Zarządzanie zespołem rozproszonym – EY Academy of Business

Zarządzanie zespołem rozproszonym

Osiągane rezultaty i obserwowana efektywność pracy zespołu zdalnego to „czubek góry lodowej”.
Zarezerwuj miejsce
Dla kogo?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich pracowników, którzy chcą usprawnić współpracę w zespole rozproszonym, wspierając wzajemne zaufanie oraz koncentrację na wspólnych celach.

Cel szkolenia

Współpraca w sytuacji braku bieżącego, bezpośredniego kontaktu może być wyzwaniem zarówno na poziomie uzyskiwania zakładanych rezultatów, jak i utrzymywania zaufania w zespole. Częściej mogą pojawiać się napięcia i sytuacje konfliktowe, czasem trudno jest także utrzymać koncentrację na wspólnych celach i wynikach. Nad tymi właśnie aspektami skupiamy się podczas szkolenia. Z jednej strony analizujemy i wypracowujemy działania, które mogą zapobiec pojawieniu się tych wyzwań. Z drugiej – zastanawiamy się i trenujemy, jak je rozwiązać, gdy już wystąpiły.

 

Celem szkolenia jest uporządkowanie kluczowych obszarów budowania efektywnej współpracy w zespole rozproszonym, a także poznanie konkretnych narzędzi, które tę współpracę wspierają.

Korzyści z udziału w szkoleniu
  • Poznasz kluczowe aspekty, które wpływają na efektywność współpracy w zespole rozproszonym
  • Poznasz sposoby wzmacniania współpracy, pomimo uwarunkowań płynących ze specyfiki pracy zdalnej i asynchronicznej
  • Nauczysz się świadomie kształtować zachowania sprzyjające efektywnej współpracy w zespole rozproszonym
  • Wzmocnisz koncentrację na osiąganiu wspólnych celów w zespołach pracujących w rozproszeniu
  • Podniesiesz satysfakcję i zaangażowanie pracowników wykonujących zadania w warunkach pracy rozproszonej
  • Zwiększysz poczucie wpływu pracowników w kształtowaniu jakości współpracy w zespole rozproszonym
Program szkolenia
  • Co szczególnie odróżnia współpracę w zespole rozproszonym oraz hybrydowym od współpracy „tradycyjnej”? Kluczowe zagrożenia dla efektywności działań własnych i zespołu
  • Efektywna i skuteczna współpraca w zespole rozproszonym, czyli lepiej zapobiegać niż leczyć
    • Jak własnym zachowaniem modelować efektywną współpracę w sytuacji braku stałego kontaktu w firmie: cztery wymiary budowania zaufania
    • Potrzeby i oczekiwania związane ze współpracą w rozproszeniu: jak je poznać oraz w jaki sposób uzgodnić wspólne zasady? Kontraktowanie współpracy ze współpracownikami z zespołu i z organizacji
  • Strategie reagowania na brak współpracy u innych osób
    • Relacje „jeden na jeden”: w jaki sposób reagować na zachowania współpracowników, które obniżają efektywność działań?
    • Relacje w zespole: w jaki sposób inspirować do zespołowego doskonalenia współpracy i wzajemnej uważności?
    • Eskalacja: co zrobić, gdy „nic nie działa”?
  • Mój potencjał do współpracy w zespole rozproszonym: wiedza, umiejętności i postawy oraz plan działania
Trenerzy
Magdalena Robak
Wspiera rozwój przywództwa i (współ)pracy opartych o świadomość ról, wspólne wartości i standardy oraz empowerment – w firmach, zespołach, projektach. Psycholog organizacji i pracy, praktyk biznesu i lider projektów rozwojowych.
Masz pytania?
Chętnie do Ciebie oddzwonimy.

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

To pole jest obowiązkowe

Oświadczenia i zgody

To pole jest obowiązkowe

W celu otrzymania szczegółowych informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Spółki z Grupy EY zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.

* Pola wymagane