Komunikacja w sytuacjach trudnych – EY Academy of Business

Komunikacja w sytuacjach trudnych

Zastanawiasz się, jak poprowadzić trudną rozmowę z podwładnym lub współpracownikiem?
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?
  • Dla każdego, kto czuje, że dobrze jest czasem odświeżyć swój warsztat w zakresie komunikacji z innymi (szczególnie, jeśli ostatnio doszło do napięcia w rozmowie).
  • Dla menedżerów, szczególnie na początku drogi zawodowej, którzy zaczynają się zmierzać z komunikowaniem oczekiwań i przekazywaniem informacji trudnych do przyjęcia przez rozmówcę
Cel szkolenia

Główne cele szkolenia to:

  • Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów, nastawionych na osiąganie celu z różnymi typami trudnych rozmówców.
  • Wzmocnienie umiejętności asertywnej komunikacji i praktycznego stosowania technik obniżania napięcia w rozmowach.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania rodzaju i przyczyn konfliktu oraz zapoznanie ze sposobami skutecznego oddziaływania na osoby, których konflikt dotyczy.
  • Rozpoznanie indywidualnego stylu komunikowania się w sytuacji konfliktu uczestników warsztatów i poznanie ich konsekwencji.
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Zwiększenie pewności siebie: Uczestnik nauczy się, jak efektywnie komunikować swoje myśli i uczucia, nawet w trudnych okolicznościach, co może poprawić jego pewność siebie.
  • Rozwój umiejętności interpersonalnych: Szkolenie pomoże w nabywaniu i doskonaleniu technik komunikacyjnych, które są kluczowe w budowaniu zdrowych relacji zawodowych i prywatnych.
  • Lepsze zarządzanie emocjami: Uczestnik nauczy się, jak rozpoznawać i kontrolować własne emocje, co jest ważne w utrzymaniu profesjonalizmu w miejscu pracy.
  • Rozwój kompetencji rozwiązywania konfliktów: Uczestnik zdobędzie narzędzia do efektywnego rozwiązywania konfliktów, co może przyczynić się do poprawy współpracy i zmniejszenia napięć w zespole.
  • Zwiększenie odporności na stres: Szkolenie może pomóc w rozwijaniu strategii radzenia sobie ze stresem, co jest ważne w szybko zmieniającym się środowisku pracy.
  • Pozytywna atmosfera w pracy: Kiedy pracownicy są lepiej przygotowani do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, może to przyczynić się do tworzenia bardziej pozytywnej atmosfery w pracy.
  • Zmniejszenie konfliktów: Szkolenie może pomóc w ograniczeniu liczby i intensywności konfliktów w organizacji, co prowadzi do lepszego wykorzystania czasu i zasobów.
  • Wzrost produktywności: Pracownicy, którzy efektywnie komunikują się w trudnych sytuacjach, mogą być bardziej produktywni i skoncentrowani na swoich zadaniach.
  • Lepsze zarządzanie zmianą: Organizacja z pracownikami potrafiącymi skutecznie komunikować się w sytuacjach trudnych jest lepiej przygotowana do zarządzania zmianami i adaptacji do nowych warunków.
  • Wzmocnienie wizerunku firmy: Profesjonalna komunikacja w sytuacjach trudnych może pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji.
Program szkolenia
Bariery w rozmowach.
  • Trudni rozmówcy, trudne sytuacje. Mapa sytuacji trudnych w rozmowach.
  • Fakty, opinie, interpretacje – co tak naprawdę przekazujemy?
  • Percepcja rozmówców w poszczególnych etapach rozmowy.
  • Kilka słów o „rozpraszaczach”.
  • Kiedy dajemy się przekonać i mamy ochotę zmienić zdanie?
Mechanizmy powstawania konfliktu w rozmowie czyli o tym co obniża naszą skuteczność.
  • Co obniża naszą skuteczność w dojściu do porozumienia?
  • Czynniki utrudniające porozumienie.
  • Komunikacja prowokująca konflikt. Oceniający styl słuchania i rywalizacyjny sposób budowania argumentacji.
Zasady sterowania konfliktem w rozmowie.
  • Przyczyny sytuacji konfliktowych.
  • Jak zapanować nad rozwojem sytuacji?
  • Indywidualne style zachowań w sytuacjach trudnych.
Metody radzenia sobie z zastrzeżeniami i negatywnymi emocjami rozmówców.
  • Panowanie nad emocjami własnymi i rozmówcy.
  • Zasady przekazywania korygującej informacji zwrotnej.
  • Sposoby postępowania z osobą zdenerwowaną.
  • Asertywna konfrontacja poglądów. Jak wyrazić swoje zdanie, nie prowokując konfliktu?
  • Zasady AIKIDO komunikacyjnego – jak obniżyć napięcie w rozmowie?
Trenerzy
Ewa Opolska
sprawna komunikacja, nastawiona na rozwiązywanie problemów, a nie podnoszenie adrenaliny rozmówców, jest jej pasją zawodową i prywatną. Przeprowadziła ponad 1400 dni szkolenia na ten temat.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane