NVC - Trening umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy – EY Academy of Business

NVC – Trening umiejętności komunikacyjnych w praktyce biznesowej w oparciu o Porozumienie Bez Przemocy

Porozumienie Bez Przemocy (NonViolent Communication) wysuwa na pierwszy plan prostotę udanej komunikacji. Bez względu na to, z jakim problemem się borykasz, jego strategie komunikowania się z innymi zapewnią ci zwycięstwo za każdym razem.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Szkolenie polecamy każdemu, kto jest zainteresowany:

  • Budowaniem lepszego zrozumienia z innymi i efektywnym dialogiem
  • Lepszym rozumieniem swoich potrzeb
  • Lepszym rozumieniem potrzeb innych osób
  • Chce się lepiej komunikować ze swoim otoczeniem
  • Sprawnością rozmawiania na trudne tematy
  • Chce nabyć realne umiejętności wspierające inteligencję emocjonalną
  • Chce poznać podstawy Porozumienia Bez Przemocy
Cel szkolenia

Celem szkolenia jest:

  • Zapoznanie i rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych zaczerpniętych z Porozumienia Bez Przemocy (NVC).
  • Budowanie lepszego zrozumienia świadomości dialogu i wspierania procesów komunikacyjnych w organizacjach.
  • Nabycie umiejętności empatycznego słuchania.
  • Nabycie umiejętność jasnego wyrażania siebie.
  • Budowanie porozumienia bez manipulacji.
  • Poznanie narzędzi, które pomogą Ci skutecznie się komunikować oraz lepiej rozumieć potrzeby Twoich rozmówców.
  • Rozumienie reguł sprawnego dialogu i zastosowanie ich w sytuacjach z życia.

Wyróżniki:

  • Prowadzący uczy się i pracuje NVC od 2005 roku, ma szerokie doświadczenie stosowania umiejętności NVC w kontekście biznesowym.
  • Wybrane do programu umiejętności wpisują się w zasadę Pareto: 80% efektu dzięki 20% umiejętności z NVC.
  • Czyste rozumienie NVC + dołożenie specyfiki wykorzystania go w życiu zawodowym.
  • Wszystkie umiejętności są najpierw prezentowanie w formie demo przez trenera dopiero później na tej podstawie uczestnicy ćwiczą w parach lub trójkach na swoich przykładach.
  • Nie wyciągamy uczestników na środek tylko po to, żeby im później powiedzieć, co zrobili źle.
  • Pokazywane umiejętności uczestnicy „od razu” ćwiczą na swoich przykładach.
  • Nauka przez praktyczne scenariusze i ćwiczenia prowadzone przez trenera.
  • Case study – zastosowanie NVC w codziennej pracy.
  • Naturalizacja języka NVC jako forma dostosowania do kontekstu biznesowego.
Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Zwiększenie umiejętności skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach biznesowych.
  • Poprawa zdolności do zarządzania konfliktami i prowadzenia trudnych rozmów.
  • Lepsze rozumienie potrzeb drugiej strony i poprawa jakości rozmów.
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych.
  • Nauka asertywnego wyrażania swoich myśli i uczuć.
  • Poprawa atmosfery i kultury komunikacyjnej w firmie.
  • Zwiększenie efektywności zespołów dzięki lepszemu zrozumieniu i współpracy.
  • Redukcja konfliktów i usprawnienie procesów decyzyjnych.
  • Podniesienie jakości obsługi klientów.
  • Eliminacja powtarzających się błędów i problemów.
Metodologia

Dobra komunikacja to intencja + umiejętności. Intencja to w dużej mierze odpowiedzialność osobista i tu pomożemy Ci w pewnym stopniu, lecz dokończyć musisz sam. Nasz program nastawiony jest na opanowanie umiejętności, stąd 90% czasu wypełnione jest ćwiczeniami, czy to w wykonaniu trenera (demo), czy to ćwiczeniami własnymi uczestników. Od początku pracujemy na przykładach uczestników. Nie robimy ćwiczeń na teoretycznych założeniach.

Program szkolenia

Założenia i definicje PBP, umiejętności, narzędzia, procesy

Język uczuć

Język potrzeb

Empatyczne słuchanie:

  • Czym jest empatia, czym nie jest, jak to robić?
  • Praktyczne zastosowanie – demo + ćwiczenia

Wyrażanie siebie:

  • Czym jest, czym nie jest, jak to robić?
  • Praktyczne zastosowanie – demo + ćwiczenia
  • Wyrażane siebie wg NVC a asertywność

Świadomość i umiejętność zastosowania rozróżnień

  • Obserwacja vs interpretacja
  • Uczucie vs myśl
  • Potrzeba vs strategia
  • Prośba vs żądanie

Zastosowanie ww umiejętności w bardziej złożonych syt. zawodowych na przykładach uczestników

  • Praca z odmową
  • Wnoszenie trudnych tematów do rozmowy
  • Dynamika konfliktu wg PBP
Trenerzy
Tomasz Bagiński
Specjalista ds. komunikacji, trener i praktyk NVC. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z różnorodnymi branżami pomógł wielu zespołom komunikować się efektywniej i zarządzać konfliktami.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane