Kursy i szkolenia dla firm - Ernst & Young Academy of Business
menu
Strona główna   Szkolenia   Finanse dla niefinansistów   Elementy matematyki w sprzedaży - Jak liczyć, aby osiągnąć sukces w biznesie

Elementy matematyki w sprzedaży

Jak liczyć, aby osiągnąć sukces w biznesie

Terminy zajęć

Blok tematyczny 1 - Polityka cenowa: 16 czerwca 2021 | 4 h Online
Blok tematyczny 2 - Systemy bonusowe: 23 czerwca 2021 | 4 h Online
Blok tematyczny 3 - Promocje i rentowność biznesu: 30 czerwca 2021 | 4 h Online

Cena: pojedynczy moduł 800 zł netto | 3 moduły 1950 zł netto

  • Dla kogo?
  • Cele i korzyści
  • Program
  • Termin i miejsce
  • Kontakt

Dla kogo

Szkolenie kierujemy do:
  • Początkujących i średnio-zaawansowanych handlowców, KAM-ów.
  • Właścicieli średnich i mniejszych przedsiębiorstw, które posiadają dział obsługi klienta, doradców, konsultantów lub sprzedawców.
  • Wszystkich, którzy chcą poszerzyć wiedzę z zakresu kształtowania cen i wpływania przez nie na rynek.

Cele i korzyści

Celem warsztatów jest:
  • Rozwinięcie umiejętności myślenia „marżą” i świadomości opłacalności biznesu.
  • Zrozumienie siły liczb i nabycie umiejętności pracy z kalkulatorem.
  • Pokazanie wpływu dodatkowego rabatu na marżę i wynik firmy oraz jakiej zmiany wymaga wtedy obrót.
  • Wytłumaczenie różnicy pomiędzy zyskiem, marżą i narzutem. 
  • Poznanie i omówienie rodzajów cen, rabatów, bonusów, inwestycji i matematycznych trików sprzedażowych.
  • Wzmocnienie i ugruntowanie wiedzy z zakresu procesu sprzedaży.
  • Pomoc w zrozumieniu sposobu myślenia klienta i definicja KPI, które mierzy.
Po ukończeniu szkolenia:
  • Będziesz posiadał wiedzę z podstaw finansowych niezbędnych do efektywnego poprowadzenia procesu sprzedaży.
  • Poczujesz się pewniej w negocjacjach finansowych w procesie sprzedaży.
  • Będziesz umiał szybko ocenić wpływ zmiany ceny na Twoje zyski. 
  • Unikniesz błędów przy kalkulowaniu ofert i negocjowaniu warunków cenowych oraz będziesz umiał stosować sprawdzone narzędzia sprzedażowe używane w wielu korporacjach.

Program

Szkolenie składa się z trzech 4-godzinnych bloków tematycznych. Zajęcia organizujemy w godzinach 09.00-13.00. W trakcie zajęć potrzebne będą klasyczne kalkulatory.

Blok tematyczny 1: Wprowadzenie do matematyki handlowej - POLITYKA CENOWA
  • polityka cenowa
  • warunki handlowe
  • ewolucja ceny netto
  • czym jest triple net – net/net/net
  • cena bazowa, cennikowa, a rentowność
  • sposoby liczenia rabatów i bonusów
  • średni rabat promo
Blok tematyczny 2: SYSTEMY BONUSOWE
  • sposoby negocjacji, zapisów, wyliczania i rozliczania bonusów rocznych
  • obliczanie sumy warunków handlowych
  • średnie warunki działu
  • zysk, marża, narzut – podobieństwa i różnice
  • zysk działu
  • wpływ rabatu promo na zysk działu
Blok tematyczny 3: PROMOCJE I RENTOWNOŚĆ BIZNESU
  • gratis i sprzedaż pakietowa, wpływ na rentowność
  • marża na pokrycie i jej rola w zarządzaniu biznesem
  • punkt rentowności biznesu rola i sposób obliczania
  • przepływ ceny w łańcuchu dystrybucji
  • marża 1, marża 2, marża 3 i ich role w zarządzaniu biznesem
  • konstrukcja ceny sprzedaży
  • marża klienta na dostawcy

Data i miejsce

Szkolenie składa się z trzech 4-godzinnych bloków tematycznych.
Zajęcia każdego modułu organizujemy w godz. 08.00-12.00
  • Blok tematyczny 1 Polityka cenowa | 16 czerwca 2021 | Online
  • Blok tematyczny 2 Systemy bonusowe: 23 czerwca 2021 | Online
  • Blok tematyczny 3 Promocje i rentowność biznesu: 30 czerwca 2021 | Online

Cena pojedynczego modułu: 800 zł netto

Cena za trzy moduły: 1950 zł netto

E-mail do koordynatora szkolenia

Kontakt

Monika Kacprzykowska
tel. +48 789 407 575