Budowanie zaangażowania – EY Academy of Business

Budowanie zaangażowania

Zadbaj o ludzi, zadbaj o siebie i o członków swojego zespołu – naucz się budować zaangażowanie.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?
  • Liderów zespołów
  • Osób chcących zwiększyć efektywność podlegających im zespołów
  • Menedżerów zainteresowanych psychologią zarządzania
Cel szkolenia
  • Zwiększenie umiejętności budowania potencjału zespołu
  • Rozwój umiejętności doskonalenia i profesjonalizacji kapitału ludzkiego
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Zdobycie wiedzy w zakresie skutecznego kierowania, wzmacniania i motywowania zespołu
  • Poznanie zasad motywowania zespołu w sytuacji kryzysowej
  • Przyswojenie scenariuszy rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Doskonalenie indywidualnego podejścia w zarządzaniu poszczególnymi członkami zespołu
Program szkolenia

Budowanie celów zespołu w procesie motywowania i zwiększania zaangażowania

  • Cele osobiste a cele zespołu- podobieństwa, różnice, sprzężenia zwrotne, znaczenie korelacji
  • Zarządzanie przez cele jako skuteczna forma realizacji zadań powierzonych zespołowi
  • Budowanie i formowanie zespołów w oparciu o nakreślone cele

Ćwiczenia:

Przedstawienie zespołowi zarysu nowego przedsięwzięcia z zachowaniem zasad motywowania i budowania korzystnego klimatu wokół jego realizacji. Dyskusja nad kwestiami problemowymi.

Nowoczesne techniki zarządzania zespołem

  • Zarządzanie godnościowe w organizacji (motywowanie w oparciu o wartości i korzyści)
  • Turkusowe zarządzanie (turkusowa struktura organizacji, drużyny akcyjne, turkusowa kultura jakości)
  • Zarządzanie międzygeneracyjne (efektywność zespołów mieszanych: pokolenia X, Y, Z)
  • Zarządzanie zespołami w obszarze pracy zdalnej
  • Relacje przełożony-podwładny w budowaniu skuteczności działania
  • Tworzenie przyjaznej, proefektywnościowej atmosfery w zespole

Ćwiczenia:

Praktyczne ćwiczenia profilowania zadań i aktywności, zależnie od profilów kompetencyjnych członków zespołu wraz z omówieniem osiągniętych rezultatów.

Narzędzia motywowania zespołów

  • Rodzaje i modele skutecznego motywowania (Piramida Maslowa, Model Herzberga, motywatory niematerialne)
  • Wytyczanie ścieżek rozwoju zawodowego pracowników jako element budowania zaangażowania
  • Współmotywowanie członków zespołów jako klucz do budowania współodpowiedzialności

Ćwiczenia:

Przeprowadzenie rozmowy motywującej z członkiem zespołu. Analiza mocnych i słabych stron.

Rola przywódcy w podnoszeniu poziomu zaangażowania i motywacji w zespole

Podstawowe umiejętności menedżerskie w kierowaniu zespołami (zarządzanie w oparciu o wartości, zarządzanie różnorodnością i synergią).

  • Udział zarządzających w rozwoju osobistym podwładnych
  • Rozwiązywanie konfliktów w zespole
  • Działania menedżerskie nastawione na budowanie zaangażowania
  • Narzędzia budowania zaangażowania
  • Mierniki poziomu zaangażowania w zespole
Trenerzy
Radosław Jacek Miler
doświadczony doradca biznesowy i trener (ponad 900 dni szkoleniowych i doradczych). W pracy szkoleniowej stawia na wymiar praktyczny i bezpośredni kontakt z uczestnikami, często wykorzystując jako narzędzie kamerę i mikrofon.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane