OKR – jak budować cele, które zaprowadzą do sukcesu
„Gdy nie wiesz, do którego portu płyniesz, żaden wiatr nie jest dobry”. Seneca Młodszy
Nasza rzeczywistość zmienia się szybko – rozwój technologii, nowe trendy biznesowe, zmiany ekonomiczne, społeczne i polityczne sprawiają, że prowadzenie biznesu jest ogromnym wyzwaniem. OKR (ang. Objectives Key Results, czyli dosł. cele (i) kluczowe rezultaty) to metoda tworzenia celów, które będą jak kompas – pomogą w nawigacji biznesu przez trudne czasy, zapewnią stały rozwój, zwinne reagowanie na zmiany i skupienie na wynikach.
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Kadrę zarządzającą, która chce poprawić efektywność funkcjonowania firmy i wspierać rozwój organizacji
- Praktyków HR, którzy chcą wspierać kadrę menedżerską w strategiach poprawy efektywności i zaangażowania w organizacji
- Osoby, które mają doświadczenie z używaniem OKR-ów w organizacji i chcą usprawnić proces
- Osoby, które dopiero planują wdrożenie OKR-ów
- Wszystkich, którzy chcą się zapoznać z metodologią i jej korzyściami
Podstawowe cele szkolenia:
- Zapoznanie z metodologią budowania celów w metodologii OKR oraz jej korzyściami
- Tworzenie dobrych OKRów i wskazówki, jak unikać błędów przy ich pisaniu
- Prześledzenie cyklu pracy z OKRami: od ich tworzenia i uzgodnienia wewnątrz organizacji poprzez regularne monitorowanie po ocenę rezultatów na końcu procesu
- Poznanie kroków wdrożenia OKRów w organizacji
- Stworzenie własnych OKRów
1. Kontekst: Po co nam cele w biznesie?
- Jakie są ich korzyści z określania celów?
- Jak cele wiążą się z misją, wizją, strategią i KPI?
- W jakich organizacjach sprawdzą się OKRy?
2. Co to są OKRy?
- Jak napisać dobre OKRy? Przykłady OKRów
- Jakie są najczęstsze błędy i jak ich unikać?
- Zadanie praktyczne: Stwórz swój OKR (plus omówienie)
3. Jak pracować z OKRami?
- Ile trwa cykl OKRów?
- Omówienie 3 etapów cyklu:
- Ustalenie i uzgodnienie celów – jak uzgodnić cele w organizacji: z dołu do góry (bottom-up), z góry w dół (top-down)
- Monitorowanie i sprawdzanie (check-ins) – dobre praktyki, szablon do monitorowania celów, spotkania check-ins (praktyczny schemat)
- Ocena celów i retrospektywa – jak oceniać OKR: jakościowo/ ilościowo, typy scoringu, refleksja i retrospektywa, wnioski na kolejny cykl – praktyczny schemat
- Pozostałe kwestie: OKRy a ocena efektywności pracowników
4. Jak wdrażać OKRy w organizacji?
- Zakres wprowadzenia OKRów – poziom firmy/ zespołu/ wybranych departamentów itp., liczba OKRów, uzgadnianie bottom-up/top-down
- Długość cyklu OKR
- Miejsce publikowania/ monitorowania
- System oceniania: metoda scoringowa
- Role wdrożeniowe
Anna Kowalska - doradca biznesowy, OKR coach, mentor z ponad 15-letnim międzynarodowym doświadczeniem z Google oraz ze współpracy ze startupami w obszarach zarządzania globalnymi programami, budowania celów, wdrażania struktur i narzędzi od strony szkoleń i rozwoju.