Organizacja i funkcjonowanie samorządowych Centrów Usług Wspólnych – EY Academy of Business

Organizacja i funkcjonowanie samorządowych Centrów Usług Wspólnych

Samorządowe Centra Usług Wspólnych – prawidłowa organizacja, zarządzanie i efektywność prowadzonej obsługi wspólnej. Szkolenie z zakresu organizacji i tworzenia CUW, projektowania procesów obsługi wspólnej oraz oceny efektywności prowadzonej działalności tych jednostek. Elektroniczny obieg dokumentów finansowo-księgowych – kluczowy element efektywności CUW.

Szkolenie adresowane jest w szczególności do Samorządowej Kadry Zarządzającej (Prezydent, Burmistrz, Wójt, Skarbnik, Sekretarz) oraz Kierowników CUW.

Celem szkolenia jest przedstawienie prawidłowych zasad tworzenia i organizacji CUW, w szczególności poprawnej konstrukcji zapisów Uchwał powołujących te jednostki i nadających im statut, szczegółów konstrukcji usług wspólnych regulujących procesy obsługi wspólnej, efektywności i bezpieczeństwa realizowanych procesów oraz organizacji elektronicznego obiegu dokumentów finansowo-księgowych pomiędzy CUW a jednostkami obsługiwanymi.

  1. Wprowadzenie do tematu rynku usług wspólnych – tradycyjna księgowość a wykorzystanie CUW? Zalety i wady wdrożenia usług wspólnych w strukturze samorządu
  2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy samorządowych CUW w Polsce – prezentacja doświadczeń samorządów w tym zakresie
  3. Forma organizacyjno-prawna samorządowego CUW:
    1. forma organizacyjno-prawna
    2. uchwała o świadczeniu usług wspólnych
    3. statut jednostki
    4. regulamin organizacyjny
  4. Zasady obsługi wspólnej — dokumenty regulujące prawa i obowiązki CUW oraz jednostek obsługiwanych:
    1. porozumienie dotyczące zasad obsługi wspólnej z jednostkami organizacyjnymi gminy
    2. porozumienie z instytucjami kultury w sprawie prowadzenia obsługi wspólnej
    3. schemat opisu dokumentu finansowo-księgowego dokumentującego zaciągnięcie zobowiązania
  5. Etapy tworzenia CUW
  6. Organizacja i optymalizacja procesów świadczonej obsługi wspólnej
  7. Czy obsługa wspólna zabiera bądź ogranicza kompetencje kierowników jednostek?
  8. Kompetencje i odpowiedzialność kierownika CUW oraz kierowników jednostek obsługiwanych przez CUW
  9. Zasady gospodarki finansowej jednostek obsługiwanych przez CUW, przygotowywanie projektów planów finansowych oraz sprawozdań jednostek objętych obsługą wspólną
  10. Obieg i kontrola dokumentów kadrowo-płacowych w przypadku wspólnej obsługi
  11. Obieg i kontrola dokumentów finansowo-księgowych w przypadku wspólnej obsługi
  12. Polityka inwentaryzacyjna w przypadku wspólnej obsługi – zakres, zadania, odpowiedzialność
  13. Przetwarzanie i ochrona danych osobowych w jednostce obsługującej CUW i jednostkach obsługiwanych
  14. Przykłady dobrych rozwiązań
  15. Problemy i zagrożenia w realizacji zadań w oparciu o wspólną obsługę
  16. Dyskusja

dr Paweł Modrzyński - doktor nauk ekonomicznych, trener EY Academy of Business. Odpowiedzialny za tworzenie lub audytowanie wielu samorządowych Centrów Usług Wspólnych w Polsce.

Organizacja i funkcjonowanie samorządowych Centrów Usług Wspólnych

Samorządowe Centra Usług Wspólnych – prawidłowa organizacja, zarządzanie i efektywność prowadzonej obsługi wspólnej. Szkolenie z zakresu organizacji i tworzenia CUW, projektowania procesów obsługi wspólnej oraz oceny efektywności prowadzonej działalności tych jednostek. Elektroniczny obieg dokumentów finansowo-księgowych – kluczowy element efektywności CUW.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest w szczególności do Samorządowej Kadry Zarządzającej (Prezydent, Burmistrz, Wójt, Skarbnik, Sekretarz) oraz Kierowników CUW.

Cele i korzyści

Celem szkolenia jest przedstawienie prawidłowych zasad tworzenia i organizacji CUW, w szczególności poprawnej konstrukcji zapisów Uchwał powołujących te jednostki i nadających im statut, szczegółów konstrukcji usług wspólnych regulujących procesy obsługi wspólnej, efektywności i bezpieczeństwa realizowanych procesów oraz organizacji elektronicznego obiegu dokumentów finansowo-księgowych pomiędzy CUW a jednostkami obsługiwanymi.

Program
  1. Wprowadzenie do tematu rynku usług wspólnych – tradycyjna księgowość a wykorzystanie CUW? Zalety i wady wdrożenia usług wspólnych w strukturze samorządu
  2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy samorządowych CUW w Polsce – prezentacja doświadczeń samorządów w tym zakresie
  3. Forma organizacyjno-prawna samorządowego CUW:
    1. forma organizacyjno-prawna
    2. uchwała o świadczeniu usług wspólnych
    3. statut jednostki
    4. regulamin organizacyjny
  4. Zasady obsługi wspólnej — dokumenty regulujące prawa i obowiązki CUW oraz jednostek obsługiwanych:
    1. porozumienie dotyczące zasad obsługi wspólnej z jednostkami organizacyjnymi gminy
    2. porozumienie z instytucjami kultury w sprawie prowadzenia obsługi wspólnej
    3. schemat opisu dokumentu finansowo-księgowego dokumentującego zaciągnięcie zobowiązania
  5. Etapy tworzenia CUW
  6. Organizacja i optymalizacja procesów świadczonej obsługi wspólnej
  7. Czy obsługa wspólna zabiera bądź ogranicza kompetencje kierowników jednostek?
  8. Kompetencje i odpowiedzialność kierownika CUW oraz kierowników jednostek obsługiwanych przez CUW
  9. Zasady gospodarki finansowej jednostek obsługiwanych przez CUW, przygotowywanie projektów planów finansowych oraz sprawozdań jednostek objętych obsługą wspólną
  10. Obieg i kontrola dokumentów kadrowo-płacowych w przypadku wspólnej obsługi
  11. Obieg i kontrola dokumentów finansowo-księgowych w przypadku wspólnej obsługi
  12. Polityka inwentaryzacyjna w przypadku wspólnej obsługi – zakres, zadania, odpowiedzialność
  13. Przetwarzanie i ochrona danych osobowych w jednostce obsługującej CUW i jednostkach obsługiwanych
  14. Przykłady dobrych rozwiązań
  15. Problemy i zagrożenia w realizacji zadań w oparciu o wspólną obsługę
  16. Dyskusja

Cena

950 zł netto

Lokalizacja

Online

Termin

8 marca 2023

Kontakt

Monika Kacprzykowska

Koordynator kursu

  • +48 789 407 575
  • monika.kacprzykowska@pl.ey.com