Jak stracić/odzyskać twarz?
- Zakazane tematy biznesowe
- Czy to przekupstwo czy to tylko przysługa? – uwagi do azjatyckiej życzliwości
- Chiński potencjał, sugestie i strategie współpracy
- Statystyki i dane dotyczące biznesowego uzasadnienia współpracy
- Zarządzenie tłumaczeniem
- Zarządzenie przyjaźnią
- Zarządzanie zasadami biznesowymi
- Zarządzanie terminami
- Zarządzanie procesem biznesowym
- Sieć kontaktów i pułapki biznesowe