Międzykulturowa komunikacja i współpraca – EY Academy of Business

Międzykulturowa komunikacja i współpraca

W dzisiejszym powiązanym ze sobą świecie, skuteczna komunikacja międzykulturowa jest kluczowa dla sukcesu.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Szkolenie jest adresowane do:

  • Osób pracujących w międzynarodowych firmach lub mających do czynienia z międzynarodowymi klientami i partnerami z krajów Europy Zachodniej i Południowej, Skandynawii, Azji, Bliskiego Wschodu, USA, Kanady oraz Ameryki Łacińskiej
  • Osób odpowiedzialnych za obsługę klienta międzynarodowego
  • Urzędników państwowych i dyplomatów, osób zaangażowanych w międzynarodowe relacje, dyplomację i programy wymiany kulturowej
  • Menedżerów HR i personelu odpowiedzialnego za rekrutację, szkolenia i relacje z pracownikami w różnorodnej kulturowo firmie
Cel szkolenia
  • Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i narzędzia niezbędne do skutecznego komunikowania się w środowisku międzykulturowym
  • Uczestnicy poznają różne wartości kulturowe i jak style komunikacji wpływają na relacje i podejmowanie decyzji
  • Dowiesz się o podstawowych wartościach, systemach wierzeń i wpływie religii, historii i tradycji na komunikację. Nauczysz się budować kompetencje międzykulturowe poprzez rozwijanie inteligencji kulturowej (CQ)
  • Szkolenia zapewnia uczestnikom praktyczne umiejętności do skutecznych interakcji międzykulturowych w krajach Europy Zachodniej i Południowej, Skandynawii, Azji, Bliskiego Wschodu, USA, Kanady oraz Ameryki Łacińskiej
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Zyskasz zwiększoną świadomość kulturową, lepiej zrozumiesz różnice kulturowe i nauczysz się, jak te różnice wpływają na interakcje w miejscu pracy
  • Zdobędziesz praktyczne narzędzia do efektywnej komunikacji międzykulturowej, co pomoże Ci w redukcji nieporozumień i poprawie zrozumienia między współpracownikami
  • Naucz się, jak efektywnie współpracować w zespole złożonym z osób o różnych tłach kulturowych
  • Zdobędziesz umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów wynikających z różnic kulturowych, co jest kluczowe dla utrzymania harmonijnych relacji w pracy
  • Poprawa komunikacji międzykulturowej w zespole
  • Twoi pracownicy z umiejętnościami międzykulturowymi mogą lepiej zrozumieć i obsłużyć klientów z różnych kultur, co może zwiększyć satysfakcję klientów i lojalność wobec marki
  • Zespoły międzykulturowe, mogą generować więcej kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań dzięki różnorodności perspektyw
  • Firmy z pracownikami posiadającymi umiejętności międzykulturowe są lepiej przygotowane do działania na globalnym rynku i mogą efektywniej konkurować na arenie międzynarodowej
Program szkolenia

Wprowadzenie do komunikacji międzykulturowej

  • Przykłady interakcji międzykulturowych
  • Rzeczywiste przykłady z różnych branż
  • Wpływ udanej i nieudanej komunikacji międzykulturowej – źródło konfliktów i założeń
  • Wymiary kulturowe

Identyfikacja różnic kulturowych

  • Wartości i systemy wierzeń
  • Zrozumienie podstawowych wartości, które kierują zachowaniem w różnych kulturach – co jest widoczne, a co ukryte – jak te aspekty wpływają na relacje biznesowe?
  • Wpływ religii, historii i tradycji na komunikację

Style komunikacji

  • Bezpośrednia vs pośrednia komunikacja
  • Przykłady i gry role ilustrujące różnice

Różnice w komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Znaczenie mowy ciała, gestów i wyrazów twarzy

Kulturowe wariacje i potencjalne nieporozumienia

Pokonywanie barier komunikacji międzykulturowej

Bariery językowe

  • Wyzwania i strategie pokonywania różnic językowych

Stereotypy i uprzedzenia

  • Identyfikacja wspólnych stereotypów
  • Wpływ na komunikację i relacje
  • Jak radzić sobie ze stereotypami?

Strategie pokonywania barier

  • Aktywne słuchanie i empatia
  • Znaczenie empatii w zrozumieniu różnych perspektyw
  • Rozwijanie świadomości kulturowej i wrażliwości
  • Kroki do zwiększenia świadomości kulturowej
  • Praktyczne wskazówki, jak wykazać wrażliwość kulturową – co powiedzieć, jak pytać? Jak się przygotować?

Przykłady adaptacyjnej komunikacji w różnych kontekstach

Budowanie kompetencji międzykulturowych

Rozwijanie inteligencji kulturowej

  • Definicja i składniki inteligencji kulturowej (CQ)
  • Aspekty poznawcze, motywacyjne i behawioralne – jaka jest różnica i dlaczego są tak ważne w międzynarodowej komunikacji
  • Strategie zwiększania CQ – jak to zrobić w oparciu o różne typy osobowości?

Ciągła nauka i ekspozycja na różne kultury

Praktyczne zastosowania i studia przypadków

  • Studia przypadków
  • Sesje pytań i odpowiedzi
Trenerzy
Emilia Sędziak
Negocjator biznesowy, trener, konsultant oraz wykładowca akademicki przedmiotów biznesowych po angielsku oraz Psychologii Biznesu na Uniwersytecie MERITO oraz ANS Konin

W biznesie międzynarodowym, korporacyjnym działa od 2008 roku, w tym jako pracownik korporacji międzynarodowej, w której ponad 3 lata zarządzała zespołem, współtworzyła Centrum Usług Wspólnych oraz zarządzała tranzycją procesów biznesowych. Jako magister filologii angielskiej (grupa amerykańska) biegle mówi po angielsku.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane