OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu – EY Academy of Business

OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu

„Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry”. Seneca Młodszy

Nasza rzeczywistość zmienia się szybko – rozwój technologii, nowe trendy biznesowe, zmiany ekonomiczne, społeczne i polityczne sprawiają, że prowadzenie biznesu jest ogromnym wyzwaniem. OKR (ang. Objectives Key Results, czyli dosł. cele (i) kluczowe rezultaty) to metoda tworzenia celów, które będą jak kompas – pomogą w nawigacji biznesu przez trudne czasy, zapewnią stały rozwój, zwinne reagowanie na zmiany i skupienie na wynikach.

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Kadrę zarządzającą, która chce poprawić efektywność funkcjonowania firmy i wspierać rozwój organizacji
  • Praktyków HR, którzy chcą wspierać kadrę menedżerską w strategiach poprawy efektywności i zaangażowania w organizacji
  • Osoby, które mają doświadczenie z używaniem OKR-ów w organizacji i chcą usprawnić proces
  • Osoby, które dopiero planują wdrożenie OKR-ów
  • Wszystkich, którzy chcą się zapoznać z metodologią i jej korzyściami

Podstawowe cele szkolenia:

  • Zapoznanie z metodologią budowania celów w metodologii OKR oraz jej korzyściami
  • Tworzenie dobrych OKRów i wskazówki, jak unikać błędów przy ich pisaniu
  • Prześledzenie cyklu pracy z OKRami: od ich tworzenia i uzgodnienia wewnątrz organizacji poprzez regularne monitorowanie po ocenę rezultatów na końcu procesu
  • Poznanie kroków wdrożenia OKRów w organizacji
  • Stworzenie własnych OKRów

1. Kontekst: Po co nam cele w biznesie?

  • Jakie są ich korzyści z określania celów?
  • Jak cele wiążą się z misją, wizją, strategią i KPI?
  • W jakich organizacjach sprawdzą się OKRy?

2. Co to są OKRy?

  • Jak napisać dobre OKRy? Przykłady OKRów
  • Jakie są najczęstsze błędy i jak ich unikać?
  • Zadanie praktyczne: Stwórz swój OKR (plus omówienie)

3. Jak pracować z OKRami?

  • Ile trwa cykl OKRów?
  • Omówienie 3 etapów cyklu:
    • Ustalenie i uzgodnienie celów – jak uzgodnić cele w organizacji: z dołu do góry (bottom-up), z góry w dół (top-down)
    • Monitorowanie i sprawdzanie (check-ins) – dobre praktyki, szablon do monitorowania celów, spotkania check-ins (praktyczny schemat)
    • Ocena celów i retrospektywa – jak oceniać OKR: jakościowo/ ilościowo, typy scoringu, refleksja i retrospektywa, wnioski na kolejny cykl – praktyczny schemat
  • Pozostałe kwestie: OKRy a ocena efektywności pracowników

4. Jak wdrażać OKRy w organizacji?

  • Zakres wprowadzenia OKRów – poziom firmy/ zespołu/ wybranych departamentów itp., liczba OKRów, uzgadnianie bottom-up/top-down
  • Długość cyklu OKR
  • Miejsce publikowania/ monitorowania
  • System oceniania: metoda scoringowa
  • Role wdrożeniowe

Anna Kowalska - doradca biznesowy, OKR coach, mentor z ponad 15-letnim międzynarodowym doświadczeniem z Google oraz ze współpracy ze startupami w obszarach zarządzania globalnymi programami, budowania celów, wdrażania struktur i narzędzi od strony szkoleń i rozwoju.

OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu

Cena

1100 zł netto

  • Oszczędzasz 12%

Pakiet "Cele i wskaźniki"

Cena

2100 zł netto

OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu

„Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry”. Seneca Młodszy

Nasza rzeczywistość zmienia się szybko – rozwój technologii, nowe trendy biznesowe, zmiany ekonomiczne, społeczne i polityczne sprawiają, że prowadzenie biznesu jest ogromnym wyzwaniem. OKR (ang. Objectives Key Results, czyli dosł. cele (i) kluczowe rezultaty) to metoda tworzenia celów, które będą jak kompas – pomogą w nawigacji biznesu przez trudne czasy, zapewnią stały rozwój, zwinne reagowanie na zmiany i skupienie na wynikach.

Dla kogo?

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Kadrę zarządzającą, która chce poprawić efektywność funkcjonowania firmy i wspierać rozwój organizacji
  • Praktyków HR, którzy chcą wspierać kadrę menedżerską w strategiach poprawy efektywności i zaangażowania w organizacji
  • Osoby, które mają doświadczenie z używaniem OKR-ów w organizacji i chcą usprawnić proces
  • Osoby, które dopiero planują wdrożenie OKR-ów
  • Wszystkich, którzy chcą się zapoznać z metodologią i jej korzyściami
Cele i korzyści

Podstawowe cele szkolenia:

  • Zapoznanie z metodologią budowania celów w metodologii OKR oraz jej korzyściami
  • Tworzenie dobrych OKRów i wskazówki, jak unikać błędów przy ich pisaniu
  • Prześledzenie cyklu pracy z OKRami: od ich tworzenia i uzgodnienia wewnątrz organizacji poprzez regularne monitorowanie po ocenę rezultatów na końcu procesu
  • Poznanie kroków wdrożenia OKRów w organizacji
  • Stworzenie własnych OKRów
Program

1. Kontekst: Po co nam cele w biznesie?

  • Jakie są ich korzyści z określania celów?
  • Jak cele wiążą się z misją, wizją, strategią i KPI?
  • W jakich organizacjach sprawdzą się OKRy?

2. Co to są OKRy?

  • Jak napisać dobre OKRy? Przykłady OKRów
  • Jakie są najczęstsze błędy i jak ich unikać?
  • Zadanie praktyczne: Stwórz swój OKR (plus omówienie)

3. Jak pracować z OKRami?

  • Ile trwa cykl OKRów?
  • Omówienie 3 etapów cyklu:
    • Ustalenie i uzgodnienie celów – jak uzgodnić cele w organizacji: z dołu do góry (bottom-up), z góry w dół (top-down)
    • Monitorowanie i sprawdzanie (check-ins) – dobre praktyki, szablon do monitorowania celów, spotkania check-ins (praktyczny schemat)
    • Ocena celów i retrospektywa – jak oceniać OKR: jakościowo/ ilościowo, typy scoringu, refleksja i retrospektywa, wnioski na kolejny cykl – praktyczny schemat
  • Pozostałe kwestie: OKRy a ocena efektywności pracowników

4. Jak wdrażać OKRy w organizacji?

  • Zakres wprowadzenia OKRów – poziom firmy/ zespołu/ wybranych departamentów itp., liczba OKRów, uzgadnianie bottom-up/top-down
  • Długość cyklu OKR
  • Miejsce publikowania/ monitorowania
  • System oceniania: metoda scoringowa
  • Role wdrożeniowe

Cena

1100 zł netto

Lokalizacja

Online Live

Termin

12 czerwca 2024

 

Szkolenie w godzinach 9:30 – 14:30

Kontakt

Sonia Kaniewska

Koordynator kursu

  • +48 573 809 469
  • sonia.kaniewska@pl.ey.com