Strategia sprzedaży i marketingu
Na szkoleniu dowiesz się, jak zbudować wygrywającą strategię sprzedaży oraz jakie elementy powinna ona zawierać.
Szkolenie jest częścią programu „Akademia Menedżera Sprzedaży”.
- Menedżerów sprzedaży, którzy chcą zbudować zwycięską strategię sprzedaży.
- Właścicieli firmy i szefów sprzedaży, którzy chcą poukładać działania sprzedażowe i marketingowe w sprawnie działającą machinę sprzedaży.
- Osób odpowiedzialnych za zdefiniowanie grupy docelowej firmy oraz zdefiniowanie propozycji wartości.
- Zarządzających sprzedażą odpowiedzialnych za zaprojektowanie procesu sprzedaży i aktywności sprzedażowych.
- Zarządzających sprzedażą chcących osiągać mierzalne, przewidywalne i skalowane wyniki sprzedaży.
Cele:
- Poznanie kluczowych elementów strategii pozyskiwania klientów.
- Przećwiczenie definiowania buyer person i propozycji wartości.
- Poznanie sposobów na mapowanie ścieżki zakupowej klienta i wykorzystanie tej wiedzy do zaprojektowania procesu sprzedaży.
- Poszerzenie wiedzy o rodzajach badań klientów na różnych etapach cyklu współpracy z klientem.
Korzyści dla uczestnika:
- Dowiesz się, jak zbudować wygrywającą strategię sprzedaży oraz jakie elementy powinna ona zawierać.
- Przećwiczysz definiowanie grupy docelowej oraz propozycję wartości, dzięki czemu będziesz lepiej adresować działania sprzedażowe.
- Poznasz cele i sposoby mapowania ścieżki zakupowej klienta, aby lepiej dopasować aktywności handlowe w procesie sprzedaży.
- Dowiesz się, o co i po co pytać klientów, żeby wiedzę o klientach wykorzystać do budowania i rozwijania biznesu.
- Odkryjesz, jak stworzyć machinę sprzedaży i marketingu oraz skutecznie zaimplementować ją w swojej organizacji.
- Dowiesz się, jak budować struktury działu sprzedaży, które zapewnią sprawne osiąganie rezultatów.
Program szkolenia:
- Strategia sprzedaży i marketingu. Jak rozegrać dobrze „1 i 2 połowę” meczu? Zasady budowy wygrywających strategii.
- Elementy strategii sprzedaży i marketingu.
- Tworzenie grupy docelowej.
- Tworzenie value proposition.
- Tworzenie person zakupowych.
- Tworzenie customer journey.
- Współpraca marketingu i sprzedaży. Punkty styku i obopólnych wartości.
- Tworzenie machiny sprzedaży i marketingu. Jak to zrobić?
- Budowa struktur organizacyjnych działów sprzedaży, które wspierają strategię firmy/sprzedaży (m.in.: model machiny sprzedaży, budowa organizacji oparta o segmentację klientów – model RAD, inne modele organizacyjne, role handlowe etc.)
- Badania klientów w procesie sprzedaży i marketingu (analiza win-loss, badania satysfakcji, badanie churnu, buyer persona).
- Skąd czerpać wiedzę o klientach i jak ją wykorzystać do budowania biznesu.
- Segmentacja klientów B2B jako fundament budowania wygrywających strategii sprzedaży i marketingu.
Arkadiusz Chludziński - posiada kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu działań sprzedażowych. Łączy wiedzę praktyczną zdobytą na polu działań sprzedażowych z wiedzą naukową.
Tomasz Zagdan - ekspert w obszarze zwiększania efektywności organizacji sprzedaży na rynkach B2B oraz dóbr konsumenckich, w tym budowania systemów wynagradzania działów handlowych.
Agnieszka Zawadka - ekspertka marketingu z duszą pedagoga. Doświadczona w zarządzaniu marketingiem, generowaniu szans sprzedaży oraz zarządzaniu spółką technologiczną.
Skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów
Dostęp do artykułów i know-how jest bezpłatny. Poznaj naszą metodologię pracy – przekazywania wiedzy na przykładach z życia:
Czy jesteś gotów na sprzedaż w warunkach pandemicznych?
Chcesz się dowiedzieć, na ile Ty sam i / lub Twoi Handlowcy jesteście przygotowani na nową rzeczywistość?
Sprzedaż 4.0
Już dziś warto przygotować swoją organizację na to, co zapewne stanie się w ciągu najbliższych kilkunastu lat.
Merchandising produktów
Skuteczny magnes przyciągania klientów i zwiększania rentowności. Nagranie z webinaru