Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu

Będę menedżerem

Cena 2100 pln netto
Termin szkolenia w formule ONLINE:

25-27 listopada 2020 | Online
16-18 grudnia 2020 | Online

Menedżerami zostają osoby o wyróżniających się wynikach, predyspozycjach, zaangażowaniu. Mają wiele talentów i zwykle są ciekawymi osobowościami. Nie znaczy to, że ich początki w roli szefa są łatwe – zarządzanie ludźmi jest bardzo trudnym zadaniem, a umiejętność wyzwalania w ludziach motywacji do uruchamiania wszystkich ich zasobów, podejmowania wyzwań i doskonalenia kompetencji nie jest umiejętnością wrodzoną, nawet u charyzmatycznych menedżerów.

Sprawdź najważniejsze kompetencje w skutecznym sprawowaniu obowiązków menedżera:

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Trenerzy
  • Cena
  • Kontakt
  • Punkty edukacyjne
  • Pobierz

Dla kogo?

Szkolenie jest przeznaczone dla nowo mianowanych menedżerów, osób mających w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję oraz dla kierowników średnio doświadczonych, którzy chcą uzupełnić swoją wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi.

Cele i korzyści

Celem szkolenia „Będę menedżerem” jest przygotowanie nowo mianowanych menedżerów lub osób mającym w niedalekiej przyszłości objąć tę funkcję do skutecznego zarządzania, poprzez doskonalenie najważniejszych umiejętności i dostarczenie narzędzi menedżerskich oraz przekazanie dobrych praktyk z zakresu kierowania ludźmi.
   
Korzyści
Uczestnicy:
  • nabędą wiedzę z zakresu kluczowych umiejętności menedżerskich oraz psychologii zarządzania
  • przećwiczą umiejętności potrzebne do efektywnej realizacji  zadań menedżerskich: planowania, delegowania, motywowania, oceny, rozwoju podwładnych, budowania zespołu, kreatywnego rozwiązywania problemów, zarządzania zmianą
  • poznają swoje mocne strony i obszary rozwojowe
  • poznają najważniejsze teorie, będące bazą kierowania ludźmi, w tym podstawy Organizacyjnej Analizy Transakcyjnej
  • spotkają ludzi w podobnej sytuacji, którzy wzbogacą ich spojrzenie na nową rolę i wyzwania z nią związane

Program

Moduł I

Sylwetka lidera
  • Najważniejsze funkcje i cechy lidera – koncepcja Inteligencji Menedżerskiej
  • Jak zmienić rolę – z kolegi na szefa?
  • Co robić, kiedy zespół reaguje oporem na moje pojawienia się lub mój awans?
  • Jak budować autorytet w zespole?
  • Jak zarządzać osobami starszymi od siebie?
  • Największe błędy młodego menedżera

Moduł II

Komunikacja w zespole 
  • Kiedy ludzie efektywnie komunikują się ze sobą w pracy i nie tylko?
  • Zasady skutecznej komunikacji (czyli co robić, aby być właściwie rozumianym)
    • postawy i intencje w komunikowaniu się z zespołem
    • analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy
    • analiza czynników utrudniających proces komunikowania się ze strony odbiorcy
    • rola komunikatów werbalnych i niewerbalnych w procesie komunikacji
  • Jak ludzie się ze sobą porozumiewają? Style  porozumiewania z innymi – Koncepcja stylów poznawczych FRIS
  • Niebezpieczeństwa i pułapki – błędy i gry
    • skąd się biorą i jaka jest ich przyczyna, czyli etiologia?
    • rozpoznawanie i identyfikacja, neutralizowanie
  • Jak udrażniać kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają. Doskonalenie struktury porozumiewania się
    • znaczenie precyzyjnego formułowania komunikatów
    • ćwiczenie prawidłowego obiegu informacji zwrotnych i ich znaczenie dla pracy zespołowej
    • wdrażanie optymalnych sposobów porozumiewania się w zespole.
    • rola komunikacji wewnętrznej
    • znaczenie procesów komunikowania się w organizacji

Moduł III

Zespołowość - zasady sprawnego funkcjonowania grupy zadaniowej
  • Jak być szefem? – typologia stylów zarządzania
    • różne style kierowania w odniesieniu do pracownika i zespołu – koncepcja zarządzania sytuacyjnego
    • analiza warunków skuteczności poszczególnych stylów
    • diagnoza własnych preferencji co do określonego stylu kierowania
  • Zespołowość – rola reguł i norm w pracy grupowej
    • reguły funkcjonowania zespołów (prawidłowości w rozwoju grupy)
    • zjawiska społeczne pojawiające się w zespole
    • etapy rozwoju zespołu
    • wypracowanie systemu zasad sprzyjających „dobrej współpracy” w zespole
  • Budowanie atmosfery współpracy i dzielenia się wiedzą
    • Co robić, aby zespół grał do jednej bramki?
    • Jak wyzwalać efekt synergii? Jak unikać syndromu grupowego myślenia?
    • Jak wydobywać z ludzi to, co najlepsze?
    • Podział ról w zespole i dobór zadań do indywidualnych predyspozycji
  • Organizacja pracy w zespole
    • planowanie krótko- i długoterminowe
    • stawianie celów
    • priorytetyzacja
    • etapowanie zadań

Moduł IV

Motywacja. Ocena pracy oraz wspieranie rozwoju pracownika
  • Motywowanie
    • rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (kierownika i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów
    • efektywne i nieefektywne pochwały, efektywne i nieefektywne kary
    • narzędzia wywierania wpływu na pracowników
    • konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji
  • Sposoby motywowania pracownika - udzielanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej
    • co to jest feedback i czemu służy?
    • narzędzia feedbacku: FUKO, UF, SPiNKA, BEEB
    • aktywne słuchanie i prowadzenie rozmowy oceniającej za pomocą pytań
  • Jak uniknąć błędów w sytuacji oceniania, czyli co robić, by rozmowa korygująca z pracownikiem nie była kojarzona z „być albo nie być”?
    • znaczenie właściwego przygotowania do rozmowy
    • postawa i sposób formułowania wypowiedzi
    • podstawowe błędy oceniania (psychologiczne mechanizmy uruchamiane w sytuacji oceny i sposoby przeciwdziałania zagrożeniom)
  • Rozmowa służąca przekazaniu trudnych decyzji
    • zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów
    • różne style prowadzenia rozmowy – poszukiwanie najlepszego z nich
  • Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w zespole – część superwizyjna
    • „studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się w zespołach kierowanych przez uczestników na przestrzeni ostatnich miesięcy
    • analiza przyczyn pojawiających się trudności
    • praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami z wykorzystaniem technik coachingowych
  • Delegowanie zadań
    • opór w delegowaniu po stronie szefa
    • opór w przyjęciu nowych zadań i odpowiedzialności po stronie pracownika
    • co delegować, jak, kiedy?

Moduł V

Umiejętności menedżerskie w zarządzaniu zmianami. 
  • Psychologia zarządzania zmianami
    • prawidłowości reagowania ludzi na zmiany
    • fazy adaptacji do zmiany
    • metody przełamywania stereotypów i redukowania lęków
    • 8 kroków wprowadzania zmian wg Kottera 
  • Naturalne konsekwencje wprowadzanych zmian
    • opór psychologiczny i różne jego przejawy
    • wywoływanie uwag krytycznych i radzenie sobie z nimi
    • redefinicja celów i priorytetów
  • Analiza case study

Moduł VI

Rozwiązywanie konfliktów
  • Zrozumieć konflikt czyli co trzeba wiedzieć o konflikcie żeby mieć nad nim kontrolę
    • Rodzaje, źródła i dynamika konfliktu
    • Postawy i style reagowania na konflikt
    • Role w konflikcie 
  • Budowanie dobrego kontaktu i porozumienia w obliczu konfliktu
    • zniekształcenia spostrzegania jako źródło negatywnych nastawień między stronami konfliktu 
    • zasady dobrej komunikacji w sytuacji konfliktowej 
    • udzielanie informacji zwrotnych
    • wyjaśnianie wątpliwości
    • przekształcanie sporu w dyskusję 
    • style rozwiązywania konfliktów 
    • radzenie sobie z presją i manipulacją w konflikcie
  • Świadomość własnych emocji i kontrola stresu jako podstawowy warunek radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych

Data i miejsce

Termin szkolenia w formule ONLINE:
25-27 listopada 2020 | Online
16-18 grudnia 2020 | Online


Cena 2100,00 PLN (+ 23% VAT)

Kontakt

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.
Renata Michalak| tel. 508 018 460| renata.michalak@pl.ey.com

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach funkcjonalnych, statystycznych i reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.