Agata Frankiewicz – EY Academy of Business

Agata Frankiewicz

Ekspertka w obszarze gospodarki cyrkularnej, ESG, budowania odpowiedzialnych marek. Liderka z doświadczeniem w zarządzaniu kompleksowymi projektami z zakresu zrównoważonego rozwoju i „waste to product”. Edukatorka, trenerka i pasjonatka zrównoważonego rozwoju i zero waste.

Agata posiada bogate doświadczenie w obszarze gospodarki o obiegu zamkniętym, upcyklingu i nurcie „waste to product”. Wspiera największe firmy w Polsce i za granicą w zakresie budowania zrównoważonych i bardziej cyrkularnych marek i organizacji. Ekspertka w programie UNEP-GRID Climate Leadership. Założycielka i dyrektor zarządzająca innowacyjnej platformy upcyklingowej Dekoeko.com, która pomaga firmom wdrażać funkcjonalne produkty konsumenckie wykonane w 100% z odpadów pochodzących od firm. Mentorka kobiecych biznesów.

Ukończyła Zarządzanie międzynarodowe na Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz studia “Manager CSR. Zrównoważony rozwój i ESG” na Collegium Civitas.

Inicjatorka i współzałożycielka Koalicji na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego “Reconomy”. Finalistka TheNextWomen Pitch competition oraz European Women Challenge. Forbes umieścił Deko Eko jako jedną z 60 najlepiej rokujących firm, prowadzonych przez kobiety na świecie, a Wysokie Obcasy uznały Agatę Frankiewicz za jedną z „50 śmiałych kobiet 2018 roku zmieniających świat na lepsze”. Finalistka Business Women of the Year 2019 oraz jedna z 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie 2020.

Pasjonatka samorozwoju, podróży i dobrych książek.


 

Przykładowe zrealizowane projekty:

1. Międzynarodowa platforma upcyklingowa Dekoeko.com łącząca designerów z 16 krajów europejskich z klientami poszukującymi cyrkularnych produktów.

2. Opracowanie unikatowej oferty „upcykling marki” dla biznesu, polegającej na wdrożeniu oferty materiałów promocyjnych oraz gadżetów korporacyjnych, produkowanych z materiałów odpadowych danej firmy. Dzięki tej usłudze firmy z powodzeniem obniżają ślad węglowy związany z produkcją i wdrażaniem na rynek materiałów i produktów promocyjnych, jednocześnie redukując wykorzystanie surowców naturalnych w produkcji.

3. Projekt zawracania odpadów z tworzyw sztucznych (folii pakowej pochodzącej ze sklepów Castorama w Polsce) ponownie do obiegu w postaci funkcjonalnych i estetycznych doniczek.

4. Projekt zawrócenia odpadów biodegradowalnych (fusy po kawie), generowanych na terenie restauracji McDonald’s, w funkcjonalne produkty do wyposażenia restauracji.

5. Opracowanie procesu zawracania folii LDPE w płyty służące do produkcji materiałów POS i wyposażenia sklepów.

6. Projekt zawrócenia odpadów z tworzyw sztucznych pochodzących z firmy Maspex z powrotem do obiegu w formie separatorów do kas dla sieci handlowej ALDI.

7. Wdrożenie na rynek polski usług „textile to textile”, polegających na przetwarzaniu zużytej odzieży w nowe materiały.

Szkolenia prowadzone w EY Academy of Business: