Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Rozmowy 1na1 są coraz bardziej popularną formą pracy pomiędzy przełożonym a podwładnym. Nie wszyscy jednak mają w tym łatwość. Jedni nie wiedzą jak zacząć, inni nie wiedzą, jakimi tematami wypełnić taką rozmowę, dla jeszcze innych niewiadomą stanowią kwestie techniczne – jak często, jak długo, czy robić notatki itd. Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź podczas intensywnego warsztatu.
Szkolenie „Menedżerskie rozmowy 1na1” to uniwersalna forma pracy dla liderów, kierowników, dyrektorów, menedżerów. Model menedżerskich rozmów 1na1 uwzględnia w jednym narzędziu elementy skutecznego zarządzania zespołem i pokrywa wszystkie odpowiedzialności jakie ma przełożony względem podwładnego.
Szkolenie „Menedżerskie rozmowy 1na1” powstało z myślą o Menedżerach i Menedżerkach, którzy chcą poprzez regularną praktykę rozmów 1na1 pogodzić perspektywę bycia dbającym o potrzeby ludzi liderem z twardą i żelazną logiką biznesu, gdzie wyniki muszą się zgadzać a praca przynosić rezultaty i satysfakcję.
Cel:
- Prowadzenie rozmów 1na1 w oparciu o ustrukturyzowany model pięciu obszarów, które warto regularnie poruszać z pracownikiem.
- Sprawne używanie narzędzi komunikacyjnych, które podniosą biznesową skuteczność i jakość współpracy oraz zarządzania ludźmi.
- Przećwiczenie wszystkich rekomendowanych aspektów.
- Nabycie świadomość i umiejętności prowadzenia rozmowy 1na1.
- Wskazówki jak skutecznie rozmawiać, by mieć pewność, że zadania są realizowane w tempie i stylu, jakiego oczekujesz oraz by budować relację z Twoim podwładnym opartą na wzajemnym szacunku i zrozumieniu swoich potrzeb.
Wyróżniki:
- Program realizowany w formie praktycznych warsztatów z licznymi symulacjami i przykładami z życia menedżera.
- Przerabiamy przykładowe tematy do rozmów jak np.: rozmowa o wartościach, rozmowa o rozwoju, udzielanie informacji zwrotnej, kontraktowanie celów i zobowiązań i wiele innych tematów, które wynikają z twoich zobowiązań wobec firmy i ludzi jako menedżera / menedżerki.
- Wszystkie umiejętności są najpierw prezentowanie w formie demo przez trenera dopiero później na tej podstawie uczestnicy ćwiczą w parach lub trójkach na swoich przykładach.
- Nie wyciągamy uczestników na środek tylko po to, żeby im później powiedzieć, co zrobili źle.
- Pokazywane umiejętności uczestnicy „od razu” ćwiczą na swoich przykładach.
Korzyści dla uczestnika:
- Zwiększenie umiejętności skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach biznesowych.
- Poprawa kontaktu z pracownikiem, budowanie relacji, zaufania.
- Indywidualny czas dla pracownika i zrozumienie kontekstu, który towarzyszy bieżącej pracy.
- Trening umiejętności: jak słuchać, jak docierać do prawdziwych potrzeb i źródeł danej sytuacji, a także jak asertywnie, klarownie wyrażać siebie i swoje oczekiwania względem pracownika w sposób, który buduje kontakt i zaufanie, a nie „zarządczy zamordyzm”.
- Odzyskanie poczucia wpływu i czasu i bycie bardziej skutecznym w swojej roli.
- Ćwiczenia, jak rozliczać i kontraktować pracę w sposób uwzględniający potencjał człowieka oraz zachęcający go do brania odpowiedzialności i sprawczości wzbudzając autorefleksję nad wykonywanymi zadaniami.
- Rozwój umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Jak podsumowywać i zamykać rozmowę tak, by obie strony miały poczucie wysłuchania i wzajemnego zrozumienia?
- Nauka sprawdzonych strategii, jak radzić sobie z tzw. „trudnym pracownikiem” – wyprzedzającą skruchą, typem to nie ja?
Korzyści dla organizacji:
- Podnoszenie/wprowadzanie standardu rozmów 1na1 w firmie.
- Poprawa delegowania i rozliczania zadań poprzez menedżerów.
- Podnoszenie sprawności menedżerów.
- Poprawa atmosfery i kultury komunikacyjnej w firmie.
- Lepszy przepływ informacji w firmie o celach, priorytetach, wsparcie dla pracowników.
- Zwiększenie efektywności zespołów.
- Usprawnienie przepływu informacji i procesów decyzyjnych.
Metodologia:
Menedżerskie rozmowy 1na1 to kompaktowe i kompleksowe regularnie stosowane narzędzie w rękach każdego kto przewodzi ludziom i zarządza pracą. Model, który jest podstawą szkolenia jest efektem wieloletniej pracy Tomasza Bagińskiego z tysiącami menedżerów na salach szkoleniowych ale również wspierania indywidualnych osób w interwencjach związanych z trudnymi sytuacjami. Tomasz dokonał przeglądu zarówno wszystkich opisanych modeli, jak i badań towarzyszących temu zagadnieniu i na tej postawie zaproponował rekomendowaną strukturę rozmowy 1na1 i umiejętności, które wspierają wykorzystanie jej pełnego potencjału.
Czym są i czym nie są Menedżerskie rozmowy 1na1?
Dobre praktyki i badania – skuteczność Menedżerskich rozmów 1na1
Czemu struktura i jaka?
Praktyczne poruszanie się po obszarach rozmowy 1na1
- Samopoczucie – wytyczne, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
- Rozliczanie zobowiązań – wytyczne, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
- Temat dnia – wytyczne, przykładowe tematy, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
- Kontraktowanie – wytyczne, demo, ćwiczenia, trudne sytuacje
- Zamknięcie – wytyczne, demo, ćwiczenia
Długość, częstotliwość, jak zacząć rozmowy 1na1
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy — przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
1 na 1 - praktyczny podręcznik, o tym jak prowadzić managerskie rozmowy
Książka powstała z myślą o menedżerach i menedżerkach, którzy chcą poprzez regularną praktykę rozmów 1 na 1 pogodzić perspektywę bycia dbającym o potrzeby ludzi liderem z twardą i żelazną logiką biznesu, gdzie wyniki muszą się zgadzać, a praca przynosić rezultaty.
Menedżerskie rozmowy 1 na 1
Spotkanie autorskie z Tomaszem Bagińskim
Rozmowy 1 na 1 są kluczowym narzędziem w dyspozycji menedżera, które pozwalają mu lepiej zrozumieć i zmotywować swoich pracowników. Jak jednak poprawnie prowadzić rozmowy, na co uważać i jak przemienić górnolotne hasła w realne działania mające wpływ na funkcjonowanie zespołów? Nikt nie zna odpowiedzi na te pytania lepiej niż Tomasz Bagiński, przedsiębiorca, konsultant, trener EY Academy of Business i autor książki 1 na 1.
Tomasz Bagiński — ekspert rozmów 1na1. Twórca modelu i autor książki o Menedżerskich rozmowach 1na1. Doświadczenie Tomasza obejmuje ponad 20 lat doświadczeń z ponad 200 firmami z 40 różnych branż. Z pośród ponad 40 tys. uczestników jego szkoleń ponad 24 tys. stanowili menedżerowie i menedżerki. Przez lata wspierał ich w radzeniu sobie zarówno z podstawowym warsztatem menedżerskim, jak i sytuacjami trudnymi. Jego praca bazuje na najlepszych rozwiązaniach w swojej klasie (TOC, NVC). Doświadczenia z wielu dziedzin i obszarów zamienił w prostą i użyteczną formę pozwalającą ogólne hasła rozwojowe zamienić na proste wskazówki i umiejętności. Tomasz jest jednym z naszych trenerów, wysoko ocenianych przez naszych najbardziej wymagających klientów.