Skuteczna transformacja biznesowa w dobie przełomowych zmian – EY Academy of Business

Skuteczna transformacja biznesowa w dobie przełomowych zmian

Tempo wdrażania nowych rozwiązań, rosnąca presja finansowa i zacierające się granice pomiędzy sektorami skutecznie zmieniają rzeczywistość biznesową, w której przedsiębiorstwa walczą o wypracowanie realnych przewag konkurencyjnych. Jednakże jak wskazuje ostatnie kilkanaście lat organizacje, które były w stanie zidentyfikować potrzebę zmian transformacyjnych i skutecznie je wdrożyć, w pełni zrealizowały swoje cele finansowe. Co więcej, nagłe globalne i lokalne wydarzenia z ostatnich kilku miesięcy generują jednoznaczną konieczność podjęcia szybkich działań transformacyjnych w większości przedsiębiorstw chcących zabezpieczyć lub odbudować możliwość rentownej działalności.

Badanie zrealizowane przez EY w 2019 pośród kadry zarządzającej przedsiębiorstw działających w Polsce wskazuje, że zagadnienie transformacji jest odbierane jako absolutnie kluczowe w kontekście realizacji celów finansowych. Jednocześnie 49% respondentów wskazało na słabe przygotowanie własnych organizacji do skorzystania z możliwości, które mogą wyniknąć z przełomowych zmian (typu ‘disruptive’).

Szkolenie szczególnie polecamy:

  • Wyższej kadrze zarządzającej (zarząd, dyrektorzy)
  • Menedżerom ds. strategii lub transformacji biznesowej

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom na rozwój praktycznych umiejętności w zakresie:

  • określenia siły oddziaływania na organizację przełomowych zmian w otoczeniu,
  • identyfikacji obszarów w modelu biznesowym i operacyjnym wymagających zmian,
  • analizy możliwych działań transformacyjnych,
  • opracowania programów transformacyjnych, skoncentrowanych na osiągnięciu wartości finansowej,
  • strategicznego zarządzania zmianą we wdrażaniu programów transformacyjnych.

Zmiany przełomowe a fundamenty zarządzania strategicznego. Źródło kreacji lub utraty wartości

  • Dlaczego próbujemy stosować dawne koncepcje w nowej rzeczywistości? Czyli o doborze właściwych metod analizy biznesowej
  • Źródła sukcesu przełomowych modeli biznesowych – skupienie się na potrzebach klienta i wykorzystanie nowych technologii jako źródła przewag konkurencyjnych
  • ‘Disruptive innovation’ jako proces kreowania przełomowych zmian
  • Reakcja na przełomowe zmiany w bliskim otoczeniu a źródła sukcesów i porażek międzynarodowych organizacji

Diagnoza stopnia wykorzystania potencjału strategicznego

  • Identyfikacja potencjału strategicznego – przegląd narzędzi i technik
  • Full Potiential ParadigmTM jako narzędzie do identyfikacji możliwych źródeł znaczącej poprawy wyników finansowych poprzez określenie:
    • kontekstu rynkowego (‘Market Context’)
    • strategicznej luki marżowości (‘Performance Gap’)
    • potencjału skalowalności bazy przychodowej (‘Opportunity Gap’)
    • istniejącej luki percepcji wyników strategicznych (‘Perception Gap’)
  • Strategia a model biznesowy – co jest nowym źródłem sukcesu strategicznego?
  • Projektowanie zmian w modelu biznesowym z wykorzystaniem procesu ‘disruptive innovation’

Diagnoza potrzeby zmian operacyjnych jako warunku skuteczności zmian w modelu biznesowym

  • Ocena efektywności obecnego modelu operacyjnego – Operating Model Framework
  • Identyfikacja głównych dźwigni poprawy efektywności operacyjnej – case study

Budowanie programów transformacyjnych

  • Określanie celów zmian transformacyjnych i priorytetyzacja rozwiązań umożliwiających maksymalizację wartości finansowej
  • Dlaczego tak wiele opłacalnych i potrzebnych zmian transformacyjnych nie dochodzi do skutku?
  • Jak uniknąć porażki programu transformacyjnego na etapie jego projektowania?
  • Dopasowanie programu transformacyjnego do rzeczywistych potrzeb zmian w modelu biznesowym i operacyjnym – jak zrealizować to, co rzeczywiście wykreuje oczekiwaną wartość?
  • Transformacja a restrukturyzacja

Strategiczne zarządzanie zmianą w programach transformacyjnych

  • Rola zarządzania zmianą jako pomostu pomiędzy celami finansowymi a zwinnością organizacji
  • Przegląd praktycznych modeli zarządzania zmianą – wnioski dla programów transformacyjnych
  • Symulacja przebiegu programu transformacyjnego – rola szybkości i trafności decyzji menedżerskich
Skuteczna transformacja biznesowa w dobie przełomowych zmian

Tempo wdrażania nowych rozwiązań, rosnąca presja finansowa i zacierające się granice pomiędzy sektorami skutecznie zmieniają rzeczywistość biznesową, w której przedsiębiorstwa walczą o wypracowanie realnych przewag konkurencyjnych. Jednakże jak wskazuje ostatnie kilkanaście lat organizacje, które były w stanie zidentyfikować potrzebę zmian transformacyjnych i skutecznie je wdrożyć, w pełni zrealizowały swoje cele finansowe. Co więcej, nagłe globalne i lokalne wydarzenia z ostatnich kilku miesięcy generują jednoznaczną konieczność podjęcia szybkich działań transformacyjnych w większości przedsiębiorstw chcących zabezpieczyć lub odbudować możliwość rentownej działalności.

Badanie zrealizowane przez EY w 2019 pośród kadry zarządzającej przedsiębiorstw działających w Polsce wskazuje, że zagadnienie transformacji jest odbierane jako absolutnie kluczowe w kontekście realizacji celów finansowych. Jednocześnie 49% respondentów wskazało na słabe przygotowanie własnych organizacji do skorzystania z możliwości, które mogą wyniknąć z przełomowych zmian (typu ‘disruptive’).

Dla kogo?

Szkolenie szczególnie polecamy:

  • Wyższej kadrze zarządzającej (zarząd, dyrektorzy)
  • Menedżerom ds. strategii lub transformacji biznesowej
Cele i korzyści

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom na rozwój praktycznych umiejętności w zakresie:

  • określenia siły oddziaływania na organizację przełomowych zmian w otoczeniu,
  • identyfikacji obszarów w modelu biznesowym i operacyjnym wymagających zmian,
  • analizy możliwych działań transformacyjnych,
  • opracowania programów transformacyjnych, skoncentrowanych na osiągnięciu wartości finansowej,
  • strategicznego zarządzania zmianą we wdrażaniu programów transformacyjnych.
Program

Zmiany przełomowe a fundamenty zarządzania strategicznego. Źródło kreacji lub utraty wartości

  • Dlaczego próbujemy stosować dawne koncepcje w nowej rzeczywistości? Czyli o doborze właściwych metod analizy biznesowej
  • Źródła sukcesu przełomowych modeli biznesowych – skupienie się na potrzebach klienta i wykorzystanie nowych technologii jako źródła przewag konkurencyjnych
  • ‘Disruptive innovation’ jako proces kreowania przełomowych zmian
  • Reakcja na przełomowe zmiany w bliskim otoczeniu a źródła sukcesów i porażek międzynarodowych organizacji

Diagnoza stopnia wykorzystania potencjału strategicznego

  • Identyfikacja potencjału strategicznego – przegląd narzędzi i technik
  • Full Potiential ParadigmTM jako narzędzie do identyfikacji możliwych źródeł znaczącej poprawy wyników finansowych poprzez określenie:
    • kontekstu rynkowego (‘Market Context’)
    • strategicznej luki marżowości (‘Performance Gap’)
    • potencjału skalowalności bazy przychodowej (‘Opportunity Gap’)
    • istniejącej luki percepcji wyników strategicznych (‘Perception Gap’)
  • Strategia a model biznesowy – co jest nowym źródłem sukcesu strategicznego?
  • Projektowanie zmian w modelu biznesowym z wykorzystaniem procesu ‘disruptive innovation’

Diagnoza potrzeby zmian operacyjnych jako warunku skuteczności zmian w modelu biznesowym

  • Ocena efektywności obecnego modelu operacyjnego – Operating Model Framework
  • Identyfikacja głównych dźwigni poprawy efektywności operacyjnej – case study

Budowanie programów transformacyjnych

  • Określanie celów zmian transformacyjnych i priorytetyzacja rozwiązań umożliwiających maksymalizację wartości finansowej
  • Dlaczego tak wiele opłacalnych i potrzebnych zmian transformacyjnych nie dochodzi do skutku?
  • Jak uniknąć porażki programu transformacyjnego na etapie jego projektowania?
  • Dopasowanie programu transformacyjnego do rzeczywistych potrzeb zmian w modelu biznesowym i operacyjnym – jak zrealizować to, co rzeczywiście wykreuje oczekiwaną wartość?
  • Transformacja a restrukturyzacja

Strategiczne zarządzanie zmianą w programach transformacyjnych

  • Rola zarządzania zmianą jako pomostu pomiędzy celami finansowymi a zwinnością organizacji
  • Przegląd praktycznych modeli zarządzania zmianą – wnioski dla programów transformacyjnych
  • Symulacja przebiegu programu transformacyjnego – rola szybkości i trafności decyzji menedżerskich
Szczegóły programu modułowego

Lokalizacja

Ustalana indywidualnie

Termin

Szkolenie organizujemy wyłącznie na zamówienie w formie zamkniętej

 

Aby uzyskać więcej szczegółów, skontaktuj się z koordynatorem szkolenia

Kontakt

Klaudia Pliszka

Koordynator kursu

  • +48 510 201 302
  • klaudia.pliszka@pl.ey.com