Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Audytorzy wewnętrzni - rozwój zawodowy   Audyt procesu zarządzania ryzykiem

Audyt procesu zarządzania ryzykiem

Zarządzanie ryzykiem funkcjonuje w polskich przedsiębiorstwach i jednostkach sektora publicznego od wielu lat.  Niektórzy mocno je sformalizowali: posiadają szczegółowe procedury, karty ryzyka, rejestry, rozbudowane raporty wewnętrzne. Inni zarządzają ryzykiem intuicyjnie, bez żadnych skomplikowanych narzędzi.

Dla kogo?

Jeżeli Twoim zadaniem jest ocena całości lub części procesu zarządzania ryzykiem oraz chciałbyś poznać narzędzia służące takiej ocenie, to szkolenie jest dla Ciebie! 
Szczególnie zapraszamy: audytorów wewnętrznych, kontrolerów wewnętrznych, pracowników działów ryzyka, kadrę kierowniczą.

Cele szkolenia

  • nabycie umiejętności oceny poziomu dojrzałości zarządzania ryzykiem w organizacji
  • poznanie narzędzi i sposobów oceny poszczególnych części procesu zarządzania ryzykiem
  • nabycie umiejętności identyfikacji słabości w zarządzaniu ryzykiem
  • poszerzenie wiedzy na temat najlepszych praktyk w zarządzaniu ryzykiem

Program

  • Wprowadzenie
    • Krótkie przypomnienie, na czym polega proces zarządzania ryzykiem
  • Określenie poziomu dojrzałości zarządzania ryzykiem w organizacji
    • Świadomość ryzyka – jak jest postrzegane w całej organizacji
    • Podział ról – kto o czym decyduje; czy właściwie rozdzielono obowiązki 
    • Polityka, procedury i inne narzędzia – na ile są stosowane na co dzień
    • Kultura organizacji
  • Audyt poszczególnych etapów procesu:
    (1) Identyfikacja ryzyka
    • Cele a ryzyko
    • Wewnętrzny przepływ informacji
    • Rejestr ryzyk – narzędzie pracy czy kolejna tabelka do wypełnienia
  • (2) Analiza i ocena ryzyka
    • Problemy z samooceną ryzyka
    • Problemy z samooceną ryzyka
    • Skala ocen – czy dla wszystkich „średnie ryzyko” oznacza to samo
    • „Czarne łabędzie” i inne rzadkie zjawiska
  • (3) Reakcja na ryzyko
    • Apetyt na ryzyko – czy wszyscy o nim wiedzą
    • Właściciel ryzyka – kto decyduje o tym, co należy zrobić
    • Ryzyka powiązane – czy działania wobec nich są koordynowane
  • (4) Monitoring i komunikacja
    • Skąd wiadomo, że organizacja idzie w dobrym kierunku
    • KPI vs. KRI
    • Raportowanie – czy pomaga podejmować lepsze decyzje

Cena 2100,00 PLN (+ 23% VAT)

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.