Zarządzanie kategorią – EY Academy of Business

Zarządzanie kategorią

Zarządzanie kategorią jest ściśle związane z osiąganiem konkretnych celów biznesowych. Realizacja wspomnianego celu w danej kategorii wymaga opracowania strategii identyfikującej obecną sytuację, stan docelowy oraz narzędzia i metody osiągnięcia celu.

Podczas szkolenia zaprezentujemy praktyczne rozwiązania związane z doborem asortymentu w oparciu o strategie, taktyki czy narzędzia na przykładach rynkowych.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu i zarządzania kategorią

Cele szkolenia:

  • Poznanie procesu zarządzania kategorią i umiejscowienie w strategii firmy
  • Czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas doboru asortymentu i wyboru dostawców
  • Doskonalenie umiejętności wyliczenia efektywności ekonomicznej kategorii
  • Analiza motywów zakupowych i ich wpływ na zarządzanie kategorią

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy poznają rolę zarządzania kategorią w strategii firmy
  • Omówimy sposoby budowania kategorii, które maksymalizują zyski i realizują cele detalisty i producenta
  • Przedstawimy narzędzia pomocne w budowaniu kategorii np. EasyShelf
  • Nauczymy, jak dobierać asortyment, wybierać dostawców, wyznaczać cele sprzedażowe, analizować wyniki i podnosić zyskowność
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, które pozwolą skutecznie docierać do klienta i realizować cele firmy, maksymalizować zysk oraz ograniczyć ryzyko związane z niepełnym wykorzystaniem zasobów
  • Omówienie roli podstawowych parametrów kategorii produktowej i ich wpływu na sprzedaż (m.in. szerokość i głębokość asortymentu, pozycjonowanie cenowe, parametry ekspozycji)

Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu sprzedaży:

  • Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: Produktu, Ceny, Miejsca, Promocji, Procesu i Personelu
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu w sklepie

Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią:

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią – producent, detalista, klient. Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Analiza SWOT sklepów i konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku. Wykorzystanie badań do decyzji związanych z zarządzaniem kategorią

Drzewko asortymentowe klienta – budowanie asortymentu:

  • Cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
  • Kryteria przeznaczenia produktów w kategorii
  • Decyzje wyboru asortymentu w detalu
  • Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

Rola kategorii:

  • Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
  • Ustalenie roli w rodzinach asortymentowych i SKU
  • Ćwiczenie: przypisanie ról poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego

Strategie kategorii:

  • Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach
  • Wybór produktów w zależności od rodzaju przyjętej strategii
  • Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku

Analityka ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu:

  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
  • Analiza potencjału w kategorii asortymentowej
  • Wyliczenia efektywności kategorii

Ekonomia półki w zarządzaniu kategorią

  • Ćwiczenie – rentowność modułu
  • Budowa planogramu asortymentowego w oparciu o wybraną kategorię
  • Ćwiczenie – wylicz efektywność ekonomiczną regału

Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów

Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:

Zarządzanie kategorią

Strategie, taktyki i narzędzia związane z zarządzaniem asortymentem w detalu. Nagranie z webinaru

Zarządzanie kategorią

Zarządzanie kategorią jest ściśle związane z osiąganiem konkretnych celów biznesowych. Realizacja wspomnianego celu w danej kategorii wymaga opracowania strategii identyfikującej obecną sytuację, stan docelowy oraz narzędzia i metody osiągnięcia celu.

Podczas szkolenia zaprezentujemy praktyczne rozwiązania związane z doborem asortymentu w oparciu o strategie, taktyki czy narzędzia na przykładach rynkowych.

Szkolenie jest częścią Akademii Trade Marketingu.

Dla kogo?

Szkolenie polecamy szczególnie:

  • Właścicielom i kierownikom sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów sektora FMCG, DIY, Elektro
  • Specjalistom ds. trade marketingu i zarządzania kategorią
Cele i korzyści

Cele szkolenia:

  • Poznanie procesu zarządzania kategorią i umiejscowienie w strategii firmy
  • Czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas doboru asortymentu i wyboru dostawców
  • Doskonalenie umiejętności wyliczenia efektywności ekonomicznej kategorii
  • Analiza motywów zakupowych i ich wpływ na zarządzanie kategorią

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy poznają rolę zarządzania kategorią w strategii firmy
  • Omówimy sposoby budowania kategorii, które maksymalizują zyski i realizują cele detalisty i producenta
  • Przedstawimy narzędzia pomocne w budowaniu kategorii np. EasyShelf
  • Nauczymy, jak dobierać asortyment, wybierać dostawców, wyznaczać cele sprzedażowe, analizować wyniki i podnosić zyskowność
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności, które pozwolą skutecznie docierać do klienta i realizować cele firmy, maksymalizować zysk oraz ograniczyć ryzyko związane z niepełnym wykorzystaniem zasobów
  • Omówienie roli podstawowych parametrów kategorii produktowej i ich wpływu na sprzedaż (m.in. szerokość i głębokość asortymentu, pozycjonowanie cenowe, parametry ekspozycji)
Program

Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu sprzedaży:

  • Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: Produktu, Ceny, Miejsca, Promocji, Procesu i Personelu
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu w sklepie

Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią:

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią – producent, detalista, klient. Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Analiza SWOT sklepów i konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku. Wykorzystanie badań do decyzji związanych z zarządzaniem kategorią

Drzewko asortymentowe klienta – budowanie asortymentu:

  • Cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
  • Kryteria przeznaczenia produktów w kategorii
  • Decyzje wyboru asortymentu w detalu
  • Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

Rola kategorii:

  • Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
  • Ustalenie roli w rodzinach asortymentowych i SKU
  • Ćwiczenie: przypisanie ról poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego

Strategie kategorii:

  • Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach
  • Wybór produktów w zależności od rodzaju przyjętej strategii
  • Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku

Analityka ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu:

  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
  • Analiza potencjału w kategorii asortymentowej
  • Wyliczenia efektywności kategorii

Ekonomia półki w zarządzaniu kategorią

  • Ćwiczenie – rentowność modułu
  • Budowa planogramu asortymentowego w oparciu o wybraną kategorię
  • Ćwiczenie – wylicz efektywność ekonomiczną regału

Cena

2100 zł netto

Lokalizacja

Warszawa

Termin

5-6 września 2022

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • zuzanna.stepien@pl.ey.com