Menedżerów projektujących zmiany lub wdrażających procesy transformacji w firmie
Specjalistów (np. HR Business Partnerów, specjalistów w zakresie komunikacji wewnętrznej) wspierających menedżerów w procesie zmian w firmie
Kadrę zarządzającą, niezależnie od szczebla
Korzyści z udziału w szkoleniu
Poznanie czynników sukcesu zmiany.
Nauka skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych.
Wypracowanie narzędzi przydatnych menedżerowi w każdym etapie wdrażania zmian.
Rozumienie zachowań i emocji w zmianie.
Poznanie przyczyn braku angażowania się ludzi w proces zmian.
Poznanie narzędzi motywowania pracowników do zmiany zakresu i metod pracy oraz sprawnego funkcjonowania w nowych warunkach.
Nauka metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające).
Poznanie metod automotywacji do realizacji nowych wyzwań związanych ze zmianami.
Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.
Nauka doboru środków i form przekazu w komunikowaniu zmian w podległych zespołach.
Poznanie argumentacji przydatnej w wyjaśnieniu zachodzących zmian w firmie i pozyskania akceptacji dla wdrażanych rozwiązań.
Zyskanie umiejętności odpowiadania na trudne pytania związane z wdrażaną zmianą.
Poznanie narzędzi efektywnego komunikowania decyzji niepopularnych a koniecznych do wdrożenia.
Zwiększenie szans na sukces zmian: Pracownicy poznają czynniki sukcesu zmian, co przekłada się na lepsze planowanie i realizację strategii zmian w firmie.
Efektywne wdrażanie zmian: Menadżerowie nauczą się, jak skutecznie planować i organizować proces zmian, co minimalizuje ryzyko niepowodzenia i przyspiesza osiąganie zamierzonych celów.
Rozwój narzędzi zarządzania zmianą: Pracownicy wypracują narzędzia przydatne na każdym etapie wdrażania zmian, co zwiększa elastyczność i adaptacyjność organizacji.
Zrozumienie reakcji na zmiany: Lepsze rozumienie zachowań i emocji związanych ze zmianą pozwala na skuteczniejsze zarządzanie personelem i łagodzenie oporu.
Diagnoza przyczyn oporu: Poznanie przyczyn braku angażowania się ludzi w proces zmian umożliwia opracowanie strategii zwiększających zaangażowanie.
Motywowanie do zmian: Nauka narzędzi motywowania pracowników do zmiany praktyk pracy i adaptacji do nowych warunków zwiększa efektywność i satysfakcję z pracy.
Zarządzanie postawami wobec zmian: Menadżerowie nauczą się metod oddziaływania na postawy pracowników, co pozwala na budowanie kultury otwartej na zmiany.
Automotywacja menedżerów: Szkolenie pomoże menedżerom w rozwijaniu automotywacji do podejmowania nowych wyzwań związanych ze zmianami.
Promowanie innowacyjności: Propagowanie postaw innowacyjnych i otwartości na zmiany wśród uczestników przyczynia się do budowania kultury ciągłego doskonalenia.
Skuteczna komunikacja zmian: Nauka doboru odpowiednich środków komunikacji zmian w zespołach pomaga w sprawnym przekazywaniu informacji i zmniejsza niepewność.
Budowanie akceptacji dla zmian: Poznanie argumentacji przydatnej w wyjaśnieniu zmian i pozyskania akceptacji dla wdrażanych rozwiązań wzmacnia wsparcie dla zmian w organizacji.
Radzenie sobie z trudnymi pytaniami: Umiejętność odpowiadania na trudne pytania związane z wdrażaną zmianą zwiększa wiarygodność i zaufanie do kierownictwa.
Program szkolenia
Zarządzanie procesem zmian
Etapy zmian. Wyzwania dla wdrażającego.
Najczęściej popełniane błędy w procesie planowania i realizacji zmian. Kilka słów o tym jak im zapobiegać.
Czynniki udanej transformacji.
Jak zadbać o poparcie dla wdrażanego projektu od samego początku?
Menedżer zmian.
Rola menedżera zespołu we wdrażaniu zmian.
Człowiek w zmianie – jak przekonać do zmian współpracowników i siebie?
Krzywa przemiany emocjonalnej w sytuacji zmiany ((Robin Stuart- Kotze, Chris Dunn).
Psychospołeczne bariery wdrażania zmian. Dlaczego pracownicy nie chcą zmian – najczęstsze przyczyny.
Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian.
Budowanie postaw sprzyjających zmianie i angażowanie w zmiany – przydatne metody.
Jak być „twarzą zmiany”?
Zachowania menedżera promujące zmiany. Jaki rodzaj stylu kierowania zniechęca pracowników do aktywnego udziału w procesie zmian organizacyjnych? ?
Kultura organizacyjna i jej wpływ na zmiany.
Jak budować kulturę pracy sprzyjającą zmianom
Komunikowanie zmian
Spójność komunikatów o zmianach. Dlaczego ważne jest to, żeby mówić o zmianie jednym głosem w całej firmie?
Informowanie o celach zmian – praktyczne zasady. Kiedy i jak informować pracowników o zmianach organizacyjnych?
Kilka słów na temat wiarygodnej formy informacji, która pomoże nam zbudować przekonujący przekaz o zmianach
Efekt „świeżości”, „pierwszeństwa”, „halo”… i inne prawa, które rządzą światem informacji
Liczy się tekst czy podtekst? Jak zadbać o interpretację informacji zgodną z naszą intencją?
Jak reagować na obiekcje wobec zmian?
Wzmacnianie siły argumentacji – praktyczne metody.
Trudne pytania na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
Radzenie sobie z negatywnymi reakcjami rozmówców. Czego unikać, żeby niepotrzebnie nie podgrzać atmosfery?
nie tylko doświadczony trener, ale również doradca biznesowy w zakresie zarządzania zmianą. Jako konsultant i coach przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany strukturalne i organizacyjne od ponad 25 lat.
Dziękujemy za wypełnienie formularza. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Pobranie broszury
Wypełnij poniższy formularz, aby otrzymać broszurę szkolenia. Na Twój adres e-mail zostanie ona wysłana w załaczniku.
Dziękujemy!
Dziękujemy za wypełnienie formularza. Na Twój adres e-mail został wysłany link do pobrania broszury.Jeżeli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder spam.