Jak się sprzedać na rynku finansowym, czyli storytelling dla spółek
Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom jak najefektywniej i najefektowniej przedstawić swoją firmę instytucjom finansowym czyli jak opowiedzieć tzw. „story”. Podczas szkolenia uczestnicy poznają rynkowe techniki opowiadania o modelu biznesowym oraz łączenia go z liczbami (elementami sprawozdania finansowego oraz wskaźnikami). Uczestnicy dowiedzą się również jak dostosować opowieść do sytuacji spółki (sektora, w którym działa, momentu w rozwoju) oraz jakie cechy powinna mieć opowieść, aby była uznana za wiarygodną przez odbiorcę finansowego, w szczególności uczestnika rynku kapitałowego. Nacisk na szkoleniu zostanie położony na praktykę – szkolenie zostanie zilustrowane przykładami a za podsumowanie posłuży analiza przypadku.
Szkolenie dostępne w formie zamkniętej, na indywidualne zamówienie firmy, w celach doprecyzowania szczegółów, prosimy o kontakt z koordynatorem.
- Właścicielom, menedżerom oraz dyrektorom finansowym firm
- Osobom pracującym w działach kontrolingu finansowego oraz z działów relacji inwestorskich
- Pracownikom odpowiedzialnym za relacje z bankami i innymi instytucjami finansowymi
- Pracownikom spółek giełdowych, spółek planujących wejście na GPW lub New Connect, a także rozważających pozyskanie finansowania (banki, fundusze VC/PE)
- Pracownikom startupów.
- Szkolenie ma charakter warsztatowy: pokazuje praktykę tworzenia tzw. story
- Praktyka: szkolenie omawia najlepsze przykłady krajowe i międzynarodowe
- Pokazanie jak poprzez dobrą opowieść można uzyskać wyższą wycenę rynkową czy w transakcjach M&A
Czym jest tzw. storytelling i komu „sprzedaje się opowieści”
- Czym jest story czyli „opowieść” o spółce
- Kiedy i w jakim celu możemy użyć „opowieści” o spółce na rynku finansowym
- Komu możemy zaprezentować naszą „opowieść”
- Jak dopasować „opowieść” do spółki, jej modelu biznesowego, momentu w rozwoju oraz miejsca na rynku finansowym
- Zalety posiadania „dobrej” opowieści na rynku finansowym
Filary „opowieści” czyli jak zacząć ją tworzyć i co w niej zawrzeć
- Jak podejść do tworzenia „opowieści”
- Jak wybrać i usystematyzować informacje, które powinny być użyte
- Z jakich filarów składa się wiarygodna opowieść
- Jak wybrać elementy, które się „sprzedadzą” i zwiększą wartość firmy, e. jak przedstawić dane finansowe – grafy, tabele czy też infografiki
- Czy w equity story jest miejsce na dane niefinansowe
Jakie „historie” opowiadają spółki?
- Jakie typy „opowieści” można usłyszeć na rynku kapitałowym
- Jakie są ich mocne i słabe strony
- Czym poszczególne „opowieści” się kończą
- Z których „szablonów” warto skorzystać
Case study
- Zastosowanie zdobytej wiedzy na przykładzie
- Stworzenie 5 filarów do equity story dla wybranego przypadku
Praktyczne przykłady do wszystkich omawianych kwestii
Milena Olszewska-Miszuris - Milena to praktyk wycen oraz analizy finansowej i niefinansowej z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku kapitałowym.