Współpraca z Chinami – EY Academy of Business

Współpraca z Chinami

Szkolenie prezentuje gotowe rozwiązania i przypadki dotyczące prowadzenia projektów z chińskimi firmami/pracownikami obejmując swoim zakresem wszystkie etapy budowania skutecznej relacji biznesowej.

  • Dla osób aktywnie pracujących z partnerami chińskimi (pracownikami, kontraktorami)
  • Dla pracowników wyższego i średniego szczebla struktury zarządczej firmy, tworzących strategie w zakresie zarządzania procesami i zarządzania projektami, którzy chcieliby rozpocząć współpracę z Chinami
  • Dla konsultantów pracujących w międzynarodowych zespołach
  • Dla przedsiębiorców, którzy rozpoczęli już współpracę z Chinami
  • Dla managerów poszukujących możliwości inwestycyjnych w Azji
  • Dla pracowników startupów

Głównym celem szkolenia jest:

  • Przekazanie skutecznych metod na współpracę z chińskimi partnerami
  • Przezwyciężenie lęku przed współpracą z azjatyckimi firmami
  • Przedstawienie efektywnych metod współpracy na stopie biznesowej oraz pracowniczej
  • Przekazanie umiejętności kontrolowania zadań zleconych chińskim firmom/partnerom

Szkolenie prezentuje gotowe rozwiązania i przypadki dotyczące prowadzenia projektów z chińskimi firmami/pracownikami obejmując swoim zakresem wszystkie etapy budowania skutecznej relacji biznesowej.

Szkolenie odpowiada na kluczowe pytania:

  • Na czym polega skuteczna strategia działania wobec chińskiej kultury?
  • Jak zbudować skuteczną relację biznesową?
  • Z czego składa się oficjalny protokół spotkań?
  • Jak powinno wyglądać zachowanie podczas negocjacji biznesowych?
  • Jakie istnieją typy osobowości chińskich negocjatorów?
  • Inna percepcja czasu – dlaczego oni są nieterminowi?
  • Guanxi, mianzi, lian, chabuduo – jak te terminy mają znaczenie i implikacje dla biznesu?
  • Jak motywować do pracy azjatyckich pracowników?
  • Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
  • Na czym polega znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej?
  • Chiny vs Korea vs Japonia? – kto z kim się lubi, kto kogo nienawidzi?
  • Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
  • W jaki sposób chiński rząd wpływa na biznes?
  • Jak nowoczesne technologie zmieniają chińskie społeczeństwo?
  • Na czym polega koncepcja kredytu społecznego i jaka jest jej implikacje dla firm?

W ramach szkolenia poznasz:

  • Historię Chin (nasza dotychczasowa interpretacja, a rzeczywistość)
  • Przybliżenie sylwetek rządowych (i wpływ na biznes)
  • Omówienie nowoczesnych technologii (wpływ na społeczeństwo i biznes)
  • Koncepcja kredytu społecznego i implikacje dla firm
  • Nasza strategia działania, a obca kultura
  • Znaczenie symboli, kolorów, bohaterów
  • Relacja – jak ją szybko zbudować
  • Konfucjusz – wpływ na harmoniczność społeczeństwa
  • Protokoły spotkań oraz zachowanie podczas negocjacji
  • Zachowanie i kultura podczas oficjalnych bankietów (na co uważać)
  • Typy osobowości negocjatorów
  • Inna percepcja czasu – dlaczego oni są nieterminowi?
  • Znaczenie nauki dla biznesu (wpływ na pracownika)
  • Guanxi, mianzi, lian, chabuduo – znaczenie i implikacje dla biznesu
  • Koncept bylejakości (oszustwa na prototypach) i w jaki sposób negocjować terminowość
  • Budowanie relacji i motywowanie azjatyckich pracowników
  • Budowanie swojego wizerunku
  • Zakazane tematy biznesowe
  • Statystyki i dane dotyczące biznesowego uzasadnienia współpracy
  • Style komunikacji biznesowej
  • Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
  • Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy
  • Zbiorowe podejmowanie decyzji i implikacja na biznes
  • Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
  • Znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej
  • Pojęcie godności oraz honoru
  • Kultura Guanxi – sieć społecznych interakcji (jak ją zbudować)
  • Czy to przekupstwo czy to tylko przysługa? – uwagi do azjatyckiej życzliwości
  • Wyznaczniki statusu społecznego
  • Sposoby prowadzenia negocjacji (taktyki wojenne)
  • Wiedza na temat aktualnej sytuacji gospodarczej i społecznej w Azji
  • WeChat – aplikacja dzięki której możesz prowadzić biznes
  • Stereotypy dt. Azji
  • Chiny vs USA – technologia, biznes, układ sił
  • Use casy i przypadki do wspólnego rozwiązania konfliktowych sytuacji
  • Skutki cybernacjonalizmu i ataków na twoją firmę (jak się bronić)
  • Chiny vs Korea vs Japonia? – kto z kim się lubi, kto kogo nienawidzi
  • Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
  • Jak witać zagranicznych delegatów? – co dawać w prezencie, co pokazać, co mówić
  • Reklama – co Azjaci kochają czyli w jaki sposób reklamować swoje produkty będąc „obcym”? (e-commerce)
  • oraz wiele, wiele innych elementów dt. biznesu

Korzyści:

  • Poznasz dziesiątki praktycznych przykładów zachowań, które pomogą Ci rozpocząć i utrzymać doskonałe relacje biznesowe z chińskimi partnerami
  • Zdobędziesz nowe i unikalne na polskim rynku umiejętności miękkie niezbędne do współpracy z chińskimi firmami
  • Uzyskasz wiedzę, która sprawi, że znacząco poprawisz relacje z chińskimi kontrahentami
  • Poznasz praktyczne wskazówki niezbędne do rozpoczęcia biznesowej relacji z chińskimi firmami
  • Zdobędzie nowe umiejętności i międzynarodowe know-how oraz unikalną wiedzę, która wzmocni twoje umiejętności negocjacyjne oraz miękkie

Dla firm:

  • Wszystkie kursy i warsztaty organizujemy również w formule zamkniętej
  • Dzień 1
    • Historia i podstawy dt. Chin
      • Problemy ze współpracą z Chinami
      • Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
      • Stare vs nowe myślenie o Chinach
      • Rozmiar Chin, którzy przekłada się na biznes
      • Historia Chin – przywódcy i ich wpływ na ludzi biznesu
      • Szlak jedwabny 2.0 i jego implikacje
      • Nowe technologie (smart) i ich wpływ na Chińczyków
      • WeChat – aplikacja dzięki której możesz prowadzić biznes
      • Kredyt społeczny i jego implikacje dla firm
    • Kultura chin (w tym biznesowa)
      • Nasza strategia, a chińska kultura biznesowa
      • Chińska symbolika i znaczenie dla biznesu
      • Różnice między Chińczykiem, a Europejczykiem (myślenie, zachowanie)
        • Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
        • Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy
        • Zbiorowe podejmowanie decyzji i implikacja na biznes
        • Na czym polega chińska kultura biznesowa?
    • Relacje oraz negocjacje biznesowe
      • Wpływ Konfucjusza na relacje biznesowe
      • Relacje oraz protokół spotkania biznesowego
      • Jak witać zagranicznych delegatów? – co dawać w prezencie, co pokazać, co mówić
      • Błędy, które mogą pojawić się podczas spotkania biznesowego
      • Bankiet oraz możliwe konsekwencje biznesowe
      • Typy negocjatorów i ich sposoby prowadzenia negocjacji
      • Sposoby prowadzenia negocjacji (taktyki wojenne)
    • Planowanie projektów oraz znaczenie edukacji
      • Chińskie znaczenie czasu
      • Kalendarze, święta, problemy z czasem
      • Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
      • Presja systemowa związana z edukacją (wpływ na pracowników)
      • Wyznaczniki statusu społecznego
  • Dzień 2
    • Sieć kontaktów i pułapki biznesowe
      • Pułapki biznesowe związane z niską jakością produktów
      • W jaki sposób dostrzegać nadchodzące zagrożenia?
    • Wizerunek i budowanie zaufania
      • Na czym polega Guanxi
      • Jakie istnieją typy relacji biznesowych?
      • Jak zbudować idealną relację biznesową?
      • Wady i zalety Guanxi
      • Budowanie zaufania wobec pracowników
      • Budowanie swojego wizerunku
      • Na czym polega koncepcja “twarzy”?
      • Jak stracić/odzyskać twarz?
      • Zakazane tematy biznesowe
      • Czy to przekupstwo czy to tylko przysługa? – uwagi do azjatyckiej życzliwości
    • Chiński potencjał, sugestie i strategie współpracy
      • Statystyki i dane dotyczące biznesowego uzasadnienia współpracy
      • Zarządzenie tłumaczeniem
      • Zarządzenie przyjaźnią
      • Zarządzanie zasadami biznesowymi
      • Zarządzanie terminami
      • Zarządzanie procesem biznesowym

- Marcin Sikorski - specjalista kultury chińskiej, który od lat doradza w kwestiach współpracy z Chinami (rozpoczęcie kontaktu biznesowe, rozwiązywanie konfliktów) i chińskimi pracownikami. Członek Poland Hong Kong Business Association.

Współpraca z Chinami

Szkolenie prezentuje gotowe rozwiązania i przypadki dotyczące prowadzenia projektów z chińskimi firmami/pracownikami obejmując swoim zakresem wszystkie etapy budowania skutecznej relacji biznesowej.

Dla kogo?

  • Dla osób aktywnie pracujących z partnerami chińskimi (pracownikami, kontraktorami)
  • Dla pracowników wyższego i średniego szczebla struktury zarządczej firmy, tworzących strategie w zakresie zarządzania procesami i zarządzania projektami, którzy chcieliby rozpocząć współpracę z Chinami
  • Dla konsultantów pracujących w międzynarodowych zespołach
  • Dla przedsiębiorców, którzy rozpoczęli już współpracę z Chinami
  • Dla managerów poszukujących możliwości inwestycyjnych w Azji
  • Dla pracowników startupów
Cele i korzyści

Głównym celem szkolenia jest:

  • Przekazanie skutecznych metod na współpracę z chińskimi partnerami
  • Przezwyciężenie lęku przed współpracą z azjatyckimi firmami
  • Przedstawienie efektywnych metod współpracy na stopie biznesowej oraz pracowniczej
  • Przekazanie umiejętności kontrolowania zadań zleconych chińskim firmom/partnerom

Szkolenie prezentuje gotowe rozwiązania i przypadki dotyczące prowadzenia projektów z chińskimi firmami/pracownikami obejmując swoim zakresem wszystkie etapy budowania skutecznej relacji biznesowej.

Szkolenie odpowiada na kluczowe pytania:

  • Na czym polega skuteczna strategia działania wobec chińskiej kultury?
  • Jak zbudować skuteczną relację biznesową?
  • Z czego składa się oficjalny protokół spotkań?
  • Jak powinno wyglądać zachowanie podczas negocjacji biznesowych?
  • Jakie istnieją typy osobowości chińskich negocjatorów?
  • Inna percepcja czasu – dlaczego oni są nieterminowi?
  • Guanxi, mianzi, lian, chabuduo – jak te terminy mają znaczenie i implikacje dla biznesu?
  • Jak motywować do pracy azjatyckich pracowników?
  • Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
  • Na czym polega znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej?
  • Chiny vs Korea vs Japonia? – kto z kim się lubi, kto kogo nienawidzi?
  • Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
  • W jaki sposób chiński rząd wpływa na biznes?
  • Jak nowoczesne technologie zmieniają chińskie społeczeństwo?
  • Na czym polega koncepcja kredytu społecznego i jaka jest jej implikacje dla firm?

W ramach szkolenia poznasz:

  • Historię Chin (nasza dotychczasowa interpretacja, a rzeczywistość)
  • Przybliżenie sylwetek rządowych (i wpływ na biznes)
  • Omówienie nowoczesnych technologii (wpływ na społeczeństwo i biznes)
  • Koncepcja kredytu społecznego i implikacje dla firm
  • Nasza strategia działania, a obca kultura
  • Znaczenie symboli, kolorów, bohaterów
  • Relacja – jak ją szybko zbudować
  • Konfucjusz – wpływ na harmoniczność społeczeństwa
  • Protokoły spotkań oraz zachowanie podczas negocjacji
  • Zachowanie i kultura podczas oficjalnych bankietów (na co uważać)
  • Typy osobowości negocjatorów
  • Inna percepcja czasu – dlaczego oni są nieterminowi?
  • Znaczenie nauki dla biznesu (wpływ na pracownika)
  • Guanxi, mianzi, lian, chabuduo – znaczenie i implikacje dla biznesu
  • Koncept bylejakości (oszustwa na prototypach) i w jaki sposób negocjować terminowość
  • Budowanie relacji i motywowanie azjatyckich pracowników
  • Budowanie swojego wizerunku
  • Zakazane tematy biznesowe
  • Statystyki i dane dotyczące biznesowego uzasadnienia współpracy
  • Style komunikacji biznesowej
  • Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
  • Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy
  • Zbiorowe podejmowanie decyzji i implikacja na biznes
  • Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
  • Znaczenie “twarzy” w kulturze chińskiej
  • Pojęcie godności oraz honoru
  • Kultura Guanxi – sieć społecznych interakcji (jak ją zbudować)
  • Czy to przekupstwo czy to tylko przysługa? – uwagi do azjatyckiej życzliwości
  • Wyznaczniki statusu społecznego
  • Sposoby prowadzenia negocjacji (taktyki wojenne)
  • Wiedza na temat aktualnej sytuacji gospodarczej i społecznej w Azji
  • WeChat – aplikacja dzięki której możesz prowadzić biznes
  • Stereotypy dt. Azji
  • Chiny vs USA – technologia, biznes, układ sił
  • Use casy i przypadki do wspólnego rozwiązania konfliktowych sytuacji
  • Skutki cybernacjonalizmu i ataków na twoją firmę (jak się bronić)
  • Chiny vs Korea vs Japonia? – kto z kim się lubi, kto kogo nienawidzi
  • Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
  • Jak witać zagranicznych delegatów? – co dawać w prezencie, co pokazać, co mówić
  • Reklama – co Azjaci kochają czyli w jaki sposób reklamować swoje produkty będąc „obcym”? (e-commerce)
  • oraz wiele, wiele innych elementów dt. biznesu

Korzyści:

  • Poznasz dziesiątki praktycznych przykładów zachowań, które pomogą Ci rozpocząć i utrzymać doskonałe relacje biznesowe z chińskimi partnerami
  • Zdobędziesz nowe i unikalne na polskim rynku umiejętności miękkie niezbędne do współpracy z chińskimi firmami
  • Uzyskasz wiedzę, która sprawi, że znacząco poprawisz relacje z chińskimi kontrahentami
  • Poznasz praktyczne wskazówki niezbędne do rozpoczęcia biznesowej relacji z chińskimi firmami
  • Zdobędzie nowe umiejętności i międzynarodowe know-how oraz unikalną wiedzę, która wzmocni twoje umiejętności negocjacyjne oraz miękkie

Dla firm:

  • Wszystkie kursy i warsztaty organizujemy również w formule zamkniętej
Program
  • Dzień 1
    • Historia i podstawy dt. Chin
      • Problemy ze współpracą z Chinami
      • Co polscy menedżerowie powinni wiedzieć rozpoczynając współpracę z firmami z Azji?
      • Stare vs nowe myślenie o Chinach
      • Rozmiar Chin, którzy przekłada się na biznes
      • Historia Chin – przywódcy i ich wpływ na ludzi biznesu
      • Szlak jedwabny 2.0 i jego implikacje
      • Nowe technologie (smart) i ich wpływ na Chińczyków
      • WeChat – aplikacja dzięki której możesz prowadzić biznes
      • Kredyt społeczny i jego implikacje dla firm
    • Kultura chin (w tym biznesowa)
      • Nasza strategia, a chińska kultura biznesowa
      • Chińska symbolika i znaczenie dla biznesu
      • Różnice między Chińczykiem, a Europejczykiem (myślenie, zachowanie)
        • Praktyka bezpośrednich/pośrednich wypowiedzi w realiach azjatyckich.
        • Praktykowanie dużego i małego dystansu do władzy
        • Zbiorowe podejmowanie decyzji i implikacja na biznes
        • Na czym polega chińska kultura biznesowa?
    • Relacje oraz negocjacje biznesowe
      • Wpływ Konfucjusza na relacje biznesowe
      • Relacje oraz protokół spotkania biznesowego
      • Jak witać zagranicznych delegatów? – co dawać w prezencie, co pokazać, co mówić
      • Błędy, które mogą pojawić się podczas spotkania biznesowego
      • Bankiet oraz możliwe konsekwencje biznesowe
      • Typy negocjatorów i ich sposoby prowadzenia negocjacji
      • Sposoby prowadzenia negocjacji (taktyki wojenne)
    • Planowanie projektów oraz znaczenie edukacji
      • Chińskie znaczenie czasu
      • Kalendarze, święta, problemy z czasem
      • Jak wybrać dobrą firmę inspekcyjną w Chinach i na co zwrócić uwagę?
      • Presja systemowa związana z edukacją (wpływ na pracowników)
      • Wyznaczniki statusu społecznego
  • Dzień 2
    • Sieć kontaktów i pułapki biznesowe
      • Pułapki biznesowe związane z niską jakością produktów
      • W jaki sposób dostrzegać nadchodzące zagrożenia?
    • Wizerunek i budowanie zaufania
      • Na czym polega Guanxi
      • Jakie istnieją typy relacji biznesowych?
      • Jak zbudować idealną relację biznesową?
      • Wady i zalety Guanxi
      • Budowanie zaufania wobec pracowników
      • Budowanie swojego wizerunku
      • Na czym polega koncepcja “twarzy”?
      • Jak stracić/odzyskać twarz?
      • Zakazane tematy biznesowe
      • Czy to przekupstwo czy to tylko przysługa? – uwagi do azjatyckiej życzliwości
    • Chiński potencjał, sugestie i strategie współpracy
      • Statystyki i dane dotyczące biznesowego uzasadnienia współpracy
      • Zarządzenie tłumaczeniem
      • Zarządzenie przyjaźnią
      • Zarządzanie zasadami biznesowymi
      • Zarządzanie terminami
      • Zarządzanie procesem biznesowym

Cena

2100 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

Nowy termin zostanie podany

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com