Change Management – Zarządzanie zmianą – EY Academy of Business

Change Management – Zarządzanie zmianą

Zmiana w nowoczesnej instytucji jest czymś nieuniknionym.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Szkolenie jest przeznaczone dla:

  • Change managerów
  • Menedżerów projektujących zmiany lub wdrażających procesy transformacji w firmie
  • Specjalistów (np. HR Business Partnerów, specjalistów w zakresie komunikacji wewnętrznej) wspierających menedżerów w procesie zmian w firmie
  • Kadrę zarządzającą, niezależnie od szczebla
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Poznanie czynników sukcesu zmiany.
  • Nauka skutecznego planowania i organizowania procesu wdrożenia zmian organizacyjnych.
  • Wypracowanie narzędzi przydatnych menedżerowi w każdym etapie wdrażania zmian.
  • Rozumienie zachowań i emocji w zmianie.
  • Poznanie przyczyn braku angażowania się ludzi w proces zmian.
  • Poznanie narzędzi motywowania pracowników do zmiany zakresu i metod pracy oraz sprawnego funkcjonowania w nowych warunkach.
  • Nauka metod oddziaływania na postawy pracowników wobec zmian (hamujących postawy niechętne i pobudzających postawy sprzyjające).
  • Poznanie metod automotywacji do realizacji nowych wyzwań związanych ze zmianami.
  • Propagowanie wśród uczestników postaw innowacyjnych, „poszukujących zmian”.
  • Nauka doboru środków i form przekazu w komunikowaniu zmian w podległych zespołach.
  • Poznanie argumentacji przydatnej w wyjaśnieniu  zachodzących zmian w firmie i pozyskania akceptacji dla wdrażanych rozwiązań.
  • Zyskanie umiejętności odpowiadania na trudne pytania związane z wdrażaną zmianą.
  • Poznanie narzędzi efektywnego komunikowania decyzji niepopularnych a koniecznych do wdrożenia.
  • Zwiększenie szans na sukces zmian: Pracownicy poznają czynniki sukcesu zmian, co przekłada się na lepsze planowanie i realizację strategii zmian w firmie.
  • Efektywne wdrażanie zmian: Menadżerowie nauczą się, jak skutecznie planować i organizować proces zmian, co minimalizuje ryzyko niepowodzenia i przyspiesza osiąganie zamierzonych celów.
  • Rozwój narzędzi zarządzania zmianą: Pracownicy wypracują narzędzia przydatne na każdym etapie wdrażania zmian, co zwiększa elastyczność i adaptacyjność organizacji.
  • Zrozumienie reakcji na zmiany: Lepsze rozumienie zachowań i emocji związanych ze zmianą pozwala na skuteczniejsze zarządzanie personelem i łagodzenie oporu.
  • Diagnoza przyczyn oporu: Poznanie przyczyn braku angażowania się ludzi w proces zmian umożliwia opracowanie strategii zwiększających zaangażowanie.
  • Motywowanie do zmian: Nauka narzędzi motywowania pracowników do zmiany praktyk pracy i adaptacji do nowych warunków zwiększa efektywność i satysfakcję z pracy.
  • Zarządzanie postawami wobec zmian: Menadżerowie nauczą się metod oddziaływania na postawy pracowników, co pozwala na budowanie kultury otwartej na zmiany.
  • Automotywacja menedżerów: Szkolenie pomoże menedżerom w rozwijaniu automotywacji do podejmowania nowych wyzwań związanych ze zmianami.
  • Promowanie innowacyjności: Propagowanie postaw innowacyjnych i otwartości na zmiany wśród uczestników przyczynia się do budowania kultury ciągłego doskonalenia.
  • Skuteczna komunikacja zmian: Nauka doboru odpowiednich środków komunikacji zmian w zespołach pomaga w sprawnym przekazywaniu informacji i zmniejsza niepewność.
  • Budowanie akceptacji dla zmian: Poznanie argumentacji przydatnej w wyjaśnieniu zmian i pozyskania akceptacji dla wdrażanych rozwiązań wzmacnia wsparcie dla zmian w organizacji.
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami: Umiejętność odpowiadania na trudne pytania związane z wdrażaną zmianą zwiększa wiarygodność i zaufanie do kierownictwa.
Program szkolenia

Zarządzanie procesem zmian

  • Etapy zmian. Wyzwania dla wdrażającego.
  • Najczęściej popełniane błędy w procesie planowania i realizacji zmian. Kilka słów o tym jak im zapobiegać.
  • Czynniki udanej transformacji.
  • Jak zadbać o poparcie dla wdrażanego projektu od samego początku?
  • Menedżer zmian.
  • Rola menedżera zespołu we wdrażaniu zmian.

Człowiek w zmianie – jak przekonać do zmian współpracowników i siebie?

  • Krzywa przemiany emocjonalnej w sytuacji zmiany ((Robin Stuart- Kotze, Chris Dunn).
  • Psychospołeczne bariery wdrażania zmian. Dlaczego pracownicy nie chcą zmian – najczęstsze przyczyny.
  • Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian.
  • Budowanie postaw sprzyjających zmianie i angażowanie w zmiany – przydatne metody.
  • Jak być „twarzą zmiany”?
  • Zachowania menedżera promujące zmiany. Jaki rodzaj stylu kierowania zniechęca pracowników do aktywnego udziału w procesie zmian organizacyjnych? ?
  • Kultura organizacyjna i jej wpływ na zmiany.
  • Jak budować kulturę pracy sprzyjającą zmianom

Komunikowanie zmian

  • Spójność komunikatów o zmianach. Dlaczego ważne jest to, żeby mówić o zmianie jednym głosem w całej firmie?
  • Informowanie o celach zmian – praktyczne zasady. Kiedy i jak informować pracowników o zmianach organizacyjnych?
  • Kilka słów na temat wiarygodnej formy informacji, która pomoże nam zbudować przekonujący przekaz o zmianach
  • Efekt „świeżości”, „pierwszeństwa”, „halo”… i inne prawa, które rządzą światem informacji
  • Liczy się tekst czy podtekst? Jak zadbać o interpretację informacji zgodną z naszą intencją?
  • Jak reagować na obiekcje wobec zmian?
  • Wzmacnianie siły argumentacji – praktyczne metody.
  • Trudne pytania na temat zmian. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
  • Radzenie sobie z negatywnymi reakcjami rozmówców. Czego unikać, żeby niepotrzebnie nie podgrzać atmosfery?
Trenerzy
Ewa Opolska
nie tylko doświadczony trener, ale również doradca biznesowy w zakresie zarządzania zmianą. Jako konsultant i coach przeprowadza firmy i ludzi przez zmiany strukturalne i organizacyjne od ponad 25 lat.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane