Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe – EY Academy of Business

Retoryka w biznesie – warsztaty kamerowe

Retoryka w biznesie to jedno z trzech szkoleń, które proponujemy w ramach budowania wartości firmy poprzez skuteczną komunikację.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest wyższej i najwyższej kadrze zarządzającej: członkom zarządu, menedżerom, ekspertom, wszelkim osobom występującym publicznie i przekonującym innych do własnego zdania.

Cel szkolenia
  • Zwiększenie skuteczności w przekonywaniu innych do własnego zdania
  • Doskonalenie umiejętności publicznego występowania — w zakresie argumentacji, użycia języka i mowy ciała
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Rozwój umiejętności prezentacyjnych, zwiększenie atrakcyjności i perswazyjności wystąpień publicznych (co w przypadku osób prezentujących przed aktualnymi lub potencjalnymi klientami wprost przekłada się na korzyści dla firmy)
  • Rozwój  umiejętności rozpoznania odbiorcy, uwzględnienia jego sposobu myślenia o danej sprawie, wyboru najbardziej dla niego istotnych argumentów i neutralizowania kontrargumentów
  • Umiejętność budowania odpowiedniej relacji wobec odbiorcy, wzmacniającej argumenty oraz podanie argumentów w odpowiedniej formie językowej
  • Przygotowanie do radzenia sobie z trudną publicznością i/lub niesprzyjającymi warunkami prezentacji
  • Umiejętności zdobyte podczas szkolenia NATYCHMIAST mogą być wykorzystane w bieżącej praktyce zawodowej w odniesieniu do WSZYSTKICH TYPÓW KOMUNIKACJI
Program szkolenia

Zajęcia warsztatowe będą poprzedzone instruktażowym wykładem. Ćwiczenia odnosić się będą do aktywności zawodowych uczestników.

Program zakłada diagnozę możliwości retorycznych uczestników oraz przegląd i wdrożenie odpowiedniego instrumentarium retorycznego.

Ćwiczenia na konkretnych przykładach z życia uczestników pozwolą na wypracowanie wzorców i umiejętność budowania w przyszłości komunikatów wywierających określony wpływ na odbiorców.

Uczestnicy wezmą udział w ćwiczeniach opartych o przykłady wykorzystania i konkretnych zastosowań omawianych narzędzi retorycznych.

Zakres szkolenia

Retoryka — argumentacja

  • Dwie drogi przekonywania: centralna i peryferyjna
  • Najważniejsze zasady retoryczne
  • Profilowanie argumentacji do konkretnych odbiorców
  • Komunikaty zwiększające wiarygodność i perswazyjność nadawcy
  • Relacje interpersonalne jako medium perswazji
  • Język a perswazyjność komunikatu:
    • Autoprezentacja przez styl i słownictwo
    • Emocje w słowach
    • Schematy zachowania w słowach, skrypty poznawcze
    • Metafora jako figura retoryczna
    • Presupozycja i implikatura jako techniki perswazyjne

Wystąpienia publiczne

  • Komunikacja niewerbalna: jak skutecznie komunikować się gestami
  • Komunikacja przestrzenią – odczytywanie i nadawanie sygnałów
  • Przygotowanie wystąpienia, uwzględnianie oczekiwań i wiedzy publiczności
  • Kompozycja, struktura i logika wywodu
  • Analiza sali pod kątem potrzeb mówcy i wpływu na wystąpienie
  • Relacje z salą: jak je budować i utrzymywać
  • Możliwości zakłóceń wystąpienia ze strony publiczności lub otoczenia i sposoby reagowania
  • Odpowiadanie na trudne pytania
  • Najczęściej popełniane błędy i alfabet zachowań dobrego mówcy
Trenerzy
prof. Marek Kochan
ekspert w dziedzinie mediów, komunikacji publicznej, perswazji, debat i kreowania wizerunku.
Absolwent dziennikarstwa i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, a także scenariopisarstwa w Szkole Filmowej w Łodzi (PWSTTviF).
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane