Zarządzanie strategiczne – Warsztaty mistrzowskie
Jeżeli jesteś liderem firmy lub członkiem jej ścisłego kierownictwa, to mamy dla Ciebie coś wyjątkowego – Warsztat Mistrzowski dla Wyższej Kadry Menedżerskiej. Biorąc udział w warsztacie, znajdziesz się w elitarnym gronie ludzi zajmujących – podobnie jak Ty – najwyższe stanowiska w swoich organizacjach oraz – dzięki zapewnionej anonimowości – będziesz mógł mówić szczerze o swoich problemach i wspólnie z innymi uczestnikami warsztatu szukać rozwiązań.
Warsztat jest prowadzony przez Eksperta EY, który jest doświadczonym konsultantem i trenerem znającym realia wielu przedsiębiorstw z bardzo różnorodnych branż. Zajęcia mają charakter kameralny, co wynika z małej liczebności grupy warsztatowej (maks. 8 osób) i sprzyja merytorycznej dyskusji oraz wymianie doświadczeń.
Uwaga! Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie wypełnionego formularza (do pobrania w zakładce Materiały do pobrania -> Badanie potrzeb).
Wyłącznie dla kadry zarządzającej (członkowie zarządu, dyrektorzy naczelni, menedżerowie funkcji).
Cele i korzyści
Każdy uczestnik w formularzu zgłoszeniowym opisuje dwa problemy zarządcze, z którymi zmaga się w swojej organizacji (przykładowa lista problemów znajduje się w zakładce Program) ze wskazaniem, który z nich jest problemem głównym.
Celem warsztatu jest:
- uzupełnienie wiedzy i dojrzałości menedżerskiej uczestników,
- wspólne wypracowanie rozwiązań zgłoszonych problemów zarządczych,
- wymiana doświadczeń z ludźmi zajmującymi czołowe stanowiska w swoich firmach.
Udział w warsztacie niesie za sobą szereg korzyści:
- propozycja rozwiązania własnego głównego problemu biznesowego (gwarantowane),
- j.w. dla drugiego problemu (opcja zależna od liczby uczestników i rodzaju tematów),
- propozycje rozwiązań do problemów zgłoszonych przez innych uczestników, a które występują lub mogą wystąpić we własnej firmie,
- informacje na temat problemów i rozwiązań istniejących w innych organizacjach,
- wskazówki i opinie Eksperta EY.
Przygotowanie:
Ekspert EY opracowuje program warsztatu, kontaktując się z uczestnikami w celu wyjaśnienia istoty problemów, które będą omawiane na warsztacie (zgłoszone w formularzu).
Program:
Ekspert EY przedstawia uczestników (tylko imiona, stanowiska i profil firmy) i omawia zakres warsztatu w rozbiciu na moduły.
W czasie szkolenia zapewniamy anonimowość dla wszystkich uczestników.
Każdy moduł (studium przypadku opisanego w zgłoszeniu) zajmuje 1,5 – 2 godzin zajęć.
Struktura warsztatu:
- Uczestnik opowiada pozostałym swoją historię (bez personaliów)
- Ćwiczenia indywidualne lub zespołowe dobrane do tego studium przypadku przez trenera
- Prezentacje pomysłów indywidualnych lub grupowych (jak poradzić sobie z omawianym wyzwaniem)
- Moderowana dyskusja
- Wnioski (wskazówki, zalecenia) trenera – kierunki optymalizacji, benchmarki, plan rozwiązania (gryplan):
- sposób manifestowania się problemu
- zidentyfikowane pierwotne źródła problemu
- długofalowe skutki (niezałatwienia) problemu
- proponowane działania naprawcze i zapobiegawcze
- spodziewane przeszkody i ryzyka wdrożeniowe
- proponowane szkolenia merytoryczne i osłonowe
Osobnym elementem jest wprowadzenie porządkujące wiedzę z zakresu kwestii będących przedmiotem warsztatu.
Na życzenie możliwe jest też zorganizowanie drugiego warsztatu doskonalącego w formie próby generalnej przed realną prezentacją do dziennikarzy lub inwestorów (3-4 godziny), najlepiej dzień przed wystąpieniem, w realnej przestrzeni, gdzie odbędzie się spotkanie. Warsztat taki będzie skupiony na szlifowaniu detali prezentacji.
Pełny program dostarczany jest na życzenie dla firmy.