Nowoczesna sprzedaż B2B – EY Academy of Business

Nowoczesna sprzedaż B2B

Sprzedaż B2B w 2025 roku nie opiera się już na „badaniu potrzeb”. Tradycyjne metodyki sprzedaży straciły na aktualności, ponieważ klienci oczekują szeroko zakrojonych partnerstw, zrozumienia ich kontekstu biznesowego, rozpoznania impulsów zmianowych i umiejętności komunikacji przez realne wartości. Ten program rozwija właśnie te kompetencje, które pozwalają zrozumieć nowy porządek w sprzedaży doradczej, mający realny wpływ na efekt sprzedażowy.

  • handlowców i doradców klienta działających w sektorze B2B,
  • zespołów sprzedaży specjalistycznych produktów i rozwiązań (m.in. IT, doradztwo,

produkcja, przemysł, logistyka, HR, usługi premium),

  • osób pracujących z komitetami zakupowymi i wieloosobowymi zespołami decyzyjnym

Korzyści z udziału:

Odejście od klasycznych metodyk oraz technik sprzedaży opartych na „budowaniu

potrzeby”, „penetracji bólu” – na rzecz pokazania bezpiecznego wyboru.

  • Zwiększenie skuteczności handlowców w prowadzeniu procesów sprzedażowych z

klientami niezdecydowanymi i rozproszonymi zespołami zakupowymi.

  • Implementacja narzędzi SSGO jako kompletnego framework’a dla nowoczesnego

handlowca.

NOWE PODEJŚCIE DO SPRZEDAŻY B2B  [dzień 1]

MODUŁ 1: Dlaczego tradycyjna sprzedaż zawodzi w B2B?

Cel modułu: Omawiamy pułapki metodyk opartych na status quo, bólach i 'straszeniu’ klienta oraz nieosiągalnych wizjach. Uczestnicy uczą się, dlaczego te strategie są nieskuteczne w procesach wieloosobowych i jak skutecznie się przygotować do nowej przestrzeni w procesie sprzedaży.

Efekt dla uczestnika Uczestnicy potrafią wskazać i uzasadnić 3 błędy poznawcze klasycznych modeli sprzedaży.

 

MODUŁ 2: Czym naprawdę jest niezdecydowanie?

Cel modułu: Analiza postawy klienta niezdecydowanego. Nauka diagnozy emocji i barier decyzyjnych w zespołach zakupowych.

Efekt dla uczestnika: Uczestnicy tworzą własną mapę typowych 'wymówek’ klienta niezdecydowanego i odpowiadających im strategii wsparcia.

 

MODUŁ 3: Narzędzia nowoczesnego handlowca w praktyce – część 1

Cel modułu: Uczestnicy uczą się stosować komponenty SSGO  w realnych rozmowach sprzedażowych.

Efekt dla uczestnika: Zbudowana struktura 3-etapowej narracji sprzedażowej wzmacniającej decyzję klienta bez wywierania presji oraz typowego podejścia win-win.

 

NARZĘDZIA I ZESPÓŁ [dzień 2]

MODUŁ 4: Nowoczesne narzędzia w pracy handlowca w praktyce – część 2

Cel modułu: Skupienie na narzędziach. Uczestnicy uczą się w jaki sposób mogą ograniczać lęk i rozproszenie klienta..

Efekt dla uczestnika: Uczestnicy projektują propozycję Low-risk entry point] dla własnej propozycji biznesowej.

 

MODUŁ 5: Współpraca z komitetem zakupowym

Cel modułu: Praca na rzeczywistych barierach grupy decyzyjnej (emocje, rola, odpowiedzialność). Ćwiczenia scenariuszowe z rozdziałem ról.

Efekt dla uczestnika: Uczestnik potrafi dobrać język wpływu dla 3 różnych członków komitetu zakupowego (operacyjny, finansowy, strategiczny).

 

MODUŁ 6: Język nowoczesnego handlowca B2B

Cel modułu: Szlifowanie języka propozycji biznesowej – podstawy ICP, UVP,  jak mówić o korzyściach i ograniczeniach w sposób wiarygodny i partnerski.

Efekt dla uczestnika: Przygotowany komunikat o firmie oraz propozycji biznesowej z tzw. szczerym blokiem ryzyka + pozytywna narracja korzyści.

 

MODUŁ 7: Rozbrojenie mechanizmu [Jeszcze nie teraz]

Cel modułu: Ćwiczenie domykania decyzji bez przymusu. Praca na języku klarowności i przewidywalności działania.

Efekt dla uczestnika: Scenariusz rozmowy z klientem przeciągającym decyzję + sekwencja działań wzmacniających zaufanie.

 

MODUŁ 8: Zadanie certyfikacyjne

Symulacja spotkania handlowego (real play) z wieloosobowym komitetem zakupowym. Zastosowanie narzędzi w pracy podczas rutynowych czynności sprzedażowych.

Indywidualna prezentacja propozycji biznesowych z pełnym wykorzystaniem narzędzi nowoczesnego handlowca do obrony wartość/cena i podsumowanie rozwiązań.

Nowoczesna sprzedaż B2B

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Nowoczesna sprzedaż B2B

Sprzedaż B2B w 2025 roku nie opiera się już na „badaniu potrzeb”. Tradycyjne metodyki sprzedaży straciły na aktualności, ponieważ klienci oczekują szeroko zakrojonych partnerstw, zrozumienia ich kontekstu biznesowego, rozpoznania impulsów zmianowych i umiejętności komunikacji przez realne wartości. Ten program rozwija właśnie te kompetencje, które pozwalają zrozumieć nowy porządek w sprzedaży doradczej, mający realny wpływ na efekt sprzedażowy.

Dla kogo?

  • handlowców i doradców klienta działających w sektorze B2B,
  • zespołów sprzedaży specjalistycznych produktów i rozwiązań (m.in. IT, doradztwo,

produkcja, przemysł, logistyka, HR, usługi premium),

  • osób pracujących z komitetami zakupowymi i wieloosobowymi zespołami decyzyjnym
Cele i korzyści

Korzyści z udziału:

Odejście od klasycznych metodyk oraz technik sprzedaży opartych na „budowaniu

potrzeby”, „penetracji bólu” – na rzecz pokazania bezpiecznego wyboru.

  • Zwiększenie skuteczności handlowców w prowadzeniu procesów sprzedażowych z

klientami niezdecydowanymi i rozproszonymi zespołami zakupowymi.

  • Implementacja narzędzi SSGO jako kompletnego framework’a dla nowoczesnego

handlowca.

Program

NOWE PODEJŚCIE DO SPRZEDAŻY B2B  [dzień 1]

MODUŁ 1: Dlaczego tradycyjna sprzedaż zawodzi w B2B?

Cel modułu: Omawiamy pułapki metodyk opartych na status quo, bólach i 'straszeniu’ klienta oraz nieosiągalnych wizjach. Uczestnicy uczą się, dlaczego te strategie są nieskuteczne w procesach wieloosobowych i jak skutecznie się przygotować do nowej przestrzeni w procesie sprzedaży.

Efekt dla uczestnika Uczestnicy potrafią wskazać i uzasadnić 3 błędy poznawcze klasycznych modeli sprzedaży.

 

MODUŁ 2: Czym naprawdę jest niezdecydowanie?

Cel modułu: Analiza postawy klienta niezdecydowanego. Nauka diagnozy emocji i barier decyzyjnych w zespołach zakupowych.

Efekt dla uczestnika: Uczestnicy tworzą własną mapę typowych 'wymówek’ klienta niezdecydowanego i odpowiadających im strategii wsparcia.

 

MODUŁ 3: Narzędzia nowoczesnego handlowca w praktyce – część 1

Cel modułu: Uczestnicy uczą się stosować komponenty SSGO  w realnych rozmowach sprzedażowych.

Efekt dla uczestnika: Zbudowana struktura 3-etapowej narracji sprzedażowej wzmacniającej decyzję klienta bez wywierania presji oraz typowego podejścia win-win.

 

NARZĘDZIA I ZESPÓŁ [dzień 2]

MODUŁ 4: Nowoczesne narzędzia w pracy handlowca w praktyce – część 2

Cel modułu: Skupienie na narzędziach. Uczestnicy uczą się w jaki sposób mogą ograniczać lęk i rozproszenie klienta..

Efekt dla uczestnika: Uczestnicy projektują propozycję Low-risk entry point] dla własnej propozycji biznesowej.

 

MODUŁ 5: Współpraca z komitetem zakupowym

Cel modułu: Praca na rzeczywistych barierach grupy decyzyjnej (emocje, rola, odpowiedzialność). Ćwiczenia scenariuszowe z rozdziałem ról.

Efekt dla uczestnika: Uczestnik potrafi dobrać język wpływu dla 3 różnych członków komitetu zakupowego (operacyjny, finansowy, strategiczny).

 

MODUŁ 6: Język nowoczesnego handlowca B2B

Cel modułu: Szlifowanie języka propozycji biznesowej – podstawy ICP, UVP,  jak mówić o korzyściach i ograniczeniach w sposób wiarygodny i partnerski.

Efekt dla uczestnika: Przygotowany komunikat o firmie oraz propozycji biznesowej z tzw. szczerym blokiem ryzyka + pozytywna narracja korzyści.

 

MODUŁ 7: Rozbrojenie mechanizmu [Jeszcze nie teraz]

Cel modułu: Ćwiczenie domykania decyzji bez przymusu. Praca na języku klarowności i przewidywalności działania.

Efekt dla uczestnika: Scenariusz rozmowy z klientem przeciągającym decyzję + sekwencja działań wzmacniających zaufanie.

 

MODUŁ 8: Zadanie certyfikacyjne

Symulacja spotkania handlowego (real play) z wieloosobowym komitetem zakupowym. Zastosowanie narzędzi w pracy podczas rutynowych czynności sprzedażowych.

Indywidualna prezentacja propozycji biznesowych z pełnym wykorzystaniem narzędzi nowoczesnego handlowca do obrony wartość/cena i podsumowanie rozwiązań.

Cena

2 500 zł netto (3 075,00 zł brutto)

Lokalizacja

Warszawa

Termin

1-2 grudnia 2025

Kontakt

Zuzanna Stępień

Koordynator kursu

  • +48 510 201 314
  • Zuzanna.Stepien@pl.ey.com

Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej? Skontaktuj się:

Sylwia Kacprzak

  • +48 508 018 327
  • sylwia.kacprzak@pl.ey.com