Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom. – EY Academy of Business

Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom.

ONLINE LIVE: Korzystasz z home office, jesteś w delegacji, na urlopie? Zrealizuj ten kurs ONLINE i rozwiń swoje kompetencje.
Z dowolnego miejsca, w każdej sytuacji

Zmiany geopolityczne i trwająca rewolucja cyfrowa istotnie wpływają na funkcjonowanie biznesu na całym świecie i zarazem zwiększają podatność organizacji na ryzyka m.in. oszustw i nadużyć. W każdej firmie za zapobieganie oszustwom odpowiedzialny jest zarząd, który tworzy w tym celu odpowiednie mechanizmy kontrolne. Z jednej strony zniechęcają one do popełnienia oszustwa, z drugiej – ograniczają straty w przypadku jego wystąpienia.

Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto jest zainteresowany tematem oszustw w organizacjach, a w szczególności:

  • audytorów wewnętrznych
  • pracowników działów bezpieczeństwa i compliance, którzy zajmują się kwestiami nadużyć i oszustw
  • wszystkich zainteresowanych, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić posiadaną wiedzę

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą wiedzieli:

  • jaka jest skala problemu oszustw w organizacjach w Polsce
  • jakie są możliwe rodzaje nadużyć i oszustw
  • jaka jest rola zarządu i rady nadzorczej w zapobieganiu oszustwom
  • czy badanie oszustw należy do obowiązków audytu wewnętrznego

Program szkolenia dwudniowego, w formule ONLINE:

  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustw
  • Przykłady – Analiza mechanizmów nadużyć i sposobów przeciwdziałania i wykrywania

Program szkolenia dwudniowego, stacjonarnego:

  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Zagrożenia w organizacjach opartych na systemach informacyjnych
  • Odpowiedzialność prawna organów zarządzających i nadzorczych
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustwa
  • Gra strategiczna „Koniec sielanki w firmie”. W trakcie gry uczestnicy korzystają z dostarczonych dokumentów i sami przeglądają korespondencję elektroniczną, identyfikując sygnały o nieprawidłowościach

Monika Viwegier - trenerka i konsultantka; zawodowo zajmuje się identyfikacją usprawnień i optymalizacją procesów biznesowych, oceną ryzyka, a także wsparciem przy realizacji prac audytu wewnętrznego.

Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE, w tym 2 z etyki.

Oszustwa w organizacjach. Zapobieganie nadużyciom.

ONLINE LIVE: Korzystasz z home office, jesteś w delegacji, na urlopie? Zrealizuj ten kurs ONLINE i rozwiń swoje kompetencje.
Z dowolnego miejsca, w każdej sytuacji

Zmiany geopolityczne i trwająca rewolucja cyfrowa istotnie wpływają na funkcjonowanie biznesu na całym świecie i zarazem zwiększają podatność organizacji na ryzyka m.in. oszustw i nadużyć. W każdej firmie za zapobieganie oszustwom odpowiedzialny jest zarząd, który tworzy w tym celu odpowiednie mechanizmy kontrolne. Z jednej strony zniechęcają one do popełnienia oszustwa, z drugiej – ograniczają straty w przypadku jego wystąpienia.

Dla kogo

Do udziału w warsztatach zapraszamy każdego, kto jest zainteresowany tematem oszustw w organizacjach, a w szczególności:

  • audytorów wewnętrznych
  • pracowników działów bezpieczeństwa i compliance, którzy zajmują się kwestiami nadużyć i oszustw
  • wszystkich zainteresowanych, którzy chcą poszerzyć i uzupełnić posiadaną wiedzę
Cele i korzyści

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą wiedzieli:

  • jaka jest skala problemu oszustw w organizacjach w Polsce
  • jakie są możliwe rodzaje nadużyć i oszustw
  • jaka jest rola zarządu i rady nadzorczej w zapobieganiu oszustwom
  • czy badanie oszustw należy do obowiązków audytu wewnętrznego
Program

Program szkolenia dwudniowego, w formule ONLINE:

  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustw
  • Przykłady – Analiza mechanizmów nadużyć i sposobów przeciwdziałania i wykrywania

Program szkolenia dwudniowego, stacjonarnego:

  • Oszustwa w organizacjach: skala problemu w Polsce i na świecie
  • Rodzaje oszustw w organizacjach, w tym m.in. kradzież informacji, szpiegostwo gospodarcze, oszustwa finansowe
  • Zagrożenia w organizacjach opartych na systemach informacyjnych
  • Odpowiedzialność prawna organów zarządzających i nadzorczych
  • Rola organów zarządzających i nadzorczych w zapobieganiu, wykrywaniu oszustw i prowadzeniu postępowania wyjaśniającego
  • Narzędzia zapobiegania i wykrywania oszustw – praktyczne wskazówki
  • Rola i procedury audytu wewnętrznego w zakresie ryzyka oszustwa
  • Gra strategiczna „Koniec sielanki w firmie”. W trakcie gry uczestnicy korzystają z dostarczonych dokumentów i sami przeglądają korespondencję elektroniczną, identyfikując sygnały o nieprawidłowościach
Punkty edukacyjne

Za całe szkolenie można otrzymać 15 CPE, w tym 2 z etyki.

Szczegóły programu modułowego

Cena

2300 zł netto

Lokalizacja

Online

Warszawa

Termin

24-25 października 2022

Kontakt

Karina Kumanikina

Koordynator kursu

  • +48 572 002 706
  • karina.kumanikina@pl.ey.com