Rozwijanie umiejętności budowania kontaktu z innymi w celu perswazji
Ćwiczenia praktyczne – Budowanie pierwszego wrażenia w celu perswazji
Wykorzystanie wiedzy o budowaniu kontaktu w celu perswazji: krótkie wystąpienia na otwarcie kontaktu z grupą – miniprezentacje typu „mowa windowa”.
Planowanie perswazji w relacjach biznesowych
Strategie rozmowy perswazyjnej
Ćwiczenie praktyczne – Technika kierowania rozmową przez sekwencje pytań kierujących
Elastyczne wykorzystanie umiejętności kierowania rozmową w symulacjach rozmów biznesowych.
Sterowanie ramami interpretacji jako metoda perswazji
Ćwiczenie praktyczne – Kształtowanie skuteczności w grze ramami
Rozpoznawanie zakłóceń w komunikacji werbalnej na podstawie wiedzy o meta-modelu komunikacji. Systematyczne opracowanie własnej metody praktycznego korzystania z meta-modelu zgodnie z indywidualnymi preferencjami w porozumiewaniu się.
Techniki retoryczne w sterowaniu komunikacją i tworzeniu pozytywnego wizerunku
Ćwiczenie praktyczne
Symulacja sytuacji rozmowy perswazyjnej ze współpracownikami, np. przekonywania do zmian w organizacji pracy, oparta na technice zmiennych scenariuszy. Analiza i porównanie efektów ćwiczenia na forum grupy.
Trening w praktycznych modelach perswazji werbalnej i niewerbalnej
Ćwiczenie praktyczne – Kody wpływu w działaniu
Przygotowanie w trójkach scenariuszy sytuacji wpływu, symulacja i analiza w podgrupach.
Kształtowanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu i sytuacji konfliktowych
Ćwiczenie praktyczne – Rozwijanie umiejętności perswazyjnego rozgrywania sporu
Wykorzystanie technik erystycznych do wygrywania sporów z zespołem: symulacje komunikacji z grupą na bazie własnych doświadczeń.
Podsumowanie całości szkolenia
Przegląd w telegraficznym skrócie zagadnień ćwiczonych w trakcie szkolenia.