Perswazja w biznesie. Kody wpływu w działaniu. Umiejętność przekonania do własnego zdania – EY Academy of Business

Perswazja w biznesie. Kody wpływu w działaniu. Umiejętność przekonania do własnego zdania

Warsztat, podczas którego uczestnicy nauczą się, jak przekonać do swojego zdania.
Zarezerwuj miejsce
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Rozwinięcie umiejętności budowania efektywnego kontaktu w celu perswazji.
  • Poznanie zasad skutecznego prezentowania siebie w relacjach bezpośredniej.
  • Rozwinięcie umiejętności kształtowanie strategii rozmowy biznesowej.
  • Zapoznanie się z procesem planowania i przygotowania perswazji.
  • Stosowanie technik retorycznych w sterowaniu rozmową w sprzedaży i negocjacjach.
  • Poznanie i przećwiczenie sterowania ramami jako metody efektywnej komunikacji językowej.
  • Praktyczne przyswojenie metody wywierania wpływu w rozmowie biznesowej.
  • Przyswojenie efektywnych modeli perswazji werbalnej i niewerbalnej.
  • Rozwinięcie umiejętności wygrywania sporu i rozstrzygania sytuacji konfliktu.
  • Wypracowanie indywidualnej metody przekładania poznanych metod perswazji na własną praktykę relacji biznesowych.
Program szkolenia

Rozwijanie umiejętności budowania kontaktu z innymi w celu perswazji

  • Własne zachowanie jako narzędzie oddziaływania: celowe wykorzystanie mowy ciała; efektywne operowanie głosem. Metody wywierania dobrego wrażenia w pierwszym kontakcie.
  • Elementy języka wpływu: tropy, frazy, ramy, pytania, ukryte komendy.
  • Reguła „dopasowanie/prowadzenie” w tworzeniu sytuacji wpływu społecznego.
  • Analiza własnych preferencji stylu budowania kontaktu z innymi.

Ćwiczenia praktyczneBudowanie pierwszego wrażenia w celu perswazji

Wykorzystanie wiedzy o budowaniu kontaktu w celu perswazji: krótkie wystąpienia na otwarcie kontaktu z grupą – miniprezentacje typu „mowa windowa”.

Planowanie perswazji w relacjach biznesowych

  • Definiowanie celu, kontekstu i odpowiednich do nich metod perswazji.
  • Psychologiczne profilowanie i rozpoznawanie typu rozmówców: sposoby dopasowania metod perswazji do typu rozmówcy.
  • Metoda pre-swazji: budowania kontekstu wpływu i wyprzedzanie sytuacji perswazji.

Strategie rozmowy perswazyjnej 

  • Sterowanie a manipulacja przebiegiem rozmowy: przejmowanie inicjatywy, kontrola nad procesem, szybkie reakcje na próby manipulacji.
  • Intrygi, gry i pułapki psychologiczne w rozmowach biznesowych i negocjacjach.
  • Model sterowania rozmową poprzez zadawanie pytań sterujących.
  • Techniki przejmowania inicjatywy i przedstawiania własnych propozycji.

Ćwiczenie praktyczne Technika kierowania rozmową przez sekwencje pytań kierujących

Elastyczne wykorzystanie umiejętności kierowania rozmową w symulacjach rozmów biznesowych.

Sterowanie ramami interpretacji jako metoda perswazji 

  • Gra ram interpretacji jako narzędzie wpływu: przykłady, wzorce, warunki.
  • Przykłady perswazyjnych gier ram i sposoby ich przełamywania.
  • Rozbijanie manipulacji werbalnych w rozmowie na przykładach.
  • Metody przejmowania kontroli nad rozmową poprzez sterowanie ramami interpretacji.

Ćwiczenie praktyczne Kształtowanie skuteczności w grze ramami 

Rozpoznawanie zakłóceń w komunikacji werbalnej na podstawie wiedzy o meta-modelu komunikacji. Systematyczne opracowanie własnej metody praktycznego korzystania z meta-modelu zgodnie z indywidualnymi preferencjami w porozumiewaniu się.

Techniki retoryczne w sterowaniu komunikacją i tworzeniu pozytywnego wizerunku

  • Przedstawienie technik retorycznych w tworzeniu pozytywnego wizerunku.
  • Kierowanie uwagą audytorium: triki skutecznych mówców.
  • Techniki rozwiązywania problemów w bezpośredniej komunikacji.
  • „Zakazane” klucze perswazji (Blair Warren) w tworzeniu swojego pozytywnego wizerunku.

Ćwiczenie praktyczne 

Symulacja sytuacji rozmowy perswazyjnej ze współpracownikami, np. przekonywania do zmian w organizacji pracy, oparta na technice zmiennych scenariuszy. Analiza i porównanie efektów ćwiczenia na forum grupy.

Trening w praktycznych modelach perswazji werbalnej i niewerbalnej 

  • Reguły wywierania wpływu psychologicznego jako ustrukturowane sekwencje działań.
  • Hipnotyczne wzorce językowe i sposoby wykorzystania ich w celu perswazji
  • Planowanie strategii perswazji w kontakcie indywidualnym
  • Sposoby ćwiczenia umiejętności perswazji w codziennych sytuacjach porozumiewania się.

Ćwiczenie praktyczne Kody wpływu w działaniu

Przygotowanie w trójkach scenariuszy sytuacji wpływu, symulacja i analiza w podgrupach.

Kształtowanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu i sytuacji konfliktowych 

  • Metody wygrywania sporu: klasyczne wzorce erystyczne i techniki „zakazanej” retoryki.
  • Rodzaje sporów i sytuacyjne techniki przejmowania inicjatywy w interakcji.
  • Sposoby rozgrywania sytuacji konfliktowych na swoją korzyść.
  • Dopasowanie poznanych technik do swoich preferencji w komunikacji z innymi: indywidualne informacje zwrotne dla uczestników o sposobie wykorzystania ćwiczonych umiejętności.

Ćwiczenie praktyczneRozwijanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu

Wykorzystanie technik erystycznych do wygrywania sporów z zespołem: symulacje komunikacji z grupą na bazie własnych doświadczeń.

Podsumowanie całości szkolenia 

Przegląd w telegraficznym skrócie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.

Trenerzy
dr hab. Adam Skibiński
Konsultant i trener EY Academy of Business. Psycholog i stypendysta Fulbrighta. Posiada praktyczną wiedzę psychologiczną i bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla biznesu w dziedzinie efektywnej komunikacji, psychologii negocjacji i sprzedaży.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane